Ohjelmointikysymyksiä

Aloittaja Ärkoo, 26.03.17 - klo:18:02

« edellinen - seuraava »

Ärkoo

Nyt kun yhteinen elämä on alussa, niin tekisi mieli teetättää muutamia muutoksia toimintoihin. Onko nämä mahdollisia, vai pelkkiä "essonbaari" juttuja?

1.Istuinlämmittimien tehon lasku 2. ja 3. asennoissa.
2. Lampunpesurin toiminnan muutos joko pitkän "pissityksen" jälkeen, tai joka 5. kerta, mutta vasta viimeisellä kerralla.
3. Valonvaihtajan vaatima nopeus alemmaksi. Nyt 60 km/h, joka kyllä liikaa.
4. Takaluukun sähköinen sulkeminen myös sisältä.
5. Start/stop-systeemin toiminnan muutos, että pysyisi pois myös käynnistyksen jälkeen, jos on aiemmin kytketty pois.

Kukahan nämä tekisi Kuopio/Iisalmi-alueella? Auto Octavia 2017.

kimppikoo

2-5 ovat toteutettavissa. 1. en ole kuullutkaan. Tekijää en osaa neuvoa, mutta eiköhän tämän foorumin kautta apuja löydy!

Kimppari

Star-stoppia ei tietääkseni saa "muistamaan" edellistä painallusta, mutta pystyy kokonaan disabloimaan pois.
SuperB 1.5TSI combi -21
ex:
Octavia 1.4TSI Elegance Combi -15
Octavia 2.0FSI Elegance HB -05

Laars

Start/stoppia ei saa virallisesti koodattua pois, koska päästöt. Onnistuu kikkailemalla, eli huijaa auton ulkolämpötilassa tms. arvossa. Suhtautuisin pikkasen varauksella.

M_M

Jänniterajaa muuttamalla se näistä uudemmista on yleensä koodattu pois. Mikäs siinä aiheuttaa varauksella suhtautumista? Start-stopille vain asetetaan niin kovat vaatimukset ettei se koskaan aktivoidu, kaikilta muilta osiltaan auto toimii kuten ennenkin.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

henripit

Olisi myös kiva kuulla mitä muutoksia muut ovat tehneet omiin ohjelmistoihin.

Selkeä lista:
1. xxx
2. xxx

jotta voi poimia sieltä itselle sopivia muutoksia ylös, ennen kuin ottaa yhteyttä koodaustaitoiseen henkilöön.
Ocu RS TDI DSG -14

henripit

Olihan tuolla ennestään jo toinenkin vastaava threadi: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=33842.0
Ocu RS TDI DSG -14

sljk

Utelin aiemmin toisella osiolla mirrorlinkin toiminnasta VAG:n vekottimista. Vastauksia ei herunut, joten yritän täältä.

Auto on VW Tiguan 2017 ja puhelin Sony Xperia Z3 Compact. Mirrorlink puhelimen näytön peilaus auton näytölle toimii moitteeta auton ollessa pysäytettynä ja käytettävissä on valtaosa puhelimeen ladatuista sovelluksista..

Heti kun lähdetään liikkeelle, niin kaikki puhelimen sovellukset lakkaavat toimimasta (myös Google maps, Nokian Here ja Sygicin navigointisoftat).

APK mirror kautta ladattu Android Auton navigointisofta onneksi toimii ajettaessa, mutta mirrorlink mykistyy.

Saisko tuon mirrorlinkin toimimaan myös auton liikkuessa?

tet

Lainaus käyttäjältä: sljk - 27.03.17 - klo:17:39
Saisko tuon mirrorlinkin toimimaan myös auton liikkuessa?

En tiedä saako vai ei, mutta noin se taitaa olla suunniteltu toimimaan tuo MirrorLink. Itse asiassa ainakaan Sygic ei lakkaa toimimasta; jos olet laittanut opastuksen päälle niin kyllä se ajo-ohjeita latelee ajon aikanakin. Näytöstä vaan ei näe karttaa, mikä tietenkin on täysin ähtäristä. :(
Nyt: Ford Kuga PHEV - puoli vuotta sähköttä
ex-vag:
  Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6 MY 2017 (7,3 l/100km)
  Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011 (6,2 l/100km)
  Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 MY 2010 (6,3 l/100km)

b1mpo

Mirrorlink ja android auto toimivat taustallakin, mutteivät koskaan samanaikaisesti. Itselle tuo on pettymys, koska voisin käyttää sygiciä välillä, mutta en halua bluetoothilla Spotifyä kuunnella. Eli nuo molemmat pysyvät päällä taustalla, vaikka menisi katsomaan auton tietoja.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ärkoo

Tällainen ohjehan tuolla jo aiemmin oli istuinlämmittimistä:
Briskodan foorumilta:

From a quick look at a saved adaptation map of Central Electronics (09), there do appear to be a few settings:

(1)-Seat fan charac. curve-Level_1_Sitz       25%
(2)-Seat fan charac. curve-Level_1_Lehne    30%
(3)-Seat fan charac. curve-Level_2_Sitz       25%
(4)-Seat fan charac. curve-Level_2_Lehne    30%
(5)-Seat fan charac. curve-Level_3_Sitz       53%
(6)-Seat fan charac. curve-Level_3_Lehne    58%
(7)-Seat fan charac. curve-Level_4_Sitz       53%
(8)-Seat fan charac. curve-Level_4_Lehne    58%
(9)-Seat fan charac. curve-Level_5_Sitz       80%
(10)-Seat fan charac. curve-Level_5_Lehne  85%
(11)-Seat fan charac. curve-Level_6_Sitz     80%
(12)-Seat fan charac. curve-Level_6_Lehne  85%

Google tells me that 'Sitz' translates to 'seat' and 'Lehne' to 'rest' (assume backrest). I can only assume that the six levels refer to driver and passenger, i.e. 1-3 for driver and 4-6 for passenger or vice

En tuosta mitään ymmärrä, mutta mahdollista ilmeisemmin on.

Liikkeellähdettäessä tämän 2.0 TDI:n saa helpommin sammumaan, kuin tuon emännän 3-mukisen litraisen. Tuossa litraisessa on vetoa jo tyhjäkynnillä, mikä tekee tästä kaksi kertaa suuremmasta koneesta helposti nyykähtävän. Kun kytkimen nostaa lattiasta, niin tyhjäkäynti nousee n. 200rpm automaattisesta. Saakohan tuota automaattinostoa nostettua vaikka toiset 200 lisää?

Ambientti

Lainaus käyttäjältä: Ã,,rkoo - 28.03.17 - klo:20:33
... I can only assume that the six levels refer to driver and passenger, i.e. 1-3 for driver and 4-6 for passenger or vice

No olisiko nyt kuitenkin toinen puoli asetukset 1,3,5 ja toinen puoli asetukset 2,4,6. ;)

jarmaho

#12
Lainaus käyttäjältä: Ã,,rkoo - 28.03.17 - klo:20:33

(1)-Seat fan charac. curve-Level_1_Sitz       25%
(2)-Seat fan charac. curve-Level_1_Lehne    30%
(3)-Seat fan charac. curve-Level_2_Sitz       25%
(4)-Seat fan charac. curve-Level_2_Lehne    30%
(5)-Seat fan charac. curve-Level_3_Sitz       53%
(6)-Seat fan charac. curve-Level_3_Lehne    58%
(7)-Seat fan charac. curve-Level_4_Sitz       53%
(8)-Seat fan charac. curve-Level_4_Lehne    58%
(9)-Seat fan charac. curve-Level_5_Sitz       80%
(10)-Seat fan charac. curve-Level_5_Lehne  85%
(11)-Seat fan charac. curve-Level_6_Sitz     80%
(12)-Seat fan charac. curve-Level_6_Lehne  85%

Google tells me that 'Sitz' translates to 'seat' and 'Lehne' to 'rest' (assume backrest). I can only assume that the six levels refer to driver and passenger, i.e. 1-3 for driver and 4-6 for passenger or vice


Olisko kysessä kuitenkin ilmastoidut istuimet? Seat fan = istuinpuhallin :o. Olen jostain saanut käsityksen että istuinlämmitin on seat heater  ???.

Itse ymmärrän taulukon niin että parametri 1. on ensimmäisen istuimen istuinosan teho ja parametri 2. on ensimmäisen istuimen selkänojan teho.
Parametrit 3. ja 4. ovat samat kuin parametrit 1. ja 2., mutta toiselle istuimelle.
Parametrit 5. ja 6. ovat taas ensimmäiselle istuimelle, jne.
Laatua se on huonokin laatu!
Edelliset käyttöjärjestyksessä:Passat GTE, Sharan, 2 x Touran, 2 x Passat, Golf, 2 x Passat.

E-mies

Joo näin taitaa olla, kokeilin joskus talvella eikä ollut mitään vaikutusta niin kuin epäilinkin. Minunkin englanti sanoisi että fan on fööni eikä perseenlämmitin. ;D
Lainaus käyttäjältä: jarmaho - 29.03.17 - klo:07:10
Olisko kysessä kuitenkin ilmastoidut istuimet? Seat fan = istuinpuhallin :o. Olen jostain saanut käsityksen että istuinlämmitin on seat heater  ???.

Itse ymmärrän taulukon niin että parametri 1. on ensimmäisen istuimen istuinosan teho ja parametri 2. on ensimmäisen istuimen selkänojan teho.
Parametrit 3. ja 4. ovat samat kuin parametrit 1. ja 2., mutta toiselle istuimelle.
Parametrit 5. ja 6. ovat taas ensimmäiselle istuimelle, jne.

golemi

Onkohan tuota mittariston keskellä olevaa näyttöä mahdollista ohjelmoida käytännöllisemmäksi? Tällä tarkoitan sitä, että siihen saisi näkymään yhtäaikaa kaksi tietoa. Esim nopeus siihen isompaan ylänäyttöön ja keskikulutus tai joku muu siihen alas pienempään näyttöön. Vai onko jopa mahdollista jostain valikoista näin tehdäkin ja oon vaan evo?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy