G85 anturin sopeutus

Aloittaja Magirus, 12.04.17 - klo:19:34

« edellinen - seuraava »

Magirus

Tervehdys!

Ongelma koskee 2007 vuosimallin Skoda Octavia 4x4 1.9TDi mallia. Autossa palaa siis ESPin ja ABS:n merkkivalot. Herjasi G419 anturista, jonka kalibroinnit sain menemään perille onnistuneesti. Samalla tulin kuitenkin sotkeneeksi G85 anturin kalibroinnit, joita en nyt saa takaisin. Autossa servotronic, eli ohjaustehostin ei siis toimi tällä hetkellä oikein. ABS yksikössä on tällä hetkellä tämä yksi vikakoodi, joka edellyttäisi tämän testin tekemisen:



Testin edellytyksenä on kuitenkin, ettei 44-Steering Assistant -moduulissa ole vikakoodeja. En siis pääse tekemään testiä, koska tällä hetkellä on seuraavat viat päällä:



Olen tehnyt näiden ohjeiden mukaisen kalibroinnin useita kertoja, jonka jälkeen Basic settingsin group 60 jää tällaiseksi:




Jossain vaiheessa meni Ross-techin ohjeet sekaisin ja tekaisin MK70 purkin ohjeilla tämän testin.


Voiko olla, että sain boksin jollain tavalla jumiin, kun koitin suorittaa tuota jälkimmäistä testiä? Peruskalibraatio näyttäisi menevän läpi, mutta "Steering Angle" ei muutu measurementsin kentässä, vaan pysyy koko ajan nollana vaikka ohjauspyörää kääntelee. Voimat, kääntönopeus ja muut kyllä päivittyvät. Lisäksi, kuuluisiko tuossa kuvan "Initialization status" kentässä olla "SteeringAng Init" sen sijaan, että siinä on nyt "SteeringAng n.Init" (Not Init?):


M_M

Muistelisin että on normaalia ettei G85 astelukemat ruudulla liiku, ennenkuin system function test on onnistuneesti läpi.

Lähtisikö tuo steering limit stop -herja pois kun paikallaan kääntelee ratin vasten molempia päätystoppeja? Tuo linkkaamasi ohjeen mukainen kalibrointi on vain G85 basic settings, joka ei poista tuota limit stopin herjaa koska siinä ei käännetä rattia stoppariin asti. Kokeilepa tätä ja sen jälkeen uudestaan system function testi.

Tuo system function test on myös aika kranttu suorituksestaan, varmaan tämän tekstimuotoisenkin selostuksen olet aiheesta lukenut? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/ESP_System_Function_Test

Testerihän pitäisi olla myös irti suorituksen aikana. Yhden Audin muistan jonka kanssa pyörittiin jonkin aikaa ympyröitä parkkipaikalla, ennenkuin testi vihdoin meni suosiolla läpi. Sen jälkeen myös G85 "heräsi henkiin" ja kaikki muutenkin toimi.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

epuzki

En valitettavasti osaa ongelmaasi auttaa, mutta itsellä myös G85 ongelmia ollut jo pari vuotta, vähän kaikkea kokeiltu paitsi uuden sensorin ostoa  :D.

Koitettiin bcds:llä sopeuttaa, akkua irti, uusi akkukin vaihtunut välissä, ei onnistu..

[Spoiler]

Saturday,27,June,2015,21:20:17:63570
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 14.10.2.0 (x64)
Data version: 20150311
www.Ross-Tech.com


VIN: VSSZZZ3RZAR023818   License Plate:
Mileage: 145000km-90098mi   Repair Order:


Chassis Type: 3R (3R - Seat Exeo (2010 >))
Scan: 01 02 03 08 09 10 15 16 17 25 37 36 45 46 4C 55 56 77

VIN: VSSZZZ3RZAR023818   Mileage: 145000km-90098miles
-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CAGA)       Labels: 03L-906-022-CAG.clb
   Part No SW: 03L 906 019 B    HW: 03L 906 022 GE
   Component: R4 2,0L EDC   H04 6559 
   Revision: 11H04---    Serial number:               
   Coding: 0304002C18072118
   Shop #: WSC 06441 785 00200
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI03L906019B A01003
   ROD: EV_ECM20TDI_SE41.rod
   VCID: 2A5B199E4D077B7110B-807F

1 Fault Found:
5130 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1
          P0130 00 [032] - Malfunction in Circuit
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0 0 0 0 0

-------------------------------------------------------------------------------
Address 03: ABS Brakes        Labels: 8E0-910-517.clb
   Part No SW: 8E0 910 517 H    HW: 8E0 614 517 BF
   Component: ESP8 FRONT      H06 0140 
   Revision: 00000000    Serial number: 00000000000000
   Coding: 0004401
   Shop #: WSC 06441 785 00200
   VCID: 2C571F868FF36541E27-8079

2 Faults Found:
01826 - Sensor for Steering Angle (G85); Supply Voltage Terminal 30
            000 -  -
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 116
                    Reset counter: 40
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x4002
                    Hex Value: 0x0024
                    Hex Value: 0x01A9
                    Hex Value: 0x0001

00532 - Supply Voltage B+
            000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 30
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0B00
                    Hex Value: 0x4002
                    Hex Value: 0x0003
                    Hex Value: 0x02AB
                    Hex Value: 0x0001


-------------------------------------------------------------------------------
Address 08: Auto HVAC        Labels: 8E0-820-043.lbl
   Part No: 8E0 820 043 BM
   Component:   A4 Klimaautomat   3233 
   Coding: 00000
   Shop #: WSC 06441 
   VCID: 6DD1D2822769AC49B59-517A

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 09: Cent. Elect.        Labels: 8E0-907-279-8EC.lbl
   Part No: 8E0 907 279 N
   Component: int. Lastmodul  ECE 0907 
   Coding: 00011
   Shop #: WSC 06441 
   VCID: 3D7122C23789FCC9459-4B1A

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 15: Airbags        Labels: 3R0-959-655.clb
   Part No SW: 3R0 959 655     HW: 3R0 959 655
   Component: 04 Airbag 9.41  H15 0010 
   Revision: 91H15001    Serial number: 003E9000ZDMA 
   Coding: 0012340
   Shop #: WSC 06441 785 00200
   VCID: 7CF7EFC63F1335C1327-8029

   Subsystem 1 - Serial number: 6332DRB40B1890A9V

   Subsystem 2 - Serial number: 6342DRB40B1891B0P

   Subsystem 3 - Serial number: 6352ARB405778325J

   Subsystem 4 - Serial number: 6362ARB4058D636BZ

   Subsystem 5 - Serial number: 63747RB40583CDE61

   Subsystem 6 - Serial number: 63847RB40583CE1E+

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 16: Steering wheel        Labels: 8E0-953-549.lbl
   Part No: 8E0 953 549 Q
   Component: Lenksáulenmodul     0801 
   Coding: 02041
   Shop #: WSC 06441 
   VCID: 41895E324B719829211-4B02

1 Fault Found:
01304 - Radio
            49-00 - No Communications

-------------------------------------------------------------------------------
Address 17: Instruments        Labels: 3R0-920-xxx-17.clb
   Part No SW: 3R0 920 800 E    HW: 3R0 920 800 E
   Component: KOMBI+WFS 4     H03 0020 
   Revision: 0020        Serial number: 00000000000000
   Coding: 0006118
   Shop #: WSC 11800 205 92522
   VCID: 2D511282B7E96C49F59-515C

1 Fault Found:
01304 - Radio
            004 - No Signal/Communication

-------------------------------------------------------------------------------
Address 25: Immobilizer        Labels: 8E0-920-9xx-8EC.lbl
   Part No SW: 3R0 920 800 E    HW: 3R0 920 800 E
   Component: KOMBI+WFS 4     H03 0020 
   Revision: 0020        Serial number: 00000000000000
   Coding: 0006118
   Shop #: WSC 11800 205 92522
   VCID: 2D511282B7E96C49F59-515C

1 Fault Found:
01304 - Radio
            004 - No Signal/Communication

-------------------------------------------------------------------------------
Address 46: Central Conv.        Labels: 8E0-959-433-MAX.lbl
   Part No: 8E0 959 433 CL
   Component: Komfortgerát T01    4336 
   Coding: 06720
   Shop #: WSC 11400 
   VCID: 7DF1E2C277093CC9059-4B1A

   Subsystem 1 - Part No: 8E1959801H
   Component: Tõrsteuer.FS BRM 0606 

   Subsystem 2 - Part No: 8E1959802H
   Component: Tõrsteuer.BF BRM 0606 

   Subsystem 3 - Part No: 8E0959801E
   Component: Tõrsteuer.HL BRM 0606 

   Subsystem 4 - Part No: 8E0959802E
   Component: Tõrsteuer.HR BRM 0606 

No fault code found.

-------------------------------------------------------------------------------
Address 4C: Tire Pressure II        Labels: 3R0-907-274.clb
   Part No SW: 3R0 907 274     HW: 3R0 907 274
   Component: J793  RKA+      H02 0002 
   Revision: 00000311    Serial number: 00003110346022
   Coding: 0000065
   Shop #: WSC 06441 785 00200
   VCID: 72EBC1FE6D5773B168B-8027

2 Faults Found:
01316 - ABS Control Module
            013 - Check DTC Memory - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101101
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 216
                    Reset counter: 128
                    Mileage: 144502 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0001
                    Voltage: 11.90 V
                    Temperature: 13.0°C
                    (no units): 0.0

00778 - Steering Angle Sensor (G85)
            013 - Check DTC Memory - MIL ON
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 11101101
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 254
                    Reset counter: 127
                    Mileage: 144502 km
                    Time Indication: 0

             Freeze Frame:
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0000
                    Hex Value: 0x0001
                    Voltage: 11.90 V
                    Temperature: 13.0°C
                    (no units): 0.0


End-------------------------(Elapsed Time: 04:24)--------------------------

[/spoiler]
Seat exeo 2.0 tdi 143hp

Magirus

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.04.17 - klo:20:02
Muistelisin että on normaalia ettei G85 astelukemat ruudulla liiku, ennenkuin system function test on onnistuneesti läpi.

Lähtisikö tuo steering limit stop -herja pois kun paikallaan kääntelee ratin vasten molempia päätystoppeja? Tuo linkkaamasi ohjeen mukainen kalibrointi on vain G85 basic settings, joka ei poista tuota limit stopin herjaa koska siinä ei käännetä rattia stoppariin asti. Kokeilepa tätä ja sen jälkeen uudestaan system function testi.

Tuo system function test on myös aika kranttu suorituksestaan, varmaan tämän tekstimuotoisenkin selostuksen olet aiheesta lukenut? http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/ESP_System_Function_Test

Testerihän pitäisi olla myös irti suorituksen aikana. Yhden Audin muistan jonka kanssa pyörittiin jonkin aikaa ympyröitä parkkipaikalla, ennenkuin testi vihdoin meni suosiolla läpi. Sen jälkeen myös G85 "heräsi henkiin" ja kaikki muutenkin toimi.
Kiitos nopeasta vastauksesta!

On kokeiltu tuon "Basic settingin" lisäksi käännellä stopparista stoppariin paikallaan sekä suorittaa tuo Ross-techin sivun ohje, jossa 5sek pyörät suorassa -> ratti ääriasentoon vasemmalle 10sek -> ratti ääriasentoon oikealle 10sek -> ratti keskelle -> auto sammuksiin -> auto käyntiin ja koodi pitäisi olla poissa. Ei ole tämäkään auttanut. On pidetty myös pitempään, kuten ross-techin sivuilla on neuvottu (yli 30 sek.). Autoscan ei antanut noiden vikakoodien lisäksi muita kun 4 syl. hehkun. Pyörintänopeusanturit toimivat joka nurkassa myös..

System function testiä en ole vielä yrittänytkään, kun oletin ettei sitä voi tehdä ennen kuin nuo Steering assistantin koodit on saatu pois. Perkele kun tehostin toimi aivan loistavasti, ennen kun menin kopeloimaan Basic settingsin asetuksissa sen grouppia..  :(

M_M

Hankala tilanne on. Eihän ABS-boksin koodaus ole muuttunut miksikään näiden operaatioiden aikana? Auto-scan ennen muutoksia ja niiden jälkeen olisi mukava nähdä.  :)

Kannattaa sitä system function testiäkin kokeilla josko se menisikin läpi vaikka tuolla tuo yksi herja onkin? Ei siinä ainakaan mitään häviä.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Magirus

Lainaus käyttäjältä: M_M - 12.04.17 - klo:20:52
Hankala tilanne on. Eihän ABS-boksin koodaus ole muuttunut miksikään näiden operaatioiden aikana? Auto-scan ennen muutoksia ja niiden jälkeen olisi mukava nähdä.  :)

Kannattaa sitä system function testiäkin kokeilla josko se menisikin läpi vaikka tuolla tuo yksi herja onkin? Ei siinä ainakaan mitään häviä.
Uskoisin, että minun sohlailut ei vielä muuttanut koodausta.. toivottavasti. Auto-scan tuli otettua ennen muutoksia myös, nythän sen voisi nykäistä pihalle uudestaan ja verrata jos joitan olisi muuttunut. On kuitenkin sellaisia uutisia, jolla päivä taisi pelastua:

Eli ajattelin nykäistä läppärin vielä kauppareissulle mukaan ja samalla kokeilla vielä pariin otteeseen tuota G85 anturin kalibrointia. Matkalla vilkaisin vielä varuilta joka nurkan pyörimisnopeuksia ja kas kummaa, apumiehen takanurkka pompotteli selvästi kun taas muut pysyivät tasaisina. Aikaisemmin kerkesin kehua, että ABS-anturit olisi ok. Voi olla että silloin en tuota huomannut, kun aika alhaisessa nopeudessa tuli katsottua.

Nyt kuitenkin huomasi selvästi, loggasin jopa pienen siivun kunnes 40km/h ylityttyä meni jumiin (joka kerta). Ehkä tuo on sitten niin kranttu noille pyörimisnopeuksillekin, että siitä syystä ei mene tuo testi läpi. On tuo anturi nypyttänyt ennen tätä ongelmaakin, ilmeisesti se ei vaan jo kalibroituneeseen järjestelmään aiheuta suojaustoimenpiteitä tms. Tässä vielä kuva tuosta käyrästä:



Täytynee pääsiäisen jälkeen pää kipeänä ottaa takanurkka auki ja putsailla sekä tutkia paikat. Uutta anturia sitten jos ei ala asettua..

M_M

Tuo kuva ei aukea (ei ole varmaan julkinen, jos itse sen kuitenkin näet), mutta mitä tarkoitat tuolla "40km/h ylityttyä meni jumiin"?

Yhden MK60 ABS-purkin kanssa olen joskus tapellut jossa oli useampi vikakoodi ja ajon aikana logatessa purkki katkaisi yhteyden (ensin data lakkasi päivittymästä ja pienen hetken jälkeen VCDS ilmoitti että yhteys poikki) joka kerta pienen ajon jälkeen. Se ei lopulta parantunut millään muulla kuin ostamalla uusi (käytetty) ABS-yksikkö.

Toki tässä nyt tuskin on siitä kyse, kun kerran kaikki ongelmat alkoivat tuosta VCDS:n kanssa väärään paikkaan sorkkimisesta.  :)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Magirus

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.04.17 - klo:07:35
Tuo kuva ei aukea (ei ole varmaan julkinen, jos itse sen kuitenkin näet), mutta mitä tarkoitat tuolla "40km/h ylityttyä meni jumiin"?

Yhden MK60 ABS-purkin kanssa olen joskus tapellut jossa oli useampi vikakoodi ja ajon aikana logatessa purkki katkaisi yhteyden (ensin data lakkasi päivittymästä ja pienen hetken jälkeen VCDS ilmoitti että yhteys poikki) joka kerta pienen ajon jälkeen. Se ei lopulta parantunut millään muulla kuin ostamalla uusi (käytetty) ABS-yksikkö.

Toki tässä nyt tuskin on siitä kyse, kun kerran kaikki ongelmat alkoivat tuosta VCDS:n kanssa väärään paikkaan sorkkimisesta.  :)
Eli syystä tai toisesta antoi "Too many connections" virheen kun nopeus nousi yli 40km/h. En sitä pitänyt vielä ongelmana, kun on noita muita vikoja selvitettävänä. Näkyisikö täältä tuo kuva?

Tosiaan, tuon limitti testin huomioit-kohdassa on seuraavanlainen kohta:

Verify all of the WSS (Wheel Speed Sensor) values are plausible in the 03-ABS controller! We received feedback from both Mk70 equipped and MK60 ESP equipped (1K) Golf models with 02546 and 00778 DTCs that would not clear due to a faulty WSS. Even if a WSS DTC is not stored it would be advised to log or graph MVB 001 while driving. 

M_M

Jos on aito VCDS-kaapeli ja boksi viskaa säännöllisesti tuon yhteysvirheen ajaessa, niin kyllä se vähän pahalta haiskahtaa. Ei sen pitäisi mitään tuollaista tehdä vaikka lootassa olisikin vikakoodeja ja vikoja päällä.

Mutta toivotaan että ongelmana on vain tuo yhden anturin vika. Nyt kuva aukesi ja onhan tuo melkoista sahalaitaa mitä tuo yksi piirtää.  :o
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Magirus

Lainaus käyttäjältä: M_M - 13.04.17 - klo:09:49
Jos on aito VCDS-kaapeli ja boksi viskaa säännöllisesti tuon yhteysvirheen ajaessa, niin kyllä se vähän pahalta haiskahtaa. Ei sen pitäisi mitään tuollaista tehdä vaikka lootassa olisikin vikakoodeja ja vikoja päällä.

Mutta toivotaan että ongelmana on vain tuo yhden anturin vika. Nyt kuva aukesi ja onhan tuo melkoista sahalaitaa mitä tuo yksi piirtää.  :o
Aito takuunalainen piuha on käytössä. Missään muussa tilanteessa tuota virhettä ei saanut aikaiseksi, kun tuossa reaaliajan logituksessa nopeuden noustessa yli 40kmh. Measurement blocksissa antaa katsella arvoja ja muutoin pysyy boksissa sisässä tilanteesta riippumatta.

Googlettamalla tuli vastaan mm. rautapuoleen liittyviä juttuja. En kuitenkaan lähde vielä tätä vikaa tutkimaan, toivotaan että se ei liity varsinaiseen käsiteltävään ongelmaan mitenkään..

Magirus

Tänään vaihdoin ABS-anturin uuteen sekavin tuloksin. Uusi anturi piirtää myös sahalaitaa, mutta ei niin terävää kun aiempi.

Tästä huolimatta lähdin kokeilemaan G85 anturin limittien hakemista parkkipaikalle. Yllätyksenä testi menikin läpi Ross-techin ohjeiden mukaisesti. Tämän jälkeen aloin suorittaa 'system function' -testiä. Siinä sitä pyörittiin parkkipaikoilla kuin hullut konsanaan. Joka kerta tuloksena:
LainaaControl Module Part Number: 1K0 907 379 AB HW: 1K0 907 379 AB
Component and/or Version: ESP 4MOTION MK60 0102
Software Coding: 0021121
Work Shop Code: WSC 73430 790 00000
VCID: 72EB86C06D38CFD1EF-8026
2 Faults Found:
01486 - System Function Test Activated
000 - -
01542 - Yaw Rate Sensor (G202)
014 - Defective

ABS valo kyllä sammui, mutta luistonesto jäi palamaan. Pitkän pyörinnän tuloksena perstuntuma informoi myös nykimisestä käännöksissä/liikenneympyrässä ja testin aikana. Tarkalla silmällä kun seurasi, niin oli mahdollista nähdä luistoneston valon nakuttavan testin aikana ikään kuin informoiden pidon menetyksestä. Riittäisiköhän se syyksi tuohon G202 antamaan koodiin? Auto kyllä nytkytti niin selvästi, että varmasti on noin herkkä kapine siitä ärsyyntynyt. Eli siis oletan nyt niin, että luistonesto puuttuu peliin tuon vääränlaisen signaalin seurauksena vaikka pyörä ei todellisuudessa edes luista.

Seuraavaksi lienee tutkimaan, mitä ABS-kehä on syönyt.. Vanhassa anturissa oli kärjessä kulumaa, liekkö kehä ruostunut kappaleiksi ja hangannut sitten sopivasti.

Magirus

Tässä on nyt pari päivää tullut hahmoteltua tätä keissiä ja alkanee olla melko valmis:

Autosta mennyt 2015 vuonna apumiehen puoleinen takapyöränlaakeri, jolloin vanha osa on korvattu tarvikeosalla. Laakeri on ilmeisesti ollut melko valmis, sillä alkuperäisestä ABS-anturista oli selvästi lähtenyt siivua muovirungosta. Tänä samana vuonna alkoi kettuilemaan ABS/ESP järjestelmä ilman minkäänlaista järkevää syytä. Entinen omistaja on autolla ajanut valot päällä nämä kaksi vuotta, kunnes katsastusmies ei enää hyväksynyt vedoten häiriövaloihin.

Päätelmä on siis se, että uuden pyöränlaakerin magneettikehä oli jo valmiiksi epäkuranttia kamaa, joka johti näihin massiivisiin ongelmiin joita on myös Laakkosella tutkittu. Magneettikehä on viimeinen järkevä syy tälle omituiselle sahalaita-signaalille. Anturihan on tällainen malliltaan, eli siinä on siis napoja vieri vieressä magneettikehällä, joita ABS-tunnistimella luetaan:


Kyseistä magneettikehää saanee eBaystä, jos alkaisi oikein tosimielessä säästämään.

Informoin toki heti tuloksista, kun uusi pyöränlaakeri on saatu paikoilleen. Kuittiin merkatun osan numero oli 8954, eli sellaista laakeria tointanee välttää. Asiasta oli juttua myös Briskoda-foorumilla. Tarvikeosat olivat siis temppuilleet näissäkin tapauksissa ja ongelma oli korjaantunut uudella alkuperäisellä pyöränlaakerilla.

M_M

Monimutkainen kuvio on kaikkinensa ollut.  :o Pidetään peukkuja että juurisyy vihdoin löytyi ja auto tulee nyt kuntoon.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Magirus

Uudella pyöränlaakerilla tuli kuntoon, eli testi meni läpi ensimmäisellä yrityksellä. Ei pala ABSit eikä ESPit enää  :) Lopputuloksena mainittakoon että ensimmäisenä on suositeltavaa kattoo pyörimisnopeusmittauksien antama signaali, vaikka varsinainen vikakoodi ei liity niihin..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy