Bilsteinit alle

Aloittaja Trally, 16.04.17 - klo:16:23

« edellinen - seuraava »

Trally

Bilsteinin iskarit ajatus laittaa alle kun alkuperäinen sport alusta alkaa pehmetä. Onko millaisia kokemuksia B4 ja B6 iskareista? Jouseksi tarkoitus laittaa yhtä paljon madaltavat Eibachin jouset (-30mm) kuten nuo vanhatkin.
Mitä kokemuksia noista iskareista foorumilaisilla? Kumpaa suosittelette?

vwmies

Näistä on juttua ainakin 3C Paskatin ketjussa, mutta lyhyesti B4 on vakiota vastaava etupäässä normaalijousille. B6 (sport) on taas tukevampi, käyttäjien mukaan ei liian kova ja sopii madallukseen kuin nyrkki silmään.  ???
Yritetään pärjätä.

Trally

Entä Koni STR.T iskarit. Kokemusta niintä A4 Avantin alla?

Llinded

Täältä ääni Bilsteinin B12 kitille (B8 iskarit + eibach Pro kit jouset -30mm)
Nykyinen: BMW F31 -16
Entinen: Superb Combi 2.0TDI DSG6 -10

Flat


Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Llinded - 16.04.17 - klo:21:20
Täältä ääni Bilsteinin B12 kitille (B8 iskarit + eibach Pro kit jouset -30mm)

+1

Sama alla ollut jo n. 6 v. ( joskin B7:an alla), ihan kunkku paketti, sopivan jämäkkä olematta kova.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Trally

Tarttee vähän tarkentaa... Kun alkoi asiaa pöyhiä, huomasin kirjoittaneeni väärin...
Nykyinen alusta on alkuperäinen sport alusta. Onkohan se nyt sitten vakiota -20mm matalampi. Haluan pitää alustan yhtä matalana. Sopiva setti tuohon...
Bilstein B6? Entä jouset?

Ton-1

Jos haluat pitää varmasti yhtä matalana et 'voi' vaihtaa jousia sillä vaikka niistä kerrottaisiin mitä ne voivat loppijen lopuksi madaltaa muuta, oma S-Line on alkuperäistä 30 mm. matalampi, ostin Eibach:in -30 mm. sarjan ja kas etupää putosi 18 mm. siinä missä takapää 13 mm.

Onko noissa jousissa 'vikaa' ? Eihän niitä iole pakko vaihtaa, tosin jos alustajumppaan lähtee niin 1XX e. jousista kannattaa uhrata samalla kertaa, ei sitten tarvitse repiä paikkoja auki hetkenpäästä uudestaan.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Trally

Päätin tilata Bilsteinin B4 iskarit alkuperäisten jousien kaveriksi. Eli alkuperäisiä vastaavat sport alustalle tarkoitetut. En halua lähteä muuttaa alustaa koska toimii hyvin tuollaisena.
Mites nuo pölysuojat jne osat. Taitaa olla ainakin pölysuojat kestävää mallia (toisin kuin kumiset) ja ei tarvinne vaihtaa. Onko jotain mitä kannattaa vaihtaa iskarista rempassa.  :o

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Trally - 22.04.17 - klo:12:36
Päätin tilata Bilsteinin B4 iskarit alkuperäisten jousien kaveriksi. Eli alkuperäisiä vastaavat sport alustalle tarkoitetut. En halua lähteä muuttaa alustaa koska toimii hyvin tuollaisena.
Mites nuo pölysuojat jne osat. Taitaa olla ainakin pölysuojat kestävää mallia (toisin kuin kumiset) ja ei tarvinne vaihtaa. Onko jotain mitä kannattaa vaihtaa iskarista rempassa.  :o

Joskus vaihdetaan eteen ne yläpään kääntölaakerit, kun se käy helposti samalla vaivalla. Pölysuojia katselisin tarkalla silmällä, ne kun ei kovin monta euroa maksa ja sekin käy 1 2 3. Tämä on aina vähän tapaus- tai mallikohtaista. Vähän niinkuin se jakopään rempassa vesipumpun vaihto. Toiset tekee, toiset ei. :o
Yritetään pärjätä.

Trally

No voihan v***u (vappu)!
Olin kiristää iskarin yläpäätä momenttiin kun alkoi mutteri pyöriä tyhjää.
Ja kierrehän se meni...  >:(
Mistähän Tampereelta sais pikaseen yhden Bilsteinin iskarin (19-17623)?
Onnistuukohan kierteen korjaus vielä? Tartteis täytehitsata ja tehdä uusi kierre. On sen verran metallia irronnut...
Nyt olis hyvät neuvot tarpeen!



imageupload

Trally

Toi kierre on M10. Saiskohan tuohon menee M8 kierretyökalun? Jos vaikka viilalla ottais isompia edestä?
Onko foorumilla kokemusta kierteiden korjauksesta?

ram1

Töissä paljonkin kierteitä duunannut. Tosin yleensä toisinpäin. En tiedä kuinka syvään se mutteri tuossa menee, mutta jos avaat kympin pakalla vaan tuon huonon osan, että uusi mutteri menee tuosta paskasta osasta ohi, niin silloinhan pitäis skulata. Kasia et pysty tohon ilman sorvaamatta vääntää. Saatan tulkita kuvaa hiukan väärinkin kyllä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy