Seat Ibiza MK5 chat

Aloittaja Mikkeller, 29.04.17 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

Egsise

Lainaus käyttäjältä: Ilkka-A - 10.05.20 - klo:23:27
Moi,

Vaikka kesä tulossa niin kysymys liittyy talveen  :)

Onko kenelläkään asennettuna tuoreeseen Ibizaan webastoa? Jos on niin olisiko antaa vinkkiä asennusliikkeistä pk-seudulla, jossa hinta asennuksineen ei hipoisi pilviä ja laatupuolikin olisi kunnossa?

On, ei. Pääkaupunkiseudulta hain asennusta mutta eivät osanneet lähettää tarjousta sähköpostiin niin ostin muualta.
Maksoin itseni kipeäksi, 4kW Webasto, kännysovellus, comfort kit joka säätää venttiilit ja läpät automaattisesti.
Asennuksen sain kahden viikon päähän, sijaisauton sain pyytämättä.
Hakemalla ja odottamalla olisi voinut selvitä ehkä 2000, - 2500,:lla.
Asennutin Webaston kännyohjauksella koska minulla ei ole aikaa raapia ikkunoita puhtaaksi.

2019 1,0 EcoTSI 115 FR DSG.

-215/45/17 kesäkumit on tosi äänekkäät, 185/65/15 kitkat talvirenkaina ja on muuten ihan sikahiljainen ja pehmeä kyyti.
-Beats Audio on mahtava lisävaruste, hassusti matalat bassot kuuluvat huomattavasti paremmin jos ikkuna on raollaan. Vinkkejä otetaan vastaan onko mitään tehtävissä.
-Adaptiivinen vakkari toimii nätisti, etututka on mennyt kerran tukkoon räntäsohjokelissä ja vakkari lakkasi toimimasta.
-Dual Ride (iskunvaimennuksen säätö Comfort tai Sport), käytännössä melkein koko ajan on normal mode eli normaali alusta ja normaali laatikon ja moottorin toiminta.
-Sporttiasento on aika kova kyyti varsinkin kesärenkailla, moden vaihto vaikuttaa myös adaptiivisen vakkarin toimintaan ja sporttimode on ok jossain aamuruuhkassa kehätiellä.
-Pysäköintitutka edessä ja takana, ihan jees.
-Kaksialueinen automaattinen ilmastointi Climatronic, kiva.
-Sähkötoimiset etu- ja takasivuikkunat, tietenkin.
-Kyynärtuki keskikonsolissa, ihan must.
-SEAT Full Link (MirrorLink, Apple CarPlay) älypuhelimen peilaus, ihan surkea koska ei ole langaton, käytännössä en käytä koskaan vaan musat soitan bluetoothin kautta.
-Etujalkatilojen ja etuovien paneelien valaistus, tunnelmavalot, aika teinix.  :D
-E1E1 Desire red metalliväri, punaiseksi ihan siedettävä, osuvasti kyllä sopii sisustan värimaailmaan.
-Etusumuvalot, keltaiset ja tarpeettomat.
-LED-ajovalot, aivan käsittämättömän hyvät lyhyet ja pitkät. Jos takapenkillä on matkustajia niin ajovalot näyttävät minusta liian alas.
-DSG automaatti, normal modella ajelen koko ajan ja vaihtaa nätisti ja rivakasti. Sporttimodella valoista lähtiessä sutii tosi helposti.
-Kääntyvät ja lämpenevät peilit, kai nämä on jo vakiovaruste nykyautoissa.

Ajettavuus, 13v poikani kuvaili nikkoautoksi.
1140kg kevyt ja 9,5sek 0-100, jäykkä alusta, ramppeihin ja risteyksiin voi ajaa liian helposti niin lujaa että 215/45/17 kumeilla kuivalla kesäkelillä auto puskee.
100km työmatkaa aamuin illoin, puolet motaria ja puolet 80-100 rajoitusta valaisemattomilla pikkuteillä. Kuskin penkki on aneemisista säädöistään huolimatta minulle oikein sopiva.
Kulutus kesällä 5,2L/100km, talvella 5,1L/100km. Mittarivirheet jne. huomioitu kulutuksissa. Ajossa lämmin ilman Webastoa.
Vakkarin viiksi on tosi hyvä, käytännössä kaasuun ei tarvitse koskea vaan nopeuksia voi säätää viiksestä tosi näppärästi.
Ajonvakautus lumella ja sohjolla toimii hyvin, sallii luiston ja leikkimisen mutta ei lähde lapasesta, menee sinne minne ohjaa.

Mikä voisi olla paremmin?
Kuskin penkin säädöt, ristiselän tuki olisi aika kiva. Samoin sähköpenkki muistilla jos tyttöystävä sattuu ajamaan, harmituttavaa kun penkin säädöt menee sekaisin.
Radioantenni on raivostuttavan pitkä tikku joka pitää irrottaa pesua varten.
Pissapojan säiliössä ei ole anturia, pissa loppui varoittamatta.  :(
Nopeusmittarin virhe, minä haluaisin että sen kalibrointia voisi itse säätää kesä-/talvirenkaiden jne. mukaan.
20 000km kohdalla öljyä piti lisätä 5dl, voi kyynel.
Handsfreen mikki on huono, moni on moittinut että kuuluu huonosti, handsfreen kajari voisi olla kuskin niskatuessa niinku Volvossa.
Etupenkkien selkäpuolelle kaipaisi taskut jonne tunkea tavaraa jota ei kaipaa koskaan.
Takasisävalot oikea ja vasen, ei keskelle koska se on vihoviimeinen paikka sisävalolle.




Egsise

Ei saanut muokattua tuota postausta niin lisään vielä:
-Kessy avaimeton käynnistys ja ovien avaus, aika kätevä kun siihen tottuu.
-Automaattisesti himmenevä taustapeili, meh
-Mäkilähtöavustin, meh
-Sadetunnistin, uujes
-Ikkunat avautuvat/sulkeutuvat kun avaimen keskuslukon avaus/lukitusnappia pitää pohjassa. :D

Ilkka-A

Lainaus käyttäjältä: Egsise - 15.12.21 - klo:23:00
On, ei. Pääkaupunkiseudulta hain asennusta mutta eivät osanneet lähettää tarjousta sähköpostiin niin ostin muualta.
Maksoin itseni kipeäksi, 4kW Webasto, kännysovellus, comfort kit joka säätää venttiilit ja läpät automaattisesti.
Asennuksen sain kahden viikon päähän, sijaisauton sain pyytämättä.
Hakemalla ja odottamalla olisi voinut selvitä ehkä 2000, - 2500,:lla.
Asennutin Webaston kännyohjauksella koska minulla ei ole aikaa raapia ikkunoita puhtaaksi.

2019 1,0 EcoTSI 115 FR DSG.

-215/45/17 kesäkumit on tosi äänekkäät, 185/65/15 kitkat talvirenkaina ja on muuten ihan sikahiljainen ja pehmeä kyyti.
-Beats Audio on mahtava lisävaruste, hassusti matalat bassot kuuluvat huomattavasti paremmin jos ikkuna on raollaan. Vinkkejä otetaan vastaan onko mitään tehtävissä.
-Adaptiivinen vakkari toimii nätisti, etututka on mennyt kerran tukkoon räntäsohjokelissä ja vakkari lakkasi toimimasta.
-Dual Ride (iskunvaimennuksen säätö Comfort tai Sport), käytännössä melkein koko ajan on normal mode eli normaali alusta ja normaali laatikon ja moottorin toiminta.
-Sporttiasento on aika kova kyyti varsinkin kesärenkailla, moden vaihto vaikuttaa myös adaptiivisen vakkarin toimintaan ja sporttimode on ok jossain aamuruuhkassa kehätiellä.
-Pysäköintitutka edessä ja takana, ihan jees.
-Kaksialueinen automaattinen ilmastointi Climatronic, kiva.
-Sähkötoimiset etu- ja takasivuikkunat, tietenkin.
-Kyynärtuki keskikonsolissa, ihan must.
-SEAT Full Link (MirrorLink, Apple CarPlay) älypuhelimen peilaus, ihan surkea koska ei ole langaton, käytännössä en käytä koskaan vaan musat soitan bluetoothin kautta.
-Etujalkatilojen ja etuovien paneelien valaistus, tunnelmavalot, aika teinix.  :D
-E1E1 Desire red metalliväri, punaiseksi ihan siedettävä, osuvasti kyllä sopii sisustan värimaailmaan.
-Etusumuvalot, keltaiset ja tarpeettomat.
-LED-ajovalot, aivan käsittämättömän hyvät lyhyet ja pitkät. Jos takapenkillä on matkustajia niin ajovalot näyttävät minusta liian alas.
-DSG automaatti, normal modella ajelen koko ajan ja vaihtaa nätisti ja rivakasti. Sporttimodella valoista lähtiessä sutii tosi helposti.
-Kääntyvät ja lämpenevät peilit, kai nämä on jo vakiovaruste nykyautoissa.

Ajettavuus, 13v poikani kuvaili nikkoautoksi.
1140kg kevyt ja 9,5sek 0-100, jäykkä alusta, ramppeihin ja risteyksiin voi ajaa liian helposti niin lujaa että 215/45/17 kumeilla kuivalla kesäkelillä auto puskee.
100km työmatkaa aamuin illoin, puolet motaria ja puolet 80-100 rajoitusta valaisemattomilla pikkuteillä. Kuskin penkki on aneemisista säädöistään huolimatta minulle oikein sopiva.
Kulutus kesällä 5,2L/100km, talvella 5,1L/100km. Mittarivirheet jne. huomioitu kulutuksissa. Ajossa lämmin ilman Webastoa.
Vakkarin viiksi on tosi hyvä, käytännössä kaasuun ei tarvitse koskea vaan nopeuksia voi säätää viiksestä tosi näppärästi.
Ajonvakautus lumella ja sohjolla toimii hyvin, sallii luiston ja leikkimisen mutta ei lähde lapasesta, menee sinne minne ohjaa.

Mikä voisi olla paremmin?
Kuskin penkin säädöt, ristiselän tuki olisi aika kiva. Samoin sähköpenkki muistilla jos tyttöystävä sattuu ajamaan, harmituttavaa kun penkin säädöt menee sekaisin.
Radioantenni on raivostuttavan pitkä tikku joka pitää irrottaa pesua varten.
Pissapojan säiliössä ei ole anturia, pissa loppui varoittamatta.  :(
Nopeusmittarin virhe, minä haluaisin että sen kalibrointia voisi itse säätää kesä-/talvirenkaiden jne. mukaan.
20 000km kohdalla öljyä piti lisätä 5dl, voi kyynel.
Handsfreen mikki on huono, moni on moittinut että kuuluu huonosti, handsfreen kajari voisi olla kuskin niskatuessa niinku Volvossa.
Etupenkkien selkäpuolelle kaipaisi taskut jonne tunkea tavaraa jota ei kaipaa koskaan.
Takasisävalot oikea ja vasen, ei keskelle koska se on vihoviimeinen paikka sisävalolle.





Kiitos vastauksesta. Webasto tuli Ibizaan hommattua ja on pienen asennusvirheen (heitti jäähdytinnesteet pihalle) jälkeen toiminut moitteettomasti nyt toista talvea. Hinta taisi olla n.1800,, joten ei nyt ainakaan halpa. Kyseessä juurikin tuo kännykkäapilla toimiva 4kW -malli. Käynnistys/sammutus -kytkin myös auton sisätilassa.
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

Egsise

On muuten pikkasen eri luokkaa lämppärin kenno. V70 Volvossa sisälle tuli 69 asteista ilmaa, Ibizassa 60 asteista.
Hyvänä puolena on että Ibizan lämppärin moottori ei ilmeisesti syö paljoa virtaa,
tuossa mahtaa olla 12V/60Ah akku ja sen voimalla Webasto hurisee ainakin 2h 20min ilman että akku on tyhjä.
Käytännössä -15 asteen pakkasella Webasto saa olla päällä tunnin että sisälämpötila on +15.

PetriM

Ajomatkat tulevat pitenemään, niin sai TT väistyä. Tässä ketjussa Ibiza on sen verran hyvää palautetta saanut, että jospa sellainen nyt sitten seuraavaksi käyttöautoksi. Tuskin eroaa Gti Polosta kauhean paljon ajettavuudeltaan. ,,änieristys ilmeisesti ei ole ihan Polon tasolla. 1.5 TSI EVO koneella varmaan pääsee munkin ajotavalla ainakin 6l/100 km kulutuksiin ;)

Taidanpa siis hakea tämän Ibizan pois kuljeksimasta https://www.nettiauto.com/seat/ibiza/12760926
Eipä tuossa ihmeemmin lisävarusteita ole ehkä mukautuva vakkari olisi ollut kiva lisä. Tuosta pyyntihinnasta saanee parisen tonnia pois käteiskaupoilla. 15" 185/65 Viking Contact 7 kitkat tuossa tulee mukana ja ne ovat ainakin olleet loistavat kitkat 17" ja 18" tuumaisina aiemmin itsellä. Kesärenkaat ovat 17" 215/45 Nexen. Ei varmaan mikään ihmeellinen rengas ja äänekäs?

5 vuoden takuu/100 000 km näissä taisi olla?
-21 Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR
ex-15 Audi TT 2.0 TFSI Quattro
ex-18 VW Polo GTi 2.0 TSI DSG
ex-14 Seat Leon Cupra 280 TSI DSG
ex-12 Toyota GT86
ex-00 Subaru Impreza WR240
ex-95 MB C36 AMG...ja monta muuta mursua
ex-89 Porsche 944 turbo; 924 CGTS replica
ex-87 Chevrolet Corvette C4 targa

Kinkkujuusto

Lainaus käyttäjältä: PetriM - 06.04.22 - klo:20:01
Ajomatkat tulevat pitenemään, niin sai TT väistyä. Tässä ketjussa Ibiza on sen verran hyvää palautetta saanut, että jospa sellainen nyt sitten seuraavaksi käyttöautoksi. Tuskin eroaa Gti Polosta kauhean paljon ajettavuudeltaan. ,,änieristys ilmeisesti ei ole ihan Polon tasolla. 1.5 TSI EVO koneella varmaan pääsee munkin ajotavalla ainakin 6l/100 km kulutuksiin ;)

Taidanpa siis hakea tämän Ibizan pois kuljeksimasta https://www.nettiauto.com/seat/ibiza/12760926
Eipä tuossa ihmeemmin lisävarusteita ole ehkä mukautuva vakkari olisi ollut kiva lisä. Tuosta pyyntihinnasta saanee parisen tonnia pois käteiskaupoilla. 15" 185/65 Viking Contact 7 kitkat tuossa tulee mukana ja ne ovat ainakin olleet loistavat kitkat 17" ja 18" tuumaisina aiemmin itsellä. Kesärenkaat ovat 17" 215/45 Nexen. Ei varmaan mikään ihmeellinen rengas ja äänekäs?

5 vuoden takuu/100 000 km näissä taisi olla?

Itse ainakin voin suositella Ibizaa, itsellä nyt kohta 4 vuotias 1.0 TSI DSGllä oleva FR varusteltu. Nykymarkkina tilanteessa en usko että ihan paria tonnia tuosta saat tingattua, varsinkaan käteiskaupalla. Taitavat autoliikkeet mielummin myydä autoja rahoituksella ja saada niistä lisäprovikat. Takuu on tosiaan 5v/100tkm. Ei mun mielestä järin äänekäs kokoluokkaan nähden, kitkoilla toki hiljaisempi ja aina keväällä vaatii hetken totuttelua siirtyä takaisin kesärenkaisiin.
Seat Ateca FR 1.5TSI DSG -23

PetriM

^Juu oikeassa olit. En saanut kuin 1700 , :D Onneksi huomasin tsekata Full linkin koeajolla. Sitähän tässä ei ollutkaan vaikka myynti-ilmoituksessa oli. Kuulemma lisävaruste ollut sekin. Sovittiin, että se asennataan myyjän piikkiin ensi viikolla :) Ihan hauska kippo. En muistanut enää millaista on ajaa autoa missä peruskoon renkaat alla ;D letkeää.Varmaan luonne vielä vähän muuttuu kun saa kesätassut alle. Vaimo varmasti tykkää. Maantiellä vilautti 4,9 l/100 km ja pari sataa sekalaista ajoa niin 5,3 l/100 km.
-21 Seat Ibiza 1.5 TSI EVO FR
ex-15 Audi TT 2.0 TFSI Quattro
ex-18 VW Polo GTi 2.0 TSI DSG
ex-14 Seat Leon Cupra 280 TSI DSG
ex-12 Toyota GT86
ex-00 Subaru Impreza WR240
ex-95 MB C36 AMG...ja monta muuta mursua
ex-89 Porsche 944 turbo; 924 CGTS replica
ex-87 Chevrolet Corvette C4 targa

fr0zen

Tuli tuossa nettiautoa eilen selattua ja eipä siellä ollut yhtään 1.5 TSI EVOa kaupan. Itsellä on vielä oma pirssi käytössä, kävin tuossa ensimmäisellä leimalla toukokuun lopussa. 35tkm mittarissa vasta, ei tunnu oikeen kertyvän kilsoja :o Uudet kesärenkaat enkä tänä kesänä, mutta varmaan pääsen vielä tämän kesän noilla pilot sporteilla. Eipä tässä muuta kuin kovaa ajoa  ;D
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

Ai niin jos joku kaipaa autoonsa iskareita ja -15mm jousia, niin multa löytyy vm.2018 FR vakioalusta autotallista, 300km ajettu eli uusi. Taitaa olla torissa ilmotus ja hinta 150,
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

autofanaatikko

Avovaimolla kiikarissa vm. 2020 Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG.  Kokemuksia alustasta 17-tuuman vanteilla? Lähes kaikki maamme autolehdet haukkuu kun on niin kova ja tärskyttävä alusta... Entä talvella ottaako pohja heti kiinni jos ei ole aurattu tietä kunnolla?

Rengasmelu kuulemma jäätävä  17-tuumasilla?

Ilkka-A

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 27.07.22 - klo:09:39
Avovaimolla kiikarissa vm. 2020 Seat Ibiza FR 1.0 TSI DSG.  Kokemuksia alustasta 17-tuuman vanteilla? Lähes kaikki maamme autolehdet haukkuu kun on niin kova ja tärskyttävä alusta... Entä talvella ottaako pohja heti kiinni jos ei ole aurattu tietä kunnolla?

Rengasmelu kuulemma jäätävä  17-tuumasilla?

Itsellä menossa vaihtoon 2020 Ibiza FR 1.0 TSI 18” vanteilla. Alusta on mielestäni ihan ok ja ruostesuojauksen jälkeen rengasmelukin ihan siedettävä. 16” kitkoilla ei rengasmelua edes huomaa. Karheella asfaltilla häiritsee 18” jnkv, muuten ei. Ajomukavuus kokoluokkaan nähden mielestäni varsin hyvä. Talvella jää helposti kiinni auraamattomalla parkkipaikalla, mutta kummasti auttaa kun ottaa lähtiessä ajanvakatuksen ja luistoneston tilapäisesti pois päältä. Auraamattomalla tiellä (jos ei mikään katastrofi -kunto) pystyy kyllä ajamaan ihan ok. Auto vaihtuu muista syistä kuin esiintuomasi. Tyytyväiset reilut 2v takana.
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

Yaffa0

#521
Vaihdoin juuri perheen kakkosauton Fabian, 2018 malliseen Ibizaan. Olisi pari kysymystä, joihin ehkä löytyisi vastaus foorumia pidempään pläräämällä, mutta laitan tähän nyt kuitenkin.

Autossa on 1.0 TSI (85 kW, 115 hv) kone, manuaalina (tietenkin). Netistä pikaisesti googlaamalla en saanut täysin suoraa vastausta, että pitääkö ko. mallille tehdä jakohihna-huoltoa, esim. 6 vuoden tai tietyn kilometrimäärän jälkeen. Miten on, tietääkö kukaan? Vai onko hihna ns. vain joka vuosi huollossa tarkistettava ja vaihdetaan, jos siltä tuntuu?

Olisikohan jossakin saatavilla yleisesti Ibizan huolto-ohjelma? Huoltokirjasta sitä ei tunnu löytyvän, mutta olisi kiva tietää, että mitä on alunperin tarkoitettu huolettavan minäkin vuonna. Tämä auto näyttää käyneen onneksi säännöllisesti huollossa, kaikki leimat löytyvät, joten sikäli ei ole ongelmaa, mutta kun auto ei nyt ole kuitenkaan ihan uusi, niin olisi kiva tietää mitä on tulossa ja milloin.

Muutenhan tuo kone vaikuttaa ajossa oikein pätevältä, kuten muistan Leon palstankin puolelta käyttäjien sitä kehuneen. Menee pienellä ja ainakin Ibizaan, painoa vain 1150 kiloa voimaakin on kohtuullisesti. ,,änihän siinä on raksuttava, varsinkin kylmänä ja tyhjäkäynnillä, mutta se on kait 3-sylinterisen koneen ominaisuus. Varusteet ovat autossa oikein mukavat, kun kyseessä on Xcellence Start Moving Edition (peruutuskamera, langaton lataus kännykkään, Beats audio, mukautuva vakionopeudensäädin jne...).

Toivottavasti kestää käytössä ja toimii luotettavasti seuraavat vuodet. Edellinen saman ajan Leon oli vähävikaisin auto mikä minulla on ollut.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

ram1

^ Tuo hihnanvaihto on Suomessa 6v. Ei väliä onko 1.0-1.4.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

seatibiza

Tuohon hihnanvaihtoon liittyen asiaa:

Olen itse käyttänyt merkkihuollossa ja noudattanut aina varausautomaatin ehdottamia toimenpiteitä huollon yhteydessä tehtävistä toimenpiteistä kuten sytytystulpista jne. Nyt olisi tuo hihnanvaihto, se on ok, mutta ehdottaa lisätyönä vesipumpun hihnan vaihtoa. Onko tarpeellista vielä vuosimallille 2017? Kysyin pari tarjousta muiltakin kuin merkkihuollolta, ja moni vastasi ettei ole tarpeen välttämättä tehdä, koska se ei ole yhteydessä jakohihnaan. Ilmeisesti siis voi vaihtaa myöhemminkin jos tulee ongelmia, ei vie niin montaa työtuntia?

ram1

Harva sitä vaihdattanut eikä se ennen ollut edes merkattu lisätyöksi 6v. Itsellä 2014 ja orkkiksella mennään
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Yaffa0

Kattelin netin kautta hintoja tuohon jakohihnan vaihtoon ja siinä on todella isoa hajontaa. Esim. Porissa Käyttöauto myy fiksunoloisia hihnanvaihtopaketteja (https://www.kayttoauto.fi/fi/seat/huolto/jakopaahuolto/). Eli heillä kaksi eri pakettia, joista halvemman sisältöön ei kuulu moniurahihnan, eikä vesipumpun vaihto. Kalliimpi, hinnalta 730 , (1.0 TSI) taas sisältää hammashihnan + kiristinpyörän + vesipumpun + moniurahihnan. 

Vantaan K-auto Airport kehtaa pyytää samasta työstä yli 1700 EUR! Olen käyttänyt perheen uudempaa Leonia siellä, mutta tämän jälkeen en käytä sitäkään (periaatteesta), vaikka Leonin huollot (lähinnä öljynvaihto ja suodattimia) ovat toistaiseksi olleet kohtuuhintaisia.

Muutenkin nuo K-auton liikkeet tuntuvat olevan ylikalliita tässä vertailussa. Eli kannattaa vertailla missä työn teettää ja olla valmis ajamaan vaikka vähän pidemmälle. Täällä PKS-alueella tuntuu olevan kusetus käynnissä ja/tai autoliikkeillä liikaa asiakkaita. Mielellään tuon työn tekisi kuitenkin jossakin merkkikorjaamolla (kuten vaikkapa tuo Käyttöauto tai Lohjan autotalo). Auto Jerryn kautta voi kilpailuttaa kyllä huoltotöitä ja sieltä saa kyllä tuon työn halvimmillaan jopa 420 EUR, mutta se on sitten joku Malmin Tattarisuon epämääräinen korjaamo, johon ei itsellä löydy kyllä luottoa. Sellaisessa voinee vaihtaa öljyt, mutta suht. uuden auton moottoria en antaisi sinne "leikkuupöydälle". Voivat toki tehdä hyvääkin työtä.

Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

tapanixxx

K-Auton hinnat ovat joo todella suolaiset. Kysyin Seat Ibizaan 1.0 TSI VM 2019 etujarrupalojen ja levyjen vaihtoa. Hinta töineen osineen oli miltei 500,. Huhhuh.

GGG

K-Auto Airport olisi veloittanut -20 vuosimallin eTSI Golfin 60000km huollosta 740e. Sis. öljyt, suodatin, jarruneste ja tulpat. Ei tarvinnut viedä K-Autoon, todella ylihinnoiteltu.

Yaffa0

Tänään kävi Ibiza Lohjan autotalossa vuosihuollossa. Sain hyvää ja asiallista palvelua. Hammashihnakin vaihdettiin. Voin suositella paikkaa ja käytän perheen toisenkin Seatin seuraavaksi siellä.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy