öljynlämpötilan säädin

Aloittaja jaakola69, 07.05.17 - klo:19:02

« edellinen - seuraava »

jaakola69

Terve, elikkäs tilanne on se, niin uskomattomalta kun tuntuukin... Toimiva auto 1.9tdi passat vuosimallia 2007 farmari. Vaihdoin tänään polttoaineen suodattimen autoon, (toimi tähän asti täysin normaalisti) no uusi suodatin paikalleen ja starttailin käyntiin, ei mitään ongelmaa. Koeajolle lähdössä kun kiihdyttää 100km/h loppuu halut kulkea siihen ja vag lukija antaa koodin öljynlämpötila säädin, taas kun nollaa koodin niin mennään mutta tulee uudelleen ja menohalut hyytyy. Vikavaloa ei sytytä, netistä en moista osaa löydä mistään eli onko sitä olemassakaan, ja miten moinen vika tuli pelkästään suodattimen vaihdon jälkeen? apuja odotellen kiiitos =)

jaakola69

siis öljynlämpötila lähetin  on koodi. numero 00564 vag com.lukijalla

jaakola69

Eikö kukaan osaa sanoa, onko tässä autossa moinen anturi ja missä jos on , niin tietää vikaa katella vähä paremmin??

M_M

Vaikea uskoa, että öljyn lämpötilamittaus tiputtaisi moottorin vikatilaan.

Ihan näin hatusta vetäisin, että todellinen tehot tiputtava vika on joku muu, jota tuo pilipali-lukija ei vaan osaa näyttää. Koodit nollaamalla myös tämä kuitenkin poistuu ja auto kulkee sen hetken, ennenkuin vikatila uusiutuu.

VCDS kiinni autoon ja vikakoodien luku, sillä voisi selvitä se todellinen syy.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jaakola69

Kiitos  vastauksesta, mietin itse ihan samaa että voiko moinen tiputtaa vikatilan päälle, mutta onko tässä moinen lämpötila anturi jossain edes? täytyy varmaan käyttää jossain pajalla koodin luvussa josko selviäis mikä todellisuudessa mättää, niin on taas viisaampi =)

Geoman

#5
Lainaus käyttäjältä: jaakola69 - 07.05.17 - klo:20:52
siis öljynlämpötila lähetin  on koodi. numero 00564 vag com.lukijalla
Googlettappas hieman, Kyseessä on jokin paineensäätöventtiili, jossa on vikaa.
00564 Bost Pressure Regulator

Tällä sivulla on esimerkki osasta ja se liittyy jotenkin turbon paineisiin. Se ei liity mitenkään tekemääsi huoltoon.
http://www.cars-equipment.com/www/en/shop/other-8/oem-03g253014r-turbo-pressure-regulator-for/

Tässä on linkki, jossa likimain vastaavalla testerillä vikaa paikallistetaan
https://www.youtube.com/watch?v=MZvGx7wJqB4

tet

Lainaus käyttäjältä: jaakola69 - 07.05.17 - klo:20:52
siis öljynlämpötila lähetin  on koodi. numero 00564 vag com.lukijalla

Ahtopaine yli rajojen. Perinteinen syy tähän lienee VNT-turbon siipien jumittaminen karstakertymän takia. Voi syy olla muukin, vaikkapa ahtopaineanturi antaa väärää lukemaa tai turboa säätävä painekello hajalla.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16618/P0234/000564
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

M_M

Jos se koodi on tuo 16618/P0234/000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) ja vikatila iskee päälle aina kovemmassa kiihdytyksessä, niin sieltä voipi olla turbon johdesiivet karstoittuneet jumiin. Hyvin yleistä enempi ajetuissa. Ei liity tehtyyn huoltoon mitenkään, vaan sattumalta alkanut nyt oireilemaan.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

jaakola69

joo eilen googletin koodia ja tuli justii näitä paineensäädin ongelmia moisella koodilla, kai se täytyy käyttää luvussa josko sieltä oikeaa koodia pukkaa ja tietää mitä osaa alkaa vaihtaa, aattelin kans että ei se suodattimen vaihto kyllä moista varmasti tee.. huonoa tuuria ku auto 2 viikkoa ollu talossa

Geoman

No,näiden VAG ajoneuvojen kanssa tulet vielä tutustumaan näihin koodeihin - niitä tulee aina kun luulee kaiken olevan hyvin. Onneksi osa niistä on vain viallisten sensorien vikailmoituksia ...  8)

jaakola69

joo kyllähä tämä 10 vaggilainen on mutta muut ollu sitä vanhempaa sukupolvea 😂😃😄 tuossa semmosen huomasin ku vika päällä ja nollaa niin koneen käyntiki tasottuu samantien, toimii täysin ja kiihtyy ku ajelee enintään 100km/h siitä ylöspäin lyö vikatilan päälle.. täytyy mennä vielä pellin alle kuuntelee josko kuulee mikä antra mahd..hiljenee ku koodi poistuu

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy