Kirjoittaja Aihe: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?  (Luettu 4207 kertaa)

Poissa mk77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
  • Skoda Yeti 1.4. TSI DSG Outdoor Elegance -14
    • Profiili
Harkitsen vm. 2013-2014 Yetin hankkimista n. 80-120tkm kilometreillä ja DSG vaihteistolla. Uskaltaako ostaa? Tarjolla on sopivan hintaisia pelejä 1.2tsi, 1.4tsi ja 1.6tdi. Mikä olisi turvallisin valinta koneen ja vaihteiston luotettavuuden osalta? Onko 1.2. aivan mopo? Osaako joku sanoa, onko kuuluisat TSI ja DSG ongelmat jo vuosimalleissa 2013-2014 historiaa vai pitääkö olla huolissaan?

Ajoin tänään vm. 2014 1.4tsi DSG:llä ja tykästyin todella!

Kiitos etukäteen asiallisista kommenteista, joilla kokemusta on.

Ford S-Max 2.0 TCDI PowerShift 150hp Titanium Business -17, Volkswagen Passat Variant Comfortline 1.4. TSI DSG 92KW -15, Skoda Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -12, Volkswagen Golf Variant 1.4. TSI Trendline -09

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.565
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #1 : 05.07.17 - klo:17:30 »
Itse en uskaltaisi edes kävellä liikkeeseen joka moisia autoja myy. Haisevat isoilta pommeilta ja kalliilta sellaisilta.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa tven

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 77
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #2 : 05.07.17 - klo:19:16 »
Jultsu.Tommonen heitto tarvii kyllä vähän perusteluja.   ;)
Yeti 1,2 tsi  2012
VW Golf Variant 1,9tDI  Tiptronic 2004
VW Jetta VR6 130kw autom.   2001

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.534
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #3 : 05.07.17 - klo:19:20 »
Onko 1.2. aivan mopo? Osaako joku sanoa, onko kuuluisat TSI ja DSG ongelmat jo vuosimalleissa 2013-2014 historiaa vai pitääkö olla huolissaan?

Meillä oli -10 1.2:nen, ja ei, ei ole ihan mopo. Tehokas kone kokoisekseen. Koskaan ei ollut mielessä että olisi pitänyt ottaa isompi. Sen sijaan se jakoketju temppuili. Ei ole nyt tarkemmin tullut seurattua milloin ja onko Yeti siirtynyt hihnakoneeseen TSI:ssä, itse etsisin sellaisen jos mahdollista.

Yeti on hyvä auto, vieläkin muistelen lämmöllä sitä. Ohjaus esimerkiksi aivan hämmästyttävän hyvä. Matala keula ja ne irrotettavat takapenkit käytännön luksusta.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.565
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #4 : 05.07.17 - klo:19:20 »
Perusteluina on suomalaisten maahantuojien ja jälleenmyyjien haistapaska-asenne kuluttajaa kohtaan sekä VW:n ala-arvoinen "laatu" viimeisen 10 vuoden ajalta. Jos on masokismiin taipuvaista sorttia niin mikäpä ettei, TSI + DSG voi osoittautua oikeinkin mukavaksi Via Dolorosaksi. Kunhan vaan ei oleta parin vuoden kuluttua eteenpäin myydessään saavansa montaa penniä siitä autosta.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa Arcca

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.534
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #5 : 05.07.17 - klo:19:24 »
Kunhan vaan ei oleta parin vuoden kuluttua eteenpäin myydessään saavansa montaa penniä siitä autosta.
Ei meillä ollut mitään ongelmaa jälleenmyynnissä 2014/15 vaihteessa 4 vuotiaan Yetimme (TSI+man) kanssa. Ihan normaali hyvitys tuli.
Audi A4 B9 2.0TFSI Stron Business Sport, Argus brown, sedan -16 & Subaru XV 2.0 CVT -15.
Ex: Passatteja...

Poissa jaspasA4

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 51
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #6 : 05.07.17 - klo:21:56 »
Miksi ostaa tietoisesti vikaherkkä TSI/dsg paketti....
Jakoketju venyy, ahdin rikkoutuu ja dsg:ssä niitä vikoja vasta riittää.....
Puhumattakaan 1.6 Tdi:n päästöhuijauskorjauksista, joiden on tälläkin palstalla raportoitu aiheuttavan lukuisia uusia ongelmia (egr ja dpf sekä tehon lasku / kulutuksen nousu).... joo, Skodaa ei ole pakko päivittää mutta silti

Poissa mk77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
  • Skoda Yeti 1.4. TSI DSG Outdoor Elegance -14
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #7 : 05.07.17 - klo:22:32 »
Kallistuu vaaka jo pois Skodasta, pitää keksiä joku muu merkki.
Ford S-Max 2.0 TCDI PowerShift 150hp Titanium Business -17, Volkswagen Passat Variant Comfortline 1.4. TSI DSG 92KW -15, Skoda Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -12, Volkswagen Golf Variant 1.4. TSI Trendline -09

Poissa Jördis

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 17
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #8 : 09.07.17 - klo:11:45 »
Turvallinen vaihtoehto on 2,0 tdi manuaalivaihteilla. Itse ajelin 175 000 km, 2011 vm 110 hv,  ilman ongelmia ja vaihdoin uuteen samanmoiseen nelivetoiseen. Kannattaa selvittää onko ruosteviat korjattu oikein. Omaan vanhaan autoon vaihdettiin kaikki ovipellit takuutyönä. Auto oli silloin jo 4 v ja pidin sitä 6,5 vuotta. Hyvä auto, suosittelen.

Poissa maileri

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 219
  • Autoja
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #9 : 09.07.17 - klo:13:02 »
Täälä olisi tarjolla turvallisella ja kestävällä jakopäällä valmistettu -15 mallinen 1.2TSI DSG. Cappuccino Beige. Merkkiliikkeen huoltokirja. Laita yksityisviestiä jos kiinnostaa.

Poissa mk77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
  • Skoda Yeti 1.4. TSI DSG Outdoor Elegance -14
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #10 : 11.07.17 - klo:17:28 »
Kiitos tarjouksesta, mutta päädyin nyt ostamaan vm. 2014 (MY2015) 1.4tsi DSG Outdoor Elegancen. Löytyi vähän ajettu yksilö.
Ford S-Max 2.0 TCDI PowerShift 150hp Titanium Business -17, Volkswagen Passat Variant Comfortline 1.4. TSI DSG 92KW -15, Skoda Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -12, Volkswagen Golf Variant 1.4. TSI Trendline -09

Poissa Jultsu

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.565
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #11 : 12.07.17 - klo:08:48 »
Hyvä, siinähän on sitten kaikki kalliit remontit vasta tulossa.
VW Passat Variant -03 1.9TDI 4motion

Poissa nokivasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.661
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #12 : 12.07.17 - klo:12:21 »
^Olikos tuon ikäinen 1.4 tsi vielä ketjukone? CAXA (EA111).. en nyt jaksa enempää googlata jos joku tietää ilmankin.
DSQ taitaa olla DQ200, eli kuiva 7 vaihteinen.. se ei taida ihan niitä luotetavimpia olla? Ei omia kokemuksia
https://en.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_Yeti

Sen sijaan Yetistä noin yleensä. Mainio ajettava ja hyvät, muunneltavat tilat kokoisekseen. Oma oli aikoinaan  2.0 TDI nelivetona ja tykkäsin.

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.244
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #13 : 12.07.17 - klo:12:32 »
CAXA 1,4 90 kW on minusta ketjukone. Kyllä se kestää DSG:n kanssa ajoa kuten muutkin autot ja onhan tuo maahantuojien ja huollon asenne kaiken kaikkiaan parantunut viime vuosien otattelujen jälkeen.
Neljäs DSG on nyt allani eikä minkään kanssa ole ollut ongelmia. TSI-moottoreita on ollut 3 eikä niissäkään mitään normaalia suurempaa huollettavaa. :)
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa mk77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
  • Skoda Yeti 1.4. TSI DSG Outdoor Elegance -14
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #14 : 12.07.17 - klo:19:59 »
Juu tällä vehkeellä ajettu vasta 11 000 km, otettu käyttöön 2014 MY2015. Pienet kilometrit selittyy omistajayrityksen vara-autona olona. Jos pari vuotta kestää ja n. 50 tkm, niin sitten voikin jo katsella muita pelejä.
Ford S-Max 2.0 TCDI PowerShift 150hp Titanium Business -17, Volkswagen Passat Variant Comfortline 1.4. TSI DSG 92KW -15, Skoda Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -12, Volkswagen Golf Variant 1.4. TSI Trendline -09

Poissa mk77

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 41
  • Skoda Yeti 1.4. TSI DSG Outdoor Elegance -14
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #15 : 13.07.17 - klo:14:44 »
Juu tarkistin vielä asian, eli kyllä tässä pelissä on vielä ketjukone. Ilmeisesti viimeisimpiä ennenkuin vaihtui hihnaan. Toivottavasti näissä viimeisimmissä olisi nyt kunnon ketjut, nähtäväksi jää.
Ford S-Max 2.0 TCDI PowerShift 150hp Titanium Business -17, Volkswagen Passat Variant Comfortline 1.4. TSI DSG 92KW -15, Skoda Octavia Combi Elegance 1.8 TSI DSG -12, Volkswagen Golf Variant 1.4. TSI Trendline -09

Poissa kt

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.244
  • Ocu2/ G+/Fabia/Touran1,4DSG
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #16 : 13.07.17 - klo:16:42 »
Minulla oli GolfPlussassa v 2010-2015 völillä tuo 1,4 TSI 90 kW kone. Ajoin vajaa 100 tkm ja moottorissa ei tarvinnut tehdä muuta kuin kerran vaihdettiin yhden sylinterin puola. Rupesi käymään todella epätasaisesti kolisten kylmänä, kuumana ongelma hävisi. Ajoin huoltoon ja tsekkasivat koneen ja vaihtoivat lennosta puolan.
Öljyt vaihdoin 15 tkm välein.   DSG toimi loistavasti koko 6 vuotta. Onnittelut hyvästä moottorista!  ;)
Foorumilla jo vuodesta 2009

Poissa teraja

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 36
    • Profiili
Vs: Vm. 2013-2014 Yetiä ostamassa, apua moottorin valintaan?
« Vastaus #17 : 13.07.17 - klo:19:24 »
Itsellä samasta koneesta täysin päinvastaista kokemusta Golfin nokalla: auto oli isälläni uudesta 2010-2014 ja n. 100 000 km, ja tänä aikana ketju rallatti ja korjattiin kaksi kertaa. Eka täysin takuuseen (takuuaikana ja n. 35 000 ajettuna), toinen 50/50 takuuajan jälkeen ja kun koneesta kuului tuttu ääni kolmanteen otteeseen, vietiin auto myyjäliikkeen pihaan ja vaihdettiin uuteen.

Jottei ihan moittimiseksi menisi, itse kone toimiessaan oli oikein mukava.

 








Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi