Vw jetta 2005 alusta

Aloittaja munzza, 23.06.17 - klo:18:56

« edellinen - seuraava »

munzza

Pitäis jettaa saada vähän alas päin niin paljonko tuota uskaltaa laskee ku alla 18" vanteet? Ei siis nyt ole muuta kuin vakio alusta ja tarkotus ois hommata kiintee alusta. Ei oo tavotteena mennä maahan asti vaan maltillisesti alaspäin ulkonäön takia. Omista jetoista jotka menny alaspäin saa laittaa kuvia.

Jultsu

Niin paljon kunnes kumit alkaa hinkkaamaan lokareihin kiinni. Vanteen kokotiedolla ei tee vielä yhtään mitään ilman leveyttä, offsettiä ja renkaan merkkiä/mallia sekä kokoa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

ram1

http://www.cartuningpoint.de/shop/

Tuolta valitset joko Eibach 30/30, tai H&R 55/40. Molemmat on todella hyviä ja omia kokemuksia molemmista. H&R jättää keulaa hiukan alemmas, mutta kumpikaan ei madalla ihan hirveästi, että kaareen jää vielä muistaakseni 345-355. Toimituskulut 0e kun tuotteet just yli 500e. Toki saa halvempiakin, mutta noissa hinta/laatu on hyvä. Myöskään hiukan yli Et/leveät vanteet ei vielä haittaa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 23.06.17 - klo:18:58
Niin paljon kunnes kumit alkaa hinkkaamaan lokareihin kiinni. Vanteen kokotiedolla ei tee vielä yhtään mitään ilman leveyttä, offsettiä ja renkaan merkkiä/mallia sekä kokoa.
Juu muttaku tuollasta vaikee kokeilla ennenku alusta ostettu. Leveyttä en muista, mutta vanteet mak wolf 18, et on 45 renkaat landsail 338? 225/40

ram1

Mulla oli Ocussa toi H&R 55/40 cup-kit, missä sama alusta kuin Jetassa, niin aika passeli. Kuvia ei enää ole. Vanteina 8.5x19" et 45+ 235 kumit. Eibach voi jättää hiukan keulimaan, niin siinä mielessä H&R varmempi. Riippuu aina hiukan moottorista ja alustan tyypistäkin. Mutta noilla vanteilla käy ihan mikä vaan kiinteä alusta. Ei ole ongelmia.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.06.17 - klo:20:38
Mulla oli Ocussa toi H&R 55/40 cup-kit, missä sama alusta kuin Jetassa, niin aika passeli. Kuvia ei enää ole. Vanteina 8.5x19" et 45+ 235 kumit. Eibach voi jättää hiukan keulimaan, niin siinä mielessä H&R varmempi. Riippuu aina hiukan moottorista ja alustan tyypistäkin. Mutta noilla vanteilla käy ihan mikä vaan kiinteä alusta. Ei ole ongelmia.
Tuo on 2.0 tdi koneella. Juu on nuo sen verran pienet vanteet et ajattelinki et ei ongelmia varmaan pitäis tulla. Tarviikos sit mitä lappuja jos haluu muutoskatsastaa jommankumman noista? Ainut mikä mietityttää tossa H&R alustassa että kärsiikö sitten ajomukavuus jos pitää jokaista monttua ja kaivonkantta olla väistämässä..

ram1

Alusta ei oo mikään kivireki. Siinähän Sachsin iskarit ja H&R jouset. Sullahan Sachsin iskarit nytkin. Toki se jämäkämpi, mutta parempi kuin orkkis sport-alusta. Eibach ehkä hiukan löysempi , mutta tosiaan voi jättää sen orkkiskeulimisen. Ne tosiaan hiukan vaihtelee eri malleihin laitettuna. Molemmat on mun mielestä tosi hyviä. Laputhan tulee mukana leimaan, tai printtaat itse netistä. Nekään ei pakolliset nykyään, vaan riittää valmistajan soveltuvuus kyseiseen autoon. Helpoimmalla pääsee kuitenkin Tuveilla, mutta ne tosiaan tulee mukana.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.06.17 - klo:21:05
Alusta ei oo mikään kivireki. Siinähän Sachsin iskarit ja H&R jouset. Sullahan Sachsin iskarit nytkin. Toki se jämäkämpi, mutta parempi kuin orkkis sport-alusta. Eibach ehkä hiukan löysempi , mutta tosiaan voi jättää sen orkkiskeulimisen. Ne tosiaan hiukan vaihtelee eri malleihin laitettuna. Molemmat on mun mielestä tosi hyviä. Laputhan tulee mukana leimaan, tai printtaat itse netistä. Nekään ei pakolliset nykyään, vaan riittää valmistajan soveltuvuus kyseiseen autoon. Helpoimmalla pääsee kuitenkin Tuveilla, mutta ne tosiaan tulee mukana.
Ok. Pitää nyt tutkiskella muitaki vaihtoehtoja ja kattoo että mihin sitten päätyy.. varmasti nuo molemmat hyviä vaihtoehtoja. Onkos nuo säädettävät alustat millasia ajettavuudelta verrattuna kiinteisiin? Että kannattaako sellasta ees harkita jos haluaa että ajettavuus pysyis hyvänä? Tai että onko noissa kuinka suuri ero ajettavuudessa jos miettii saman hintaista kiinteää ja säädettävää alustaa?

ram1

Laadukkaat säädettävät on yhtä hyviä. "Halvemmista" voin suositella Ap:tä. Toimii hyvin. Ihan halpikset on paskoja, ja niihin ei kannata satsata.

Tilaus samasta paikasta, ja hinta sama. Siitäkin kokemusta ja oli jopa hienoinen yllätys. Saksalainen.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.06.17 - klo:21:44
Laadukkaat säädettävät on yhtä hyviä. "Halvemmista" voin suositella Ap:tä. Toimii hyvin. Ihan halpikset on paskoja, ja niihin ei kannata satsata.
No jos mietitään tuohon n.600â,¬ hintaan kannattaako sillä ennemmin ostaa tuo kiinteä vai säädettävä?

ram1

Kiikunkaakun.Tuo Ap tosiaan yllätti itsenikin. Sehän tosiaan Saksalainen ja laadukas. Etuna oma mieltymys korkeudesta.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.06.17 - klo:21:48
Kiikunkaakun.Tuo Ap tosiaan yllätti itsenikin. Sehän tosiaan Saksalainen ja laadukas. Etuna oma mieltymys korkeudesta.
Joo sitä just aloin miettimään, että jos ei suurta eroa ole ajettavuudessa niin säädettävässä sais aivan oman mielen mukaan säädettyä korkeuden.

ram1

Se vaan aikamoista säätöä aina et saa kohdilleen, et helpompi kiinteä toki on. Mutta päätös on sun, ja noi kaikki on hyviä omilla kokemuksilla.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 23.06.17 - klo:22:34
Se vaan aikamoista säätöä aina et saa kohdilleen, et helpompi kiinteä toki on. Mutta päätös on sun, ja noi kaikki on hyviä omilla kokemuksilla.
Joo jostainhan sitä pitää luopua. Mutta mielummin säädän senkaa ja saan sen korkuseks kun itse haluaa ja saa talvella sitten takasin korkeemmaks ilman että tarvii alkaa alustaa vaihtelemaan.  Mutta ois tuossa kiinteessäki omat etunsa.. No heinäkuussa sen sit näkee kumpi tulee.

munzza



Siinä siis tämänhetkinen tilanne.

ram1

Vagin alustat pääsääntöisesti kaarietäisyydeltä karmeat, että alustaa vaatii kyllä. Miinuspuolena maavara, mikä suhteessa taas alhainen. Jos yhtään tykkäät säädellä, niin kannattaa se Ap. Melkein paras alusta mikä mulla ollut jopa yli tonnin alustoihin verrattuna. Halpikset kautta linjan taas paskoja kivirekiä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 24.06.17 - klo:14:05
Vagin alustat pääsääntöisesti kaarietäisyydeltä karmeat, että alustaa vaatii kyllä. Miinuspuolena maavara, mikä suhteessa taas alhainen. Jos yhtään tykkäät säädellä, niin kannattaa se Ap. Melkein paras alusta mikä mulla ollut jopa yli tonnin alustoihin verrattuna. Halpikset kautta linjan taas paskoja kivirekiä.
Osaatkos sanoa näin suorilta paljonko tuossa on etuiskunvaimentimen halkaisija? Itse koitin etsiskellä mutta ei oikeen löytyny mistään tietoa että onko se 50 vai 55

ram1

Lainaus käyttäjältä: munzza - 24.06.17 - klo:16:02
Osaatkos sanoa näin suorilta paljonko tuossa on etuiskunvaimentimen halkaisija? Itse koitin etsiskellä mutta ei oikeen löytyny mistään tietoa että onko se 50 vai 55
55 on disuissa ja isommissa moottoreissa. Tosin varmistus helppo tehdä ilman renkaankin irroitusta,  jos löytyy mauseri.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

munzza

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 24.06.17 - klo:16:27
55 on disuissa ja isommissa moottoreissa. Tosin varmistus helppo tehdä ilman renkaankin irroitusta,  jos löytyy mauseri.
Eli tossa 2.0tdi pitäis olla 55?

ram1

Kyllä joo. Mutta ei sen varmistuskaan vaikea. Ihan sama mistä kohtaa tolppaa mittaat, niin tulos sama.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy