Vag-konsernin autojen viat suhteessa muihin.

Aloittaja skrikoo, 03.06.17 - klo:20:12

« edellinen - seuraava »

Onko Vag-autoissasi ollut enemmän vikoja kuin muissa autoissasi?

on
ei
yhtäpaljon

skrikoo

Itselläni  on ollut omassa käytössäni 21 autoa joista yksi vag. Volkswagen Sciroccossa oli enemmän vikoja kuin noissa kaikissa muissa yhteensä. 1 vika/10 000 km. 2 korjautin ja kolme jäi seuraavan omistajan murheeksi.
Muissa autoissani ei ole ollut vikoja lainkaan. Ainoa poikkeus Honda Prelude 2.0 1998 joka minulla oli uudesta. Vikaa ei saatu korjattua lainkaan, vaan antoivat hinnanalennuksena.
Vertailuautot Hondia, Toyotia, BMW:tä, Fordia ja Opel.

mfroberg

En ymmärrä. Tulet tänne kampanjoimaan VAGineita vastaan ja keksit sille vielä yhden lisätopicin? Jos ei maistu niin miksi täällä notkut? Kun mulla oli V70:nen olin Volvo-foorumilla. Santa Fe:llä ajaessani luin Kia/Hyundai-palstaa. Nyt perheessä Golf ja Leon ja zoomailen tätä palstaa. Simppeliä?
VW Golf Variant 1.5 eTSI DSG Style 2021
VW Tiguan Allspace 2.0 TDI DSG 4Motion 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

passo_s

Skrikoo hakee kirjoituksillaan vain huomiota.

skrikoo

#3
Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 03.06.17 - klo:22:00
En ymmärrä. Tulet tänne kampanjoimaan VAGineita vastaan ja keksit sille vielä yhden lisätopicin? Jos ei maistu niin miksi täällä notkut? Kun mulla oli V70:nen olin Volvo-foorumilla. Santa Fe:llä ajaessani luin Kia/Hyundai-palstaa. Nyt perheessä Golf ja Leon ja zoomailen tätä palstaa. Simppeliä?
En kampanjoi Vag autoja vastaan. Olen vain kiinnostunut tietämään onko vag autojen omistajilla joilla on ollut muitakin autoja, ollut vag autoissa enemmän vikoja kuin muissa. Ei se ole mitään kampanjointia vastaan jos mainitsen että ainoassa vagissani oli enemmän vikoja kuin muissa 20 autossani yhteensä. Sehän on vain kylmä totuus.
Se että pidin ainoata Volkkariani 4,5 vuotta johtui siitä että tykkäsin kyseisessä autosta. Vähän on vieläkin harmittanut että oli niin paljon vikoja että oli luovuttava.
Tykkään pistää rahani muuhun kuin auton korjaamiseen.

passo_s

Volsulla sentään oli scirocco ja beetle, mukavaa kun on jotain tusina tuotteista  poikkeavaa. Nythän beetlen ja sciroccon jatko on epäselvää.

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: passo_s - 03.06.17 - klo:22:41
Volsulla sentään oli scirocco ja beetle, mukavaa kun on jotain tusina tuotteista  poikkeavaa. Nythän beetlen ja sciroccon jatko on epäselvää.
Niin oli, mutta ei ole enää. Volkswagen Sciroccon ja Beetlen valmistus on lopetettu. Syynä liian pieni kysyntä. Harmi. Odotin kuin kuuta nousevaa kasvojenkohotus Sciroccoa. Eivät ottaneet Suomen myyntiin. Sitten odotin uutta korimallia joka piti valmistua 2017. Eivät alkaneet tekemään.
Jos ei olisi niin vikainen auto, niin ostaisin 10/2013 Sciroccon. Auto maksoi uutena varisteineen lähes 50 000 ja nyt saa hieman yli 20 000.

Eka Golf

Tuohon -08 golfiini on pitänyt tehdä vain yksi kalls korjaus, jouduin vaihtamaan takapyyhkijän varren (60â,¬). Ollut minulla vajaa 3v ja mennyt katsatuksista (3kpl) läpi "puhtaasti" eli ei kait vikaisin kulkine?  :o

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Eka Golf - 03.06.17 - klo:22:53
Tuohon -08 golfiini on pitänyt tehdä vain yksi kalls korjaus, jouduin vaihtamaan takapyyhkijän varren (60â,¬). Ollut minulla vajaa 3v ja mennyt katsatuksista (3kpl) läpi "puhtaasti" eli ei kait vikaisin kulkine?  :o
Paljonkos yhteksän vuotias pallo on mennyt eteenpäin?

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: mfroberg - 03.06.17 - klo:22:00
Kun mulla oli V70:nen olin Volvo-foorumilla. Santa Fe:llä ajaessani luin Kia/Hyundai-palstaa. Nyt perheessä Golf ja Leon ja zoomailen tätä palstaa. Simppeliä?
Kun mulla oli 7 Toyotaa, 6 Hondaa, 3 BMW:tä, 3 Fordia ja Opel en ollut millään forumilla, enkä zoomaillut mitään foorumia.
Ekaa kertaa googlaillessani Sciroccoa eksyin tälle foorumille. Nyt en tee enää autokauppaa työkseni ja kaverit eivät juuri ole kiinnostuneita autoista. Ukkokaan ei ymmärrä autoista mitään, niin täällä voi keskustella niistä.

sakal83

Ã,,änestin ehkä. Honda oli ihan paska. Fordia en osta. Bmw:llä en kehtais ajaa ja opel ei ole auto.
Muistakaa tilastoida tämäkin äänestys. Hyödyllinen👍
E:Toyota on hyvä, mutta ei mulle
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

roiala

Kaikissa on ollut jotain, ovat olleet eri ikäisiä ja eri pituisen ajan omistuksessa... alkaen Volvo Amazonista, Golf I, volvo 245, MB 123 ja MB124...->nyt Octavia 3. Vikaisin lie ollut Toyota Avensis siltä ajalta kun siirsivät tuotannon Brittein saarille tai Seat Ibitza ennen VAG aikaa (system Porsche). Mersun 124 lie ollut vähävikaisin, 123 yllättäen aika vikainenkin jopa.
Myös 2000 luvun Corolla Verso oli pettymys varsinkin ajo-ominaisuuksiltaan (liekkö huono mutta VAG tottuneena aika erillainen eli ei mieleinen) mutta myös vikaisuudeltaan. Kokonaisuus VAG:t olleet kuitenkin sellainen jotta joidenkin yksilöiden pienistä puutteista huolimatta sellaisella edelleen/taas ajan.

seatts


Mulla on kaksi vagia ja ei voi vikaisiksi ainakaan haukkua, Leon -10 on ollut meillä reilun 2.5 vuotta ja ainoa vika ollut yhden abs anturin vaihto.
160tkm ajettu ja me siitä reilu 50tkm.

Octavia 3 mikä menikin jo kiertoon oli omistuksessa 3.5 vuotta 68tkm ja ainoa vika oli bensaluukun solenoidi joka hajosi.
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

rami

Itselläni ollut käytössä ainakin 25 uutta VAGia.
En lähde kovin kauas historiassa, mutta aloitetaan 2005 vm Gofista.
Golf 2005 vm mittarissa 60 000 km ikää vajaa viisi vuotta. Miltei kaikki takaluukun sähkösarjajohdot poikki kuluneet. Molemmat puolet uusiksi. Takaluukun verhoukset irti ja uudet johtosarjat tilalle. Kustannuksia muistaakseni miltei 500â,¬. Työ oli kaiken lisäksi niin huonosti tehty, että johtosarjat näkyivät puristuksissa verhoilumuovin välissä.  Uusi pajakäynti jolloin koko muovinen verhouspaneeli repesi siihen kuntoon, että oli tilattava uusi.  Eipä muuta kuin kolmannen kerran pajalle laitattamaan uutta verhouspaneelia. Onnistui kolmannella kerralla.  Kerran pakkasella heitti ohjaustehostimen pois päältä eikä suostunut toimimaan ilman pajareissua. On muuten pirun jäykkä kääntää pajalle ilman ohjaustehostinta.
Seuraava Gof oli vm 2001 joka toimi parhaiten jopa 30 000 km ennen kuin jätti tielle.  Kuuluis häkäventtiili paskottui ja meni uusiksi korjattiin takuuseen vaikka takuu oli rauennut 2kk sitten. Auto vaihtoon.

Sitten surkean kuuluisa A3 8V vm 2014 joka sippasi 6000km paikkeilla ohjaus paskaksi.... Loppu on yhtä kuraa tiedätte varmaan.

Nyt tämä uusimmainen A4 B9 vm 2016. Vajaa 10 000 km alkoi epämääräinen uikutus joka liittyy vaihteiston vaihteiden siirtoon.
Kylmänä pakkasella auto käy metallisella äänellä kuin vanha diesel. Imeellinen sirinä kuuluu myös moottorista kaasunkäytön mukaan. Hankaako joku pelti tms?

Vaikka kuinka haluaisi olla VAGin mies niin ei näitä kyllä laatuautoiksi kannata nimittää. ;D ;) >:(

HAL9000

On ollut muita autoja ja VAGgineita. Kaikissa yhteistä se että ne on hankittu uusina ja vaihdettu kolmen vuoden ikäisinä suraavaan. Vähävikaisimpia ovat olleet 90-luvun Avensisi ja vuostuhannen vaihteen Passat. Myös kaikki (neljä) Golfia ovat olleet varsin vähävikaisia. Viimeisin Golf VI oli käytössä lähes neljä vuotta, eikä sen kanssa ollut muistaakseni yhtään ainutta ongelmaa. Jopa monimutkainen kaksoisahdettu moottori toimi moitteetta.

Vikaisimpia ovat olleet kaksi käytössäni ollutta Skodaa, Superb ja nykyinen Octavia. Tämä nykyinen Octavia on kyllä sitten jo ihan omassa luokassaan. Tämän yhden yksilön takia minulta on mennyt täysin luotto tähän merkkiin. Kyllä se huokeus valitettavasti näkyy monessa kohtaa.
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Geoman

Minulla on ollut autoja ja kaikissa on kokonaiskulut olleet alle kilometrikorauksen eli alle 42 centtiä kilometri. Volkswagen Golf Plus, Mercedes Benz W124, Opel Rekord, Toyota Corolla, Opel Kadett, Volvo 343 jne

vagfani

#15
Yksi BMW oli vuosimallia 2009 ja ei ikinä enää. Kaikki mahdolliset viat alle 30 000 kilometriä ajetussa. Manuaalivaihteisto jouduttiin vaihtamaan kun tiiviste petti ja vuoti öljyä. Antureita vaihdettiin ja kampanjana sytytyspuolat. Moottori kulutti öljyä litran alle 10 000 kilometrillä. Käsijarru ei ottanut tasaisesti kiinni. Lisäksi muovilistoja irtoili sieltä täältä. Vakiorenkaat on niin kovat ja huonot että ei mitään rajaa. Maahantuoja ei tullut vastaan missään muotoa joten en suosittele merkkiä ikinä kenellekään missään muodossa.

Volvoja on aikoinaan ollut useampi ja olivat silloin laadukkaita laitteita. Nykyisistä ei voi sanoa samaa. Uudet Mercedekset ovat ainakin sisustaltaan halvinta mahdollista muovia ja ei niistä kyllä laatu näy mihinkään. Kaiken lisäksi ylihinnoiteltu.

a4b8

Lainaus käyttäjältä: rami - 04.06.17 - klo:09:08
Itselläni ollut käytössä ainakin 25 uutta VAGia.
En lähde kovin kauas historiassa, mutta aloitetaan 2005 vm Gofista.
Golf 2005 vm mittarissa 60 000 km ikää vajaa viisi vuotta. Miltei kaikki takaluukun sähkösarjajohdot poikki kuluneet. Molemmat puolet uusiksi. Takaluukun verhoukset irti ja uudet johtosarjat tilalle. Kustannuksia muistaakseni miltei 500â,¬. Työ oli kaiken lisäksi niin huonosti tehty, että johtosarjat näkyivät puristuksissa verhoilumuovin välissä.  Uusi pajakäynti jolloin koko muovinen verhouspaneeli repesi siihen kuntoon, että oli tilattava uusi.  Eipä muuta kuin kolmannen kerran pajalle laitattamaan uutta verhouspaneelia. Onnistui kolmannella kerralla.  Kerran pakkasella heitti ohjaustehostimen pois päältä eikä suostunut toimimaan ilman pajareissua. On muuten pirun jäykkä kääntää pajalle ilman ohjaustehostinta.
Seuraava Gof oli vm 2001 joka toimi parhaiten jopa 30 000 km ennen kuin jätti tielle.  Kuuluis häkäventtiili paskottui ja meni uusiksi korjattiin takuuseen vaikka takuu oli rauennut 2kk sitten. Auto vaihtoon.

Sitten surkean kuuluisa A3 8V vm 2014 joka sippasi 6000km paikkeilla ohjaus paskaksi.... Loppu on yhtä kuraa tiedätte varmaan.

Nyt tämä uusimmainen A4 B9 vm 2016. Vajaa 10 000 km alkoi epämääräinen uikutus joka liittyy vaihteiston vaihteiden siirtoon.
Kylmänä pakkasella auto käy metallisella äänellä kuin vanha diesel. Imeellinen sirinä kuuluu myös moottorista kaasunkäytön mukaan. Hankaako joku pelti tms?

Vaikka kuinka haluaisi olla VAGin mies niin ei näitä kyllä laatuautoiksi kannata nimittää. ;D ;) >:(
B9, joko on vaihteisto vaihdettu? Hiljenikö ääni?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

jppetteri

Passat 2009 oli mielestäni erittäin positiivinen kokemus: 8 vuotta ja 180 000 kilometriä ja oikeastaan ainut normaalista kulumisesta johtumaton vika oli rattilukko, joka jouduttiin uusimaan noin 100 000 km kohdalla. Tässäkin myyjä ja/tai maahantuoja tulivat vastaan ihan asiallisesti. Muuten kustannusmielessä selvisi normaaleilla huolloilla. Kun keskikulutuskin jäi alle 5 litran (TDI), niin voi jälkikäteen todeta että halpaa ja huoletonta ajoa.

Perheessä on myös Golf VI, joka sekin on päässyt 150 000 kilometriä varsin vähällä: etupyörän laakeri vaihdettiin ensimmäisen katsastuksen jälkeen (kolme vuotta mutta ilman asiakkaalle aiheutuvia kustannuksia) ja toinen vika jota ei voi laittaa auton, vaan jälleenmyyjän varustelun tai jälkiasennusvarusteen piikkiin: moottorilämmitin (letkumalli) vuoti jäähdytysnesteen ulos lämmityselementin reunasta. Vaihto meni myyjäliikkeen kuluihin, autolla oli ikää tuolloin noin neljä vuotta. Muuten on menty normaalin huolto-ohjelman mukaisesti tälläkin.

Lähes yhtä huoletonta oli ajaminen Nissan Bluebirdillä (-88). Melkein 200 000 kilometriä rullasin siihen 8 vuoden aikana ja varsinaisesti vikaantuneita komponentteja oli vain ohjaustehostin, joka jostain syystä falskasi öljyt pihalle ja sittenhän se olikin jo entinen.. Korvaava löytyi autohajottamolta ja taas mentiin. Toki iskareita ja jarruja tähän autoon vaihdettiin, mutta itse luen nuo nk. kulutusosiksi.

Niin että enpä minä omiin kokemuksiin nojaten näitä mitenkään huonoina vaihtoehtoina pitäisi. Jos jotain vähäistä korjattavaa on ollutkin, niin asiallisesti keskustellen ne on huollon tiskillä hoidettu molempia osapuolia tyydyttävällä tavalla.


MMV

#18
Otetaan tähän kaikki uudet autoni:
Ford Focus 1.6 Wagon 1999: Kuskin penkin lämmitysvastus
Ford Focus 1.6 Wagon 2002: Takalasin pesurin letku irti liittimestä
Ford C-Max 1.8 2004: Moottorin vikavalo pesun jälkeen->softapäivitys, ilmastoinnin magneettiventtiili
Toyota Avensis 1.8 Wagon 2006 fl: Hammastanko, ABS-anturi ja neljä kertaa pyörien suuntaus (7kk omistusaika)
Skoda Octavia 2.0 TFSI RS Wagon 2006: Ei varsinaista vikaa, mutta kulutti puolitoista litraa öljyä kymppitonnille
Honda Accord 2.2 CTDI Tourer 2007: Takaheijastin (puskurissa) tippui ajossa, hirveät sisustan räminät
Ford Mondeo 2.0 TDCI Wagon 2009: Ei vikoja
Subaru Outback 2.0D 2011: DPF-poltto holvasi dieseliä öljyn sekaan -> ölpän vaihto 5tkm välein, omituinen sammuminen kesken ajon aina silloin tällöin, vikaa ei koskaan löydetty.
VW Passat 2.0TDI 4Motion Variant 2012: Ei vikaa
VW Passat 2.0TDI 4Motion Alltrack 2013: Parkkitutkat sekoilivat -> softapäivitys
VW Tiguan 2.0TDI 4Motion 2014: Ei vikaa
VW Passat B8 2.0 Biturbo TDI 4Motion Variant 2015: Ei vikaa
Audi A4 Allroad 2.0TDI 140kW 2016: Ei vikaa

Vaimon uudet autot:
Hyundai i20 1.4 2011: Ei vikaa
VW Golf VII 1.2TSI 2014: Ei vikaa
VW Golf VII 1.2TSI DSG 2016: Ei vikaa

Otantani ei tue VAG-autojen suurempaa vikaantumisherkkyyttä.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 04.06.17 - klo:09:57
Yksi BMW oli vuosimallia 2009 ja ei ikinä enää. Kaikki mahdolliset viat alle 30 000 kilometriä ajetussa.  Moottori kulutti öljyä litran alle 10 000 kilometrillä.

BMW:n bensiinimoottoreiden öljynkulutu noin 1 litra per 10 000 km on normaali moottorin suunnitteluun liittyvä asia. Moottorit ovat korkelaatuisia ja öljytjen pitää kestää kuumuutta. Ei ole mielestäni vika. Neloskoneissa bensiinikoneissa on ollut ongelmia jakoketjujen kanssa ja valitettavasti se on ohjaamon puoleisessa päässä ja vaatii moottorin irroittamisen (8-10 h työ).

BMW on ahtamattomalla kuutoskoneella mahtava auto (eli ennen vuotta 2012).

Kuitenkin jos kilometrikulut autossa pysyy alle 0,45 euroa per kilometri on kaikki hyvin. Tuntuu että autosi on ollut huonosti pidetty tai käsitelty yksilö?

vagfani

Ei todellakaan ole normaalia jos menee litra öljyä 5000-10 000 kilometrin välillä. Huollot tehty ajallaan ja tavallinen bensiinimoottori. BMW:n laatu oli tuohon aikaan jotain ihan käsittämättömän huonoa ja ei varmasti ole paljoa noista ajat muuttuneet. Koodilla N47 olevaa moottorisarja on yksi maailman huonoimmista ja hakukoneen avulla voi asiaan tutustua jos haluaa. Osat Suomessa maksaa marmorilla kolminkertaisen summan Saksaan verrattuna. Maahantuoja oli todella ylimielinen ja ei ottanut mitään vastuuta.

Eli kannattaa pysyä kaukana BMW:stä.

ram1

#21
Lainaus käyttäjältä: vagfani - 04.06.17 - klo:14:11
Ei todellakaan ole normaalia jos menee litra öljyä 5000-10 000 kilometrin välillä. Huollot tehty ajallaan ja tavallinen bensiinimoottori. BMW:n laatu oli tuohon aikaan jotain ihan käsittämättömän huonoa ja ei varmasti ole paljoa noista ajat muuttuneet. Koodilla N47 olevaa moottorisarja on yksi maailman huonoimmista ja hakukoneen avulla voi asiaan tutustua jos haluaa. Osat Suomessa maksaa marmorilla kolminkertaisen summan Saksaan verrattuna. Maahantuoja oli todella ylimielinen ja ei ottanut mitään vastuuta.

Eli kannattaa pysyä kaukana BMW:stä.
Niitä kyllä korjataan vieläkin ilman kustannuksia, vaikka kilsoja yli 200tkm. Jakopään osalta. Öljynkulutusta ei omassa, eikä kaverin N-koneessa kylläkään ollut, eikä myöskään jakopääongelmaa ehtinyt tulla. Niillähän pystyy ajamaan paljon pidempään ennen vikoja kuin Tsi- koneissa. Muuten kyllä totta tuo N- koneiden ongelma joka vieläkin olemassa joiltain osin. Remontti ei niin kallis kuin alkupään koneisiin missä myös kampura vaihtoon.Mutta samaa tasoa olevia ongelmia on myös Tsi/Tfsi- moottoreissa ollut kuten monet varmaan tietää. Pahimpana tietysti alkupään tupla- ahdettu 1.4, ja myös monet isommat joissa se taistelu kustannuksista myös.
Itselläkin oleva M54 taas erittäin hyvä kone, joka isoksi 6- koneeksi ei kulutakkaan kovin paljoa. Kilsoja tässäkin vajaa 300tkm. M- koneiset dieselit kestää todella hyvin. Itsellä ollut pari joilla ajettu jo lähemmäs 300tkm.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

vagfani

Tosiaan N47 diesel ja N43 bensiini olivat täysiä katastrofeja. Sitten N46 versio muka joku korjaus, ei ollut. Tuon ikäisiä nyt ei enää tosin paljoa ole liikenteessä ja iso osa jo romutettu. Eli eivät aiheuta enää harmia.

ram1

Lainaus käyttäjältä: vagfani - 04.06.17 - klo:15:21
Tosiaan N47 diesel ja N43 bensiini olivat täysiä katastrofeja. Sitten N46 versio muka joku korjaus, ei ollut. Tuon ikäisiä nyt ei enää tosin paljoa ole liikenteessä ja iso osa jo romutettu. Eli eivät aiheuta enää harmia.
Löytyykö joku romutustilasto :)
4- bensat oli pahimmillaan silloin kun valvetronic tuli E46 malliin, eli N42 ja siitä myös seuraava N46. N47 disukonetta nyt liikenteessä sellainen määrä kyllä vieläkin ettei kannata noista romutuksista juurikaan puhua. Ja tosiaan niitä korjataan ihan tehtaan kustannuksella. 4 bensavaparit on kyllä ne pahimmat moottorit. N47 koneella ajetaan yleensä yli 150tkm. ilman ongelmia.
Vagilta ei 1.8T:n jälkeen tullut varmaa bensakonetta, paitsi ehkä uusimmat joista kokemukset vielä vähäisempiä. Toki sielläkin joukossa muutamia hyviä vaihtoehtoja. Alkupään 2.0Tfsi on hyvä moottori jos sattuu hyvä yksilö.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

skrikoo

#24
Ekalla bemarilla ajoin uudesta noin 8 000km. Toisella 9 000km ja kolmannella 6 300km. Missään ei ollut mitään vikaa. Olisi kai ihme jos noin uusiin autoihin tulisi vikoja. Jos ei pikkukakarana ostettuja kahta autoa oteta mukaan, niin eniten ajettu auto on ollut Honda Prelude 2.0. Mittarissa oli 92 000 kun myin sen, ei siinäkään ollut mitään vikaa. En tiedä sitten johtuuko siitä että ei ole ollut omissa autoissani vikoja, kun ovat olleet niin hyviä merkkejä.
En ole ostanut mitään huonoja merkkejä. Seat ja Skoda ovat paskoja. Seatia ja Skodaa en osta. Seat ja Skoda eivät ole autoja. Seatilla ja Skodalla kehtaisin ajaa.
Ei hävettänyt lähteä yhtään 21-vuotiaana 6 vuotta vanhalla Skodalla kartsalle pyörimään kun oma Ford Capri oli huollossa. Skodan maineen tuntien poliisit alkoivat Tampereen vanhan kirkon parkissa kiskomaan autoa kasijarru päällä mäkeen. Eivät uskoneet että katsastetussa Skodan romussa on edes käsijarru kunnossa. Tuohon aikaan ei kukaan kehdannut ajaa Skodalla. Nekin lapset joiden isä toi Skodalla kouluun, pyysivät jättämään nurkan taakse ettei kukaan vaan näe. ;D
Varmaan monet palstalaiset muistavat.

Geoman

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 04.06.17 - klo:15:06
Niitä kyllä korjataan vieläkin ilman kustannuksia, vaikka kilsoja yli 200tkm. Jakopään osalta. Öljynkulutusta ei omassa, eikä kaverin N-koneessa kylläkään ollut, eikä myöskään jakopääongelmaa ehtinyt tulla. Niillähän pystyy ajamaan paljon pidempään ennen vikoja kuin Tsi- koneissa. Muuten kyllä totta tuo N- koneiden ongelma joka vieläkin olemassa joiltain osin. Remontti ei niin kallis kuin alkupään koneisiin missä myös kampura vaihtoon.Mutta samaa tasoa olevia ongelmia on myös Tsi/Tfsi- moottoreissa ollut kuten monet varmaan tietää. Pahimpana tietysti alkupään tupla- ahdettu 1.4, ja myös monet isommat joissa se taistelu kustannuksista myös.
Itselläkin oleva M54 taas erittäin hyvä kone, joka isoksi 6- koneeksi ei kulutakkaan kovin paljoa. Kilsoja tässäkin vajaa 300tkm. M- koneiset dieselit kestää todella hyvin. Itsellä ollut pari joilla ajettu jo lähemmäs 300tkm.
Kyllä 1 litra per 10 tkm on OK, mutta 1 litra per 5 tkm ei ole. BMW:n moottorit ovat hienoja. Moottorin valumateriaali on magnesiumia ja alumiinia, tämän vuoksi sylinterit on pinnoitettu. Lisäksi on valittu ohuet korkealaauiset öljyt.
N bensiinineloskoneissa on jakopää usein remontissa 150 tkm mennessä ja kutoskoneissa ei ole ongelmia. Tämä tilanne vm. 2005 jälkeen. Nelosdieselien(520D) jakopää menee 275 tkm paikkeilla.

M54 ja M52 moottorit ovat tosi hyviä, vuoteen noin1993 oli moottori kokonaan valurautaa ja sitten oli kansialumiinia. Mutta mentäessa magneesium/alumiinivalukoneisiin (N) tuli neloskoneisiin ongelmia ja kaikkiin bensakoneisiin "pieni" ominainen öljynkulutus.

vagfani

Olette te aika sekaisin jos väitätte että on jotenkin "hienoa" jos menee litra öljyä savuna ilmaan noin lyhyellä ajovälillä. Vuosien 2007-2009 välisissä BMW:ssä oli niin paljon laatuongelmia että ei mitään rajaa. Maahantuoja tai tehdas ei tietenkään ikinä myöntänyt mitään. Minä en suosittele ketään hankkimaan BMW:tä jos on yhtään kiinnostunut autoilun kustannuksista. Lisäksi sillä saa helposti jonkinlaisen idiootin maineen naapurien keskuudessa. Paljon oli vielä muitakin tyyppivikoja kyseisissä malleissa, esim. ABS-yksiköitä menee tiuhaa tahtia. Ajettavuus ihan nollissa tuon aikakauden BMW-autoissa. Uudemmissa on parempi ajettavuus, mutta veikkaan että esim. moottoriongelmia ei ole vieläkään ratkaistu. Kun ei osaa, niin ei osaa.

rami

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 04.06.17 - klo:10:17
B9, joko on vaihteisto vaihdettu? Hiljenikö ääni?

Ei mitään ole vielä tehty muuta kuin kirjattu tietokantaan.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 05.06.17 - klo:00:40
Ei hävettänyt lähteä yhtään 21-vuotiaana 6 vuotta vanhalla Skodalla kartsalle pyörimään kun oma Ford Capri oli huollossa. Skodan maineen tuntien poliisit alkoivat Tampereen vanhan kirkon parkissa kiskomaan autoa kasijarru päällä mäkeen. Eivät uskoneet että katsastetussa Skodan romussa on edes käsijarru kunnossa. Tuohon aikaan ei kukaan kehdannut ajaa Skodalla. Nekin lapset joiden isä toi Skodalla kouluun, pyysivät jättämään nurkan taakse ettei kukaan vaan näe. ;D
Varmaan monet palstalaiset muistavat.
Ilmeisesti itsetunto kasvanut kun nykyään kehtaat jopa omistaa, saati ajaa type-r hondalla. Joka on ihan hirvee teinilelu ;D
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

ropellihattu

Kyllä, ja sitten tämä:

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 03.06.17 - klo:20:12
Itselläni  on ollut omassa käytössäni 21 autoa joista yksi vag.

Yksi VAG ja oikein piti tehdä oma topic.  ;D ;D ;D

Mutta hyvää viihdettä tää on, ei siinä mitään.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy