Häröääniä sisällä ja ulkona

Aloittaja Ylialokas, 28.05.17 - klo:15:00

« edellinen - seuraava »

Ylialokas

Terve!

Auto viikon vanha ja reilu tonni ajettu.
Olen sisäänajoa tehdessä vältellyt korkeita kierroksia mutta tänään ajattelin testata ja mitä löysinkään..
Kierroston noustessa yli neljän tonnin alkaa tälläinen jostain kojetaulun sisältä:
https://www.youtube.com/watch?v=knJgJcadwHQ

Kierrosten noustessa 5tuhanteen ääni loppuu.

Mikä tuolla sirisee ja missä?

Toinen on, kun ajelin tietyömaalla, jossa asfaltti oli terävästi leikattu, ihmettilin muovista räpsähdystä jostain etupäästä.
Polvistuin ja löysin tämän:
https://www.youtube.com/watch?v=J-67A9vbRI0

Kuuluko pohjasuojan olla noin löysällä? Kuulostaa ihan teinibemarilta, josta etupuskuri on nippusiteistä irtoamassa ajaessa terävään hidastetöyssyyn vähäänkään kovempaa.

Laitoin äsken myyjälle spostia ja videot mukaan.

Auto luo parhaillaan todella hyvää fiilistä ajossa mutta ei tuollaisia saa uudessa autossa, jos missään, olla.

Luovutustilanteessa koeajolla en nostanut kierroksia tuonne ylös, ekä ajanut töyssyistä. Jäivät siis huomaamatta silloin.

Juhutti

Ei mulla ainakaan räpsytä eikä siritä. Huoltoon vaan kyselemään. Valohoidon kautta toivottavasti tekevät jotain.

Ylialokas

Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 29.05.17 - klo:15:28
Ei mulla ainakaan räpsytä eikä siritä. Huoltoon vaan kyselemään. Valohoidon kautta toivottavasti tekevät jotain.

Jees, torstaiseksi on aika varattu. Katsotaan.
Eipä tuota D-vaihteella ajaessa saa edes aikaiseksi, kun laatikko vaihtaa reilusti ennen 4000rpm, oli tilanne mikä tahansa. Eli siis normaaliajossa tuota ei pysty edes todentamaan.
Pitää pakottaa kierrokset käsivalinteisesti tuonne yli 4tuhannen kierroksen. Paikallaankaan ei onnistu huudattaminen, kun rajoitettu jonnekin 3800kierrokseen.

Saa nähdä.

Ylialokas

Tämä sirinä selvisi.

Keskimmäisten (varmaan kaikien muidenkin) ilmastoinisuulakkeiden takana on 3kpl läppiä, jota tietokone ohjaa. Puhalletaanko siis tuulilasille jaloille, päin näköä jnejne. Yksi noista läpistä auki ollessaan särisee. Huoltomies ylettyi sormellaan painamaan läppiä ja yksi niistä tosiaan on kaiken tämän sopan takana.

Info lähti eteenpäin takuuvirkailijalle, joka sitten pähkäilee, että miten toimitaan. Todennäköisesti menee koko objekti vaihtoon, joka tietää aika paljon purkamista auton sisältä.

Huoltomies sanoi testanneensa myös niin, että pakotti kierrokset yli neljäntuhannen jossa ongelma siis tulee esiin ja napista valitsi puhalluksen esim pelkästään tuulilasille. Näin olle akseli sulki läpät keskisuulakkeissa ja sirinä hävisi. Painoi automaatti-ilmastoinnin päälle, jolloin läpät aukesivat ja sirinä palasi. Mielekiintoinen. Kokeiliin tätä myös itse ja näin oli.

Sille koko osalle on olemassa oma varaosansa mutta sanoi tosiaan, että aika paljon joutuvat purkamaan, että pääsevät käsiksi ja vaihtamaan.

Helpotus sinänsä, kun nyt tietää mikä ja missä "vika" on.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy