VAG-merkkien suosio hiipuu

Aloittaja VAGNeverAgain, 01.04.17 - klo:18:51

« edellinen - seuraava »

Antti

Mitenköhän Skodan myyntiin vaikuttaa kun viimeisetkin "pikkukaupat" joutuvat luovuttamaan myynnin ossuskaupoille ja isoille ketjuille? Moni pappa varmaan tykänny tehdä kaupat tutussa kaupassa tutun myyjän/yrittäjän kanssa. Toisaalta vaikutus voi olla pieni kun iso osa menee yritysautoiksi.
i3 120Ah, F250 7.3 International
KTM 1290SAR, 950SE, 660Rally
BMW r80g/s, R75/5

tsi1490

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 01.04.17 - klo:18:51
Maaliskuussa ensirekisteröitiin eniten Toyotoja ja Nissaneita. Miksiköhän VAG-merkkien suosio hiipuu?

Tähän on helppo vastata. Golfista, Octaviasta ja Leonista tulivat faceliftit, joita ei maaliskuussa saatu rekisteriin kuin muutama. Parin kolmen kuukauden päästä tilasto näyttääkin aivan erilaiselta.

VAGNeverAgain

Tässä uusi tilasto:

Merkki  1-4/2016 1-4/2017 muutos(%)
Audi    2368     2026     -14.4
Seat    809      633      -21.8
Skoda   4269     4191     -1.8
VW      4689     4351     -7.2

BMW     1997     1726     -13.6
Ford    3496     3109     -11.1
Honda   1667     1033     -38.0
MB      2079     2218     +6.7
Nissan  2943     2776     -5.7
Opel    2471     2597     +5.1
Renault 820      904      +10.2
Toyota  4641     5545     +19.5
Volvo   3056     3637     +19.0


lähde: Trafi

VAGNeverAgain

Tässä on vielä yksi mielenkiintoinen tilasto:

Merkki 1/2017 2/2017 3/2017 4/2017
Skoda  1394   1079   989    729
VW     1465   932    949    1005


lähde: Trafi

Liityin VAGarenaan 26.1.2017.

VAGNeverAgain2

Uusin ensirekisteröintitilasto:

Merkki  1-5/2016 1-5/2017 muutos(%)
Audi    2874     2552     -11.2
Seat    1028      846     -17.7
Skoda   5332     5237     -1.8
VW      5823     5697     -2.2

BMW     2427     2373     -2.2
Ford    4361     3915     -10.2
Honda   1990     1128     -43.3
MB      2539     2831     +11.5
Nissan  3337     3454     -3.4
Opel    3067     3143     +2.5
Renault 1181     1318     +11.6
Toyota  5769     6912     +19.8
Volvo   3580     4419     +23.4


lähde: Trafi

vwmies

Honda   1990     1128     -43.3

vs.

VW      5823     5697     -2.2

Voisiko tälle heikoiten menneelle eli Vehon droppaamalle (ei henk. koht.) Hondalle avata oman ketjun ?  :o
Yritetään pärjätä.

TTO

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 05.05.17 - klo:13:07
Tässä on vielä yksi mielenkiintoinen tilasto:

Merkki 1/2017 2/2017 3/2017 4/2017
Skoda  1394   1079   989    729
VW     1465   932    949    1005


lähde: Trafi

Liityin VAGarenaan 26.1.2017.

Päivitys tähän eli Trafin toukokuun luvut:

Merkki 1/2017 2/2017 3/2017 4/2017 5/2017
Skoda  1394   1079   989    729    1045
VW     1465   932    949    1005   1345

mattinen

Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 01.04.17 - klo:18:51
Maaliskuussa ensirekisteröitiin eniten Toyotoja ja Nissaneita. Miksiköhän VAG-merkkien suosio hiipuu?
Ehkäpä kyse on siitä, että "autokansa" on nyt (vihdoin) tehnyt sen saman havainnon, mikä on esitetty tälläkin foorumilla useampaan kertaan: VAG:n laatu (mm. DSG ja ohjausongelmat) on heikkoa. Sikäli kun VAG-autojen suosio todella on laskussa, vähentäisi se jossain määrin sitä ristiriitaa, joka vallitsee täällä esitettyjen näkemysten ja VAG:n myynnin välillä. Eli vaikka useat henkilöt ovat täällä täysin uskottavasti raportoineet (eräät jo pidemmän aikaa) VAG:n surkeasta laadusta, keikkuvat VAG:n tuotteet vuodesta toiseen kärkipaikoilla myydyimpien merkkien ja mallien listoilla. Voiko "autokansa" vuodesta toiseen langeta mainonnan ja TM:n testien kaivamaan sudenkuoppaan? Miksi "autokansa" vuosi vuoden jälkeen nostaa VAG:n tuotteet rekisteröintilistojen kärkeen, vaikka laatu on sitä mitä se on?

Tuleekin olemaan mielenkiintoista nähdä, onko "autokansa" nyt jo vihdoin ja viimeinen herännyt huomaamaan VAG:n laadussa olevat puutteet. Viimeistään sitten, kun tämän vuoden rekisteröintitilastot aikaan valmistuvat, saamme tietää ovatko japanilaiset merkit syrjäyttäneet VAG-tuotteet kärkipaikoilta. Vielä viime vuonna VAG oli ykkösenä sekä myydyimmän merkin että mallin osalta. Tätä voidaan pitää hyvä suorituksena ottaen huomioon VAG:n laatuongelmat.
http://www.hs.fi/autot/art-2000005029483.html

multsi

Mun ihan puhtaasti nettihavaintoihin ja lähipiirikokemukseen pohjautuen Nissan ei ole mitenkään erikoisen laadukas auto ollut 2000-luvulla. Mietinkin, että perustuuko sen myynti pelkästään maineeseen "luotettavana japanilaisena" toyotan ym. tavoin. Sehän on vaikka  ihan sama ostaako Nissan Clion vai Renault Micran. Tai Renault qashqain vai Nissan Kadjarin.


passo_s

Ei ihan, Renault teki hyviä ratkaisuja ruostetta vastaan, Qashgai - Kadjar on tähän valitettava  poikkeus. Clio IV ei jaa alusta palikoita Micran kanssa, moottorit saattavat olla samaa perua.

jyrsija

169000 kilometria ja nyt on ilmeisesti toinen mekantroniikka vaihto tulossa TAKUU varmasti omaan piikkiin. Kyseessä Skoda vm 2010 (1.2TSI DSG, se kaikista pahin, todellinen virheostos). Eka meni 30tkm kohdalla

Niin ja turbo vaihdettu kerran, omaan piikkiin tietysti, jakoketju kerran (2 varmaan tulossa kohta jos vielä pidän auton), sitten vielä päälle 1000 eurolla erinäisiä tyyppivioiksi luokiteltavia korjauksia mitkä mennyt omaan piikkiin kaikki. Turbon hukkaportin säädin lisäksi vaihdettu kerran erikseen, nyt 3 hukkaportinsäädin odottaa hyllyllä.

(Auto seisoo pihalla eikä ole nyt perheessä mitään autoa millä voisi liikkua, koska se paska ei nyt suostu mihinkään liikkumaan. )

Kuulema ihan keskieurooppaankin kantautunut tietoa Laakkosen asenteesta näihin takuukorjauksiin, kuulin tutulta joka oli selvittänyt (lue huutanut) asiaa vähän enemmän.

Että kyllä vähän tyhmemmällekin alkaa aueta pikkuhiljaa VW laatu. En usko että pohja vielä nähty merkin suosiossa.

PYSYKÃ,,Ã,, erossa näisyä merkeistä jos kyse ei ole leasing autosta!!!



rami

Lainaus käyttäjältä: jyrsija - 09.08.17 - klo:15:08
169000 kilometria ja nyt on ilmeisesti toinen mekantroniikka vaihto tulossa TAKUU varmasti omaan piikkiin. Kyseessä Skoda vm 2010 (1.2TSI DSG, se kaikista pahin, todellinen virheostos). Eka meni 30tkm kohdalla

Niin ja turbo vaihdettu kerran, omaan piikkiin tietysti, jakoketju kerran (2 varmaan tulossa kohta jos vielä pidän auton), sitten vielä päälle 1000 eurolla erinäisiä tyyppivioiksi luokiteltavia korjauksia mitkä mennyt omaan piikkiin kaikki. Turbon hukkaportin säädin lisäksi vaihdettu kerran erikseen, nyt 3 hukkaportinsäädin odottaa hyllyllä.

(Auto seisoo pihalla eikä ole nyt perheessä mitään autoa millä voisi liikkua, koska se paska ei nyt suostu mihinkään liikkumaan. )

Kuulema ihan keskieurooppaankin kantautunut tietoa Laakkosen asenteesta näihin takuukorjauksiin, kuulin tutulta joka oli selvittänyt (lue huutanut) asiaa vähän enemmän.

Että kyllä vähän tyhmemmällekin alkaa aueta pikkuhiljaa VW laatu. En usko että pohja vielä nähty merkin suosiossa.

PYSYKÃ,,Ã,, erossa näisyä merkeistä jos kyse ei ole leasing autosta!!!


Kyllä olen pitkälle kanssasi samaa mieltä. Laatuongelmat näyttävät vaan lisääntyvän ja mikä ikävintä ongemat eivät ole pieniä. Itse olen ollut vankkumaton VW ja VG autojen kannattaja mutta kyllä nyt alkaa usko nuihin hiipumaan. Ei 10 000 km kestä ajaa uudella autolla niin alkaa ohjaus ja vaihteisto-ongelmat vaivaamaan. Nytkin tuon "uikuttimen" kanssa jumalatonta vääntöä. On otettu ääninäytteitä ja selvästi todettu, että auto  ei ole kunnossa.  Uikutus joka kuuluu liittyy vaihteiden vaihtumiseen (autom) voi ulista  satoja metrejä yhtenäistä uikutusta. Odotellaan uusien näytteiden kanssa tehtaalta tulevia päätöksiä.  Aivan USKOMATONTA, että uusista autoista voi kehkeytyä tuollainen riesa ja työläs painajainen. Voi kyllä sanoa, että merkki kuin merkki toimii taatusti ja luetettavammin kuin nuo viimeisimmät VG autot.
Kyllä kaiketi pitää alkaa suunnitelemaan Vollea tai Tojoa tuskin laatu huonompikaan enää voi olla. En tiedä onko huonoa tuuria vai mikä? >:(

9987

Nykyisten vag autojen laatua ja kestävyyttä saa itse nostettua kun jättää dsg ym automaattilaatikot pois.

multsi

Lisäki kavereita voi valistaa  ostopäätöksissä etteivät tee tyhmyyksiä. Eräs tuttava oli ostamassa innoissaan vanhan auton mentyä lunariin käytettyä -08 1.4 Tsi + dsg Golffia mittarissa yli 200tkm. Kyseessä vanhempi mies, joka ei vietä aikaansa netissä, eikä näin ollen ollut kuullut näistä ongelmista oikeastaan mitään. Jäi vehje ostamatta kun tutustutin aiheeseen koskien erityisesti noita alkupään ketju+dsg malleja.

njs

Lainaus käyttäjältä: jyrsija - 09.08.17 - klo:15:08
169000 kilometria ja nyt on ilmeisesti toinen mekantroniikka vaihto tulossa TAKUU varmasti omaan piikkiin. Kyseessä Skoda vm 2010 (1.2TSI DSG, se kaikista pahin, todellinen virheostos). Eka meni 30tkm kohdalla

Ihan mielenkiintoista mitä tehdas tuohon sanoo ja onko mitään vastaantuloja, kirjoittele ihmeessä tänne kun saat tietää.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Uti

Saksan tilastoja 1-6kk/2017 vrt. 1-6kk/2016.

Audi -3.1%
VW  -3,8%
Honda -24,9%
MB   +6,6%
Tesla +143,6%
Toyota +27,4%

Lähde Autozeitung magazin 17/2017.

Uti

nemos

Euroopan tilastoja 1-6/2017 vs. 1-6/2016

Seat +17,1 %
Toyota +16,0 %
Kia +9,5 %
MB +9,5 %
Volvo +7,4 %
Skoda +5,9 %
VW +0,4 %
Audi -0,3 %
Honda -12,9 %

Lähde Automotive News Europe
Volvo XC60 T8 Inscription

europe

Lainaus käyttäjältä: jyrsija - 09.08.17 - klo:15:08
169000 kilometria ja nyt on ilmeisesti toinen mekantroniikka vaihto tulossa TAKUU varmasti omaan piikkiin. Kyseessä Skoda vm 2010 (1.2TSI DSG, se kaikista pahin, todellinen virheostos). Eka meni 30tkm kohdalla

Niin ja turbo vaihdettu kerran, omaan piikkiin tietysti, jakoketju kerran (2 varmaan tulossa kohta jos vielä pidän auton), sitten vielä päälle 1000 eurolla erinäisiä tyyppivioiksi luokiteltavia korjauksia mitkä mennyt omaan piikkiin kaikki. Turbon hukkaportin säädin lisäksi vaihdettu kerran erikseen, nyt 3 hukkaportinsäädin odottaa hyllyllä.

(Auto seisoo pihalla eikä ole nyt perheessä mitään autoa millä voisi liikkua, koska se paska ei nyt suostu mihinkään liikkumaan. )

Kuulema ihan keskieurooppaankin kantautunut tietoa Laakkosen asenteesta näihin takuukorjauksiin, kuulin tutulta joka oli selvittänyt (lue huutanut) asiaa vähän enemmän.

Että kyllä vähän tyhmemmällekin alkaa aueta pikkuhiljaa VW laatu. En usko että pohja vielä nähty merkin suosiossa.

PYSYKÃ,,Ã,, erossa näisyä merkeistä jos kyse ei ole leasing autosta!!!

Pysyn kyllä käskemättäkin erossa 7v vanhoista ja vajaa 200 000 km ajetuista autoista ihan merkistä riippumatta...

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 10.08.17 - klo:18:28
https://m.kauppalehti.fi/uutiset/vwn-tyontekijat-huolissaan--golfin-ja-passatin-kysynta-hiipuu/qwnU5HZq

Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että sittarikuume on vallannut ostajat Euroopassa. Tiqsu myy, perinteinen hätspäkki, setani tai varkku ei. Tiquania näkyy kakkoskoppaisenakin runsaasti liikenteessä. Kun vielä ynnätään vageista muiden katumaasturimallien suuri tilauskanta ja kysyntä, niin ei ihme että muut menettää siivua. Paitsi tietysti meillä perinteisistä Octavia pitää todella hyvän myynnin -no onhan se luokassaan yksi parhaita kokonaisuuksia eli kova luu. Sanotaan että vanhemmat ikäpolvet ostaa suurimman osan uusista autoista. Kankeaselkäiset ja -jalkaiset ostavat cittarin, notkeat vaarit ja mummelit Octavian. ;D


vwmies

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.08.17 - klo:19:15
Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että sittarikuume on vallannut ostajat Euroopassa. Tiqsu myy, perinteinen hätspäkki, setani tai varkku ei. Tiquania näkyy kakkoskoppaisenakin runsaasti liikenteessä. Kun vielä ynnätään vageista muiden katumaasturimallien suuri tilauskanta ja kysyntä, niin ei ihme että muut menettää siivua. Paitsi tietysti meillä perinteisistä Octavia pitää todella hyvän myynnin -no onhan se luokassaan yksi parhaita kokonaisuuksia eli kova luu. Sanotaan että vanhemmat ikäpolvet ostaa suurimman osan uusista autoista. Kankeaselkäiset ja -jalkaiset ostavat cittarin, notkeat vaarit ja mummelit Octavian. ;D

Yksi syy on varmasti, että Ocu on varmasti kannibalisoinut sekä Passatin että Golfin myyntiä. Ocu tarjoaa melkein saman kuin kalliimpi Passat ja on tilavampi (mutta ei kai enää juurikaan halvempi) kuin Golf. Konserihan on jo lanseerannut uusia SUVeja, ja esim. Polosta on tulossa korotettu malli.
Ehkä tilanne korjaantuu (ja sitten kun disuka-skandaalin) pöly on laskeutunut....  ;)
Yritetään pärjätä.

rami

Kyllä laatuongelmat ovat tulleet aika kuuluisaksi VG autoissa.
Sotkabuumi lähti käyntiin edullisilla hinnoilla joilla vieläkin ratsastetaan ihmisten mielikuvissa.
On ollut liian paljon laatuongelmia ja muita sotkuja jotka vaikuttavat monien asiakkaiden ostopäätökseen.
Dieselrikot, DSG ongelmat, päästöhuijaukset, TSI moottorin laajamittaiset moottorivauriot ketjuongelmineen, jakohihnaongelmat.
Kaikki ikäviä mittavia ongelmia asikkaan näkökulmasta katsottuna.
Näin se on. ???

jyrsija

Mulla on ihan alusta asti ollut syyllinen olo kun olen joutunut asioimaan Laakkosen pskaputiikin kanssa näiden ongelmien kanssa, se minua eniten rassaa VW kanssa. Etteivät rehdisti myönnä suoraan suunnitteluongelmia ja tarjoa järkeviä korjauksia vaan maksattavat surutta mahd paljon asiakkailla;

- vaihdelaatikosta eivät aluksi halunneet korvata mitään! Väittivät etteivät korvaa kun moottorin öljynvaihto mennyt yli tai et ollut huoltanut autoa meillä. Ja DSG lootahan ei ole mitenkään kytköksissä moottoriin huoltomielessä. Sitä ei edes pitäisi mitenkään huoltaa (vaikka vaatii käytännössä hyvin paljon huoltoa)
- Jakoketjua eivät suostuneet korvaamaan mitenkään. Kuulema mennyt 500 tai 200 km yli öljynvaihto (Sehän ei vttu ole ongelma että ovat suunnitelleet sen niin että kiristyy öljynpaineella, ei....minun vika). Vaikka se rakenne muutettiin vaivihkaa myöhemmin
- turbosta: heidän korjausehdotus oli uusi turbo a la 1500-2000 euroa kun vika on pääasiassa huonosti suunniteltu hukkaportin säädin mitä ei aluksi edes ns saanut ostaa erikseen. Maksa itse viulut. Noh tuo on pienin murhe, uusia Mahlen säätimiä saa ostettua satkulla puolasta

Fakta on se että Folkkarikonsernin VM 2009-2012 1.2/1.4 bensakoneet DSG:n kera kärsivät senverran vakavista suunnitteluongelmista että voivat jättää tielle ihan milloin vaan. Ilman varoitusta. Riippumatta siitä paljonko on ajettu sitten viim ison huollon. Minulla levahti nyt se DSG laatikko ilman mitään varoitusta että koko auto ei suostu liikkumaan minnekkään. Tai levahti ja levahti, mikään ei todnäk ole siinä rikki mutta auton mielestä laatikko on ylikuumentuneessa tilassa vaikka ulkona olisi 17 astetta lämmintä.

Olen myös kuullut DSG huoltotapauksista jossa autoa ei ole saatu lodjun rempan jälkeen edes toimimaan kunnolla.

Täten minulla ei mene päähän miten VW/Skoda ei ole kärsinyt tämän enempää myynnin osalta. Audiongelmathan selvästi hoidetaan pois niin ettei asiakkaalle synny niistä ylimääräisiä kustannuksia, koska on premium-merkki jonka maine halutaan pitää "puhtaana". VW ongelmatkin hoidetaan paremmin tehtaan puolesta kuin Skodan. Ilmeisesti autoleasingit senverran kannattavaa touhua ettei sillä ole väliä jos 3 vuotta vanhoille autoille tulee odottamattomia arvonalennuksia tai jäävät halleille pitkäksi aikaa seisomaan. Eli Skodia ostetaan kuten ennen

Ja autoliike Laakkosen saa minusta mennä vaikka konkkaan heti. En ole kuullut ainakaan omalla paikkakunnallani siitä putiikista mitään hyvää.

tet

Lainaus käyttäjältä: jyrsija - 10.08.17 - klo:23:51
Täten minulla ei mene päähän miten VW/Skoda ei ole kärsinyt tämän enempää myynnin osalta.

No tähän voi minusta olla oikeastaan kaksi mahdollista syytä:

a) Ongelmat eivät ole niin laajoja kuin täällä foorumilla moni antaa ymmärtää.

b) VW-konsernin autoja ostavat sellaiset ihmiset, joille luotettavuus ei ole ykkösasia ja kaikki kaikessa. Sellaiset ihmiset ovat Toyotan asiakkaita, VW-konsernin autoista ihmiset hakevat jotain muuta kuin maksimaalista luotettavuutta.

Uskon itse että kyse on osin molemmista. Itselläni ei ole ollut suuria ongelmia VAG-autojeni kanssa, itse asiassa vähiten vikoja kaikista omistamistani autoista. Toisekseen kuulun juuri b-kohdan kohderyhmään, minulle luotettavuus ei ole ensisijainen ja kaiken muun alleen tallova ominaisuus auton valinnassa. Siksi uskalsin taas ostaa konsernin tuotteen, jo kolmannen.
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

Popo

"Ja autoliike Laakkosen saa minusta mennä vaikka konkkaan heti. En ole kuullut ainakaan omalla paikkakunnallani siitä putiikista mitään hyvää."

Sulla vaikuttaisi tällä hetkellä olevan ainakin kaksi ongelmaa: Laakkonen ja suhteellisen paljon ajettu auto, jonka arvo korjauskuluihin nähden alkaa olla vähäinen. Molemmat voi toki vaihtaa toiseen ja huollon vaihto ei maksa mitään, jos et ihan kovin kaukana vaihtoehdoista asu. Käsitin yhdestä aikaisemmasta viestistäsi, että olet asioinut Porvoon Laakkosella. Pääkaupunkiseudulla on muitakin merkkihuoltoja. Ei se niin mustavalkoista voi olla, että Audi hoitaa kaiken, Volkkari vähän huonommin ja Skoda ei mitään (Seat ilmeisesti menee tuohon Volkkarin osastoon?). Laakkonen ei päätä, mikä on virhevastuun piiriin kuuluvaa. Kuluttajaviranomaisellakin on siihen oma sanansa sanottavana. Uskon kyllä, että Laakkonen haluaa rahansa suoraan sinulta, eikä halua hankalampaa menettelyä Helkaman/tehtaan kanssa. Kirjelmät Kuluttajariitalautakuntaan eivät ole kivoja tehdä, mutta voivat kyllä olla vaivan arvoisia.

Itse en usko tuohon Skodan ja huolettoman tuottoisan autoleasingin olennaiseen kytkökseen. Kaikki tietämäni Skodalla ajavat ovat käsittääkseni ihan omilla rahoillaan (tai rahoituksella?) sellaisen ostaneet ja vieläpä jotkut tyytyväisinä saman merkkiseen ehtineet vaihtaneetkin.

Nykyisin autorahoitus on sen verran kilpailtua, että sekin kyllä kannustaa auton vaihtoon "ajoissa". Oma 1.2 TSI manuaali on toiminut n. 70 tkm moitteetta, mutta tuskin "uskallan" sillä kovin paljon yli 100 ajaa ennen vaihtoa. Sama juttu tosin ollut muidenkin automerkkien kanssa, mutta enemmän niissä on ollut itse maksettavaa remppaa jo näilläkin kilometreillä. Tässä vain normaalit huollot.

Nämä ovat vain omia mielipiteitäni, tuntematta elämäntilannettasi sen enempää. Rikki oleva auto on viimeinen asia, mitä ihminen arkeensa kaipaa. Toivotaan, että ratkaisu löytyy.
Skoda Octavia Elegance TSI 1.2 vm. 2012/MY13

ile

#26
Lainaus käyttäjältä: rami - 10.08.17 - klo:20:49
Dieselrikot, DSG ongelmat, päästöhuijaukset, TSI moottorin laajamittaiset moottorivauriot ketjuongelmineen, jakohihnaongelmat.

Mitäs nämä dieselrikot tai jakohihnaongelmat ovat? Mennyt ihan itsellä ohi tällaiset epidemiat vs. ketjut, öljy, puolat, mekatroniikka yms. Pihassakin ollut lukuisia VW-konsernin dieseleitä, joita yleisesti pidän konsernin vähävikaisimpina koneina.

Lainaus käyttäjältä: jyrsija - 10.08.17 - klo:23:51
Täten minulla ei mene päähän miten VW/Skoda ei ole kärsinyt tämän enempää myynnin osalta. Audiongelmathan selvästi hoidetaan pois niin ettei asiakkaalle synny niistä ylimääräisiä kustannuksia, koska on premium-merkki jonka maine halutaan pitää "puhtaana". VW ongelmatkin hoidetaan paremmin tehtaan puolesta kuin Skodan. Ilmeisesti autoleasingit senverran kannattavaa touhua ettei sillä ole väliä jos 3 vuotta vanhoille autoille tulee odottamattomia arvonalennuksia tai jäävät halleille pitkäksi aikaa seisomaan. Eli Skodia ostetaan kuten ennen

Kyllä ne Audin tapauksetkin vaativat vääntöä, jos mietitään vaikka noita öljynkulutustapauksia. Ehkä isoin ero tulee Audilla siitä, että pitkittäiskoneen S-Tronicit on ihan eri kampetta kuin poikittaiskoneellisten (siis DSG) ja poikittaiskoneellisia ei myydä ihan samassa volyymissa kuin vaikka Golffia ja Ocua.

a4b8

Tällä palstallahan täytyy haukkua, mutta nyt poikkeus: tetin ja Popon kirjoitukset olivat hyviä ja asiallisia.
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 10.08.17 - klo:19:15
Tuosta voi vetää sen johtopäätöksen, että sittarikuume on vallannut ostajat Euroopassa. Tiqsu myy, perinteinen hätspäkki, setani tai varkku ei.

Golf on myös jo ehtoopuolella elinkaartaan ja euroopassa tuo Passatin luokka on ollut laskussa jo 90-luvulta lähtien.

Trackpad

#29
Lainaus käyttäjältä: VAGNeverAgain - 01.04.17 - klo:18:51
Maaliskuussa ensirekisteröitiin eniten Toyotoja ja Nissaneita. Miksiköhän VAG-merkkien suosio hiipuu?

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/yllattaja-japanista-laittoi-autotilaston-uusiksi---ykkospaikka-vaihtui-maaliskuussa/NCs4zSc4?ref=iltalehti:c248%3Futm_source&utm_medium=boksi&utm_campaign=AlmaInternal&_ga=1.3629492.548262230.1485288802

Otetaas vähän (2.5v) pitkäaikaisempi vertailu ettei mene hätiköinniksi (lähteenä autoalan tilastokeskus, jokainen voi itse katsoa).

Vuodesta 2014 aina vuoden 2017 puoleenväliin Nissan on merkkinä suomen seitsemänneksi myydyin automerkki. Siis 3,5 vuotta putkeen. Vuoden vertailujaksolla 1-6/2016 ja 1-6/2017 itseasiassa Nissanin myynti oli -4,7% luokkaa. Toyotan myynti on kasvanut ja se on mennyt VW ohi. Tämä on fakta siis uusien henkilöautojen rekisteröinneissä. Mikä on mielenkiintoista on se että vuotuisessa uusien autojen rekisteröinneissä VW ei ole ollut vuositasolla prosentuaalisesti miinuksella vuosien vuosien 2014 -2016 kuin 2015, jolloin uusia autoja rekisteröitiin 100 autoa vähemmän kuin vuonna 2014 (-0,8%), uusia autoja rekisteröitiin silti 12856kpl, joka on paljon . Skoda taas on ollut vuosien 2014-2016 välillä aina plussalla rekisteröinneissä prosentuaalisesti verrattuna edellisiin vuosiin. Audin luvut ovat notkahtaneet vuonna 2015 verrattuna vuoteen 2014 jolloin rekisteröinnit olivat -14,2%. Muulloin sekin plussalla.

Uutisointi on aavistuksen klikkihakuista, vaikkakin tilastolliseti totta. Se miksi otin tähän kantaa ei johdu siitä että ajaisin VAG autolla, jokainen tehköön päätöksensä itse. Lähinnä provosoiva tapa esittää "tietoa" häiritsi.

Itseäni kiinnostaisi enemmän miten ihmiset liikkuvat eri merkkien välillä ja mikä on syynä vaihtoon. Tilastot on aina tilastoja.

Itse veikkaan että käytetyissä autoissa VAG konserni saattaa ottaa enemmän takkiin ja hyvin suurella todennäköisyydellä (tämä on sitten vain spekulointia koska todellista tietoa ei ole) skandaali on vaikuttanut monen ostopäätöksiin. Lisäksi koska VAG konserni on jo jäänyt kiinni, moni varmsti myös uskoo ettei sillä ole varaa tehdä moista uudelleen, jolloin uudet autot ovat "turvallisia" taas. Sitten on toki DSG, 1.4 koneen ongelmat jne. Silti se VAG vaan porskuttaa...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy