Passat B8:lle kameratolppa varoitin (Carnet löytyy)

Aloittaja passo_s, 02.06.17 - klo:20:55

« edellinen - seuraava »

zobuli

#90
Ei toimi usb-tikulla eikä SD kortilla. ”Vika: tietoja ei saatavissa.”
Purin zip tiedoston SD kortille ja laitoin SD1 paikkaan. Mikähän voisi olla vikana?

Edit: SD kortin kun laittaa sisään niin tulee ilmoitus että ”ohjelmistopäivityksen tiedot on saatavilla”, mutta silti tulee tuo virheilmoitus kun yrittää päivittää omia erikoiskohteita. Yritetty myös vaihtaa SD kortin paikkoja keskenään, ei vaikutusta.

Edit 2: Niin siis eihän noita tiedostoja pidä laittaa samalle kortille missä navigaattorin kartat on, vaan ihan omalle kortille?
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Herr K

Itse ainakin laitoin samalle kortille karttojen kanssa ja hyvin toimii
VW Passat Variant GTE

zobuli

Olen nyt kokeillut siirtää Googletettujen ohjeiden mukaan kansioita eri paikkoihin ja olen kokeillut laittaa zipin tiedostot samalle kortille missä kartat. Ei auta mikään. Mikähän hemmetti tässä on... >:(
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Herr K

Oletko laittanut metainfo-tiedoston ja PersonalPOI-kansion lortin hakemistojen juureen? Muistaakseni on tarkka ton suhteen. Tolla sivulle 3 linkatulla Mika Koiviston ohjeella alkoi toimia mulla
VW Passat Variant GTE

zobuli

Olen kokeillut ja laittaa vain kyseiset kortille. Ei auta.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Reneto

Minä olen aina alustanut SD-kortin ennen siirtoja tai päivityksiä. Eli ei navin kanssa samalle kortille. Tein pienen täsmälenkin päivitetyllä versiolla, ja havaitsin että yksi puuttunut tolppa oli nyt paikallaan, mutta yksi väärässä paikassa (liian myöhään) tuleva merkkiääni on edelleen mukana.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

zobuli

Olen alustanut kortin joka kerta kun olen kokeillut eri kansioilla. Olen myös yrittänyt niin että olen siirtänyt MIB2 kansion sisällä olen MIB2HIGH kansion kortin juureen. Jossain ohjeissa puhuttiin että tuo MIB2HIGH kansio pitäisi olla PersonalPOI kansion alla suoraan, sitäkin olen kokeillut. Mutta Mika Koiviston ohjeissa olevaa kuvaa jossa järjestelmä löytää POI tiedoston, niin sitä ei tule vaan siinä kohtaa tulee tuo virhe ettei sisältöä löydy. Navigaattorin pitäisi olla Discover, ei Pro versio koska esim. karttaa ei saa samaanaikaan digimittaristoon ja keskikonsoliin, vaan pelkäästään vain jompaan kumpaan.

Onko vielä ideoita? Ihme homma jos muilla on toiminut ilman mitään kikkailuja. Jotenkin tulee mieleen että pitäisikö tuota metainfo tiedoston tekstiä osata muuttaa jostain kohtaa että auto löytäisi oikeat tiedostot...
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Reneto

Kerroit että mac purkaa paketin jo siinä vaiheessa kun imutat sen. Pääsisitkö kokeilemaan PC:llä?
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

zobuli

Joo PC:llä oon tämän päivää yrittänyt.  :)
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Reneto

Sitten en osaa enää auttaa. Mulla meni heittämällä autoon ilman kikkailuja  :-X
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Reneto

Oletko zobuli mitään muuta siirtänyt onnistuneesti discover mediaan? Esim radiologoja..
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

zobuli

En ole siirtänyt, radiologotkin oli automaagisesti jo uudesta lähtien autossa.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 15.09.18 - klo:18:49
Joo PC:llä oon tämän päivää yrittänyt.  :)
Voin katsoa myöhemmin tarkemmin, mutta mitenkään heittämällä tuo ei mennyt Skodan Amundseniin mikä on sama soitin kuin tuo Discovery. OS X tuhosi kansiorakenteen ja tiedostonimet, Windowsissa purku onnistui mutta PersonalPOI -kansiossa oli liikaa tavaraa ja sieltä piti poistaa HIGH-kansio ja tiedostoja lisäksi kokonaan.

USB-tikulla homma ei myöskään onnistunut ollenkaan, vaan vaati oman muistikortin navin oman kortin lisäksi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Tuumas1

Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 14.09.18 - klo:16:59
No niin, tuoltapa voi taas ladata tuon paketin:

https://nofile.io/f/BGzkaOVxfSG/Kamerat2018.zip

Iso peukku @H3ikki, kun pistit tiedoston jakoon :) Ihan turhaa hommaa alkaa kaikkien nysväämään tämän asian tiimoilta.
Purin tiedoston suoraaan SD-kortille, josta MY15 Discover Media löysi hiedosti POI-päivityksen :D

akk

Jep macillä eli OSX poistaa tuon kansiorakenteen jostain syystä, joten muokkaus menisi turhan vaikeaksi käsipeliksi. Imuroin poi-csvn suoraan car-netiin ja sieltä autoon, homma oli tehty parissa minuutissa.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

H3ikki

Kamerat asennettu myös onnistuneesti MY18 Karoqqiin. Kannattanee siis hoitaa tiedoston purkaminen ja lataaminen tavan PCllä niin pitäisi pelata suoraan.
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

akk

^Kokeilin windowsilla purkua, meni ihan hyvin kortille ja kansiorakenne oli ainakin ok. Joten toiminee.

Saako tällä paketilla kuulumaan varoitusäänen ennen tolppaa ? Entäpä jos siirtää sen POI-csv:n suoraan pilven kautta ? Vaatiko jokun kikka kolmosen ?
Muistelen että ennen vanhaan kun tämä POI-paketti koottiin vw/skoda-websovelluksen avulla, siellä pystyi tuon varoitusäänen aktivoimaan.
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

H3ikki

Lainaus käyttäjältä: akk - 20.09.18 - klo:13:00
^Kokeilin windowsilla purkua, meni ihan hyvin kortille ja kansiorakenne oli ainakin ok. Joten toiminee.

Saako tällä paketilla kuulumaan varoitusäänen ennen tolppaa ? Entäpä jos siirtää sen POI-csv:n suoraan pilven kautta ? Vaatiko jokun kikka kolmosen ?
Muistelen että ennen vanhaan kun tämä POI-paketti koottiin vw/skoda-websovelluksen avulla, siellä pystyi tuon varoitusäänen aktivoimaan.
Kyllä tuossa paketissa ennen kameraa audio vaimenee ja kuuluu melko olematon ääni. Voisi olla voimakkaampi ja voisi kuulua aikaisemmin. Tuolleppa ei taida isosti olla mitään tehtävissä tai en ainakaan ole vielä kehdannut tarkemmin tutkailla.
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

crk1

Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 21.09.18 - klo:22:31
Kyllä tuossa paketissa ennen kameraa audio vaimenee ja kuuluu melko olematon ääni. Voisi olla voimakkaampi ja voisi kuulua aikaisemmin. Tuolleppa ei taida isosti olla mitään tehtävissä tai en ainakaan ole vielä kehdannut tarkemmin tutkailla.

Kyllä sitä äänen voimakkuutta ja jopa audion vaimennustakin pystyy ainakin omassa GTE:ssä asetuksista säätämään.

akk

^ navin äänenvoimakkuus on miltei maksimilla, eikä kuulu, tosin minulla on car-netin kautta tuotu pelkkä csv-tiedosto. Edellisessä passatissa äänimerkki kuului, kun se POI-paketti oli koottu saksalaisen VW-sivujen kautta ja laitettu sd-kortille.
Mietin vaan onko tuhon csv-tiedostoon mahdollista lisätä joku tietokenttä, joka saisi äänet kuuluviin, vai pitääkö sitten tehdä db3-tiedosto jollain sopivalla POI-ohjelmalla  :o
Arteon Shooting Brake ehybrid 2021

ML1

Apuuva.... :D
Koitin ladata omaan Pasuunaan kamerat tuota H3ikki:n jakamaa hyväksi käyttäen, kiitos siitä . Auto kyllä tunnistaa että kortilla on jokin päivitys kun laittaa kortin lukijaan. Kun menen navilla latamaan niin ilmoittaa että mitään ladattavaa ei löydy ?
Auto on kuukauden vanha Highline, vakio navilla, mallia en löytänyt mistään tiedoista ?
Jotain teen väärin mutta mitä.
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

H3ikki

Lainaus käyttäjältä: crk1 - 22.09.18 - klo:01:06
Kyllä sitä äänen voimakkuutta ja jopa audion vaimennustakin pystyy ainakin omassa GTE:ssä asetuksista säätämään.
Juu saa niitä siis säädettyä tuossa Skeidan Amundsenissakin, mutta voisi se olla kovempikin suhteessa muuhun opastukseen. Vaimennuksen säädöllä hoksaa paremmin kun radio hiljenee reilusti.
Lainaus käyttäjältä: ML1 - 23.09.18 - klo:15:07
Apuuva.... :D
Koitin ladata omaan Pasuunaan kamerat tuota H3ikki:n jakamaa hyväksi käyttäen, kiitos siitä . Auto kyllä tunnistaa että kortilla on jokin päivitys kun laittaa kortin lukijaan. Kun menen navilla latamaan niin ilmoittaa että mitään ladattavaa ei löydy ?
Auto on kuukauden vanha Highline, vakio navilla, mallia en löytänyt mistään tiedoista ?
Jotain teen väärin mutta mitä.
Eli menet navigoinnissa kartan asetuksiin ja sieltä erikoiskohteiden lisäämiseen vai mikähän se tarkalleen oli? Tuo erikoiskohteet SD-kortilta tai jokin vastaava?
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

kt

Lainaus käyttäjältä: akk - 22.09.18 - klo:05:02
^ navin äänenvoimakkuus on miltei maksimilla, eikä kuulu, tosin minulla on car-netin kautta tuotu pelkkä csv-tiedosto. Edellisessä passatissa äänimerkki kuului, kun se POI-paketti oli koottu saksalaisen VW-sivujen kautta ja laitettu sd-kortille.
Mietin vaan onko tuhon csv-tiedostoon mahdollista lisätä joku tietokenttä, joka saisi äänet kuuluviin, vai pitääkö sitten tehdä db3-tiedosto jollain sopivalla POI-ohjelmalla  :o

Oikea säätönamikka peltipoliisin äänekkyydelle taisi olla "Liikennetiedotteet" tai sinnepäin.
Foorumilla jo vuodesta 2009.  Ateca vm21 150hv,  Citigo robot

ML1

Lainaus käyttäjältä: H3ikki - 23.09.18 - klo:20:39
Eli menet navigoinnissa kartan asetuksiin ja sieltä erikoiskohteiden lisäämiseen vai mikähän se tarkalleen oli? Tuo erikoiskohteet SD-kortilta tai jokin vastaava?
Kyllä juuri noin, menee hetki ja ilmoittaa että ladattavaa ei löydy ?
Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

zobuli

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 24.09.18 - klo:09:09
Kyllä juuri noin, menee hetki ja ilmoittaa että ladattavaa ei löydy ?
Täällä täsmälleen sama ongelma. PC:llä purettu zip tiedosto SD-kortille mutta navigaattori sanoo ettei löydy päivitettävää/ladattavaa. Ja joillakin muilla toiminut suoraan. Omituista!  ???
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

H3ikki

Johan on kummallista. Pystyttekö laittamaan tarkempia tietoja navigaattorista? Kartan versio ja navigaattorin firmware?
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

ML1

Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG (B8)
Ex:
Volvo V40 D2 Aut Ocean Race
Golf VI 1,4 TSI DSG Highline (2011)
Golf IV GTI Exclusive (2003), Passat 2,0 TDI DSG Highline Variant 103 kw, B7(2011)
Audi A4 2,0 TDI Avant Quattro (Karala), B7 (2008), Vovlo V70 2,4D Aut Classic (Rica), VW Passat 3BG 1,8 T Tiptronic (Karala)

zobuli

Minun versio on

5NA919866
1030
ECE1 2018/19

Karttapohjan päivitin pari viikkoa sitten DiscoverCare ohjelmalla, laitoin navigaattorin SD-kortin MacBook Pro:n kortinlukijaan ja ohjelma ruksutti päivityksen sinne.
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

H3ikki

Lainaus käyttäjältä: ML1 - 26.09.18 - klo:11:33
Mulla on tämä versio.

Lainaus käyttäjältä: zobuli - 26.09.18 - klo:19:53
Minun versio on

5NA919866
1030
ECE1 2018/19

Karttapohjan päivitin pari viikkoa sitten DiscoverCare ohjelmalla, laitoin navigaattorin SD-kortin MacBook Pro:n kortinlukijaan ja ohjelma ruksutti päivityksen sinne.
Kiitos tästä, eli samaa haastetta eri versioillakin. Kokeillaanpa ensiksi tästä: https://nofile.io/f/CUoUAECFwqR/Kamerat2018_2.zip Jos Navigaattori näyttää päivityksen yhteydessä päivämäärää niin katsokaa että mikä se on. Alkuperäisessä oli 2014-10-30 ja nyt pitäisi olla eilinen tai toissa päivä... Pääsee ehkä kartalle että kummassa kansiossa navigaattori seikkailee.

Jos ei tuokaan onnistu niin laitetaan samaan syssyyn toinen kokeilu myös: https://nofile.io/f/wQToKwT9Kcv/Kamerat2018_VW.zip Tässä versiossa karsittu kansio rakennetta parhaan arvauksen mukaan sopivaksi.

Taas samat ohjeet eli pakatun tiedoston purku suoraan tyhjälle SD-kortille ja autoon kokeilemaan ::)
Skoda Superb MY17 190 hp
OBDEleven koodauksia Kajaanissa, jos tarvitset apua laita YV

zobuli

Kiitos vaivannäöstä, H3ikki! Ilmoittelen miten käy, menee muutama päivä että saa PC:n käyttöön ja pääsee kokeilemaan josko noista toinen toimisi. :)
Skoda Superb iV 1.4 PHEV 2021 Style

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy