Kirjoittaja Aihe: VAG-merkkien suosio hiipuu  (Luettu 19955 kertaa)

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #30 : 11.08.17 - klo:12:49 »
Mitäs nämä dieselrikot tai jakohihnaongelmat ovat? Mennyt ihan itsellä ohi tällaiset epidemiat vs. ketjut, öljy, puolat, mekatroniikka yms. Pihassakin ollut lukuisia VW-konsernin dieseleitä, joita yleisesti pidän konsernin vähävikaisimpina koneina.

Kyllä ne Audin tapauksetkin vaativat vääntöä, jos mietitään vaikka noita öljynkulutustapauksia. Ehkä isoin ero tulee Audilla siitä, että pitkittäiskoneen S-Tronicit on ihan eri kampetta kuin poikittaiskoneellisten (siis DSG) ja poikittaiskoneellisia ei myydä ihan samassa volyymissa kuin vaikka Golffia ja Ocua.

Etkö todellakaan tiedä VG autojen dieselrikoista varsinkin pohjoisen oloissa?  Jäät särki monia koneita.  Itselläni 1.9 TDI löi jäät koneeseen ja kone pysähtyi kuin seinään. Onneksi oli vauhti hiljainen. Konerikkoa ei tainut tulla kuten monilla muilla on tullut. Heh! Jakohinhaongelmat ovat tosi kuuluja varsinkin pohjoisen teillä. Kannattaa seurata siitä tietämys kasvaa.
Samanlaista sontaa ja vääntöä se on takuuasioissa myös Audilla. Pahimmissa tapauksissa vetkutellaan asioissa kuukausia.

Poissa ile

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 363
  • C7 Allroad 3.0TDI
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #31 : 11.08.17 - klo:13:09 »
Etkö todellakaan tiedä VG autojen dieselrikoista varsinkin pohjoisen oloissa?  Jäät särki monia koneita.  Itselläni 1.9 TDI löi jäät koneeseen ja kone pysähtyi kuin seinään. Onneksi oli vauhti hiljainen. Konerikkoa ei tainut tulla kuten monilla muilla on tullut. Heh! Jakohinhaongelmat ovat tosi kuuluja varsinkin pohjoisen teillä. Kannattaa seurata siitä tietämys kasvaa.
Samanlaista sontaa ja vääntöä se on takuuasioissa myös Audilla. Pahimmissa tapauksissa vetkutellaan asioissa kuukausia.

Aa, nyt puhutaan jo ajasta jopa ennen common raileja. Siltikin aika hiljaista on näillä perusfoorumeilla mitä on tullut seurattua ultimatevwn alkuajoista lähtien ja yleensä jättänyt omaan arvoonsa nämä "monilla ollu / monia koneita / tosi kuuluisia" -kommentit ilman parempia datoja. Mutta tämä jo selvensikin tarpeeksi mitä nämä diesel-rikot nyt olivat.

Tuolla yleistämisen logiikalla mukaan vaan niin yleiset ja kuuluiset tukivarsiongelmat - tosin nekin on jo C5/B5-ajoilta. Ohan noita.

Poissa jyrsija

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #32 : 11.08.17 - klo:13:12 »
Nuo ovat aika pahoja vikoja kun auto kesken ajon vaan yhtäkkiä "pysähtyy" tai hidastuu merkittävästi. Turbon reistailujen yhteydessä tietokone lyö turbon kiinni jos ahtopaineet liian alhaisia, ja silloin koneesta aika pitkälti loppuu vääntö, oletan että sama ominaisuus diesel ja bensiiniautomobiileissa

Alkoi mietittyttää että onko sama mahdollista myös DSG lootan kanssa? Eli että ajotietokone ihan kesken ajon lyö vedon poikki, ts vaihtaa vapaalle 130 nopeudessa esim? Jos on näin, se on vielä vaarallisempi ominaisuus.

Itse en jaksa vääntää kuluttajasuojan kanssa enään vaikka pitäisi; Toivon että skandaalit "hoitavat pois" koko VW konsernin merkit jollain tapaa. Niinkuin kävi Opelille 90 luvulla. Ei ole vieläkään myyntiluvut mitä olivat parhaimmillaan

Nyt pitää miettiä miten sais ton romukopan taas edes vähän liikkumaan prkle ... edes omalle pihalle >:( >:( >:(

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.918
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #33 : 11.08.17 - klo:13:25 »
Alkoi mietittyttää että onko sama mahdollista myös DSG lootan kanssa? Eli että ajotietokone ihan kesken ajon lyö vedon poikki, ts vaihtaa vapaalle 130 nopeudessa esim? Jos on näin, se on vielä vaarallisempi ominaisuus.

Öh, nyt en kyllä ihan ymmärrä miksi se on vaarallinen ominaisuus? Jos vaihde menee vapaalle motarinopeudessa, niin sitten vaan rullailee pientareelle kun vauhti loppuu. Onhan sitä nyt maailman sivu autoja hyytynyt motarin poskeen, ei noissa kai nyt yleensä ole hirveästi ruumiita tullut. ???
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.633
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #34 : 11.08.17 - klo:13:33 »
Etkö todellakaan tiedä VG autojen dieselrikoista varsinkin pohjoisen oloissa?  Jäät särki monia koneita.  Itselläni 1.9 TDI löi jäät koneeseen ja kone pysähtyi kuin seinään. Onneksi oli vauhti hiljainen. Konerikkoa ei tainut tulla kuten monilla muilla on tullut. Heh! Jakohinhaongelmat ovat tosi kuuluja varsinkin pohjoisen teillä. Kannattaa seurata siitä tietämys kasvaa.
Samanlaista sontaa ja vääntöä se on takuuasioissa myös Audilla. Pahimmissa tapauksissa vetkutellaan asioissa kuukausia.

JA vielä jaksat ajaa VAG-konsernin autoilla? Onko perimmäinen syy, että saat purnata ja valittaa?

Öh, nyt en kyllä ihan ymmärrä miksi se on vaarallinen ominaisuus? Jos vaihde menee vapaalle motarinopeudessa, niin sitten vaan rullailee pientareelle kun vauhti loppuu. Onhan sitä nyt maailman sivu autoja hyytynyt motarin poskeen, ei noissa kai nyt yleensä ole hirveästi ruumiita tullut. ???

Ai ei ole? Otan esimerkkiä volvosta, jossa 2.0 päivityksen yhteydessä partikkelisuodattimen lämpötila-anturi menee rikki. Ohitettaessa KAKSI kertaa löi moottorin limb-moodiin ja toisella kerralla oli oikeasti hengenlähtö lähellä. Onneksi yhdistelmäkuskit eivät jarruta, vaikka rinnalla olijalla olisi kiire. Samoin kävi työkaverin miehelle, joka myös jätti toisen kerran jälkeen autonsa liikkeeseen ja vaihtoi merkkiä. Ensin vaihdetti toinen komponetti säästö syistä ja vika uudistui toisen kerran vastaavassa tilanteessa.
« Viimeksi muokattu: 11.08.17 - klo:13:37 kirjoittanut -karppa- »
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #35 : 11.08.17 - klo:13:49 »
Karppa... Sinua näyttää kovasti haittaavan jos totuuksia tuodaan esille näistä Vaggine romuista.
Miksi ei saisi totta puhua ja kirjoittaa?
Mikä poliisi se sinä luulet olevasi?
Minä kirjoitan aina totta ja selvää faktatietoa näissä asioissa.
En ole auton-nuolijatyyppiä, vaan voin tuoda viat AINA esille omasta kulkineesta.
Joilekkin se vaan on niin herkkä asia jos omassa kulkineessa on jotain ongelmia.
Mitä tulee nykyisiin VG autoihin niin kaksi viimeistä Audia ovat olleet molemmat täydellisiä katastrofipommeja. Siis UUSIA autoja. Molemmissa ikäviä vikoja jo alle 10 000 km aikana.
Pitäiskö näitä nyt sitten ruveta kehumaan ja hypistelemään???

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.918
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #36 : 11.08.17 - klo:13:52 »
Ai ei ole? Otan esimerkkiä volvosta, jossa 2.0 päivityksen yhteydessä partikkelisuodattimen lämpötila-anturi menee rikki. Ohitettaessa KAKSI kertaa löi moottorin limb-moodiin ja toisella kerralla oli oikeasti hengenlähtö lähellä. Onneksi yhdistelmäkuskit eivät jarruta, vaikka rinnalla olijalla olisi kiire. Samoin kävi työkaverin miehelle, joka myös jätti toisen kerran jälkeen autonsa liikkeeseen ja vaihtoi merkkiä. Ensin vaihdetti toinen komponetti säästö syistä ja vika uudistui toisen kerran vastaavassa tilanteessa.

No korkeintaan jossain (yli)tiukassa ohituksessa voi tulla vaaratilanne, muuten en osaa nähdä tuossa suurta dramatiikkaa. Motarilla ei tietysti lainkaan, kun ei ole vastaantulijoita, mutta kaksikaistaisella kyllä voi tulla.

Ohitushan on jo sinällään aina riski, jonka ohittaja tietoisesti ottaa. Jos auto hyytää kesken ohituksen, niin lähtökohtaisesti sinne omalle kaistalle pitäisi pystyä palaamaan. Jos ohittaa liian tiukassa paikassa, ja vielä toisen kerran vaikka auto on jo kerran "varoittanut", niin se menee kai jo enemmän kuskin kuin auton piikkiin?
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa jyrsija

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 21
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #37 : 11.08.17 - klo:13:59 »
Jos vauhtia on 120+ niin ei ajotietokone saisi katkaista vetoa noin vaan jos tulee joku vtun anturivika; Eri asia jossain hitaassa nopeuksissa tai jos lähtee liikkeelle, sitten se ei ole ongelma

Ja ramin teksti on täyttä asiaa  8)

Poissa Trackpad

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 442
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #38 : 11.08.17 - klo:14:14 »
Näin diplomaattisesti voisi sanoa että ei sellaista autoa olekkaan jossa ei joskus jotain vikaa olisi. Niin kauan kuin niissä on paljon tekniikkaa ja liikkuvia osia kaikki on lähtökohtaisesti mahdollista. Toisille sattuu enemmän kuin toisille. Yleistykset on aina vähän riskaapeleja ja varsinkin vain omien kokemustan kautta, se kun harvoin on kaikkien todellisuus.

Aina kun kysymys on bisneksestä ilmaista rahaa harvoin annetaan. Kuluttajan todellisuus on usein se että jos ei ole valveutunut ja pidä huolta omista eduistaan muut harvoin sitä tekee. Aina voi äänestää jaloillaan. Ketju alkaa yksittäisestä ihmisestä, sen jälkeen organisaatio ja sitten koko firma. Niissäkin on isoja eroja.

Palatakseni alkuperäiseen kysymykseen, joka oli siis hiipuuko VAG-merkkien suosio niin mielenkiintoista nähdä mitä loppuvuosi tuo tullessaan. Mitkä on siinä vaiheessa tilastolliset faktat. Sen jälkeen mitä seuraava vuosi tuo tullessaan.

Poissa a4b8

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 320
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #39 : 11.08.17 - klo:14:52 »
Missä voi ajaa Suomessa 130 km/h? Minulle tuntuu sattuvan teitä joissa rajoitus 80 km/h. Nekin ollut joskus satasen teitä.
Ja jonot sen kuin pitenee.
VW Vento
VW Passat 3B,3BG,3C
A4B8 Multitronic
A4B8FL Multitronic
A4B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW

Poissa TTO

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 654
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #40 : 11.08.17 - klo:14:58 »
Missä voi ajaa Suomessa 130 km/h? Minulle tuntuu sattuvan teitä joissa rajoitus 80 km/h. Nekin ollut joskus satasen teitä.
Ja jonot sen kuin pitenee.

Helsingistä lähtee neljään suuntaan moottoritie, joilla voi ajaa satoja kilometrejä ilman rangaistusta 129 km/h todellista.

Poissa teräksenharmaa

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.114
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #41 : 11.08.17 - klo:15:01 »
Jos tyyppivioista pitäisi jotain linjaa vetää, niin VW:n tuotteiden menekin pitäisi vain kasvaa tällä hetkellä, koska tilanne on ollut jo pitkään hyvä ja vikojen kaivelijat muistelijat joutuvatmenemään  historiaan, josta toki löytyy pahojakin tyyppivikoja, mutta ne eivät ainakaan itseäni auton ostajana kiinnosta pätkääkään. Se ei ole minulta pois, jos edeltäneessä korimallissa on ollut joku ongelma. Dieselkohunkin vaikutus oli korkeintaan lievästi positiivinen lyhyemmän toimitusajan ja hyvän alennuksen muodossa.

Poissa M_M

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 837
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #42 : 11.08.17 - klo:15:06 »
Pitäiskö näitä nyt sitten ruveta kehumaan ja hypistelemään???

Ei, vaan vastata karpan kysymykseen, eli miksi ostit Audin kun edellinen oli jo ihan paska koppura?
VCDS käytettävissä, Kotkan seudulla

Audi A3 SB 1.8TFSI Quattro S-tronic -13
Audi A4 2.0TFSI Quattro S-tronic -14

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.633
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #43 : 11.08.17 - klo:15:07 »
No korkeintaan jossain (yli)tiukassa ohituksessa voi tulla vaaratilanne, muuten en osaa nähdä tuossa suurta dramatiikkaa. Motarilla ei tietysti lainkaan, kun ei ole vastaantulijoita, mutta kaksikaistaisella kyllä voi tulla.

Ohitushan on jo sinällään aina riski, jonka ohittaja tietoisesti ottaa. Jos auto hyytää kesken ohituksen, niin lähtökohtaisesti sinne omalle kaistalle pitäisi pystyä palaamaan. Jos ohittaa liian tiukassa paikassa, ja vielä toisen kerran vaikka auto on jo kerran "varoittanut", niin se menee kai jo enemmän kuskin kuin auton piikkiin?

Jos yhdistelmä ajaa 100km/h rajoituksella 80km/h, niin minulla on tapana ajaa näistä ohi ja mahdollisimman ripeästi. Jos sinulle tuo on ylitiukka ohitus, niin taidat olla niitä persekärpäsiä ja ohituskaistoja odotteleva vuoronumero-ohittaja joita Suomessa on tänä päivänä liikaa.

Ja nimenomaan tuossa viassa oli se, että ahtaessa meni vikatilaan jolloin turbo hävisi pelistä. Sen jälkeen, kun et voi enää luottaa autoon laitan itse ainakin sen kiertoon. Eikä ole tapahtunut muilla autoilla. Volvolla pelleilyksi homman teki se, että oli kaksi komponenttia joista jompi kumpi saattoi aiheuttaa tuon vastaavan ongelman. Työkaverin miehen kohdalla kokeiltiin ensin vaihtaa toista komponenttia ja tällä riskeerattiin kuljettajan henki. Ilmeisesti tämäkin oli kuskin vika eikä valmistajan?

Väitän että Suomessa suurin osa 100km/h nopeusrajoituksista EI ole moottoritietä jolloin siellä on hitaampi joista ainakin minä menen ohi.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #44 : 11.08.17 - klo:16:15 »
Ei, vaan vastata karpan kysymykseen, eli miksi ostit Audin kun edellinen oli jo ihan paska koppura?

Miksi ostin???
Ostin siksi A4 B9 koska sain entisestä paljon paremman hyvityshinnan esim. kuin Tojotaan tai Volvoon.
Ajattelin tuon uuden A4 olevan jo laadukkaampi kuin edellä olevan A3 8V:n.
Mitäpä sitä turhia. Laatu ei ole parantunut miksikään. 6000 km jälkeen uikuttava vaihteisto.
Tuo moottorin sirisevä käyntiääni on kyllä aivan ihmeellinen. Pakkasella kun avaa konepellin -10 käynnistyksen jälkeen melu on aivan huumaava joka kuuluu moottorin yläosasta. Kovempi melu kuin dieselmoottorissa. (onko ominaista jos on niin ihmettelen 1.4 TFSI)
Nitinöiden ja natinoiden mestari kun ajaa vinosti korokkeen yli niin natinat kyllä kuuluu.
Ajettavuus on tuossa kyllä OK.
Pirunmoinen nitisijä ja melupesä oli myös tuo sijaiskärry A4 2.0 TDI quattro 50 kumit olivat alla.
Ihmetyttää vaan, että mistä ne äänettömät yksilöt löytyy.
Mattinen kirjoitti elämänsä viisaimman kannanoton nuista nitinöistä.
Osa ne todellakin ihastuksissaan hyväsyy eikä halua niitä kuulla.
Kumminkin tuossa autoluokassa niitä ei kuuluisi minunkaan mielstäni olla. ;D

Poissa Quattro A4

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 187
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #45 : 11.08.17 - klo:16:54 »
Miksi ostin???
Ostin siksi A4 B9 koska sain entisestä paljon paremman hyvityshinnan esim. kuin Tojotaan tai Volvoon.
Ajattelin tuon uuden A4 olevan jo laadukkaampi kuin edellä olevan A3 8V:n.
Mitäpä sitä turhia. Laatu ei ole parantunut miksikään. 6000 km jälkeen uikuttava vaihteisto.
Tuo moottorin sirisevä käyntiääni on kyllä aivan ihmeellinen. Pakkasella kun avaa konepellin -10 käynnistyksen jälkeen melu on aivan huumaava joka kuuluu moottorin yläosasta. Kovempi melu kuin dieselmoottorissa. (onko ominaista jos on niin ihmettelen 1.4 TFSI)
Nitinöiden ja natinoiden mestari kun ajaa vinosti korokkeen yli niin natinat kyllä kuuluu.
Ajettavuus on tuossa kyllä OK.
Pirunmoinen nitisijä ja melupesä oli myös tuo sijaiskärry A4 2.0 TDI quattro 50 kumit olivat alla.
Ihmetyttää vaan, että mistä ne äänettömät yksilöt löytyy.
Mattinen kirjoitti elämänsä viisaimman kannanoton nuista nitinöistä.
Osa ne todellakin ihastuksissaan hyväsyy eikä halua niitä kuulla.
Kumminkin tuossa autoluokassa niitä ei kuuluisi minunkaan mielstäni olla. ;D

Itselläni oli viime kesänä uuden korimallin A4 2.0 TDI quattro huollon sijaisautona. Siitä yksilöstä kuului hansikaslokeron suunnilta resonointiääntä, muuten oli kitinät ja narinat poissa. Omassa 2009 vuosimallin Audissa kuuluu välillä naksahdus kojelaudasta, vähän kuin kivi osuisi tuulilasiin. Lämpötilan vaihtelut aiheuttavat tuon äänen.

Kyllä ramin kannattaa jo luopua kokonaan VAGgineista, vaikka saisikin paremman hyvityksen niihin vaihtaessaan.
1.6 Mitsubishi Carisma (1999)
2.0 Mazda 6 (2003)
2.5 Volvo S40 T5 (2005)
2.0 Audi A4 quattro (2009)
2.0 BMW 320i xDrive (2015)

Poissa jabajee

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 263
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #46 : 11.08.17 - klo:17:55 »
VAG:n suurin ongelma ja eniten vitutusta aiheuttava asia on se, että kiistetään ja venkoillaan takuu ja virhevastuu asioissa ja yritetetään maksattaa asiakkaalla kaikki korjaukset. Jopa sellaisetkin mitkä muualla maailmassa on korvattu tehtaan puolesta.

Kaikissa autoissa on vikoja, joissain enemmän, joissain vähemmän. Kysymys on siitä miten mahdolliset ongelmat ja asiat hoidetaan. Ja siinä asiassa VAG ei todellakaan ole hyvässä maineessa. Hyvin hoidettu jälkimarkkinointi maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Huonosti hoidettu taas tulee todella kalliiksi.

Poissa mattinen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 805
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #47 : 11.08.17 - klo:17:57 »
Minä kirjoitan aina totta ja selvää faktatietoa näissä asioissa.

Minkä vuoksi tämä täytyy niin usein todeta? Onko kukaan koskaan epäillyt, että ilmoituksesi omistamasi auton vioista eivät pitäisi paikkansa?

Joilekkin se vaan on niin herkkä asia jos omassa kulkineessa on jotain ongelmia.

Asia voi tietysti olla niinkin, että täällä on ihmisiä, joiden "kulkineissa" ei ole ensimmäistäkään vikaa. Tästä ei tietenkään seuraa, että näillä henkilöillä olisi jokin kummallinen tarve kiistää sitä "totta ja selvää faktatietoa", jota sinä omasta autostasi jaat. Sen sijaan erimielisyyttä saattaa syntyä siitä, kuinka pitkälle meneviä johtopäätöksiä Audin laadusta yleensä voidaan tehdä sinun kokemustesi perusteella. Jonkun toisen kokemus Audista voi olla täsmälleen päinvastainen kuin sinulla: jollakin voi olla allaan esimerkiksi viides viaton Audi. Tällainen henkilö ei kiistä sinun autoasi koskevaa "faktatietoa",  mutta täysin ymmärrettävästi hänen voi olla vaikea yhtyä johtopäätökseesi Audin yleisestä laadusta, koska hänen oma kokemuksensa merkistä on täysin toisenlainen. Kyse ei siis ole mistään "herkkyydestä" tai " merkin nuolemisesta", vaan yksinkertaisesti siitä, että ihmisten kokemukset Audista vaihtelevat. Sinä et ole ainoa, jolla on "faktatietoa" Audista. Sitä on muillakin Audin omistajilla, eikä heidän "faktatietonsa" tee vähempiarvoiseksi pelkästään se seikka, että se sisältää positiivisia kokemuksia.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.633
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #48 : 11.08.17 - klo:17:57 »
VAG:n suurin ongelma ja eniten vitutusta aiheuttava asia on se, että kiistetään ja venkoillaan takuu ja virhevastuu asioissa ja yritetetään maksattaa asiakkaalla kaikki korjaukset. Jopa sellaisetkin mitkä muualla maailmassa on korvattu tehtaan puolesta.

Kaikissa autoissa on vikoja, joissain enemmän, joissain vähemmän. Kysymys on siitä miten mahdolliset ongelmat ja asiat hoidetaan. Ja siinä asiassa VAG ei todellakaan ole hyvässä maineessa. Hyvin hoidettu jälkimarkkinointi maksaa itsensä moninkertaisesti takaisin. Huonosti hoidettu taas tulee todella kalliiksi.

Maailmalta kuuluu vähän väliä paljonko Saksassa ja Jenkkilässä hyvitetään sitä ja tätä. Suomessa kustaan vain VAG:sten omistajia silmään ja kiistetään kaikki  ;).
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa mattinen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 805
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #49 : 11.08.17 - klo:18:05 »
VAG:n suurin ongelma ja eniten vitutusta aiheuttava asia on se, että kiistetään ja venkoillaan takuu ja virhevastuu asioissa ja yritetetään maksattaa asiakkaalla kaikki korjaukset.

Tästä venkoilusta minullakin on kokemusta. Minun olisi pitänyt selvittää, mistä autossani oleva vika (tavaratilaan tihkuva vesi) johtuu. Hölmöyttäni tätä "tutkimustyötä" jonkin aikaa harrastin. Sitten kyllästyin ja vaihdoin tyyliä. Asia hoidettiin sittemmin kuntoon, mutta hyvä kysymys on juuri se, miksei sitä voitu tehdä samantien ilman moista säätämistä.

Kaikissa autoissa on vikoja, joissain enemmän, joissain vähemmän. Kysymys on siitä miten mahdolliset ongelmat ja asiat hoidetaan. Ja siinä asiassa VAG ei todellakaan ole hyvässä maineessa.

Tässä suhteessa on erikoista, että VAG kuitenkin edelleen myy niin hyvin. Ehkäpä kyse on siitä, että suomalainen kuluttaja on niin nöyrä. Itsekin aluksi lähdin mukaan hölmöilyyn, jossa asiakas koettaa selvittää autossaan olevan vian syytä. Täytyy toivoa, että kuluttajat tässä suhteessa hieman reipastuvat.

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #50 : 11.08.17 - klo:18:49 »
Sehän tässä VG:in hommassa onkin ihmeellistä kun auton omistajan/asiakkaan on haettava viat autosta. Mitä pirua?  Eikö se korjaamon pidä viat etsiä eikä asiakkaan. Mielestäni asiakkaan osuus loppuu siihen kun ilmoittaa asiasta.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.633
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #51 : 11.08.17 - klo:19:32 »
Sehän tässä VG:in hommassa onkin ihmeellistä kun auton omistajan/asiakkaan on haettava viat autosta. Mitä pirua?  Eikö se korjaamon pidä viat etsiä eikä asiakkaan. Mielestäni asiakkaan osuus loppuu siihen kun ilmoittaa asiasta.

Oletko tehnyt niin ja vienyt autosi aina huoltoon, että saavat tuon takuunalaisen audisi kuntoon?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #52 : 11.08.17 - klo:21:37 »
Oletko tehnyt niin ja vienyt autosi aina huoltoon, että saavat tuon takuunalaisen audisi kuntoon?

Kyllä sen eteen on tehty työtä ja pajareissuja ja ääninäytteitä on kerätty monta kertaa. Ensimmäinen vikailmoitus asiasta on tehty jo keväällä.
Onhan tuo nyt pirunmoinen riesa asiakkaallekkin. Asia on selvästi todettu, että auto ei ole kunnossa. Perin hitaalta vaikuttaa asioidenhoito. Niin, ihmetyttää kyllä kun autokaupan yhteydessä tarjotaan jotain pirun lisäturvaa takuuseen miten tappista se olisi sen kanssa kun ei varsinaisia takuunalaisiakaan töitä saada tehtyä kun pirunmoisen väännön jälkeen. JOS sittenkään.
Pitänee alkaa koventamaan paukkuja jos ei asiat ala rullaamaan oikeudenmukaisesti.
Taitaa VG:llä olla vaikeaa ja ohjeistukset vedetty tappiin takuukysymyksissä.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.633
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #53 : 11.08.17 - klo:21:40 »
Kyllä sen eteen on tehty työtä ja pajareissuja ja ääninäytteitä on kerätty monta kertaa. Ensimmäinen vikailmoitus asiasta on tehty jo keväällä.
Onhan tuo nyt pirunmoinen riesa asiakkaallekkin. Asia on selvästi todettu, että auto ei ole kunnossa. Perin hitaalta vaikuttaa asioidenhoito. Niin, ihmetyttää kyllä kun autokaupan yhteydessä tarjotaan jotain pirun lisäturvaa takuuseen miten tappista se olisi sen kanssa kun ei varsinaisia takuunalaisiakaan töitä saada tehtyä kun pirunmoisen väännön jälkeen. JOS sittenkään.
Pitänee alkaa koventamaan paukkuja jos ei asiat ala rullaamaan oikeudenmukaisesti.
Taitaa VG:llä olla vaikeaa ja ohjeistukset vedetty tappiin takuukysymyksissä.

13 kertaa kolmeen vuoteen riitti mulle takuuhuoltoja, mutta Mattinenhan pyysi laittamaan tänne sitä ääniesimerkiä, mutta et viitsinyt laittaa.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #54 : 11.08.17 - klo:21:41 »
Jaa tuliko Mattisen autostakin "akvaario"?
Oot ollut asiasta varsin vaitonainen.

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #55 : 11.08.17 - klo:21:46 »
13 kertaa kolmeen vuoteen riitti mulle takuuhuoltoja, mutta Mattinenhan pyysi laittamaan tänne sitä ääniesimerkiä, mutta et viitsinyt laittaa.

En ala teidän kanssa täällä korjaamaan mitään autoja ääninäytteineen.
Se korjaaminen on merkkihuollon tehtävä.
Enkä myöskään tule ilmoittamaan mitä autolle on tehty sen korjaamisen yhteydessä.
Ettehän te sillä tiedolla mitään tee koska olette niin viisaita. ;D

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.633
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #56 : 11.08.17 - klo:21:48 »
Mutta kumminkin meidän pitää useammassa topic:ssa lukea sinun itkuvirsiä  ;)?

En ala teidän kanssa täällä korjaamaan mitään autoja ääninäytteineen.
Se korjaaminen on merkkihuollon tehtävä.
Enkä myöskään tule ilmoittamaan mitä autolle on tehty sen korjaamisen yhteydessä.
Ettehän te sillä tiedolla mitään tee koska olette niin viisaita. ;D
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #57 : 11.08.17 - klo:21:52 »
Mutta kumminkin meidän pitää useammassa topic:ssa lukea sinun itkuvirsiä  ;)?

Eihän sinun tarvitse niitä lukea.
Ole vaan tyytyväinen omaan "kulkineesi" ;D

Poissa rami

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.521
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #58 : 11.08.17 - klo:21:59 »
Kannattaa lukea tämän ketjun alkuperäinen kysymys.
MIKSI "VAG merkkien suosio hiipuu"?
Varmaan tuo johtuu siitä, että moni muukin on itkenyt mielessään nuita "itkuvirsiä". ;D ;D ;D
Mahdollisimman halvalla yritetään teettää alihankkijoille tavaraa jotta saadaan omat isot möhläykset kuitattua.
Luonnollisesti laadusta alkaa tulemaan kuraa joka ikävästi heijastuu myös asiakkaisiin.

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.633
    • Profiili
Vs: VAG-merkkien suosio hiipuu
« Vastaus #59 : 11.08.17 - klo:22:20 »
Eihän sinun tarvitse niitä lukea.
Ole vaan tyytyväinen omaan "kulkineesi" ;D

Valitettavasti, kun klikkaat uusia viestejä ne tulee vastaan halusit tai et.

Ja kiitos. Olen tyytyväinen kotterooni. Valitettavasti VAG-konserni ei suoraan tehtaalta saanut sellaista ulos, vaan joutuu itse sellaisen päivittämään.

EDIT: Tuttava soitti tuossa ja kysyi mitä mieltä olisin bensa Octaviasta ja voisinko sellaista suositella, kun on kokemusta skeidoista. Totesin että, jos ei ole dieseliä ostamassa, niin en suosittele yhtään 2010-luvun bensa vag:sta. Sanoin että kannattaa suosiolla sanoa jälkikasvulleen, että pysyy toyotoissa, kun iskä. Tuohon kiteytyy hyvin minun ajatusmaailma vag:sta.
« Viimeksi muokattu: 11.08.17 - klo:22:25 kirjoittanut -karppa- »
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi