R5 TDI Pakosarjan vaihto

Aloittaja Skipepe, 22.06.17 - klo:09:53

« edellinen - seuraava »

Skipepe

Pakosarja ollut halki jo muutaman vuoden mutta nyt sain tilattua uuden Darkside developmentsilta. Valurautaa pitäisi uusi olla niin voisi kestää myös paremmin. Moottorina mulla 2.5, 128kw AXE automaatti, 2005, 260000km

Mutta asiaan. Mukana tuli asennus video (https://m.youtube.com/watch?v=t3kyP5UrkqI), mutta onko jollain oma kohtaista kokemusta tuon vaihdosta. Meneekö noin yläkautta koko homma vai pitääkö alakautta myös jotain irroittaa? Onkohan pinnapultit ollut kovaa kiinni vai lähtevätkö suosiolla?

Onko jotain muuta  mitä pitäisi myös huomioida tuon vaihdossa?
VW id3 1st plus
VW T5 Karmann Colorado 550

kulkuneuvo

bnz koneessa ei ainakaa turbo tullu yläkautta, diisselipajakin oli ilmeisesti ottanut sen alakautta poies. Pari oli poikki, jotka porasivat. Alukansi, eli ei auta ainakaan porauksen paljon mennä vituiks.
Bnz koneessa turbo suostui ulostautumaan liki sivusta katsottuna vänkärin penkin kohdilta. Yksitellen pakoputkea ja osaa irti, kunnes mahtui tippumaan.

Larmatin

Yläkautta pakosarja vaan pois, pinnapulttien kanssa sellainen pikkuinen kiva homma, ensin ne pitää saada pois ennen pakosarjan irroitusta ja porata poikenneet pois.

tee kunnon porausholkki jotta saat keskelle pinnapulttia noin 4mm reiän ja siihen lyöt torx avaimen kiinni, yleensä lähtee helposti tolleen.

hommaa uudet pinnapultiti ja mutterit niihin
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

mrjj

mulla ois pihassa bnz koneinen t5 jostra ainakin yksi pinnapultti poikki. jos joku haluaa tienata taskurahat niin saapi tulla poraamaan sen pois. autonosturit ja pelit ja pensselit löytyy kyllä avuksi.

Tampereella
VW T5GP 2012
Alhambra / Sharan 2012
Touareg 2011

RB


Niin se on sitten pakosarja halki myös tuosta profiilin AXE:sta, jo ennenkuin 180tkm täynnä. Hyvä suosituksia pajasta joka vaihtaisi pakosarjan ja tsekkaisi kenties samalla ahtimen? EGR varmaankin tulppaantuisi samalla. ;)

Kuopiosta varmaan löytyisi, mutta olisko etelämpänä? Pirkanmaalla?

Scout 2016

Skipepe

Jäi tämä pakosarjan vaihto vähän itseltä tekemättä ja vein auton huoltoon mutta siellä kun purkivat vanhan niin sanoivat ettei tämä minun ostama käy sinne.

https://www.darksidedevelopments.co.uk/products/transporter-t5-touareg-2-5-tdi-5-cylinder-cast-manifold.html

Sanoivat että olisi hiukkassuodatin mallin sarja. Mitähän eroa on sitten oli hiukkassuodatin tai ei?

No nyt pakko hakea siihen uusi volkkarilta kun ei kestä autoa siellä seisottamaan niin kohta on tarjolla jollekin tälläinen käyttämätön pakosarja.
VW id3 1st plus
VW T5 Karmann Colorado 550

elexi1

Eikai sillä taida olla merkitystä onko hiukkassuodatinta vai ei. Itse asensin axd:hen tuommoisen sarjan kk sitten. Oli turbon kohdalta melko ahdas saada paikalleen ja se kyllä näytti, että ei passaa mitenkään paikalleen, mutta aikani pyörittelin niin kyllä se sinne mahtui.

Skipepe

Okei. Olin itse lomilla ja kaveri käytti autoa huollossa niin piti nyt laittaa erilainen sarja sinne joka sekin kuitenkin oli aika ahdas sinne laittaa. Eivät varmaan sitten viitsineet käyttää aikaa yhtään vaan luovuttivat tämän homman kanssa. No nyt kuulemma toimi eikä haise koko auto pakokaasuille. Johan tässä 4 vuotta ja 70000km enemmän ja vähemmän tuota on haisteltu niin on jo luksusta lähteä sillä takaisin ensi viikolla Lappiin.

Nyt on myyntipalstalla tämä dark siden sarja myynnissä siihen :)
VW id3 1st plus
VW T5 Karmann Colorado 550

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy