A3:n laadusta on onneksi olemassa tätä foorumia hieman laajempaan otantaan perustuvaa tietoa. Tekniikan Maailma kysyi autojen omistajilta näiden käsityksiä autonsa laadusta. A3:n osalta kysymyksiin vastasi vähintään 100 sellaista henkilöä, jotka olivat ostaneet A3:n 2013 – 2016. Vähävikaisuuden perusteeksi lehti oli asettanut vikoja ja puutteita raportoineiden osuuden jääminen alle 15 prosenttiin. Vikojen lisäksi tutkimuksessa on selvitetty myös se, miten viat ja puutteet on saatu korjattua uuden auton luovutuksen jälkeen. Näillä kriteereillä TM oli luokitellut mm. A3:n vähävikaiseksi autoksi.
Kiitos mattiselle, kun jaksat vääntää tätä erästä vastaan.
Parilla kaverilla on toi vastaava auto mitä olet katselemassa, niin ainoa asia mitä ovat sanoneet, että aika janoinen toi 1.8Tfsi moottori quattron kanssa.
1,8 kone ei ole kylläkään mikään talousihme, vie melkein saman kuin aikaisempi A4 Q. Mitattu 1000 km:n keskikulutus sekalaisessa ajossa 8,2l/100km. Miinuksena voin sanoa rengasmelun 18 tuuman kumeilla
Näistä olen ihan samaa mieltä, eli tässä auton vajaan puolen vuoden kokemuksella havaitut miinuspuolet. Kulutus tuntuu olevan noin litran verran isompi kuin samalla koneella varustetulla Seat Leonilla, jossa toki vähemmän massaa ja vetäviä pyöriä. Mutta yllättävän paljon tuntuu syövän, vaikka nätisti pääasiassa ajaakin. Rengasmelusta tosiaan myös miinusta, mutta sitähän tämän kokoluokan autot tuppaavat näillä Suomen karkeilla hyvinkin herkästi pitämään...
Itse en uskaltaisi tota laatikkoa altistaa tolle 410nm väännölle.... Toki varmasti ois ihan eri auto noilla lukemilla muuten.
Vielä varsinaiseen aiheeseen liittyen olen huomannut, että kone lämpenee oikeaan lämpöön todella nopeasti, jolla on suora vaikutus sisätilojen lämpenemiseen.
APR:n sivulla mainitaan, että bensakoneissa laatikko kestäisi 500Nm väännön
Pitäisikö sun käydä jälleen marmorilla märiseen???Huomattu on.
Kysymys tällaisen A3 1,8TFSi quattron DSG-vaihteostn käyttäytymisestä; Ostin tuollaisen sedan-version, jolla on ajettu 90.000km. Auto toimii moitteettomasti mutta hieman häiritsee DSG:n käyttäytyminen kylmänä, ja tarkemmin sanottuna alaspäin (eli pienemmälle) tapahtuvissa vaihdoissa. Eli ensimmäisen kylmälähdön jälkeisen 10minuutin aikana, kaupunkinopeuksilla alaspäin vaihdot tapahtuu hieman töksähtäen. Tuntuu että nimenomaan 3>2 ja 2>1 tapahtuvat vaihdot. Ei kuitenkaan niin pahasti etteikö pystyisi elämään moisen kanssa. Mutta kun tämä on allekirjoittaneelle ensimmäinen DSG-auto, niin haluaisin vain tietää että onko tuo "normaalia" vai kannattaaisiko asiasta nillittää seuraavan huollon yhteydessä? Autoon kun tuli 12kk Audi-approved-takuu. Lämmettyään toiminta muuttuu mielestäni normaaliksi.
Mites M_M kulutus versus A4:seen, jossa 2l mylly?
Samoilla linjoilla kuin junu, noin litran enemmän vie A4. Osasyy ehkä isommassa koneessa, osansa tekee varmaan myös jatkuva mekaaninen neliveto vs kolmosen haldexi.