Moderointi

Aloittaja Skula, 17.12.10 - klo:11:09

« edellinen - seuraava »

ConD

Jokin tässä foorumissa nyt kiinnostaa maailmalla kun katsoo uusimpia rekisteröityneitä käyttäjiä.

Siellä on niin hämäriä nimiä, sähköpostiosotteita ja "kotisivuja" ettei kyllä yllätä että tämänaamuisia spämmejä tuli. Liekö foorumille rekisteröityminen jotenkin liian helppoa, jos botit jne tuolleen kirjautuvat. Onneksi spammiviestit hävisivät aamulla kun Quality tuli foorumin laaduntarkkailijaksi ja kirjautui sisään. Tuli seurailtua sivusta niin alkoi huvittamaan :)

Mutta niin... aamulla vielä sähköpostiosoitteet näkyivät tuolla jäsenlistassa, jos ne oli julkisina... nyt näkynee vain etuosa. Ehkä ihan hyvä vaan. Turvaominaisuuksia mielestäni pitänee muokata sitä mukaa kun ongelmia ilmenee. Ehkä skulalla sikäli on pointtinsa, eli voisihan näistä muutoksista jonnekin kirjoittaa mitä on tehty. Edes karkeasti..
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

livejungle

Mikäs on kun ei vanhoja postaamiaan viestejä pysty enään muokkaamaan? Kait jokaisella on oikeus muuttaa kirjoittamaansa viestiä/lisätä jotain oleellista..  ???
Mikä se aika raja on? kun pystyn muokkaamaan eilen postaamiani viestejä mutta hieman vanhempia en.  :-\

Quality

A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

RTWteam

Olemme tainneet saada uuden yleismoderaattorin? Laten? :)

Quality

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 04.03.11 - klo:17:20
Olemme tainneet saada uuden yleismoderaattorin? Laten? :)

Hyvin havaittu. Late on liittynyt mode-porukkaan tänään. Toivotamme hänelle onnea uudessa roolissa, vai mitä?
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

RTWteam

Lainaus käyttäjältä: Quality - 04.03.11 - klo:17:34
Hyvin havaittu. Late on liittynyt mode-porukkaan tänään. Toivotamme hänelle onnea uudessa roolissa, vai mitä?

Tottakai, rooli on sellainen myrsky herkkä. Välillä puhaltaa kovemmin mutta yleensä on tyyntä. ;) Myrsky kohdissa kannattaa vain pitää päänsä eikä lähteä tunteella tekemään päätöksiä vaan järjellä. Hienosti olette koko moderointi tiimi tehneet hommanne. Niin hän se menee kun kiitosta ei kuulu -> hommaa tehdään hyvin. Moitteita kuuluu välittömästi -> ollaan jotain ei välttämättä edes kovin suurta "virhettä" tehty.

Late

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 04.03.11 - klo:18:10
Tottakai, rooli on sellainen myrsky herkkä. Välillä puhaltaa kovemmin mutta yleensä on tyyntä. ;) Myrsky kohdissa kannattaa vain pitää päänsä eikä lähteä tunteella tekemään päätöksiä vaan järjellä. Hienosti olette koko moderointi tiimi tehneet hommanne. Niin hän se menee kun kiitosta ei kuulu -> hommaa tehdään hyvin. Moitteita kuuluu välittömästi -> ollaan jotain ei välttämättä edes kovin suurta "virhettä" tehty.

Taitaa vaan olla aikas tuulinen paikka..  Mutta oikein hyvät viikonloput.

Ai niin kyllä tuolla oli vaan mustaa jäätä oikein kunnolla..

Cyclic Stig

Parannusehdotus: Moderaattoreiden ei tulisi saada poistaa itse perustamiaan aiheita. Tai vaihtoehtoisesti kaikille jäsenille yhtäläinen oikeus moiseen toimintaan. Nythän jäsenet eivät käsittääkseni voi poistaa avauspostausta mikäli siihen on ehditty vastata.

Menee ihan pelleilyksi tuo touhu. Mode perustaa mitä ihmeellisempiä aiheita ja sitten kun homma ei otakaan "tuulta alleen" tai aihe saa osakseen negatiivista arvostelua niin (todennäköisesti) sama heppu poistaa koko aiheen. Eipähän "jää jälkiä" ja voi säilyttää oman "vanhan ja viisaan" maineensa. Valitettavasti monet, minä mukaan lukien, seuraan tätä palstaa miltei päivittäin ja em. maine on karissut tässä tapauksessa jo kauan sitten. Ã,,sken tapahtunut vain vahvistaa käsitystäni.

jni

^Mitä tapahtui?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: jni - 15.11.11 - klo:22:16
^Mitä tapahtui?

Kyse taisi olla "Tammikuun 2012 loppuun mennessä uuden auton saavien miitti" topicista.

Tuosta aiheiden poistamisesta olen kyllä Cyclicin kanssa samaa mieltä. Samalla tapaa meidän moderaattoreidenkin pitää miettiä, mitä kirjoittelee ja ottaa vastuu sanomisistaan. Ei siis voi pestä mainettaan jälkikäteen poistelemalla omia negatiivissävytteisiä viestejä.

Quality

Olen kyllä pyynnöstä poistanut palstalaisten postauksia, ja jos siltä näyttää, olen valmis poistamaan myös aiheita, joissa on niukasti keskustelua / informaatiota.

Myönnän harkitsemattomuuteni aloittaessani keskustelun, josta pokkus mainitsi, mutta en osaa nähdä sen poistamista ongelmallisena. Käsittääkseni tällä sivustolla noudatetaan aivan samanlaista menettelyä kuin yleensäkin keskustelupalstoilla, eli sivuston valvojilla ja moderaattoreilla on laajemmat valtuudet.

Mitä tulee nyt esillä olevaan tapaukseen, en usko, että aiheen säilyttäminen olisi ollut kenenkään etu. En yritä virhettäni kaunistella, vaan pahoittelen huonoa makua ja liian hätäistä harkintaa avatessani joitakin ilmeisesti loukanneen aiheen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Uppe

Lainaus käyttäjältä: Quality - 15.11.11 - klo:22:31
Olen kyllä pyynnöstä poistanut palstalaisten postauksia, ja jos siltä näyttää, olen valmis poistamaan myös aiheita, joissa on niukasti keskustelua / informaatiota.

Myönnän harkitsemattomuuteni aloittaessani keskustelun, josta pokkus mainitsi, mutta en osaa nähdä sen poistamista ongelmallisena. Käsittääkseni tällä sivustolla noudatetaan aivan samanlaista menettelyä kuin yleensäkin keskustelupalstoilla, eli sivuston valvojilla ja moderaattoreilla on laajemmat valtuudet.

Mitä tulee nyt esillä olevaan tapaukseen, en usko, että aiheen säilyttäminen olisi ollut kenenkään etu. En yritä virhettäni kaunistella, vaan pahoittelen huonoa makua ja liian hätäistä harkintaa avatessani joitakin ilmeisesti loukanneen aiheen.

Välillä tulee vain mietittyä,että eikö kohta pitäisi alkaa tällekin foorumille miettimään "rajoja" millä alueella keskustelut ovat,enkä nyt tarkoita pelkästään em. miittikeskustelua. Itse pyörin täällä pelkästään autotietouden saamiseksi,en sen että ketkä yrittävät rantakuntoon kesäksi 2020 tai omistavat hurteimman hauvan :). Voi vain aikaa myöden mennä melkoiseksi sillisalaatiksi...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Uppe - 15.11.11 - klo:22:36
Itse pyörin täällä pelkästään autotietouden saamiseksi,en sen että ketkä yrittävät rantakuntoon kesäksi 2020 tai omistavat hurteimman hauvan :). Voi vain aikaa myöden mennä melkoiseksi sillisalaatiksi...

Jos pelkkä tekniikka kiinnostaa, niin eikö silloin kannata lukea vain tekniikkapuolta ja jättää Yleiset-osio kokonaan lukematta? Näin pystyy suodattamaan 95 prossaa yleisistä turinoista. Painaa vaikka siitä Yleiset-tekstin vasemmalta puolelta kolmion alaspäin, niin ei edes näy koko osio.

Tekniikka ja Automerkit ja -mallit -osiot nyt kuitenkin on pysynyt aika hyvin asiassa, kun modet ovat offin puolelle siirtyneitä keskusteluja siirtäneet Yleisiin. Ja näinhän sen pitää ollakin. Aika tylsäksi ja niukaksi menisi täällä kirjeenvaihto, jos vain puhtaasti autotiedosta pitäisi kirjoittaa.

ePa

Off topikki on elämän suola.

Voisi olla aika tylsää, jos keskusteluja olisi vaan varaosanumeroista ja 1.2 tsi ominaisuuksista.

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: ePa - 16.11.11 - klo:10:29
Off topikki on elämän suola.

Voisi olla aika tylsää, jos keskusteluja olisi vaan varaosanumeroista ja 1.2 tsi ominaisuuksista.
Eipä täällä tule oikeestaan muuta luettuakaan kun päivittäin offtopikkia kun siellä oikeesti ihan hyvää juttua laidasta laitaan... 
Ja hienostihan modet alkaneet sietämään erillaisia "kirjottelijoita" ja muutenkin pitkä pinnasempaa. Bointsit siitä.. Muistaen miten herkkänahkasia oli esim vuosi sitten ;D Kuten tämä aikuisten miesten keskustelu mopoautoista todistaa  ;D
Lainaus käyttäjältä: seppo22 - 22.01.11 - klo:09:30
Minua nämä mopoautot vain naurattavat. Näin kaupungin keskustassa, kun joku teini parkkasi mopoautonsa. Autossa näytti olevan nahkapenkit ja muuta hienoa vermettä. Sieltä se pojan nulli nousi mälli suussa ja oli niin herraa. Kyllä nauratti
Lainaus käyttäjältä: LS - 22.01.11 - klo:09:59
Köh. Miten tuo loppujen lopuksi eroaa siitä keski-ikäisestä hieman pöhöttyneestä Audillaan pullistelevasta herrasmiehestä?
Lainaus käyttäjältä: MTu - 22.01.11 - klo:10:38
Ja tämä eroaa siitä äsken mainitusta teinistä siinä että??  ;D
Lainaus käyttäjältä: nall3 - 22.01.11 - klo:10:42
Nuoremmalla ei ole ehkä kaikki inkkarit kanootissa mutta tolta vanhemmalta taitaa puuttua koko kanootti :P
Lainaus käyttäjältä: Quality - 22.01.11 - klo:10:53
nall3lle muistutan, että täällä on tarkoitus käydä sivistynyttä, asiallista keskustelua. Alatyyliin puututaan, ellei muuten tokene.
Lainaus käyttäjältä: nall3 - 22.01.11 - klo:10:57
Sori vaan jos meni vähän ohi asialinjan. Jatketaan sivistyneemmin jatkossa. Ps: Avatarista päätellen tais osua nilkkaan? ;)
Lainaus käyttäjältä: Quality - 22.01.11 - klo:11:00
Kiitos. Juu, ei kyllä nilkka ole pipi tippaakaan, se kestää huomattavasti kovempiakin potkuja  ;D. Kannan huolta foorumista, en itsestäni.

jf

Olisikohan taas aika alkaa keskustella moderoinnista, kun tuntuu että on loppunut kokonaan? Keskusteluiden taso ainakin on laskenut sitten palstan alun aika rajusti. Pahimpia ovat teknisiin kysymyksiin tulevat idioottikommentit. Nämä pitäisi moderaattoreiden poistaa ihan suoraan, koska eihän näistä ole mitään hyötyä kenellekkään. Parit esimerkit tälläisistä:
-Kysymys: sopiiko a6:seen 16" rengas, niin m*lkvisti kirjoittaa, että ko. rengas tuhoaa auton ajo-ominaisuudet ja vähintää heittää auton metsään jne jne.
-Kysymys: maavaran korottamisesta, niin eikö jo v*tun junttieinari kerro kuinka kaikki ko. merkin autot ole ihan traktoreita jne jne.
-Kysymys: mistä saan ohjausvirran lisäpitkille, niin seuraava v*tun juntti kertoo, kuinka lisävalot ovat turhia ja näyttävät rumilta jne jne.

Selvästi monella palsta on vain pätemisen ja paskanjauhamisen kanava, joten asialliset tekniset kysymykset PITÃ,,ISI pystyä pitämään asiallisina moderoinnin puolesta, koska kirjoittajat eivät siihen pysty. Moni tuntui harmitteleva, UVW:n mukana menetettyä tietopankkia, mutta kukaan ei tunnu haluavan tehdä tästä palstasta samanlaista, jossa olisi mahdollisuus tehdä asiallisia kysymyksiä ja saada asiallisia vastauksia sekä kerätä sitä tietoa...
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Late

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.12.11 - klo:22:09
Olisikohan taas aika alkaa keskustella moderoinnista, kun tuntuu että on loppunut kokonaan? Keskusteluiden taso ainakin on laskenut sitten palstan alun aika rajusti. Pahimpia ovat teknisiin kysymyksiin tulevat idioottikommentit. Nämä pitäisi moderaattoreiden poistaa ihan suoraan, koska eihän näistä ole mitään hyötyä kenellekkään. Parit esimerkit tälläisistä:
-Kysymys: sopiiko a6:seen 16" rengas, niin m*lkvisti kirjoittaa, että ko. rengas tuhoaa auton ajo-ominaisuudet ja vähintää heittää auton metsään jne jne.
-Kysymys: maavaran korottamisesta, niin eikö jo v*tun junttieinari kerro kuinka kaikki ko. merkin autot ole ihan traktoreita jne jne.
-Kysymys: mistä saan ohjausvirran lisäpitkille, niin seuraava v*tun juntti kertoo, kuinka lisävalot ovat turhia ja näyttävät rumilta jne jne.

Selvästi monella palsta on vain pätemisen ja paskanjauhamisen kanava, joten asialliset tekniset kysymykset PITÃ,,ISI pystyä pitämään asiallisina moderoinnin puolesta, koska kirjoittajat eivät siihen pysty. Moni tuntui harmitteleva, UVW:n mukana menetettyä tietopankkia, mutta kukaan ei tunnu haluavan tehdä tästä palstasta samanlaista, jossa olisi mahdollisuus tehdä asiallisia kysymyksiä ja saada asiallisia vastauksia sekä kerätä sitä tietoa...

Mutta moni voi ottaa nokkiin jos noita korjaa pois. Jotenkin itse varovainen noissa editointi hommissa.

jf

Lainaus käyttäjältä: Late - 20.12.11 - klo:22:14
Mutta moni voi ottaa nokkiin jos noita korjaa pois. Jotenkin itse varovainen noissa editointi hommissa.
Varmasti ottaakin ja eikä ihme jos noita ylläkuvattuja henkisiä tuotoksia tarkastelee, niin onhan niihin varmasti joutunut koko sielunsa oksentamaan, että on jotain noin tyhmää saanut aikaiseksi.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

SKU

#48
Lainaus käyttäjältä: jf - 20.12.11 - klo:22:09
Olisikohan taas aika alkaa keskustella moderoinnista, kun tuntuu että on loppunut kokonaan? Keskusteluiden taso ainakin on laskenut sitten palstan alun aika rajusti.
...
Selvästi monella palsta on vain pätemisen ja paskanjauhamisen kanava, joten asialliset tekniset kysymykset PITÃ,,ISI pystyä pitämään asiallisina moderoinnin puolesta, koska kirjoittajat eivät siihen pysty.

Tässä olis hyvä esimerkki:

Lainaus käyttäjältä: JOHANNES - 15.12.11 - klo:13:44
Millä kulutuksella on mennyt A6 2,0tdi Multi,itsellä 10000 km täynnä ja 7,4l/100km, tuntuu aika korkealta luvattuihin lukuihin.

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 19.12.11 - klo:20:56
No onhan tuo paljon kiinni siitä millaista ajoa on.Multi syö tietenkin enemmän, mutta on tuo aika kova lukema.Tosin nuo Eu-kulutustestit ei oikein vastaa oikeaa elämää kun tehdään penkissä.Niihin kyllä pääsee jos ajo pääasiassa matkaa, mutta vaikeaa sekin.

Lainaus käyttäjältä: jf - 19.12.11 - klo:21:19
Ei pääse 2.0TDI multilla vaikka tekisi mitä. Hyvä, että audin on edelleen audi. Voidaan pikkuhiljaa alkaa kuittailemaan näille NIIIIN PALJON paremman uuden mallin omistajille!

Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus. Ei muuta. Jatketaan... jf, rapatessa roiskuu vai oliko kliininen testi  ;)

Vaikka ei silti, välillä tulee varmaan itse kullakin kirjoitettua enemmän tai vähemmän järkevää. Moderointi ei ole helppoa, mutta kohtahan se teleoperaattorikin laitetaan raastupaan, jos linjalla kulkee arvosteleva bitti. Minkä värisiä ne on?  ;D
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

jf

Lainaus käyttäjältä: SKU - 20.12.11 - klo:22:26
Asialliseen kysymykseen asiallinen vastaus. Ei muuta. Jatketaan... jf, rapatessa roiskuu vai oliko kliininen testi  ;)
Jäikö välistä joku viesti? Kuten se johon vastasin? Vai aiheuttaako audismi jo jälkeen jääneisyyttäkin?
Lainaus käyttäjältä: ram1 - 19.12.11 - klo:20:56
No onhan tuo paljon kiinni siitä millaista ajoa on.Multi syö tietenkin enemmän, mutta on tuo aika kova lukema.Tosin nuo Eu-kulutustestit ei oikein vastaa oikeaa elämää kun tehdään penkissä.Niihin kyllä pääsee jos ajo pääasiassa matkaa, mutta vaikeaa sekin.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.12.11 - klo:23:05
Vai aiheuttaako audismi jo jälkeen jääneisyyttäkin?
Huono päivä kenties? Ã,,lä välitä, kaikilla on joskus... ;)

Ai niin ja ettei mene ihan kritisoiduksi "paskanjauhannaksi" niin pitää varmaan myös vastata kysymykseen; Kyllä aiheuttaa, melko pahaakin vielä. Muttei silti yhtä pahaa kuin Tojotismi.

Sorry offtopic.

SKU

Lainaus käyttäjältä: jf - 20.12.11 - klo:23:05
Jäikö välistä joku viesti? Kuten se johon vastasin? Vai aiheuttaako audismi jo jälkeen jääneisyyttäkin?

Pahoittelut, virhe korjattu. Ei se silti muuta tätä asiaa. Niin metsä vastaa jne.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

RoccoScientist

Vaikka p*skanjauhannallekin on täällä minusta sijansa, komppaan kyllä jf:ää siinä, että välillä tuo "signal-to-noise ratio" menee vähän huononlaiseksi ja silloin moderoijat voisivat herkemmin palautella keskustelua raiteilleen. Selkeät kysymykset ansaitsevat selkeät vastaukset. Tekstien poistamista en sinällään kannata kuin ihan ääritapauksissa. Sen sijaan sen järkevän vastauksen tai pari voisi ehkä editoida samaan viestiin kuin missä kysymys oli, niin tietoa hakevat löytävät sen ilman tarvetta lukea läpi kaikkea rönsyilyä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

jf

Lainaus käyttäjältä: RoccoScientist - 21.12.11 - klo:12:24
Sen sijaan sen järkevän vastauksen tai pari voisi ehkä editoida samaan viestiin kuin missä kysymys oli, niin tietoa hakevat löytävät sen ilman tarvetta lukea läpi kaikkea rönsyilyä.
Tämä on erittäin hyvä idea, jos jollain modella vaan on energiaa ja aikaa, koska lopputuloshan olisi kysyjän ja seuraavien kysyjien kannalta ihan sama, sillä erolla, että ko. keskustelu pysyisi framilla pidempään. Voisihan kysyjä itsekin tuon tehdä, jos saa vastauksen kysymykseensä...  8)



Ja sitten sitä tuubaa eli Vagarena keskustelua:
Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 20.12.11 - klo:23:10
Huono päivä kenties? Ã,,lä välitä, kaikilla on joskus... ;)

Ai niin ja ettei mene ihan kritisoiduksi "paskanjauhannaksi" niin pitää varmaan myös vastata kysymykseen; Kyllä aiheuttaa, melko pahaakin vielä. Muttei silti yhtä pahaa kuin Tojotismi.
Ei todellakaan huono päivä, mutta koitan vain pitää "keskustelun" SKU:n toivomalla tasolla... Osui näköjään muihinkin?  ;D
Audismista kun ei ole mitään kokemusta joten ei ole mitään substanssia kommentoida niiden malleja tai ominaisuuksia, kuten joku tiesikin tuolla kuutoskeskustelussa. Se on vaan sitä kateutta, kun ei ole koskaan maailman parasta neljän-nollan-autoa omistanut ja joutuu tojolla ajamaan.  ::)
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

pokkus

En halua mitenkään modeja puolustella, mutta lupaako ihan kaikki ettei ainuttakaan valitusviestiä tule, jos alettaisiin tiukemmin poistamaan noita turhia viestejä? Veikkaisin, että kritiikki olisi vielä kovempaa, kun viestejä poistellaan. Se kun on mahdottoman helppoa ja nopeaa. Heti kun aletaan perustelemaan uusia aiheita ja siirtelemään viestejä aiheesta toiseen, niin työmäärä moninkertaistuu.

Ja eikö jokainen voi myös ihan itse vaikuttaa tuohon aiheiden rönsyilyyn. Se kun on kanssa helppoa. Ei vaan kirjoita siihen aiheeseen ja jatka OT:ta, vaan perustaa uuden aiheen ja jatkaa toisen aiheen off topiccia siellä. Kyllä me modet täällä autetaan, mutta miksi meidän pitää tehdä kaikki "työ" jonka jokainen muukin voi täällä tehdä? Kaikki varmaan täällä muutenkin jo pyyhkivät oman takapuolensa, ei siihen enää äitiä tarvitse :) Hiukan oma-aloitteisuutta voi minusta pyytää myös kirjoittajien puolelta. Ei voi sanoa modeja "laiskoiksi", jos itse ei ole valmis tekemään samaa asiaa.

Tämän lisäksi haluaisin painottaa, että myös meillä modeilla on oma elämä täällä ruudun takana. Ihan kaikkea ei vaan ehdi korjaamaan, vaikka ehkä haluaisikin. Joskus tilanne on vaan ruudun takana niin kiireinen, että juuri sillä hetkellä ei ehdi asiaan puuttua ja myöhemmin asia saattaa unohtua kokonaan. Lisäksi itse en ainakaan edes lue lähellekään kaikkia aiheita, joten en voi edes olla tietoinen kaikkien aiheiden ongelmista. Aika ei vaan riitä kaikkien aiheiden lukemiseen. Näissä tapauksissa se kirjoittaja voi taas olla itse hiukan aktiivisempi ja painaa sieltä viestin alakulmasta sitä "ilmoita valvojille" -nappia tai vaikka lähettää suoraan yksityisviestiä modeille. Itse pyrin näihin reagoimaan pääsääntöisesti aina ja näin ei ainakaan rönsyilyt pääse unohtumaan yhtä helposti.

Ihan omakohtainen mielipide itsellä on vielä se, että tuo lievä off topicci ei minusta haittaa aiheita ollenkaan. Varsinkaan jos kyse on jostain "massiiviketjuista" kuten autonvaihtopohdiskelua. Siellä nyt on aika luontevaa, että keskustelua voi käydä melkein mistä tahansa ja se saattaa silti liittyä aiheeseen. Selvät off topicit on tietenkin syytä korjata oikeaan paikkaan.

Ja muistakaa, näin joulun alla tontut kurkkii ikkunoista. Kannattaa siis olla kilttejä (myös täällä foorumeilla) tai muuten jää lahjat saamatta ;)

SKU

Lainaus käyttäjältä: jf - 21.12.11 - klo:13:10
Tämä on erittäin hyvä idea, jos jollain modella vaan on energiaa ja aikaa, koska lopputuloshan olisi kysyjän ja seuraavien kysyjien kannalta ihan sama, sillä erolla, että ko. keskustelu pysyisi framilla pidempään. Voisihan kysyjä itsekin tuon tehdä, jos saa vastauksen kysymykseensä...  8)

Tähän tämä keskustelupalstatyylinen ratkaisu ei ole kaikkein paras. Joku muu, esim. "wiki", voisi olla parempi formaatti, jos joku/jotkut jaksaisi koostaa/toimittaa näitä tuolta keskustelun lomasta. Tosin taitaa kuolla omaan mahdottomuuteensa, kun jokuja ei löytyisi kuitenkaan tarpeeksi. Toimisi ehkä paremmin myös autotallina... taas menee OT, mutta tämmöstä tää on.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

-Velmu-

"Tuulimyllyjä" vastaan taistelemista varmaan, mutta tuonpa ajatukseni julki. Varmasti muissakin auto kohtaisissa chateissa rehoittaa vannekeskustelut. Jotenkin vaan tuntuu et toi Audi/ A4b8 07- chat on kyllä yksi pahimpia. Tämän tästä jauhetaan sivutolkulla vanteista & renkaan leveydestä, jotka on ketjussa vaikka kuinka moneen kertaan keskusteltu ja toimivimmat rengas koot käsitelty. Se ihmetyttää et ko. osiossa on vanteet viesti säie vaan se ei näytä kelpaavan.  >:(

Karvis

Lainaus käyttäjältä: -Velmu- - 22.01.12 - klo:20:40
"Tuulimyllyjä" vastaan taistelemista varmaan, mutta tuonpa ajatukseni julki. Varmasti muissakin auto kohtaisissa chateissa rehoittaa vannekeskustelut. Jotenkin vaan tuntuu et toi Audi/ A4b8 07- chat on kyllä yksi pahimpia. Tämän tästä jauhetaan sivutolkulla vanteista & renkaan leveydestä, jotka on ketjussa vaikka kuinka moneen kertaan keskusteltu ja toimivimmat rengas koot käsitelty. Se ihmetyttää et ko. osiossa on vanteet viesti säie vaan se ei näytä kelpaavan.  >:(

Rohkeasti vain "ilmoita valvojille" namiskaa kehiin kun keskustelu suistuu sivuraiteelle/jos olisi syytä yhdistää viestejä johonkin jo olemassa olevaan ketjuun.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

pokkus

Ongelmahan on vähän siinä, että ketjussa kuin ketjussa päästään väittelemään tietyistä aiheista. Olkoot otsikkona vaikka "kaikenkarvaiset lemmikit" niin siellä saatetaan silti vääntää asioista kuten bensa vs. diesel, neliveto vs. vajaaveto, manuaali vs. automaatti, kitka vs. nasta jne... :) Nuo on nyt niitä vakio vääntämisaiheita ja valitettavasti ne tulevat aina silloin tällöin esille myös ketjuissa, joissa ei pitäisi. Parhaan mukaan yritetään puuttua asiaan, mutta itse en ainakaan näe pienten sivuraiteille hyppäämisen aiheuttavan liikaa haittaa muille lukijoille. Sitten kun mopo alkaa totaalisesti karata käsistä, niin sitten siivoillaan viestejä niille paremmin kuuluvaan paikkaan. Kuten Karvis tuossa jo totesikin niin ilmoitusta vaan modeille, niin sitten me mietitään mitä asialle tehdään. Ilman ilmoitusta on hyvin hankala meidänkin seurata kaikkia ketjuja.

Golfauto

Semmonen keskustelu palsta missä kaikki jutut olis 100% otsikkoon liittyviä olis jo melkoinen nat*i mesta. En todellakaan halua mitään yli moderoitua mestaa. Välillä menee ohi aiheen, mutta en ole menettänyt unia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy