CC tyhjentää akkua itsekseen (jälkiasennussoitin?)

Aloittaja jukuh, 04.07.17 - klo:20:26

« edellinen - seuraava »

jukuh

Kyseessä vuosimallin 2008 2.0 TFSI CC tiptronikkilaatikolla. Pikaista apua kaipailen kun auto syö parissa päivässä täyteen ladatun akun täysin tyhjäksi. Talvella elo sujui mukavasti autuaan tietämättömänä viasta kun auto oli osan yöstä/aamut sisälämppärin päällä ollessa samalla myös ylläpitolatauksessa. Nyt kesän myötä vika alkoi aiheuttamaan harmaita hiuksia.

Tuskaisesti olen nettiä penkonut ja sen verran olen vikaa pystynyt ehkä rajaamaan, että autoon on asennettu Kenwood DNX525DAB jälkiasennussoitin, joka ilmeisesti jättää tuon soittimen/CAN-adapterin jotenkin henkiin, vaikka virrat autosta katkaiseekin. Mutta tuohon tuo ongelman ratkaisu sitten tyssäsikin kun en millään saa selville mikä palikka autoon pitää vian korjaamiseksi asentaa. Voisiko joku ystävällisesti auttaa mahdollisimman pikaisesti, jotta saan auton pian taas ajokuntoon? Pari akkua jo onnistunut tuhoamaan tässä turaillessa :(

jukuh

Osaisiko joku auttaa tai edes ehdottaa jotain muuta palstaa/tahoa, josta ongelmaan voisi kysellä apua? Kenwoodin maahantuojalle olen jo soitellut ja sieltä ei osattu auttaa.

MarkoL

Onkohan tässäkin se CAN-Gateway ongelma? Autossa on sen verran vanha CAN-purkki, ettei se osaa katkaista radion virtaa. Uudemman mallinen gateway niin toimii. Mutta mikä se uudempi malli pitäisi olla, niin siihen en osaa auttaa.
Skoda Octavia RS -11
Skoda Octavia RS -01


jukuh

Kiitos vastauksista!

Eli tuo CAN-gateway purkki on siis volkkarin oma osa, eikä se CAN-adapteri, joka tuli soittimen mukana?

Ja ymmärsinkö oikein, että autosta pitäisi saada luettua tuon CAN-purkin HW ja SW versio jotta voi tsekkailla löytyykö siihen korjaava päivitys?

HW-versio:1K0-907-530-K ja SW-versio 0178 pitäisi toimia tuon ross-techin listan mukaan suoraan?

Ymmärtäisivätköhän Laakkosella tämän päälle mitään, jos veisin auton sinne päivitettäväksi/osan vaihdettavaksi?

Hemmetin hankalia nämä nykyautojen sähköongelmat kun tieteiskoneet mutkistavat asioita..

Rehtori

Vastataan tännekin.
Todennäköisesti autossa vanha canbus gateway yksikkö joka ei osaa katkaista virtaa soittimelta.
Vaihtamalla kyseisen yksikön uudempaan malliin ongelma todennäköisesti ratkeaa.
Nettiä selaamalla löytyy varmasti oikea vaihtoehto autoosi.
Mulla oli sama homma omassa autossa. Yksikön vaihdon jälkeen akku ei enää tyhjene.
(Vinkki: Kiinasta esim. Aliexpress:stä löytyy 50e hintaan uusi purkki)
3C0907530Q saattaisi sopia autoosi

jukuh

Kiitokset! Laitoin uuden canbus gateway yksikkön tilaukseen ebaysta. Valitsin suorilta tuon 3C0907530Q -mallin kun muuallakin sitä suositeltiin, joten toivottavasti toimii odotetulla tavalla. Hinta ei tosiaan kiinaversiossa päätä huimannut, rahteineen Suomeen 60e.

Vinkkaatko Rehtori vielä mistä päin autoa tuo gateway yksikkö löytyy ja onko sen vaihto itse tehtävissä vai tarviiko viedä liikkeeseen?

repomies

Jos se on samalla tapaa kuin normipassatissa niin kojelaudan sisällä kuskin puolella. Jalkatilasta obd-tökkelin verhous pois niin fikkarilla sen löytää ja sen saa vaihdettua selällään maaten, pää polkimissa. Ei mikään möhömahaisen karhun homma välttämättä mutta pienempi mies mahtuu kyllä tekemään. Ruuveja ei normipassatissa ole kuin verhoilussa, gateway on muoviklipsuilla kiinni raudassa.

Cc voi tietty olla erilainen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy