Kuka maksaa vaihteisto rempan?

Aloittaja waldx, 08.06.17 - klo:16:10

« edellinen - seuraava »

waldx

Ja tosiaan auto on ollut minulla 1kk 2500km

Ostin auton 147tkm 09vm jos olette pudotteen kärryiltä

waldx

Lainaus käyttäjältä: Quattro A4 - 17.06.17 - klo:16:25
Autohan ei ole 1kk vanha ja 2500km ajettu. Kytkimen osat ovat kuluvia osia ja tuohon autoliike tietysti vetoaa.

Voihan se vedota siihen että kuluvia osia ovat, mutta tuskin ne molemmat kasahtaa juuri kun ostin sen..

golffisti IV

Lainaus käyttäjältä: waldx - 17.06.17 - klo:16:51
Voihan se vedota siihen että kuluvia osia ovat, mutta tuskin ne molemmat kasahtaa juuri kun ostin sen..

Ã,,lä tee itseäsi vastaan ehdotuksia mihin ne voi vedota, Autosi ei tule kuntoon tässä tapauksessa näillä sivuilla, teillä näyttää olevan a-liikkeen kanssa juupas>eipäs. Ota yhteyttä kkv=kilpailu ja kuluttajavirasto, ne tietää siellä mihin autoliike voi vedota, niillä on satoja tapauksia kun ovat selvittäneet. 
VW Golf 1.6 16v BCB -03

-karppa-

Eiköhän tähänkin useampi henkilö antanut fiksut ilmaiset vinkit ja topic:n aloittaja tekee minkä itse parhaaksi näkee.

Opetus: Ã,,lä osta vag:sta dsg:llä ja varsinkaan käytettynä edes liikkeestä...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

waldx

Juu kiitoksia teille kaikille jo etukäteen, hyvä opetus on 😎 mukavahan se auto on ajaa kun toimii. Luulen että maanantaina soitan kkvlle ja sanon että sopuun ei olla päästy ja haluaa tehdä muita korjaustöitä minun piikkiini ja kysyn sitten heidän kantaansa asiasta ja kuinka jatketaan.

Quattro A4

Lainaus käyttäjältä: waldx - 17.06.17 - klo:17:30
Juu kiitoksia teille kaikille jo etukäteen, hyvä opetus on 😎 mukavahan se auto on ajaa kun toimii. Luulen että maanantaina soitan kkvlle ja sanon että sopuun ei olla päästy ja haluaa tehdä muita korjaustöitä minun piikkiini ja kysyn sitten heidän kantaansa asiasta ja kuinka jatketaan.

Tapauksesi tulee luultavasti olemaan yksi monista joita kuluttajariitalautakunta käsittelee. Käsittelyaika voi venyä 1.5v mittaiseksi. Lautakunnan päätös on pelkästään suositus, eli ei lainvoimainen. En tiedä miten autoliikkeet noudattavat noita suosituksia, mutta yleisesti n.80% yrityksistä noudattaa niitä.

Onhan VAGvehkeet hemmetin mukavia, kun toimivat :) Jos olisin 150tkm ajettua ostamassa en ostaisi kyseisen konsernin tuotetta.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Timppe

Minulla oli tuollainen Superb samalla laatikolla, jossa oli lievää ravistusta joissain vaihdoissa. Siihen vaihdettiin tuo kytkinpaketti ja myös hieman tihkuva stefa, kun auto oli yli 4v. vanha ja vähän alle 60000km ajettu. Maksoin korjauksesta 130â,¬ ja Vehossa ei edes tuullut puheeksi mitään muuta. Maksoin "normaalista kulumisesta" minun osuuteni työstä, osat maksoi Skoda. Auton olin ostanut uutena ja huoltokirja löytyi. Takuu oli loppunut yli 2 vuotta aiemmin.

150000km ajetusta varmaan joutuu maksamaan paljon enemmän, muttei missään tapauksessa täyttä hintaa, koska kytkimen tulee kestää ainakin 200000km. Tosin jos ei ole DSG, niin kytkimensähän voi polttaa vaikka kuinka nopeasti, jos vaan luistattaa  ;)
Ei nyt ainakaan IPadista lähetetty.

Superb iV Combi L&K 2020 kaikilla varusteilla

ram1

Se on eri asia kun auton myyjänä maahantuoja, eli olet ensimmäinen omistaja. Silloin tehtaan goodwill parempi. Toki tässäkin tapauksessa tehdas voi tulla vastaan kunhan asia nyt etenee johonkin. Mutta tosiaan se myyjäliike on nyt se ensisijainen korvaaja, joka voi taas itse hoitaa asiaa maahantuojan kanssa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

waldx

Asia on sittemmin käyty läpi, tuomi on.

Kytkin on laskettu 150tkm kuluvaksi osaksi ja vauhtipyörä 200tkm osaksi.. Joten myyjä maksaa minulle 500e ja thats it.
Kiitos kuitenkin teille avuksi ja mitä tästä opittiin?
EI KÃ,,YTETTYÃ,, DSG LAATIKKOA (ainakaan 7)

Noh ei muuta kuin autokaupoille vaihtamaan autoa vaan ennen remontteja :D

ropellihattu

Niin, nään on näitä.

Itse ostin 70000km ajetun kuivan 7-portaisen joka laukesi jossain 110000km tietämissä. 800 euroa taisin maksaa ku laittoivat "kuntoon". Kyllä lähti sen jälkeen liukkaasti vaihtoon kun oli vähän vekkulia edelleen.

Että kuten sanoit, ei käytettyä DSG:tä.

Ja sitten tulee se kysymys, että no entä uusi. No uusi toki ehkä, jos et ole itse maksamassa varsinaisesti autosta. Eli liisari tms.

Näin minä tekisin. Uudenkin olisin voinut ottaa DSG:lla vaan en saatana uskaltanut. Kun kerran DSG-komplikaation kokee niin ei oikein enää tee mieli kokeilla, että no josko se toisella kerralla kestäis.

My two cents...

Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

passo_s

Kaippa seiskaportainen dsg kehittyy, kuka ties vaikka olisivat jo kestävämpiä? Onhan se ilkeää kun asiakkailla maksatetaan puutteellinen tuotteen testaus.

ram1

Toisaalta Lukin kytkin maksaa 300e, ja massassa tuskin edes vikaa. Ei siinä pahasti omaa rahaa menisi periaatteessa.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08

Geoman

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 19.06.17 - klo:23:06
Kaippa seiskaportainen dsg kehittyy, kuka ties vaikka olisivat jo kestävämpiä? Onhan se ilkeää kun asiakkailla maksatetaan puutteellinen tuotteen testaus.
Ongelma on ilmeisesti kytkin ja kuivakytkin ei ole yhtä hyvä kuin märkäkytkin. Kaksoismassavauhtipyöräkin on kaikissa autoissa kuluva osa moottorin ja kytkimen välissä. Itse vaihteisto on ilmeisesti suhteellisen luotettava?

waldx

Mutta eikös nuo ongelmat ole yleensä ollut alku kilo metreillä?
Meka ja vaihdelaatikon failuret siis.kytkin kuitenkin kuluva osa joka ei sinäänsä kallis ole nykyään vaihtaa.. Ja autossa huoltokirja täydellinen. Harmi kun sieltä ei tosin näe että onko autoon jotain isompia asioita tehty.. Koska onhan superb hyvä ja tilava auto.. 🙄

Mielipiteitä otetaan vastaan ! Puolesta ja vastaan vaihtoa ! 😏

ram1

Lainaus käyttäjältä: waldx - 20.06.17 - klo:15:04
Mutta eikös nuo ongelmat ole yleensä ollut alku kilo metreillä?
Meka ja vaihdelaatikon failuret siis.kytkin kuitenkin kuluva osa joka ei sinäänsä kallis ole nykyään vaihtaa.. Ja autossa huoltokirja täydellinen. Harmi kun sieltä ei tosin näe että onko autoon jotain isompia asioita tehty.. Koska onhan superb hyvä ja tilava auto.. 🙄

Mielipiteitä otetaan vastaan ! Puolesta ja vastaan vaihtoa ! 😏
Jollekin se harmi sit kolahtaa kuitenkin. Kun nyt sait auton kohtuuhintaan ja sen 500e, niin itse vaihdattaisin tuon kytkimen. Se siis maksaa sen 300e, ja laitattaa voi tässä tapauksessa siellä halvimmassa paikassa, tai kaverin kanssa. Massa ei varmastikaan vielä loppu kun kestää väännökkäissäkin koneissa sen 250 yleensä. Jos auto ei sen jälkeen miellytä niin ainakin helpompi vaihtaa. Tosin seuraavaksi siinä tulee luultavasti ketjuongelmat. Ne noilla kilsoilla alkaa olla tossa koneessa ovella. Ja voit kysyä marmorilta mitä siihen on tehty, jos kerran merkkihuollettu.
Ibiza V Fr CPTA)
Octavia Tdi Hb Rs- 08

waldx

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 20.06.17 - klo:15:58
Jollekin se harmi sit kolahtaa kuitenkin. Kun nyt sait auton kohtuuhintaan ja sen 500e, niin itse vaihdattaisin tuon kytkimen. Se siis maksaa sen 300e, ja laitattaa voi tässä tapauksessa siellä halvimmassa paikassa, tai kaverin kanssa. Massa ei varmastikaan vielä loppu kun kestää väännökkäissäkin koneissa sen 250 yleensä. Jos auto ei sen jälkeen miellytä niin ainakin helpompi vaihtaa. Tosin seuraavaksi siinä tulee luultavasti ketjuongelmat. Ne noilla kilsoilla alkaa olla tossa koneessa ovella. Ja voit kysyä marmorilta mitä siihen on tehty, jos kerran merkkihuollettu.

Juu ei se massapyörä vissiin siellä oireile tai en tiedä voiko kaikki johtua sitten kytkimestä..

lähdössä ravistaa 1-2 ja 4vaihde nykäisee päälle, mutta ei manuaalissa. Kolinaa ei kuulu tyhjäkäynnillä tai muuta mikä voisi viitata massaan, tuo 4 vaihteen nykäisy vaan vähän ihmetyttää..

sami.orimus@steveco.fi

Etsin JS-Autotoriin (Pinsiö / Nokia) liittyvää täältä kun itse ostin sieltä reilu kuukausi sitten auton. 133tkm ajettu, piti olla täysin kunnossa. Pihalla sanoin jo takajarrujen kunnosta, myyjä vannoi että kaikki on ok kun on joitakin kuukausia sitten katsastettukin. Ehdotti että vaihdan levyt ja palat itse jne., sanoin ettei käy kun ei ole kokemusta. Ajettiin kotipaikkakunnalle 250 km niin piti käydä näyttämässä korjaamolla ja katsastuskonttorilla, molemmista samat kommentit että vaihdettava heti ettei rikkoonnu mitään eikä olisi läpäissyt katsastusta. Etujarruista
myös palat aivan loppu ja hankaava ääni kuului. Myyjään yhteys - vaihda itse en korvaa mitään ja lopulta maksoi 50,- kun sillä saa kuulemma ihan hyvät osat. No kaikki tietää mitä tasoa sellaiset ovat. Eli muutama päivä ostosta meni muutamia satasia jarruihin, seuraavalla viikolla hajosi termostaatti josta onneksi selvisi 50,- mutta myyjä ei enää edes kommentoinut mitään.
Eli en suosittele, epäluotettava eikä taatusti korvaa mitään kun pihasta olet pois päässyt. Jotenkin lieron tuntuinen, vähättelee vikoja, tee itse jne. jokainen vastaus. Ã,,lkää asioiko tässä liikkeessä missään tapauksessa. Tiedän ostaneeni käytetyn auton mutta hinta lähemmäs 8 tonnia joten kyllä myyjän pitää jotain vastuuta ottaa.           

Jultsu

Olet huomannut jo kaupantekohetkellä takajarrujen olevan huollon tarpeessa. Olet silti ostanut auton, tietäen tämän vian. Kuvien ja tarkempien tietojen puutteessa, takajarrut ovat voineet ollakin ihan kunnossa viime katsastuksen yhteydessä, mutta koska ovat kuluva osa, eivät kuulu millään tavoin minkään takuun tai virhevastuun piiriin.
Termostaattiviasta myyjäliike olisi voinut tulla jotenkin kyllä vastaan, olettaen että jokin vika on oikeasti ollut termarissa.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

tkp

Mikä takajarruissa sitten oikeasti oli rikki ja mitä niistä korjattiin? 50â,¬ saa jo motonetistä levyt ja palat.

Mutta mitä tulee ko. myyjään niin ostin sieltä aikanaan Venton jossa vähän aikaan kauppojen jälkeen ilmaantui vika että sammui omia aikojaan tai ei lähtenyt satunnaisesiti käyntiin. Paikallinen autosähkökorjaamo vaihtoi hall-anturin virranjakajaan niin että liike maksoi puolet korjauksesta. Ei valittamista. Nojoo, seuraavassa renkaanvaihdossa huomattiin että takapalat loppu ja toinen takasatula jumissa, mutta ihan kuluvia osia noi on. ja oli katsastettun juuri ennen kauppoja.

Ja jos kerran jo kaupantekohetkellä olet huomannut että jarruissa on vikaa niin miksi et vaatinut joko hinnanalennusta tai että jarrut laitetaan kuntoon myyjän kustannuksella?

jussi990

Omakohtainen kokemus Rinta-Joupin autoliikkeestä vastaavassa tilanteessa erittäin positiivinen! 2006 vuosimallin 2.0FSI Passat TipTronicilla kyseessä, ja vikaa ilmeentyi laatikkoon pari viikkoa oston jälkeen. Kun auto lämpeni käyntilämpöiseksi, alkoi hirveä vaihteiden paukuttaminen. Ensin liike vaihtoi öljyt laatikkoon -> ei tullut kuntoon. Sitten lähti vaihteistokorjaamolle jossa vaihdettiin uusi venttiilikoneisto, jonka jälkeen vika korjaantui. Kaikki meni myyjäliikkeen piikkiin mukisematta. Heti ensimmäisen puhelinsoiton jälkeen sanoivat, että tuo vain auto tänne niin laitetaan kuntoon.

Rinta-Joupille siis iso peukku!

SNG

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: SNG - 18.04.21 - klo:09:09
VW-konsernin dsg:tä mollattu ja Fordin kehuttu.

Toki seitsemänlovinen dsg kuivilla kytkimillä on aivan susipaska luotettavuudeltaan, mutta tuosta Fordista mielenkiintoinen juttu. Fix Or Repair it on Daily bases, sanonta on aika osuva.

https://www.kauppalehti.fi/uutiset/mikkelilaismiehen-katumaasturin-kaksoiskytkinvaihteisto-hajosi-jo-kolmannen-kerran-lahdenko-reklamoimaan-oikeusteitse-vai-nielenko-tappion/1721e3b7-18f3-4936-b3eb-6c0f9fd4828b?ref=iltalehti:7306&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi

Onhan tuo uskomaton tapaus. Kuulostaa ihan siltä, että vaihdettu vain uusi laatikko eikä ole edes tutkittu mistä johtui.

Olisin laittanut jo toisen korjatun vaihdelaatikon jälkeen auton vaihtoon.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy