Tehdas Webasto ei lämmitä sisätiloja aina

Aloittaja Hipetti, 15.05.17 - klo:17:43

« edellinen - seuraava »

Hipetti

Hei

Tuli hankittua bensa Touran vm.2011, tehdas Webastolla.

Aamulla kun olen laittanut kaukosäätimestä weban päälle, niin on kyllä poltin pöhissyt ja climatronicin valot olleet päällä, mutta ei ole puhallus päällä.

Tämä siis jos on ollut pakkasta.

Webasto on päällä 30min kaukosäätimestä laitettuna. Tämän jälkeen jos laittaa uudelleen, lähtee sisätilapuhallinkin päälle.
Ja nyt kun aamulämpötilat on olleet siinä juuri nollan yläpuolella, on pari kertaa lähtenyt sisäpuhalluskin ensimmäisellä yrittämällä päälle.

Kävin VV-autossa luettamassa vikakoodit. Niitä ei ollut. Asentajakaan ei oikein osannut sanoa mitään asiaan. Kokeiltaessa lähti puhallus käyntiin lämpimässä autossa.

Kerran koitin ajastaa valikosta lämppärin, mutta ilmeisesti auto elää eri viikonpäivää minun kanssa  :P. Huomenaamulla on taas mahdollisuus kokeilla tätä ajastusta, kun on pakkasta luvattu yöksi. Jos ajastuksella toimisi sisätilalämmitys.

Onko kukaan törmännyt vastaavaan ongelmaan?

mla

Ensimmäisenä lataa akku :)

Sisäpuhalluksesta auto tinkii jos akku on vähissä. Ongelma voi myös olla huono akku. Vaikka menee testeristä läpi niin voi silti olla jo vainaa tuon ikäisen auton akku, varsinkin jos Webastoa on käytetty paljon.

Ja 0C tienoilla 30min on pitkä aika lämmittää ellei myös aja pitkään autolla. Pitkä ajo takaa se, että akku latautuu.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Hipetti

Kävi mielessä tuo akku.

Toisaalta kun 30 min lämmityksen jälkeen kun laittaa uudestaan päälle käynnistämättä autoa välillä, lähtee puhallus päälle.

Turku- Lahti väli tuli ajettua, eikä seuraavana aamuna lähtenyt puhallus päälle. Luulisi latautuneen tuolla matkalla.

Toinen VW-korjaamo ehdotti ohjelmistopäivitystä. Ei vain turhaan jaksaisi maksaa moisesta.

Onko tehdaswebastossa tätä IPCU-relettä?

mla

Juu kyllä se tuolla välillä pitäisi latautua, mutta akku voi tosiaan olla myös 'vainaja'.

Se voi välillä toimia juuri huonon akun kanssa ja välillä olla toimimatta. Itsellä oli Superbissä myös mystisiä oireita Webaston ja coming/leaving home valojen kanssa kunnes vaihdoin akun. Mitään herjoja ei tullut virran vähyydestä tms ja vain kerran akku sippasi. Ongelmat hävisivät kun vaihdoin akun uuteen.
Sharanissa on vähän samaa nyt eli välillä ei sisäpuhallus lähde päälle ja tuntuisi olevan akku siinä tulossa tiensä päähän. Sippasi Rukalla ollessa. Bensa moottorilla tuota totaali sippaamista ei tule niin helposti.
Ennen talven tuloa on meilläkin siis akun vaihto edessä.

Itse en tehtaan laitteiden (siis kellosarjan) kanssa ole nähnyt IPCU relettä. Jälkiasennetuissa olisin sitä ensimmäisenä ehdottanut ongelmaksi :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Deggeri

Moro, tuliko Webasto kuntoon? Mulla samanlainen Touran ja sama ongelma ettei puhalla sisälle vaikka kaikki näyttää toimivan oikein.

Hipetti

Lainaus käyttäjältä: Deggeri - 15.11.21 - klo:13:04
Moro, tuliko Webasto kuntoon? Mulla samanlainen Touran ja sama ongelma ettei puhalla sisälle vaikka kaikki näyttää toimivan oikein.

Tuli kuntoon, akun vaihto korjasi asian.

Sivuhuomiona, ennen akun vaihtoa, istuin autossa sisällä ja webasto oli päällä ja toimi normaalisti.
Jonkun ajan päästä sisäpuhallus sammui ja radion näyttöön tuli ilmoitus alhaisesta akun jänniteestä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy