VAG-merkkien suosio hiipuu

Aloittaja VAGNeverAgain, 01.04.17 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 11.08.17 - klo:22:20
EDIT: Tuttava soitti tuossa ja kysyi mitä mieltä olisin bensa Octaviasta ja voisinko sellaista suositella, kun on kokemusta skeidoista. Totesin että, jos ei ole dieseliä ostamassa, niin en suosittele yhtään 2010-luvun bensa vag:sta. Sanoin että kannattaa suosiolla sanoa jälkikasvulleen, että pysyy toyotoissa, kun iskä. Tuohon kiteytyy hyvin minun ajatusmaailma vag:sta.
Mikä vika Ocu III:n bensamoottoreissa on?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 12.08.17 - klo:22:13
Mikä vika Ocu III:n bensamoottoreissa on?

Kylläpä minun tekstit tarttuu nyt. Toteuta se haaste ja keskustellaan sitten?

Kuten totesin minun mielipidettä kysyttiin skeidoista, niin totesin etten pysty mitään suosittelemaan bensana.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jyrsija

Tsot,tsot pojat; uskonnoista ei kannata kiistellä, tulee vaan kovat tappelut  :-X

rami

Ainoa kunnollinen VAG bensakone oli 1.8 vapari. Tuolla myllyllä ajettiin jopa 400 000 km ilman suurempia remppoja.
Konetta istutettiin Golfista aina 100 Audiin. Sen jälkeen on tullut kuraa koko konsernista.
Mikä mainiointa niin tää mylly oli vielä hihnakone. ;D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 12.08.17 - klo:22:50
Kylläpä minun tekstit tarttuu nyt. Toteuta se haaste ja keskustellaan sitten?

Kuten totesin minun mielipidettä kysyttiin skeidoista, niin totesin etten pysty mitään suosittelemaan bensana.
Tässä ei ollut kyllä mitään henkilökohtaista. Ihmettelin vain sitä, että millä perusteella joku neuvoo kiertämään VW:n onnistuneimman pään tuotteita, eikä sieltä sitten vähemmän yllättäen mitään perustetta taustalta löytynytkään.

TTO

Lainaus käyttäjältä: rami - 12.08.17 - klo:23:40
Ainoa kunnollinen VAG bensakone oli 1.8 vapari. Tuolla myllyllä ajettiin jopa 400 000 km ilman suurempia remppoja.
Konetta istutettiin Golfista aina 100 Audiin. Sen jälkeen on tullut kuraa koko konsernista.
Mikä mainiointa niin tää mylly oli vielä hihnakone. ;D

Mikäs vika 20-venttilisessä 1.8T:ssä oli?

rami

Se Tbo. justiinsa.
Itselläni oli uusi Pasuuna 1.8 T 20V  vm -1999 Turbo hajosi jo hieman yli 80 tkm.
Bensasyöppö oli tuo 1.8 T verrattuna esimerkiksi "umpinokka" 1.8 vapariin verrattuna.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 13.08.17 - klo:00:03
Tässä ei ollut kyllä mitään henkilökohtaista. Ihmettelin vain sitä, että millä perusteella joku neuvoo kiertämään VW:n onnistuneimman pään tuotteita, eikä sieltä sitten vähemmän yllättäen mitään perustetta taustalta löytynytkään.

Jos budjetti on noin 20k, ja pitäisi vielä mahdollisesti saada automaattina, niin se budjetti asettuu juuri näihin ongelma tapauksiin (1,2, 1.4, 1.8 Tsi ja DSG) ja kun minulta kysyttiin mielipidettä, niin en varmana suosittele autoa, joka mahdollisesti ostetaan velkarahalla ja menee vielä tutulle.

Enkä ole tämän mielipiteen kanssa yksin. Joten osaatko lopettaa vai menikö tunteisiin? Minä osaan.

Lainaus käyttäjältä: Trackpad - 11.08.17 - klo:10:53
Sitten on toki DSG, 1.4 koneen ongelmat jne. Silti se VAG vaan porskuttaa...

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

a4b8

Minähän olen sitten lottovoittaja kun olen selvinnyt pelkillä öljyn ja öljynsuodattimen vaihdoilla. (Passat ja Audit)
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Geoman

Paljonkohan luontoa on säästetty, kun moottorien käyttöikä on noin 100 tkm (1960-luvun kuplavolkkari oli yhtä kestävä) ja DSG7 (DQ200) kytkin kestää 60 tkm (1960 kuplavolkkarissa kesti pidempään)?


-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 13.08.17 - klo:11:48
Paljonkohan luontoa on säästetty, kun moottorien käyttöikä on noin 100 tkm (1960-luvun kuplavolkkari oli yhtä kestävä) ja DSG7 (DQ200) kytkin kestää 60 tkm (1960 kuplavolkkarissa kesti pidempään)?

Hehkulamppu on kestänyt yli 100 vuotta, mutta jotkut keksivät lyhentää sen elinkaarta. Kertoo hyvin tästä kertakäyttötaloudesta.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

mattinen

Täällä on esitetty, että ”[a]inoa kunnollinen VAG bensakone oli 1.8 vapari”, ja että ”[t]uolla myllyllä ajettiin jopa 400 000 km ilman suurempia remppoja”. Tämän jälkeen on sitten ”tullut kuraa koko konsernista”.

Syntyy vaikutelma, että tässä puhuu mies, joka tietää, miten asiat ovat. Näkemykset ovat selkeitä ja ehdottomia: ainoa kunnollinen oli se ja se moottori, ja sitten on tullut kuraa. Mutta miten on, onko näiden jämäköiden näkemysten perusteeksi löydettävissä jotain selvää faktatietoa? Siis muutakin, kuin näkemyksen esittäjän oma kokemus, joka siis koskee yhtä (1) kappaletta ko. moottoria. Kyseinen henkilö on itse ajanut edellä mainitulla ”myllyllä” 400 000 km ilman suurempia ongelmia. Voidaanko tästä vetää se johtopäätös, että myös muilla ko. moottoria käyttäneillä on sama kokemus? Mielestäni ei voida. Joku toinen autoilija on saattanut ajaa kyseisellä ”myllyllä” 10 000 km, jonka jälkeen se on lauennut.

Voi hyvin olla, että mainittu ”1.8 vapari” on ollut hyvä moottori. Toisaalta meillä ei ole käytössä minkäänlaista statistiikkaa siitä, että ko. moottori todella on ollut kestävämpi kuin sen jälkeen käyttöön tulleet muut ”myllyt”. Meillä on yhden henkilön ilmoitus siitä, että ko. moottorilla ajettiin 400 000 km ”ilman suurempia remppoja”, ei muuta.

Edellä esitetty lähdekritiikki ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö VAG:n laadussa todella voisi olla ongelmia. Laatuarvioiden olisi kuitenkin hyvä perustua hieman laajempaan otantaan, kuin yhden henkilön autoiluhistoriaan, olipa se kuinka loistelias tahansa. Tekniikan Maailman numerossa 23/2016 oli ”Autonostajien tyytyväisyystutkimus”. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena ja sen suoritti Suomen Gallup. Kysely kohdistettiin satunnaisotannalla auton käyttäjiin, jotka olivat ostaneet uuden auton 1.7.2013 " 31.3.2016. Vastauksia saatiin yhteensä 16 055. Vastausaineistossa on 75 sellaista automallia, joista saatiin vähintään 100 vastausta. Tällaista vastausmäärää voidaan lehden mukaan pitää luotettavuuden suhteen hyvänä.

Tutkimuksessa oli esitelty eri automallien viat ja puutteet seuraavissa luokissa: ylempi pikkuluokka, alempi keskiluokka, ylempi keskiluokka ja isot autot. Vikojen lisäksi tutkimuksessa on selvitetty myös se, miten viat ja puutteet on saatu korjattua uuden auton luovutuksen jälkeen. Ylempään keskiluokkaan kuuluvan Audi A4:n osalta TM toteaa, että "on yllättävää, että monessa premium-autossa (kuten Audi A4/A5, BMW 3/4-sarja ja Volvo S60/V70) on keskimääräistä enemmän harmillisia vikoja tai puutteita. Suurin osa tämän luokan autojen ongelmista on saatu korjaamokäyntien myötä hoidettu."

TM:n tutkimus viittaa siihen, että esimerkiksi A4:n laadussa todella on toivomisen varaa. Tämä havainto käy yksiin niiden kommenttien suhteen, joita tälläkin foorumilla on esitetty A4:n erilaisista nitinöistä ja natinoista. Toisaalta TM:n tutkimus on yhteneväinen foorumkirjoittelun kanssa myös siinä, että useimmat henkilöt ovat täällä kertoneet vikojen tulleen korjatuiksi. (Pl. rami, jonka A4 edelleen ”uikuttaa”).

Mutta vaikka laadussa olisikin ongelmia, niin onko se laskussa? Oliko (tai onko) esimerkiksi Audi A4 B8 vähävikaisempi kuin nyt myynnissä oleva B9? Sen kun tietäisi. Täällä varmasti on henkilöitä, joilla on kokemuksia molemmista autoista, mutta millaisia johtopäätöksiä uskallamme vetää vaikkapa kolmen henkilön ilmoituksen perusteella? Ja mitä merkitsee se, että B9:n myynti on alkanut vasta vuonna 2014?

Popo

mattinen kirjoittaa perustellusti ja asiaa. Se vain ei ole somessa välttämättä  tapana, kun henkilkohtaisista mielipiteistä väännetään yleispäteviä faktoja. Voihan olla, että tarkoituskin on vain saada aikaan keskustelua, mutta kyllä se usein on tulkittavissa myös asioiden yksinkertaistamiseksi sielläkin, missä rautalankamallia ei ole eikä tule.

Perinteinen tapa on toki ollut kysellä sukulaisilta ja tuttavilta kokemuksia automerkeistä. Se että niitä jaetaan yleispätevinä verkossa on toinen juttu. Oman kokemuksen perusteella voisin kertoa, että Nissan ruostuu ja Peugeotissa on paljon jopa alustan vikoja alle 50 tkm. Mutta tiedän muunlaisiakin kokemuksia. Joten todellisuus on jossain siltä väliltä, kuten elämä on. Vaihtelevaa.

"Hevosmiesten tietotoimiston" mukaan Volkkarin 1.6 MPI oli myös "viimeinen kunnon VW-moottori". Ken vahvistaa tai kieltää tämän, kun 1.8:n piti olla se viimeinen...    ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

mattinen

Jos lähdetään ketjun otsikon mukaisesti siitä, että VAG:n suosio on ”hiipumassa”, niin ainakin takana on loistava tulevaisuus  :). Volkswagen oli nimittäin vuosina 2011-2016 suosituin automerkki Suomessa. Tämä on mielestäni hyvä suoritus ottaen huomioon, että ”[a]inoa kunnollinen VAG bensakone oli 1.8 vapari”. Sehän oli kaiketi myynnissä viimeksi 1990-luvulla, ja sen jälkeenhän koko konsernista on tullut, kuten tiedämme, ”kuraa”.

Tämän vuoden tilastoissa (tammi-heinäkuu) Toyota on kuitenkin ajanut Volkkarin ohitse suositumpana automerkkinä. Toyotalta arvioidaan syynä olevan mm. hybridimallien voimistunut kysyntä. Toyotan mukaan suosiota on lisännyt myös viime vuonna markkinoille tullut C-HR sekä rallin MM-kilpailut, joissa suomalaiset kuljettajat ovat ajaneet Toyotalla.

Vaikka VAG:n suosio olisikin hiipumassa, niin konsernin tuote on joka tapauksessa ollut myös tänä vuonna myydyin automalli. Skoda Octavian suosio siis jatkuu. Tiedot perustuvat Helsingin Sanomissa 7.8. olleeseen uutiseen. Sen voi lukea täältä: http://www.hs.fi/talous/art-2000005316379.html

Popo

Mutta jos "viimeinen kunnon VW-moottori" olikin 1.6 MPI, ulottuu tarjonta sentään esim. Octavian osalta aikaan ennen 2010-lukua ja 1.2 TSI-mottia, joka on sitä "kuraa". Ehkä v. 2011 - 2016 menestys onkin  noita ykskuutosen jälkihehkuja...   ::)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

mattinen

:D Jostain tuollaisestahan tässä täytyy olla kysymys. Tai sitten on vain kertakaikkiaan niin, että suomalaiset ovat poikkeuksellisen hölmöä porukkaa. VAG on jo reilun vuosikymmenen suoltanut pelkkää "kuraa", mutta kauppa käy aina vaan. Tälläkin foorumilla on henkilöitä, jotka yhä uudelleen ja uudelleen hankkivat VAG-auton, vaikka laatu on sitä mitä se on. Saas nähdä, miten omalla kohdalla käy. Meikäläisen koppero on ensimmäinen VAG-tuotteeni, ja omat vikansa on siinäkin jo ollut. Seuraavan auton kohdalla harkinta voi olla jo tarkempi. Toisin tuosta TM:n tutkimuksesta syntyy kyllä aika vahvasti sellainen, sinänsä ei mitenkään kauhean yllättävä kuva, jonka mukaan myös muissa merkeissä on vikoja. Ehkäpä tulevaisuudessa auton valinnassa ei vaikuta niinkään merkin viattomuus, vaan enemmänkin valmistajan ja myyjän valmiudet korjata uuden auton viat  ;).

rami

Lainaus käyttäjältä: mattinen - 13.08.17 - klo:14:09
Täällä on esitetty, että ”[a]inoa kunnollinen VAG bensakone oli 1.8 vapari”, ja että ”[t]uolla myllyllä ajettiin jopa 400 000 km ilman suurempia remppoja”. Tämän jälkeen on sitten ”tullut kuraa koko konsernista”.

Syntyy vaikutelma, että tässä puhuu mies, joka tietää, miten asiat ovat. Näkemykset ovat selkeitä ja ehdottomia: ainoa kunnollinen oli se ja se moottori, ja sitten on tullut kuraa. Mutta miten on, onko näiden jämäköiden näkemysten perusteeksi löydettävissä jotain selvää faktatietoa? Siis muutakin, kuin näkemyksen esittäjän oma kokemus, joka siis koskee yhtä (1) kappaletta ko. moottoria. Kyseinen henkilö on itse ajanut edellä mainitulla ”myllyllä” 400 000 km ilman suurempia ongelmia. Voidaanko tästä vetää se johtopäätös, että myös muilla ko. moottoria käyttäneillä on sama kokemus? Mielestäni ei voida. Joku toinen autoilija on saattanut ajaa kyseisellä ”myllyllä” 10 000 km, jonka jälkeen se on lauennut.

Voi hyvin olla, että mainittu ”1.8 vapari” on ollut hyvä moottori. Toisaalta meillä ei ole käytössä minkäänlaista statistiikkaa siitä, että ko. moottori todella on ollut kestävämpi kuin sen jälkeen käyttöön tulleet muut ”myllyt”. Meillä on yhden henkilön ilmoitus siitä, että ko. moottorilla ajettiin 400 000 km ”ilman suurempia remppoja”, ei muuta.

Edellä esitetty lähdekritiikki ei kuitenkaan tarkoita sitä, etteikö VAG:n laadussa todella voisi olla ongelmia. Laatuarvioiden olisi kuitenkin hyvä perustua hieman laajempaan otantaan, kuin yhden henkilön autoiluhistoriaan, olipa se kuinka loistelias tahansa. Tekniikan Maailman numerossa 23/2016 oli ”Autonostajien tyytyväisyystutkimus”. Tutkimus toteutettiin kyselytutkimuksena ja sen suoritti Suomen Gallup. Kysely kohdistettiin satunnaisotannalla auton käyttäjiin, jotka olivat ostaneet uuden auton 1.7.2013 " 31.3.2016. Vastauksia saatiin yhteensä 16 055. Vastausaineistossa on 75 sellaista automallia, joista saatiin vähintään 100 vastausta. Tällaista vastausmäärää voidaan lehden mukaan pitää luotettavuuden suhteen hyvänä.

Tutkimuksessa oli esitelty eri automallien viat ja puutteet seuraavissa luokissa: ylempi pikkuluokka, alempi keskiluokka, ylempi keskiluokka ja isot autot. Vikojen lisäksi tutkimuksessa on selvitetty myös se, miten viat ja puutteet on saatu korjattua uuden auton luovutuksen jälkeen. Ylempään keskiluokkaan kuuluvan Audi A4:n osalta TM toteaa, että "on yllättävää, että monessa premium-autossa (kuten Audi A4/A5, BMW 3/4-sarja ja Volvo S60/V70) on keskimääräistä enemmän harmillisia vikoja tai puutteita. Suurin osa tämän luokan autojen ongelmista on saatu korjaamokäyntien myötä hoidettu."

TM:n tutkimus viittaa siihen, että esimerkiksi A4:n laadussa todella on toivomisen varaa. Tämä havainto käy yksiin niiden kommenttien suhteen, joita tälläkin foorumilla on esitetty A4:n erilaisista nitinöistä ja natinoista. Toisaalta TM:n tutkimus on yhteneväinen foorumkirjoittelun kanssa myös siinä, että useimmat henkilöt ovat täällä kertoneet vikojen tulleen korjatuiksi. (Pl. rami, jonka A4 edelleen ”uikuttaa”).

Mutta vaikka laadussa olisikin ongelmia, niin onko se laskussa? Oliko (tai onko) esimerkiksi Audi A4 B8 vähävikaisempi kuin nyt myynnissä oleva B9? Sen kun tietäisi. Täällä varmasti on henkilöitä, joilla on kokemuksia molemmista autoista, mutta millaisia johtopäätöksiä uskallamme vetää vaikkapa kolmen henkilön ilmoituksen perusteella? Ja mitä merkitsee se, että B9:n myynti on alkanut vasta vuonna 2014?

Kuuleppas Mattinen tuosta sun kirjoittelusta käy selvästi ilmi, että et tiedä todellakaan mitään VAG konsernin legendaarisesta 1.8 bensakoneesta. Joten kannattaa lopettaa höpinät siitä siihen. Minä olen ajellut autoilla ja tuollaisilla myllyillä jo silloin kun sinä ehkä synnyit mailmaan niin läheltä sitä yhtä paikkaa, että ei sitä voi tässä sanoa. Mutta sentin päässä se paikka on mistä synnyit. Vieläkö ajelet sillä akvaariolla joka vahingossa lipsati jossain tekstissäsi.
Käväse välillä nukkumassa , huomenna kaikki on toisin. Vanhan laulun viisudella sanottuna.
Mun kuplassa oli muuten niin kapeat renkaat kuin  135 X 15 ;D ;D ;D
Nyt Mattisen tekstissä on potkua minäkin pidän siitä.

Popo

Kun rami on kaikilla ajanut, niin miten tuo vapari 1.6 sijoittuu TSI-kuran ja 1.8-legendan välillä?

Tuollaisen 1.6 MPI II Octavian voi vielä löytää kohtuu kilometreillä. Jos meinaan kura 1.2 TSIn saisi sellaiseen jotenkin vaihdettua järkevästi. Tykkään muuten II Ocusta perheautona. Suorituskyky tosin heikkenee, mutta kai sillä vaparilla possujunissa pärjää...  :)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

mattinen

#78
Kuulepas rami, pikku ystäväni, et taida itse huomata, kuinka lapsellista käytöksesi on. Kun sinulla ei enää ole mitään itse asiaan liittyvää sanottavaa, alat puhumaan aivan kummallisia juttua syntymäpaikoista, akvaarioista (sic) ja kapeista renkaista.


rami

Lainaus käyttäjältä: Popo - 13.08.17 - klo:21:42
Kun rami on kaikilla ajanut, niin miten tuo vapari 1.6 sijoittuu TSI-kuran ja 1.8-legendan välillä?

Tuollaisen 1.6 MPI II Octavian voi vielä löytää kohtuu kilometreillä. Jos meinaan kura 1.2 TSIn saisi sellaiseen jotenkin vaihdettua järkevästi. Tykkään muuten II Ocusta perheautona. Suorituskyky tosin heikkenee, mutta kai sillä vaparilla possujunissa pärjää...  :)

1.6 MPI sekä  1.4 MPI  molepia vaivaa hytkyminen varsinkin tyhjäkäynnillä. Jäi ratkaisemattomaksi jutuksi.
Kaverilla on tuo 2,0 Sotka bens. aj 240 tkm ja on pelannut odotetusti.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 13.08.17 - klo:10:02
Jos budjetti on noin 20k, ja pitäisi vielä mahdollisesti saada automaattina, niin se budjetti asettuu juuri näihin ongelma tapauksiin (1,2, 1.4, 1.8 Tsi ja DSG) ja kun minulta kysyttiin mielipidettä, niin en varmana suosittele autoa, joka mahdollisesti ostetaan velkarahalla ja menee vielä tutulle.

Enkä ole tämän mielipiteen kanssa yksin. Joten osaatko lopettaa vai menikö tunteisiin? Minä osaan.
On tosiaan tapauksia, joille ranskalaiset ovat edellenkin rapeitaa ja kaikki DSG- ja TSI-yhdistelmät ongelmatapauksia, mutta voitko kertoa millaisia ongelmia Ocu III:n ongelmatapauksiksi leimaamissasi moottoreissa on ollut? Itse kun en ole kuullut mistään merkittävästä epidemiasta ja omanikin toimi täysin ongelmitta. Kai nyt tutulle olisi hyvä antaa suosituksia, jotka eivät pohjaudu pelkkään mutuun.


-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

M_M

Kovasti juttua 1.2/1.4TSI koneiden jakoketjuongelmista vastauksena kolmoskoppaisen Octavian moottoriongelmiin. Eikö noissa kolmosissa ollutkaan vielä kyseiset koneet hihnalla?  ???
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

vwmies

Ocu III ja Golf 7 ovat hihnakoneilla, ja syystäkin.  ;)
Yritetään pärjätä.

P. Laaja

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 14.08.17 - klo:07:42
Ocu III ja Golf 7 ovat hihnakoneilla, ja syystäkin.  ;)

Olikos ainoana poikkeuksena, että 1.8 vaihtui hihnakoneeksi hiukan myöhemmin ja tästä OIII/G7-sukupolvessa ehdittiin käyttää hetki 1.8 TSI:n ketjullisia versioita?

Onko joku kuullut jotain tyyppivikoja näistä uusimmista iteraatioista siitä alkaen, kun moottorimalli vaihtui ja siirryttiin hihankoneisiin? Jos on, mitä ne ovat? Just curious yhden omistajana.

teräksenharmaa


M_M

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 14.08.17 - klo:08:13
Olikos ainoana poikkeuksena, että 1.8 vaihtui hihnakoneeksi hiukan myöhemmin ja tästä OIII/G7-sukupolvessa ehdittiin käyttää hetki 1.8 TSI:n ketjullisia versioita?

Mun käsittääkseni 1.8 on edelleen ketjulla, vain nuo pienemmät vaihdettiin hihnavetoiseksi? Vai onko tämä muutos nyt mennyt ohi silmien...
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Popo

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.08.17 - klo:22:52
1.6 MPI sekä  1.4 MPI  molepia vaivaa hytkyminen varsinkin tyhjäkäynnillä. Jäi ratkaisemattomaksi jutuksi.
Kaverilla on tuo 2,0 Sotka bens. aj 240 tkm ja on pelannut odotetusti.

Kiitos mielipiteestä. Täysin tietoisena siitä, että 70 tkm ja 5 vuotta on vähäinen käyttömäärä autolle, rohkenen todeta, että 1.2 TSI Ocu on pelannut odotettua paremmin: sen olisi pitänyt hajota ainakin jakoketjun ja turbon osalta, mutta vielä odotellaan. Mitään 240 tkm suoritetta minun ajossani ko. auto ei tule saavuttamaan.

Jos MPI:t hytkyy, ei niistä sitten ole TSIn tappajaksi... ;)
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: P. Laaja - 14.08.17 - klo:08:13
Olikos ainoana poikkeuksena, että 1.8 vaihtui hihnakoneeksi hiukan myöhemmin ja tästä OIII/G7-sukupolvessa ehdittiin käyttää hetki 1.8 TSI:n ketjullisia versioita?
Lainaus käyttäjältä: M_M - 14.08.17 - klo:08:17
Mun käsittääkseni 1.8 on edelleen ketjulla, vain nuo pienemmät vaihdettiin hihnavetoiseksi? Vai onko tämä muutos nyt mennyt ohi silmien...

1,8- ja 2,0 litraiset bensamoottorit ovat olleet alusta alkaen ketjulla, jonka luotettavuus on ollut kunnossa. Moottori on täysin eri kuin nuo iskutilavuudeltaan pienemmät moottorit.

jyrsija

Minun henkilökohtainen mielipiteeni 2009-2012 1.2/1.4 TSI moottoreista on että saattavat hyvinkin kestää 150000 ilman remppaa jos autona on VW Polo, Skoda Fabia tai vastaava pieni koppero ja autossa istuu keskimäärin vain yksi ihminen, autolla ei hinata mitään ja kuski on varovainen kaasuttelija. Huom! saattaa kestää...




Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy