Missä Touranin kompuran rele?

Aloittaja petäjä, 19.06.17 - klo:13:05

« edellinen - seuraava »

petäjä

Osaisiko joku kertoa missä on Touranin -06 ilmastoinnin/kompuran rele? Tai mikä on tuon releen numero?

Kiitos etukäteen.


ram1

Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

tet

Eipä taida relettä löytyä tuon ikäisestä Touranista. Siinä on muuttuvatilavuuksinen kompura, eli ei magneettikytkintä.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

petäjä

Okei.Kiitos näistä vastauksista.

Missähän tuo sitten vika kun ei tule virtaa johdoille/liittimelle jotka tulee kompuraan?

Jerkus

#4
Voi olla painekytkimestä virtapiiri poikki. Saatko todennettua että kylmäpiirissä on painetta? Kokeile painaa vaikka meisselin kärjellä imu-tai painepuolen täyttönipan venttiiliä. Pitäisi suhahtaa ihan reilusti jos piirissä on riittävästi kylmäainetta. Noin 2bar on normaali paine kompura käynnissä imupuolella ja seisoessa +20C asteen lämpötilassa paine lähes 5bar.
Touran 2006, 1.9bxe tdi 6v manuaali.

petäjä

Täytyypä käydä kokeilee..

Miten tuon painekytkimen virtapiirin saa kuntoon?

petäjä

Kyllä molemmista vaikuttas olevan painetta kun suhahtaa..

petäjä

Vai onko niin että näissä muuttuvatilavuuksisissa kompuroissa tuonne liittimelle ei edes kuulu tulla 12V virtaa?

Voiko syy olla viallisessa kompurassa? Ei viittis ainakaan ekaksi alottaa kompuran vaihdolla :D

Vai voisko tuo johtua vähästä kylmäaineen määrästä? Viimeisimmästä täyttöhuollosta on kyllä aikaa.

ram1

Lähteekö se kompura päälle. Kylmäaine saa olla tosi loppu, että kompura ei lähde pyörimään. Vikojahan noissa ollut monissakin Vageissa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

petäjä

Mistä nään lähteekö kompura pyörimään? Flekti toimii ja kompuran hihnappyörä pyörii mutta niistä kai ei voi mitään päätellä onko kompura päällä..ilmastoinnin näyttöön tulee vikakoodi 382 Oah. eli ilmeisesti kompura ei käynnisty tms.

tet

Lainaus käyttäjältä: petäjä - 21.06.17 - klo:10:07
Vai onko niin että näissä muuttuvatilavuuksisissa kompuroissa tuonne liittimelle ei edes kuulu tulla 12V virtaa?

Sinne tulee PWM-signaali jonka taajuus on 500 Hz. Sen amplitudi on kyllä 12 V, mutta yleismittarilla moinen on aika vaikeasti todennettavissa. Oskilloskooppi on poikaa siinä hommassa.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

petäjä

Kiitos vastauksesta.

Metsillä ei oo oskiloskooppia ni ei onnistu mittaus.

Tässä siis muuttuva tilavuuksinen kompura ja kompuran hihnapyörä ja keskimutteri pyörii ku auto käynnissä..eli onko näin että kompura pelittää ettei ois akseli poikki?Vai voiko tuosta päätellä mitään?


matalaut

Kannattaa kysellä jos jollain lähistöllä on VCDS. Sillä ainakin pitäisi päästä testaamaan jäähdytysjärjestelmää. Omassa oli paineet kadonneet ja sen näki kätevästi juurikin tuolla softalla.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

petäjä

Jep. Täytyy koittaa. Tai sitten pitää käyttää auto täyttöhuollossa.

Oisko kellään tarkempaa tietoa mitä tuo vikakoodi meinaa?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy