Tarvikekoukku estää front assistin kalibroinnin

Aloittaja jojja, 11.04.17 - klo:21:09

« edellinen - seuraava »

jojja

Kfzpointista koukku ja johtosarja. Väyläboksi meritty trail-tec 31-05 LED. Perävaunun valot toimivat. Front assist herjaa unavailable.
Kävin marmorilla kalibrointireissun. Kun otan johtosarjan sulakkeen irti, kalibrointi onnistuu. Tietysti testeri ilmoittaa tiedonsiirtovirheestä vetokoukulle. Kun laitan sulakkeen takaisin, front assist tippuu takaisin vikatilaan.
Marmori tarjoaa ratkaisuksi uusi johtosarja 325+ asennus 300+ front assistin kalibrointi 190euroo. Kalliiksi tulee tämä säästäminen tarvikekoukulla, jos arvon raati ei keksi muita vaihtoehtoja.
-Pelkkä uusi boksi marmorilta tai yhteydenotto Kfzpointiin?
-Voiko VCDS auttaa tällaiseen?

Kulkupelinä Occu III FL 1.0

b1mpo

Eihän liittyisi mitenkään ajonvakautukseen? Siis sille on oma ohjelma, kun kärry kytketty. Onko autolla tieto tästä? Jos ei ole, voi avut tippua pois.

Ps. Onko se boksi ilmoitettu väylälle?
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ConD

Pihassa kävi yksi Octavia jossa oli ihan samaa vikaa. Koukku olu merkkarin paikallisella pienemmällä pajalla asennuttama värkki, enkä johtosarjasta tiedä minkä merkkinen on. Front assaria ja tiedonsiirtofibaa huuteli koukun vuoksi.

Tuota muutamaan otteeseen ihmeteltiin ja oli pakko tuumata, että VCDS:n kanssa ei tuolle voinut yhtään mitään muuta kuin todeta että herjaa tulee.

Minä liputtaisin nyt oikeasti toimivan johtosarjan ja ennenkaikkea sopivan ohjainboksin puolesta. Välttämättä front assistin kalibrointia ei tarvi mielestäni tehdä, jos sitä ei ole sohlattu poskelleen jostain syystä ja tutka koukun sulake irti nyt toimii.

Nämä pränikät uudet MQB autot tuntuvat olevan ronkeleita, joten olkaa tarkkana kun säästätte. Tonni oem-koukusta kolmenkympin autoon ei ole paljon, jos koukkua tarvii.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

repomies

Aika selvästi haiskahtaa tosiaan huonolaatuiselta johtosarjalta. Vaikka itekkin olen heittänyt cat5e johtoa can väylän painolastiksi.. tuurilla toimii mutta kyllä nuo kaupalliset johtosarjat pitäisi olla oikeaa impedanssia ja ohjainlaitteet oikein terminoitu. Nyt ei taida olla.

Tuollaisen verkkojohdon impedanssi on siis väärä, tosin ei nyt ihan poskellaan mutta ei myöskään just oikea. Silti minulla pelaa tutka sen kautta ok. Your mileage may vary.

jojja

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 11.04.17 - klo:21:20
Eihän liittyisi mitenkään ajonvakautukseen? Siis sille on oma ohjelma, kun kärry kytketty. Onko autolla tieto tästä? Jos ei ole, voi avut tippua pois.

Ps. Onko se boksi ilmoitettu väylälle?
En pyytänyt marmorilla erikseen. Taisi kuitenkin koodata, kun sulakkeen ollessa irti testeri ilmoitti yhteyden puuttumisesta. Selviäisikö tuo esimerkiksi takasumuvalon toiminnasta kärry perässä? Tai perävaunun vilkkujen merkkivalosta kojelaudassa?

b1mpo

En osaa noista johtosarjoista mitään. Oikea toiminta sumuvalolle on niin, että kärry perässä ei pala kuin kärryn sumari.

Ps. Jos ostetusta pajasta luvataan toimiva systeemi, on heidän tehtävänsä auttaa tai toimittaa toimiva.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

repomies

Sen mitä itse olen can-väylistä tietoa löytänyt niin noissa high-speed can-väylissä on terminoinnit vain väylän päissä. Jos autossa on jo terminoitu väylä ja siihen vedetään kylmästi jatko niin se haara heijastelee miten sattuu sitä signaalia. Ja mikäli terminoinnit on vielä tehty niin että ne on siinä väylän aiemmin viimeisessä laitteessa niin sitä voikin olla sitten hankala alkaa muuttaa sitä väylää.

Mutta tosiaan oma kokemus on että kolvataan siihen väylälle oma haara, harasoo ja sormet ristiin. Tuurilla ne laivatkin seilaa.

jojja

Asennusohjeen mukaisesti vaihdoin mukana tulleen johtosarjan pinnit alkuperäisten tilalle kojelaudan päädyssä. Väylä käy takana väyläyksikössä mutkan ja palaa eteen alkuperäisiin johtoihin. Tähän voisi siis ensi kysyä kfzpointin kantaa ja vaihtaa väyläyksikkö, ennen kuin alan vaihtamaan kaapeleita tai teettämään koko hommaaa marmorilla?

kawatus

Itseäkin kiinnostaa tämä ketju koska auto menossa ens viikolla koukun asennukseen.
Onko koukkupajan koukut/sarjat toimineet oikeen? Kyseessä vm14 my15A

Kyllähän yleensä kannattaa ongelmaa alkaa ratkoa sieltä myyjän päästä ensin koska sillehän se vastuu kaatuu.

ConD

Minä en ole nyt yhtäkkiä huomannut näitä koukkuvaivoja kuin ihan uusissa MY17 autoissa. Eli vanhemmissa niistä olisi huudeltu varmasti enemmän jos niitä olisi.

My16 -> My17 on vaihtunut jonkin verran ohjainlaitteita ja väyläohjain voi olla herkempi. Todellisia syitä ei tiedä, mutta muutaman vuoden vanhaan autoon en olisi siis ihan yhtä huolissani ongelmista. Toki kannattaa vaatia että tulee kerrasta kuntoon ja koodattua, koska tuota koodausta eivät aina tee, tai heidän "dongle" ei sitä joka paikkaan osaa tehdä välttämättä.
www.autostadium.fi - autoilua ja elämää

junu

Kilpailutin viime keväänä Auto Jerryn kautta koukun asennuksen MY15 A3:een, eikä mennyt ihan putkeen. Koukku Brink/Thule ja siihen johtosarja. Koukun sähkörasian pohja jouduttiin lopulta hitsaamaan paikalleen koska muuten puskurin muovisuojaa ei olisi saanut paikalleen kun koukku on irrotettuna. Käytin Audin viikko sitten huollossa ja kyselin miksi OmaAudissa näkyy, että autoa on huollettu vuosi sitten, vaikka olin ensimmäistä kertaa huollossa. Selvisi, että olivat joutuneet tilaamaan Audin oman johtosarjan ja asentamaan, sekä koodaamaan sen, koska korjaamon tilaamaa johtosarjaa ei saatu koodattua autoon. Koko jumppaan meni vuosi sitten noin 2 viikkoa ja ilmeisesti asentajaliike ja Thule/Brink sopivat kuluista keskenään, koska minulle ei kerrottu Audi episodista mitään.

corex

Uusissa golfeissa on havaittu sama ongelma. Ongelma on ratkaistu tekemällä front assistille erillinen ohjelmiston päivitys orkkistesterillä(ODIS) onlinen koodauksella. Ja kaikkiin VAG autoihin täytyy tekee SVM kautta päivitykset jos joku ohjainlaite kytketään väylään. On se ihme touhua tuolla merkkiliikeessä kun eivät edes osaavat noita perushommia.



Octavia RS TDI -08

pomo

Irrotettava oem koukku maksoi viime kesänä meille alle 1000â,¬, oisko ollut peräti 790â,¬. Tuolla hintaa ennuste jaksanut ruveta jumppaamaan. Säästö olisi ollut niin pieni. Nyt ei tartte värkätä jos tulee vikaa ;D

jojja

Kfzpoint vastasi reklamaatiooni koodausohjeilla:

Codieranleitung
1. STG 01 (Motorelektronik) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
  Byte 5
  Bit 4 aktivieren
2. STG 03 (Bremsenelektronik) auswählen
STG Anpassung
   Gespannstabilisierung aktivieren
3. STG 09 (Bordnetz/Zentralelektrik) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
  Byte 1
  Bit 1 aktivieren
4. STG 10 Einparkhilfe 2 (STG eventuell nicht verbaut)
STG Codierung -> Funktion 07
  Byte 3
  Bit 0 aktivieren (bei verbau: manuell abnehmbar)
  Bit 1 aktivieren (bei verbau: elektrisch ausfahrbar)
5. STG 19 (Diagnoseinterface) auswählen
Verbauliste
AHK anmelden - STG 69 aktivieren
6. STG 13 (Distanzregelung) auswählen
STG Zugriffsberechtigung -> Funktion 16
Zugriffscode 14117 eingeben
STG Codierung -> Funktion 07
  Byte 2
  Bit 3 aktivieren
7. STG A5 (Frontkamera) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
Zugriffscode: 20103
  Byte 16
  Bit 01 aktivieren (Anhängererkennung aktivieren)
8. STG 6D (Heckklappenelektronik) auswählen
STG Codierung -> Funktion 07
  Byte 4
  Bit 0 aktivieren

Dokumentti on päivätty 9.3.2017 ja "pitäisi" olla yhteensopiva Front Assistin kanssa.

ixus

Itse meinasin asennuttaa westfalian irroitettavan koukun koukkupajassa. Onko noista kokemuksia.?

Raimo247

Itse vein Westfalian kiinteän 08/14 auton luovutushuoltoon ja hoitivat asennuksen. Ei ongelmia.
Talossa
Kodiaq Style 2020 MY20 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq Style 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG
Kodiaq L&K 2019 MY19 4x4 2,0 TSI DSG

Ex:
Kodiaq Style 2017 MY18 4x4 2,0 TSI DSG
Octavia Combi Elegance 2014 MY15 4x4 1,8 TSI DSG

Miktoy

Lainaus käyttäjältä: ixus - 14.04.17 - klo:09:21
Itse meinasin asennuttaa westfalian irroitettavan koukun koukkupajassa. Onko noista kokemuksia.?

Hyvä koukku tuo westfalia, huonoin irroitettava koukku mikä mulla ollut on Thulen koukku. Paras taas ollut koukkupajan myymä Hook merkkinen.
Ajossa: Audi A4 avant B9 Quattro 2.0 TDI dsg.
Ajossa: Octavia III FL MY18 Combi Style 1.0 TSI man.
Ex: Superb III FL iV Combi -20 L&K 1.4 TSI phev dsg.
Ex:Audi A6 avant -98 2.4 V6 AGA aut.
Ex: Audi A6 avant -10 2.0 TDIe S-Line man.
Ex: VW Transport T5 -05 2.5TDI man.
Ex: Octavia RS combi -14 2.0 TDI man.
Ex: Superb combi -11 1.6 TDI Greenline man.

Archie

Mulla on samanlaisia ongelmia muutama vuosi sitten A4:n kanssa. Koukun asensin itse, mutta sähköisen kytkennän teki Keminmaan Pörhö. Ongelma korjaantui, kun Pörhö asensi sähköt tismalleen ohjeen mukaisesti eli ongelmat johtuivat siitä, että sähköt oli alunperin otettu asennusohjeen vastaisesti väärästä kohtaa sulakerasiaa.

RistoM

Ei ihan tarkkaan aiheeseen liittyen mutta sinne päin:
Tulin ostaneeksi käytetyn Ocu G-TEC (2015), nyt kun siihen aloin hommaamaan vetokoukkua, niin selvisi että tuohon kaasurakkineeseen ei ole tyypitty olleskaan vetomassoja. Octavian esitteen teknillisissä tiedoissa kerrotaan, että siihen saa vain tehtaalla asennetun vetokoukun. Itse hämäännyin ennen auton ostoa kun monet vetokoukkukauppiaat pitävät listoillaan tuohon G-TEC:iin käyviä vetokoukkuja, mutta paikallisen Skoda-huollon mukaan siihen ei voi asentaa koukkua kun auton vastaavuustodistuksessa ei ole niitä kaivattuja vetomassoja (jarruttoman/jarrullisen peräkärryn).
Pitää varmaankin laittaa tuo auto myyntiin jos ei siihen saa vetokoukkua?
Mitähän tapahtuisi jos tuohon laittaisi sen koukun ilman niitä vetomassoja?

Ambientti

No sitten siihen koukkuun voisi laittaa vaikka pyörätelineen, mutta virallisesti sillä ei saa vetää mitään.

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: Ambientti - 17.05.17 - klo:21:05
No sitten siihen koukkuun voisi laittaa vaikka pyörätelineen, mutta virallisesti sillä ei saa vetää mitään.

Mielestäni "pyörätelineellekin" pitää olla lapussa merkintä vetomassoista. Jollain foorumilla joku aikoinaan avautui, kun oli tilannut jonkun ekoauton, jonka vetomassa oli tyyliin max. 75kg. Tämän huomasi vasta jälkikäteen. Autoliike suostui onneksi perumaan kaupat jo luovutetusta autosta. Tämä koukku oli ilmeisesti tarkoitettu sitten vain pyörätelinettä tai muuta vastaavaa varten.

Kulinaristi

#21
Lainaus käyttäjältä: RistoM - 17.05.17 - klo:18:51
Ei ihan tarkkaan aiheeseen liittyen mutta sinne päin:
Tulin ostaneeksi käytetyn Ocu G-TEC (2015), nyt kun siihen aloin hommaamaan vetokoukkua, niin selvisi että tuohon kaasurakkineeseen ei ole tyypitty olleskaan vetomassoja. Octavian esitteen teknillisissä tiedoissa kerrotaan, että siihen saa vain tehtaalla asennetun vetokoukun. Itse hämäännyin ennen auton ostoa kun monet vetokoukkukauppiaat pitävät listoillaan tuohon G-TEC:iin käyviä vetokoukkuja, mutta paikallisen Skoda-huollon mukaan siihen ei voi asentaa koukkua kun auton vastaavuustodistuksessa ei ole niitä kaivattuja vetomassoja (jarruttoman/jarrullisen peräkärryn).
Pitää varmaankin laittaa tuo auto myyntiin jos ei siihen saa vetokoukkua?
Mitähän tapahtuisi jos tuohon laittaisi sen koukun ilman niitä vetomassoja?

Tuossa kun katsoin lisävarusteiden hintoja 2018 malliseen octaviaan, niin G-TECin kanssa aika lailla "omituisuuksia" koukun kanssa:
13-napainen pistoke. (sähkökytkentä seitsemään napaan). G-TEC -mallissa
kaksipuoleinen tavaratilan matto poistuu tämän varusteen myötä. Lisäksi
Combi G-TEC DSG -mallissa Sähkötoiminen takaluukku (4E7) ja takaistuinten
selkänojien avauskahvat tavaratilassa poistuvat tämän varusteen myötä. Ei
jos G-TEC -malli ja PHC tai WPQ. Ei jos liftback G-TEC DSG ja PWA. Ei jos
manuaalivaihteinen Combi G-TEC -malli ja 3CX, 3X5, PHC, PH8, PWA, PWC
tai WPQ. Ei jos Combi G-TEC DSG -malli ja 0TD, 3CX, 3X5, 4E7, PHC, PH8,
PKI , PWA, PWC, PW7, WBC tai WPQ.

Kulinaristi

Höh, kun ei enää pysty muokkamaan.

Teknisten tietojen mukaan vain tehdasasennetut koukut mahdollisia G-TECiin ja niissäkin nuo eo. isot rajoitteet
Vetopaino ilman jarruja (max. kg) - / 700*** (710***)
Vetopaino jarruin -12% (max. kg)  - / 1400***
Aisapaino (kg) 56***

*** Jos autoon on valittu vetokoukku tehdastilauslisävarusteena

RistoM

Kyllähän minulle jäi vähän huijauksen maku tuosta G-TEC:n vetokoukkuasiasta; netistä ladattavassa käyttöohjekirjassa lukee G-TEC mallin kohdalla nuo vetomassat, ihmetyttää miksi niitä vetomassoja ei sitten ole rekisteriotteessa/COC-todistuksessa? Ei siinä käyttöohjekirjassa ole mitään mainintaa että vain tehdasasenteisissa!

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy