3C vaihteensiirto

Aloittaja WoTi, 31.03.17 - klo:19:38

« edellinen - seuraava »

WoTi

2010 154tkm ajettu CBAB koneellinen 2.0TDi manuaali 4-motion kävi kaksoismassan vaihdossa kun
maahantuoja maksoi siitä 90%. Samalla vaihdettiin muut kuluvat osat jotka pääosin koituivat artistin maksettavaksi.. Eivät kuluu kytkin, paineasetelma yms pakettiin, maksua jäi vajaa 800â,¬ vaikka myyjäliikekin otti osaa 25% lopusta.
Muuten kaikki toistaiseksi kohtuullisesti lukuunottamatta kukkaron keveyttä ja takeltelevaa vaihteen siirtoa.

Ennen vaihteisto toimi kuin ihmisen mieli, nyt ei 1 vaihde tahdo mennä sisään, ja myös kakkonen hieman takeltelee.. Heti reklamoin, mutta ohjeistettiin ajamaan vkonloppu, mutta miksi tuo nyt siitä tulisi. Mikä voisi olla ongelma?? Jotenkin syö miestä, ettei merkkihuollon hinnoilla saada asioita kerralla toimimaan kuten ennen.

Sepittäjä

Hei WoTi,

Mulla hiukan samanlaista takertelua ja tuntuu,että vaijereiden ohjeen mukainen perussäätökään ei riitä. Voisitko kertoa täällä palöstalla, miten autossasi asia hoidettiin, jos hoidettiin ?
Onko muilla kokemuksia herkkyyden kanssa ja miten asian olette ratkaisseet ?
Itsekseni mietin,että voivatko ne vaijereitten päässä olevat kumia sisältävät puslat " väsyä", niin , että siitä tulee liikaa joustoa ja epämääräisyyttä vaihteen siirtäjän toimintaan ?

WoTi

Auto on menossa tarkistukseen tuon osalta. Jos ei syytä löydy, täytyy ite kai alkaa opiskeleen
säätöä.
Lähinnä se eniten häiritsee kun valoissa punasella heittää vapaalle ja kun tulee lupa mennä yrittää
nopeesti heittää ykkösen päälle, ei aina onnistu kevyehköllä sivuun vetämisellä kuten ennen vaan nyt keppiä pitää vetää melko kovin vasempaan reunaan jotta 1.vaihde menis aina päälle..

Sepittäjä

Niin...samat ovat oireet........ Olen jo tutustunut jonkin verran tähän systeemiin ja itse vaijerien perussäätö näyttää olevan ( ja onkin ) melko selväpiirteinen homma.    https://www.youtube.com/watch?v=sheTKD03hmo
Mutta systeemissä on " koko joukko" aika mitättömän näköisiä muoviholkkeja vipujen laakeroinnissa monessakin kohdassa, myös siellä vaihdekepin kotelossa alapuolellakin. Ja nuo vaijerien päätylaakeroinnit näyttävät myös pehmenevän ajan saatossa. Sulla varmaan ei ole vielä " ikäkulumaa" jai-" väsymystä " kun on noinkin vähän vasta ajettu. Mun kulkine on mennyt jo 325000 km............
Olis kiva saada tietää, saivatko huollossa homman kuntoon ja mikä oli se ratkaiseva TEMPPU ????
Menestystä.................................

WoTi

Auto tuli kuntoon säädön jälkeen.  En ossoo sannoo mikä
oli hieman pielessä, mutta nyt ainakin toimii paaljon paremmin. Eipä ne viereen mielellään päästä
ihmettelemään työn edistymistä..

Sepittäjä

No voihan nenä ! Minä kun luulin,että saisin jotain vihjettä omaani varten,että mitä voisin yrittää tehdä. Eivätkö ne sano, mistä kohdasta ne säätivät, jos kysyis sitä ? Oliko kuitenkinn niin ,että osia ei tarvinnut vaihtaa ?

WoTi

Joo ei  vaihdettu mitään noin 99.9% varmuudella, kun tämä kuitenkin toimi ennen laatikon irroitusta ja kilometrit vielä maltilliset. Vaijerien säätö ei vain ollut
ihan täydellisesti onnistunut kasauksen jälkeen.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy