Skoda Octavia Combi 1.0 TSI DSG Style 2017 (MY18)

Aloittaja JS83, 23.03.17 - klo:16:58

« edellinen - seuraava »

JS83

Viime viikolla laitoin tilaukseen uudeksi siviiliautoksi kyseisen farkun.

Lisävarusteina:

-Laser White
-Sportalusta
-Trius 17" mustat vanteet
-Sivuturvatyynyt taakse
-Mustat kattokaiteet
-Irroitettava vetokoukku
-Winter-paketti
-Muoviset alustan suojalevyt
-Mustat listat sivuikkunoiden reunassa
-Mukautuva vakionopeudensäädin
-Taka roiskeläpät

Arvioitu saapumispäivä 30.6.17

JS83

Tänään selvisi, että auto menee tuotantoon viikolla 16.

JS83

Auto valmistunut ja nyt vain odotellaan Suomeen tuloa. Noin 4 viikkoa kuulemma menee.

seatts

Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

JS83

Lainaus käyttäjältä: seatts - 27.04.17 - klo:21:42
Olipa nopeaa tuo valmistuminen  :o

Joo, yllättävän nopeasti valmistui. Nyt kun tietää auton olevan jo valmis niin odottavan aika on pitkä ennen kuin sen alle saa. Eiköhän tuon toukokuun puolelle tule...

JS83

Auto saapui eilen liikkeen pihalle. Ensi viikon torstaina luovutus  8)


JS83

Pari päivää olen testaillut ja tyytyväinen olen. Ainut asia mistä en tykkää on start/stop ominaisuus. Moottorin sammuttua se ei todellakaan pehmeästi käynnisty uudelleen vaan koko auto tärähtää. Tuo toimii huomattavasti paremmin minun toisessa samanlaisessa 1.6 TDI:ssä. Silti otan sen aina pois käytöstä kun lähden ajamaan.

JS83

Heti kun sain auton alle niin ajoin suoraan rengasliikkeeseen vaihtamaan mukana tulleet Dunlop SportMaxxit pois ja tilalle tuli Michelin CrossClimatet mitkä ovat parhaat kesärenkaat millä olen koskaan ajanut. Auto on nyt todella hiljainen rengasääniltään!

ropellihattu

Hyvältä näyttää.

Ai hitto ku oma tulis nopeesti, kauhee polte!
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 20.05.17 - klo:15:36
Pari päivää olen testaillut ja tyytyväinen olen. Ainut asia mistä en tykkää on start/stop ominaisuus. Moottorin sammuttua se ei todellakaan pehmeästi käynnisty uudelleen vaan koko auto tärähtää. Tuo toimii huomattavasti paremmin minun toisessa samanlaisessa 1.6 TDI:ssä. Silti otan sen aina pois käytöstä kun lähden ajamaan.

En ole varma, mutta muistelisin, että litrasessa TSI:ssä ei ole tasapainoakselia koneessa ollenkaan joten tuolla voi olla jotain tekemistä asian kanssa. MuTua siis.
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

Pihistelijä

Mielenkiinnosta tiedustelisin, että paljonko kuluttaa bensaa?
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

JS83

Paljonhan tämä on toistaiseksi vienyt kun ajettu vasta 1tkm. Tienpäällä ajoin 170km suuntaansa ja nollasin kulutuksen niin toiseen suuntaan vei 6,6l/100km ja takaisin päin olikin enää 5,3l/100km. Eli eiköhän tämä tuosta vielä herkisty  :-\


Marko1478

Kannattaa investoida Obdeleveniin tai kysellä täältä joltain lähistöllä olevalta, josko voisi ottaa start/stopin pois päältä. Tietty tuolla obd11 saa niin paljon muutakin aktivoitua ja muuteltua että on sen arvoinen kapistus. Itse otin heti start/stopin pois päältä ja ajaminen on nykyään yhtä juhlaa :D

Hieno on kyllä ocu 8)
Skoda Superb MY17

seatts


Pääseekö sillä myös takaluukku käsiksi?

Vcds ei tunnista vielä tätä Faceliftiä  :-\
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

JS83

#15
Lainaus käyttäjältä: Marko1478 - 18.06.17 - klo:12:37
Kannattaa investoida Obdeleveniin tai kysellä täältä joltain lähistöllä olevalta, josko voisi ottaa start/stopin pois päältä. Tietty tuolla obd11 saa niin paljon muutakin aktivoitua ja muuteltua että on sen arvoinen kapistus. Itse otin heti start/stopin pois päältä ja ajaminen on nykyään yhtä juhlaa :D

Hieno on kyllä ocu 8)

Tuo ODBelevenin voisin kyllä hankkia kun 2 uutta Superbia ja 3 Octaviaa on tämän vuoden puolella vielä käytössä. Mistä kannattaa tilata ja mikä versio?

Edit. Taidanpa jättää ostamatta kun pitää joka muutoksesta/koodauksesta maksaa mitä tekee autoihin...

ropellihattu

Niin tuo oli mullekin nyt vähän epäselvää. Oliko niin, että ns. Pro-versiossa longcoding on ilmaista mutta ne valmiit koodit maksullisia?
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

ropellihattu

#17
Lainaus käyttäjältä: JS83 - 20.05.17 - klo:15:38
Heti kun sain auton alle niin ajoin suoraan rengasliikkeeseen vaihtamaan mukana tulleet Dunlop SportMaxxit pois ja tilalle tuli Michelin CrossClimatet mitkä ovat parhaat kesärenkaat millä olen koskaan ajanut. Auto on nyt todella hiljainen rengasääniltään!

Mielenkiinnosta, kun dunlopit näytti olevan omassa kiesissä alla, niin miksi vaihto? Onko dunlopeista paskoja kokemuksia?

Lainaus käyttäjältä: JS83 - 18.06.17 - klo:14:54
Tuo ODBelevenin voisin kyllä hankkia kun 2 uutta Superbia ja 3 Octaviaa on tämän vuoden puolella vielä käytössä. Mistä kannattaa tilata ja mikä versio?

Edit. Taidanpa jättää ostamatta kun pitää joka muutoksesta/koodauksesta maksaa mitä tekee autoihin...

Väärin. Pisteitä saa ilmaiseksi päivässä 5, vai oliko 6. Yks koodaus maksaa 10 pistettä, muutamaa poikkeusta lukuunottamatta. Lisäksi long codingilla saa koodattua ihan ilmaiseksi, tai siis niin, että tietää minne pitää sorkkia ja mitä. Eli samaan tapaan kuin VCDS:ssa. Vain nuo valmiit skriptit maksavat joko rahaa tai aikaa... :D
Edelliset: Golf Variant VI 1,6TDI -11 / Golf Variant V 1,9TDI -09 / Golf Variant IV 1,9TDI -04 / Opel Astra 1,6 -00 / Audi 80 1,8e -83 / BMW E21 1,5 -80

JS83

Ei ole Dunlopeista huonoja kokemuksia. Yhdessä aiemmassa uudessa autossa oli ne myös ensiasennusrenkaina ja ihan hyvät oli.  Kokemuksia sen sijaan on niin paljon tuosta Michelinin CrossClimateista, että siksi vaihdoin ne heti alle. 

mikama83

Tänään näitä tullu muutamia vastaan kun kesäloma ajelua tehnyt ja nämähän on oikein hyvännäköisiä vaikka sillon ensikuvien perusteella katsoin että empähän tiedä  :) Ja tämä hienompi noilla vanteilla yms :)

Mulla golffissa eka tankillinen tuolla tekniikalla oli tasan 5.0 litraa. Renkaat Hankookit jotka on kyllä hiljaiset mutta ei kovin hyvin rullaavat arvojen perusteella :(

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy