Seat Ibiza MK5 chat

Aloittaja Mikkeller, 29.04.17 - klo:14:52

« edellinen - seuraava »

Jumi

Helpointahan tuo on alakautta, vaikka mulla nyt onkin se kokopeittävä pohjamuovi joka täytyy laskea etureunasta alas.
Rampit auttaa,  omissa tosin joutuu laittamaan laudat loiventamaan nousua, muuten raapii.
Ibiza 1.0 FR Dsg
Touran 1.9 DSG7

track08

Lainaus käyttäjältä: Jumi - 12.11.19 - klo:22:32
Helpointahan tuo on alakautta, vaikka mulla nyt onkin se kokopeittävä pohjamuovi joka täytyy laskea etureunasta alas.
Rampit auttaa,  omissa tosin joutuu laittamaan laudat loiventamaan nousua, muuten raapii.

Noh, mulla ei ole tiloja (ramppeja), sopivia työkaluja eikä osaamista. Olisiko mahdollista saada apua joltakin teistä kaljapalkalla tms?
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

fr0zen

Kyllä se tuosta etulokarin välistä on kädellä helppo vaihtaa. Pohjapanssaria ei tarvii irrottaa, ottaa vaan sisälokarista ne ruuvit alhaalta auki niin että saa taivutettua sen verran rakoa että saa käden sinne väliin, ei ole paha rasti.  :D Siitä raosta pääsee kurkkaan taskulampulla sitä sumariaki niin näkee miten se polttimo siellä on ja se liitin.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Seatisti84

Seat Ibiza 1.0 ecotsi FR DSG ajettu noin 8000km ja auto toiminu muuten hyvin mitä nyt nykii välillä liikkeellelähdössä jonkin verran. Kulutus pyörii 5 - 6l/100km, kesällä pääs 4 - 5l/100km. Tuntuu että kulutus nousee helposti kun kiihdyttelee kovemmin jos vertaa esim. entiseen leoniin 1.4tsi koneella joka oli ohjelmoitu niin kulutus pyöri 4 - 5l/100km helposti vaikka ajeli vauhdikkaammin. Ainoa miinus tuo radio ja vakiokaiuttimet mitkä ei nyt häikäise äänenlaadulla, luulis että tässä fr mallissa ois edes voinu olla toi beats audio järjestelmä.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

fr0zen

Kyllähän sen Beats Audion siihen sai kun makso vähän ylimäärästä. Kyllä se ihan kiva on.  ;D
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

track08

Olen ollut tyytyväinen vakioäänentoistoon. Taajuuskorjaimesta säädin vähän lisää bassoa, niin kuulostaa kyllä mun korvaan juuri siltä miltä pitääkin. Eron huomaa selvästi, jos soittaa Android Auton kautta musiikkia, joka tulee läpi ilman taajuuskorjainta. Tuosta syystä on kyllä jäänyt Android Auton käyttö todella vähiin.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

fr0zen

Itseltä jäi kyllä tuo kännykällä soittaminen kokonaan pois (airplay).. mä vedän vielä ihan muistitikulta koko homman. .. 8gb slim stick rocks
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Lainaus käyttäjältä: track08 - 22.11.19 - klo:08:05
Olen ollut tyytyväinen vakioäänentoistoon. Taajuuskorjaimesta säädin vähän lisää bassoa, niin kuulostaa kyllä mun korvaan juuri siltä miltä pitääkin. Eron huomaa selvästi, jos soittaa Android Auton kautta musiikkia, joka tulee läpi ilman taajuuskorjainta. Tuosta syystä on kyllä jäänyt Android Auton käyttö todella vähiin.

Olen huomannut Beatseissa samaa ilmiötä. Eli Android Auton kautta bassot katoaa aika rajusti ja ääni on muutenkin aika erilainen. BT:n yli toistaessa bassoa on toisaalta hieman liikaakin tietyissä biiseissä vaikka säätö on jo 'miinuksella'.


track08

Oletteko noissa 15"-vanteilla olevissa talvirenkaissa minkämoisia rengaspaineita käyttäneet? Mulla on ollut 2.5 baria.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: track08 - 29.11.19 - klo:15:23
Oletteko noissa 15"-vanteilla olevissa talvirenkaissa minkämoisia rengaspaineita käyttäneet? Mulla on ollut 2.5 baria.
Mulla taitaa olla 185/65/15 niin paineet 2,5 - 2,7  ::)
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: track08 - 22.11.19 - klo:08:05
Olen ollut tyytyväinen vakioäänentoistoon. Taajuuskorjaimesta säädin vähän lisää bassoa, niin kuulostaa kyllä mun korvaan juuri siltä miltä pitääkin. Eron huomaa selvästi, jos soittaa Android Auton kautta musiikkia, joka tulee läpi ilman taajuuskorjainta. Tuosta syystä on kyllä jäänyt Android Auton käyttö todella vähiin.
Joo ei tää huono oo, hyvin kuuluu kyl :D
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

track08

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 02.12.19 - klo:19:33
Mulla taitaa olla 185/65/15 niin paineet 2,5 - 2,7  ::)

Näyttäisi että maahantuoja oli laittanut talvirenkaisiin 2.5 bar typpitäytöllä, niin en lähtenyt niitä vielä muuttelemaan. Kuitenkin näyttää että renkaat olisivat vähän löysännäköiset - varsinkin edestä, niin saattaa olla että nostan rengaspaineet sinne 2.7 bar.
Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

b1mpo

Lainaus käyttäjältä: track08 - 03.12.19 - klo:08:24
Näyttäisi että maahantuoja oli laittanut talvirenkaisiin 2.5 bar typpitäytöllä, niin en lähtenyt niitä vielä muuttelemaan. Kuitenkin näyttää että renkaat olisivat vähän löysännäköiset - varsinkin edestä, niin saattaa olla että nostan rengaspaineet sinne 2.7 bar.
Renkaat painuvat aina hiukan kasaan ja näyttävät löysältä, mitä ne ei välttämättä ole. Mitä korkeampi profiili, sen paremmin sen huomaa yleensä. 2,5bar typellä on varmasti melko hyvä kompromissi noin keveään autoon.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

fr0zen

Mulla on 17" talvinakeissa edessä 2.5 ja takana 2.3
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

batman14

Mulla 15'' talvinastoissa edessä 2.6bar ja takana 2.4bar. Huomattavasti pehmeämpää menoa kuin 17'' kesäkiekoilla. Niiden painetta en nyt enää muista. Mitä paineita muut ovat pitäneet kesällä 17'' renkaissa?

Seatisti84

Mites muuten ootte öljyjä vaihdellu, itellä on kohta tulossa mittariin 10tkm ja mietin että onko järkevää vaihdella 10tkm välein öljyjä ? Aattelin liquimolyn öljyä tilata vai onko muita hyviä öljyjä ?
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Franck

Noin viikko takana uuden Ibizan kanssa. Hieno peli ja tyytyväinen ollut kaikinpuolin, mutta yksi asia askarruttaa. Eilen peruuttamisen jälkeen R:stä D:lle laittaessa moottori sammui (virrat pysyi) ja oli n. 5-10 sekuntia toimintakyvytön, eikä avainta pystynyt kääntämään/ottamaan pois. Täytyykö olla huolissaan? Oliko vain Start/Stopin kömpelyyttä tai omaa sössimistä?

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: Franck - 27.12.19 - klo:13:33
Noin viikko takana uuden Ibizan kanssa. Hieno peli ja tyytyväinen ollut kaikinpuolin, mutta yksi asia askarruttaa. Eilen peruuttamisen jälkeen R:stä D:lle laittaessa moottori sammui (virrat pysyi) ja oli n. 5-10 sekuntia toimintakyvytön, eikä avainta pystynyt kääntämään/ottamaan pois. Täytyykö olla huolissaan? Oliko vain Start/Stopin kömpelyyttä tai omaa sössimistä?
Saattaa olla start/stopin kömpelyyttä  ??? Tosin ibizassa toi start/stop tulee aina päälle ku vaihtaa ajomoodia mikä vähän häiritsee, ite otan aina pois ton start/stopin.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

track08



Tuli laitatettua nuo Osram Blue Cool Intenset paikoilleen jo jokunen viikko sitten, mutta eilen muistin ottaa niistä kuvankin. Onhan tuo nyt melko lähellä samaa värisävyä led-valojen kanssa. Vähän näköjään kuvakulma vaikuttaa minkä värisenä led-valot näkyvät.

Leon TGI Xcellence '19
Entiset:
Ibiza TGI Style '19
Skoda Citigo CNG Elegance '13

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: track08 - 13.01.20 - klo:14:26


Tuli laitatettua nuo Osram Blue Cool Intenset paikoilleen jo jokunen viikko sitten, mutta eilen muistin ottaa niistä kuvankin. Onhan tuo nyt melko lähellä samaa värisävyä led-valojen kanssa. Vähän näköjään kuvakulma vaikuttaa minkä värisenä led-valot näkyvät.
Hyvältä näyttää, mulla vielä laittamatta ledit noihin sumuvaloihin :D
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

fr0zen

Mä mietin jos vaihtais autoo.. kävin koeajaas sen täyssähkö Mii electric plussan mut ei nyt semmosta. Niissä melki 2 vuoden jono. Ehkä joku vanhempi ja tehokkaampi ja isommalla moottorilla vois kiinnostaa. En oo vaan löytäny mitään kivaa  ;)
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

fr0zen

Näköjääs löytys jopa uus vanne merkki jolla olis yks 19" malli mikä sopis tähän autoon, eikä oo mikää sika kallis niin kuin OZ.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: fr0zen - 16.02.20 - klo:02:28
Mä mietin jos vaihtais autoo.. kävin koeajaas sen täyssähkö Mii electric plussan mut ei nyt semmosta. Niissä melki 2 vuoden jono. Ehkä joku vanhempi ja tehokkaampi ja isommalla moottorilla vois kiinnostaa. En oo vaan löytäny mitään kivaa  ;)
Kuuluko rengasäänet hyvin kapiiniin tossa Mii electricsä vai ? Itelle kanssa vähän autokuumetta tekis mieli päivittää tää ibiza leoniin :D Jotenkin leon oli mukavempi ajaa, ei ollu niin pintakova jousitus ku tässä ibizassa.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

fr0zen

No ei itseasiassa, kävin ajamassa 100kmh pikatielläki Mii:llä ja kyllä se hiljanen oli. Mut siellä kulkemin vaatii liikaa suunnittelua pidemmälle matkalle, niin jos nyt ei sitten kuitenkaan.
Nyt: Seat Ibiza FR 1.5 TSI EVO 150hv 2018
Ex: Seat Leon FR 1.4 TSI 140hv 2014
Ex: Seat Ibiza FR 1.8T 150hv 2006

Seatisti84

2 viikon päästä saa alle uuden leonin farkun tosin ei ihan uusinta mallia, vaan toi edellinen eli paremman näköinen :D Hyvät varusteet sekä webasto äpillä  8) Tää ibiza lähtee kiertoon jyväskylään, km takana vähän yli 12000km mut kaipas vaan leonin ajettavuutta sekä tilaa.
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

batman14

Mitäs paineita ootte käyttänyt ja todennut parhaimmiksi FR-mallin vakiorengaskoolle? 215/45 R17 muistaakseni on koko.

batman14

Lainaus käyttäjältä: Seatisti84 - 10.03.20 - klo:14:24
2 viikon päästä saa alle uuden leonin farkun tosin ei ihan uusinta mallia, vaan toi edellinen eli paremman näköinen :D Hyvät varusteet sekä webasto äpillä  8) Tää ibiza lähtee kiertoon jyväskylään, km takana vähän yli 12000km mut kaipas vaan leonin ajettavuutta sekä tilaa.

Onnea uutukaisesta! Mikä Leonissa enemmän viehättää? Itse ajoin kaverin ST Leonia, ja onhan se hiljaisempi ja vähän isomman tuntuinen tien päällä, mutta Ibiza on paljon hauskempi ajettava, ja varsinkin ohjaus huomattavasti kivempi. Rengastus, alusta yms. vaikuttaa toki paljon ja koeajamani Leon oli Style 115hv 1.0TSI koneella, ja oma Ibiza on 1.5TSI EVO FR.

Ei siis tarkoitus kritisoida valintaa. Kaikki valitsee autonsa omien mieltymyksien ja tarpeiden pohjalta, tuo oli vain oma mielipide  :)

Jumi

Kevat tulee ja kaikki tietenkin ehtinyt jo vaihtamaan kesärenkaat alle.
Kaipaan siis sen FR.n 17" vakiovanteen painoa  renkaan kanssa.
Ostin Torista ajamattomat vakiorenkaat, Bridgestone Turanza T001, 215/45R17, kahdella eri vaa-alla sain painoksi molemmilla 8.6kg
Mulla olisi yhdet vanhemmat seatin 17" mutta ne on jo 10.4kg kipale eli jotain kevyempää saisi olla.

Eli jos jollain on ylimääräisenä nuo FR.n 17" voi myös tarjota.
Ibiza 1.0 FR Dsg
Touran 1.9 DSG7

Ilkka-A

Moi,

Vaikka kesä tulossa niin kysymys liittyy talveen  :)

Onko kenelläkään asennettuna tuoreeseen Ibizaan webastoa? Jos on niin olisiko antaa vinkkiä asennusliikkeistä pk-seudulla, jossa hinta asennuksineen ei hipoisi pilviä ja laatupuolikin olisi kunnossa?
Seat Ibiza FR EcoTSI (85kW) DGS -20
VW Golf Comfortline 1.2 TSI (77kW) M6 -13

Seatisti84

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 27.03.20 - klo:19:32
Onnea uutukaisesta! Mikä Leonissa enemmän viehättää? Itse ajoin kaverin ST Leonia, ja onhan se hiljaisempi ja vähän isomman tuntuinen tien päällä, mutta Ibiza on paljon hauskempi ajettava, ja varsinkin ohjaus huomattavasti kivempi. Rengastus, alusta yms. vaikuttaa toki paljon ja koeajamani Leon oli Style 115hv 1.0TSI koneella, ja oma Ibiza on 1.5TSI EVO FR.

Ei siis tarkoitus kritisoida valintaa. Kaikki valitsee autonsa omien mieltymyksien ja tarpeiden pohjalta, tuo oli vain oma mielipide  :)
Nyt reilu 2000km ajettu leonilla ja onhan se mukavempi ja hiljaisempi ku ibiza, tilaa on ja litranen moottori jaksaa vetää tarpeeks. Ohjaus oli kyllä ibizassa parempi mut toisaalta ibiza vaatii hyvät tiet jolloin sillä on kiva ajaa. Ibiza oli hyvä auto kaikinpuolin eikä mitään vikaa ilmaantunu 13000km aikana. Nykyään auto on myynnissä jyväskylän autotarvikkeella. Seuraavaks varmaan vaihtuu sit leon joskus hybridiin tai sähkövatkaimeen :D
2019 Seat Leon ST 1.0 115 Ecomotive Style Business DSG
Ex: 2016 Seat Leon 1.4 tsi style 6-v manuaali
      2019 Seat Ibiza fr 1.0l tsi dsg

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy