Yleistä Karoq

Aloittaja Sokota09, 28.04.17 - klo:20:22

« edellinen - seuraava »

Sokota09

Yetin seuraaja tulee myyntiin tämän vuoden lopulla ja ensiesittely Tukholmassa ensi kuussa.

Tästä voisi ylläpito laittaa uuden alakategorian tulille. Tämä auto tulee myymään huomattavasti paremmin kuin Kodiaq.

tontza

Tuolla vähän tietoja 1,5tsi ja digimittaristo ainakin tulee
https://skodamagazine.fi/uutuus-skoda-katumaasturimallistoon-skoda-karoq/
Octavia Combi 1,4tsi Style race blue 2017 facelift
Ex-Skoda Octavia Combi my16 1,8 tsi l&k

muusi

Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

japa

Kyllä kelpais nelivetona 1,5 koneella. Luulempa että hinta kirpoaa ainakin 35 tonnin hujakoille,joten haaveeksi jää.
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

Sokota09

Yetin hinnoista varmaankin saa jotain osviittaa? Ja totta kai se näyttää Atecalta, kun autot tulevat samalta linjastolta. Karoq on luonnollisesti paremmin varusteltu ja saatavissa myös parwmpia lisävarusteita.

psxgamer

Eikös Kodiaq ole vain hieman kalliimpi kuin vastaavanlainen Superb? Tähän peilaten voisi hyvinkin olla, että Karoq on vain hieman Octaviaa kalliimpi. Sillä hinnalla kyllä möisi aivan varmasti hyvin. Jos Skodan ja Helkaman on tuneminen, Karoq tulee myös olemaan selvästi Seat Atecaa paremmin varusteltu.

Aika hyvin on kyllä mietitty näiden kootkin etukäteen: Ateca on pienin (4363mm), Karoq noin 10 senttiä pidempi (4382mm) ja Tiguan taas tätäkin noin 10 senttiä pidempi (4486mm).

TTO

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 02.05.17 - klo:09:41
Eikös Kodiaq ole vain hieman kalliimpi kuin vastaavanlainen Superb? Tähän peilaten voisi hyvinkin olla, että Karoq on vain hieman Octaviaa kalliimpi. Sillä hinnalla kyllä möisi aivan varmasti hyvin. Jos Skodan ja Helkaman on tuneminen, Karoq tulee myös olemaan selvästi Seat Atecaa paremmin varusteltu.

Aika hyvin on kyllä mietitty näiden kootkin etukäteen: Ateca on pienin (4363mm), Karoq noin 10 senttiä pidempi (4382mm) ja Tiguan taas tätäkin noin 10 senttiä pidempi (4486mm).

Jos nuo millimetrilukemat pitävät paikkansa, niin Atecan ja Karoqin pituusero on 1,9 cm. Tiquan on 10 cm pidempi.

europe


Gudmund

Kiitti, kivoja yksityiskohtia näyttää olevan. Ja keulan ilmekin saattaa tässä Skodassa onnistua..
Tätä julkistusta ja markkinoilletuloa joutuu kyllä seuraamaan melko suurella mielenkiinnolla...
Octavia III RS TDI

Tos®

Marmatin jo skodagrammiin, että missä ajovalon pesurit...? Atecassa taitaa olla?
Valoteho mitätön, kun ruvettu säästelemään
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

muusi

Jarrut ovat vauhdin turma [8)]

Tos®

Kuvat on hyviä kyllä  :)
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

arskas_s

#12
Ensimmäiset kuvat ja tunnelmat: tässä on uusi Yeti - Skoda Karoq

Torstai 18.5.2017 klo 20.29 (päivitetty klo 23.09)
Skoda Yetin seuraaja Karoq rynnistää todella kuumille kompaktikatumaasturien markkinoille Nissan Qashqain ja tuoreen Seat Atecan rinnalle.

Skoda Kodiaq on tuskin päässyt kunnolla kauppoihin Suomessa, kun Skoda esittelee jo Kodiaqia pienemmän Karoq-katumaasturin.
Karoq asettuu äärimmäisen kiinnostavaan 25 000 - 30 000 euron hintaluokkaan Nissan Qashqaita haastamaan.
Karoqissa voi olla aineksia nousta jopa Suomen suosituimmaksi Skoda-malliksi ohi Octavian.


Skodan uusi virtuaalimittaristo on uusinta uutta. (PENTTI J. RÖNKKÖ)
Olimme mukana Skoda Karoqin maailman ensiesittelyssä Tukholmassa torstai-iltana ja kokosimme tähän 10 asiaa, jotka sinun pitää tietää uudesta Yetin seuraajasta Skoda Karoqista

1. Karoq on täysin uusi Skoda-malli, joka sijoittuu kokoluokaltaan mallistosta poistuvan Yetin tilalle.

2. Karoqin muotoilussa ja tekniikassa on paljon tuttuja elementtejä isosta Kodiaqista. Persoonallinen Yeti jää historiaan.

3. Karoq nimi muodostuu Alaskan alkuperäiskansan autoa tarkoittavasta sanasta kaa´raq. Rug merkitsee nuolta.

4. Karoqin kilpailijoita ovat muun muassa VW Groupin Seat Ateca ja Nissan Qashqai. Ulkomitat ovat samoilla lukemilla juuri Qasqhain kanssa.

5. Karoqin pellin alle voi valita voimanlähteen viidestä turboahdetusta moottorista, joista neljä on uusia Skodalla. Aloitusmoottorina 1,0 TSi, on myös 1,5 TSi sekä 1,6 TDi ja 2,0 TDi kahtena tehoversiona.

6. Yksi suurimmista yllätyksistä Karoqissa on se, että se saa ensimmäisenä Skodana käyttöönsä digitaalisen virtuaalisen mittariston, joita on aiemmin käytetty vain Volkswageneissa ja Audeissa.

Autossa on luonnollisesti kaikki Kodiaqista tutut ajoavustimet. On myös eleohjausta, langatonta kännykän latausta ja tämä jo mainittu digitaalinen mittaristo.

7. Karoqin saa joko etu- tai nelivetoisena. Tehokkaimman 190 hv dieselin kanssa on aina neliveto ja DSG-vaihteisto.

8. Autossa on yksi kokoluokkansa suurimmista tavaratiloista. Perusmitta on 521 litraa. Jos autoon valitsee VarioFlex-takaistuinjärjestelmän, tavaratilan koko takaistuimia kääntämättä on muunnettavissa välille 479 ja 588 litraa. Takaistuimet voi myös irrottaa autosta kokonaan. Silloin tässä katumaasturissa on tavaratilaa 1 810 litraa

SKODA KAROQ / YETI 2 (2017): ERSTE INFOS & BILDER


Technische Daten: Motoren mit 115 bis 190 PS
Benziner:

Skoda Karoq 1.0 TSI ● Leistung: 85 kW (115 PS) ● Maximales Drehmoment: 175 Nm ● Höchstgeschwindigkeit: 187 km/h ● Sprint von 0 auf 100 km/h: 10,6 s ● Verbrauch: 5,3 l/100 km.

Skoda Karoq 1.5 TSI ● Leistung: 110 kW (150 PS) ● Maximales Drehmoment: 250 Nm ● Höchstgeschwindigkeit: 204 km/h ● Sprint von 0 auf 100 km/h: 8,4 s ● Verbrauch: 5,1 l/100 km.

Diesel:

Skoda Karoq 1.6 TDI ● Leistung: 85 kW (115 PS) ● Maximales Drehmoment: 250 Nm ● Höchstgeschwindigkeit: 188 km/h ● Sprint von 0 auf 100 km/h: 10,7 s ● Verbrauch: 4,5 l/100 km.

Skoda Karoq 2.0 TDI ● Leistung: 140 kW (150 PS) ● Maximales Drehmoment: 340 Nm ● Höchstgeschwindigkeit: 207 km/h ● Sprint von 0 auf 100 km/h: 8,9 s ● Verbrauch: 4,4 l/100 km.

Skoda Karoq 2.0 TDI ● Leistung: 140 kW (190 PS) ● Maximales Drehmoment: 400 Nm ● Höchstgeschwindigkeit: 211 km/h ● Sprint von 0 auf 100 km/h: 7,8 s ● Verbrauch: 5,3 l/100 km.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

tsihman

Kuvien perusteella näyttää tosi makeelta. tulee todennäköisesti  hankinta listalle!

Atro

Tässä on kyllä ainesta Ocun seuraajaksi. Kompaktit ulkomitat, 1.5 tsi, Uusi digimittaristo, Octaviaa paremmat penkit ja takapenkkien älykäs muunneltavuus riittävän tavaratilan lisäksi saa kyllä todellista vaihtokuumetta aikaan :)

Ranssi

Mikäli hinnoittelu tulee olemaan kohdallaan Karoq tulee kyllä olemaan posketon myyntitykki, etenkin, kun Oculla alkaa olemaan jo jonkin verran malli-ikää. Qashqai vapiskoon!

lumimiäs

Muuten hyvä mutta kunnon bensakonetta ei sitten näköjään ole tulossa. Olisin jo halunnut dieselistä eroon
mutta ei tuommoista 1,5 TSI:tä 250 Nm väännöllä voi millään edes harkita.
190-heppainen kiisseli se sitten tulee olemaan jos joskus Karoqiin päädyn.

Sokota09

Samat voimalinjat kuin Atecassa. Onko Tiguanista saatavilla tehokkaampaa bensakonetta? Kai tuossa pidetään taas hajurakoa konsernin sisällä? Ja ei myöskään haluta antaa ihan kaikkia samoja vaihtoehtoja kuin Kodiaqiin? Muuten söisi liikaa myös sen myyntiä, jota tulee tapahtumaan joka tapauksessa.

Kyllä tämä auto tulee olemaan vahva ehdokas omallakin kohdalla seuraavaksi kärryksi.

Särki

Tsekin Skodan sivuille on ilmaantunut myös Karoq konfiguroitavaksi.
http://cc-cloud.skoda-auto.com/cze/cze/cs-cz
Skoda Karoq 1.5 Tsi Style DSG kustantaa 679 900 "Tsekin markoissa", joka tekee valuuttamuuntimella 28 172,34â,¬.

Jos Octavia 1.4 Tsi Style DSG kustantaa 600 900 "Tsekin markaa" (24898,89â,¬) ja Suomessa samanlainen Octavia 27820,09â,¬, niin minkälainen johtopäätöksen tästä voisi tehdä Karoqin suomihinnaksi?

Ranssi

Onko tuossa Stylessä digimittareita? Paljonkohan on 4*4 lisähinta tuon moottorin yhteydessä?

golfv

Ateca maksaa Style automaattina 31000 e ja Karog näköjään hivenen enemmän ( siis tää on spekulaatiota noiden Tsekki hintojen suhteen )
Kyllähän tuo Karog kiinnostaa kovasti Octavia 3 jälkeen, Kodiaq on hivenen liian suuri ja Atecan toimitusajat ovat edelleen noin vuosi eteenpäin
myös Tiguan olisi kyllä hieno ja hiljainen, mutta (työmiehelle) hivenen kallis ! Octavia on kyllä toiminut hienosti kolmisen vuotta ja lähes kaikki tehdasvarusteet jotka otin ovat toimineet mainiosti, ja on myös hieno huomata että  ovat edelleenkin myös (vaihtoautossa ) hyvinkin  arvokkaita !!!

Särki

Ja nyt löytyy Karoq myös Saksan ja Sveitsin konfiguraattoreista.

Saksassa 1.5 Tsi DSG Style 29 890,00â,¬ (ambition 28 290,00â,¬) ja Sveitsissä Style 30 821,51â,¬ (ambition 28 229,13â,¬).
Kaikissa kolmessa maassa on 1.5 Tsi moottorin yhteydessä valittavana ainoastaan DSG-automaatti.

neshi

Lainaus käyttäjältä: Särki - 19.07.17 - klo:14:19
Ja nyt löytyy Karoq myös Saksan ja Sveitsin konfiguraattoreista.

Saksassa 1.5 Tsi DSG Style 29 890,00â,¬ (ambition 28 290,00â,¬) ja Sveitsissä Style 30 821,51â,¬ (ambition 28 229,13â,¬).
Kaikissa kolmessa maassa on 1.5 Tsi moottorin yhteydessä valittavana ainoastaan DSG-automaatti.

Saisivat pikkuhiljaa Suomen hinnat tulla julki... tuo auto, kun kovasti kiinnostaa. Kodiaq oli liian iso makuuni. Myös 1.5TSi EVO DSG kuulostaa hyvinkin herkulliselta.

mika karvajalka

Noissa 1.5 Tsi ei löydy nelivetona. Voihan se tulla myöhemmin tarjontaan mutta iso pettymys.

iltanen

Aika korkeaksi heittää hinnan. Jos Kodiaq 1.4 Style: DE 34 050e ja FI 43 128e, Karoqin hinta samassa suhteessa 1.5 Style: DE 29 890e ja FI 37 859e  ???
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

PaMake

Katsoin nopeasti Karoqin esitettä Saksan Skodan sivuilta, ja mikäli oikein ymmärsin, digitaalisen mittariston voi tilata vasta keväällä 2018 ?!?
Hiton kovasti tämä Karoq polttelee ja yhtenä syynä digimittaristo. Itellä vaan sellainen tilanne, että auto pitäisi saada tilaukseen parin kuukauden sisällä.
Tuleeko digimittaristo suomimalliin jo aikaisemmin?
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

iltanen

Onpa masentavaa, jos näin todella on, ettei tuota ole heti saatavilla  >:(

Mites muuten 1.0 TSI vertaantuu 1.2 DIG-t -moottoriin? 10 Nm vääntöä enemmän ja pitäisi kiihtyä hieman nopeammin + pienemmät kulutuslukemat. Mitenkäs tuo kiihtyvyys?
http://www.autoexpress.co.uk/toyota/c-hr/98512/toyota-c-hr-vs-seat-ateca-vs-nissan-qashqai
Tuon linkin mukaan:          1.0 TSI                     1.2 DIG-T
0-60/30-70mph            10.7/10.3 secs    11.2/11.4 secs
30-50mph in 3rd/4th     4.6/6.4 secs            5.9/7.7 secs
50-70mph in 5th/6th     9.7/13.1 secs           13.7/20.2 secs
Skoda Kodiaq 1.5 TSI 6-v Ambition (2018)

PaMake

Kysyin Skoda-myyjältä Karoqin tilanteesta ja myyjien tuotekoulutukset alkavat vasta lokakuun puolessavälissä. Ennen sitä ei ole oikein mitään tietoa mistään. Hinnastot julkaistaan loka-marraskuun vaihteessa, jonka jälkeen myynti voi alkaa. Digimittaristosta ei ole vielä sen parempaa tietoa milloin ja mihin varustetasoon se tulee. Karoq lanseerataan Suomen osalta ilmeisesti vasta tammikuussa 2018.
Ajossa: Karoq 1.5 TSI DSG Style -18
Entisiä: Octavia 1.4 TSI DSG Elegance -14 Ford Mondeo 1.6 titanium bsn -11, Ford Focus, Peugeot 307, BMW 328i, VW Golf

Ocutj

Karoqin suomenkielinen käyttöohje ladattavissa Skodan sivuilta. Pahimpaan Karoq-kuumeeseen.

http://manual.skoda-auto.com/443/fi-FI/Model/Karoq_NU

Kaltsu75

Karoq kyllä kiinnostaa ehdottomasti...Nykyinen Ocu Combi on tasan 4v vanha ja tässä on nyt virinnyt ajatus auton vaihdosta ensi vuoden alkupuolella. Kodiaq kiinnostaa myös, mutta menee hieman liian hintavaksi meikäläisen budjetille.

Saa nähdä mikä tulee olemaan Karoqin hinta...Mallina kiinnostaa 1.5 TSI DSG. Nelivetoa en tarvitse. Nykyinen Ocu on manuaali, mutta seuraava auto tullee olemaan automaatti. Meikäläisen kipuraja menee 35te kohdalla ja sillä pitäisi saada auto muutamine lisävarusteineen ja kaksine renkaineen.

Isällä on Yeti ja se on ehkä hitusen pieni perheelliselle, mutta Karoq on kuitenkin hieman tilavampi, joten voisi hyvinkin riittää. Isän Yeti on 1.4 TSI DSG Style, eli hyvinkin vastaava Karoq kiinnostaisi. Toi Yeti maksoi mielestäni 31-32te, lisävarusteita ei tainnut juuri muuta olla kuin vetokoukku. Jos hinnat pysyy suht samalla tasolla, niin 35te budjetti saattaisi juuri ja juuri riittääkin...
Ajossa: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Exclusive Lava Blue -21

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy