Dieselin aika on ohi

Aloittaja Raimo247, 15.03.17 - klo:17:54

« edellinen - seuraava »

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:12:59
Eiköhän kuka vaan osaa nestettä lorotella paikasta toiseen ;) mielstäni kyse on mukavuudesta. Arvostan sitä että auto tankkaa itsensä käymättä missään (ja itse vaikka sohvalla löhöten)


Itse arvostan sitä että ei tarvitse lähteä kotoa mihinkään töihin, voi tehdä töitä vaikka sohvalla löhöten. Tankkaamaan on mukavaa lähteä kun on hyvä auto alla, niin nauttii jokaisesta matkasta.






Visa

#151
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 22.05.17 - klo:13:54
Aika vaikea ymmärtää sitä, kuinka jollekin voi olla ongelma löytää bensa-asema, mutta kertaluokkia harvinaisemmat latauspisteet löytyvät ongelmitta. Yhdenkään pidemmän matkan kun teet, niin lataukseen kuluvan ajan laskelmasi heittävät kuperkeikkaa.

En ole kyllä kokenut minkäänlaiseksi ongelmaksi sähkön löytämistä Suomesta tähän mennessä  :D

Ja kun akun saa ladattua joka yö kotona täyteen ei oikeastaan juuri tarvetta (paitsi pidemmillä matkoilla) ole käydä latailemassa muualla. Esimerkiksi kävin pikalaturilla viimeksi maaliskuussa.


Ja ajan sähköautolla 40-50tkm vuodessa.

Maksoi muuten 30 tkm huolto pari viikkoa sitten 210eur. Tämäkin vaikutti aika ryöstöltä koska ainoa vaihdettava osa oli raitisilmasuodatin. Millekään muulle osalle (pl.jarruneste) ei määritelty vaihtoväliä. Mites teillä dieselmiehillä?  ;)

skrikoo

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:21:45


Maksoi muuten 30 tkm huolto pari viikkoa sitten 210eur. Tämäkin vaikutti aika ryöstöltä koska ainoa vaihdettava osa oli raitisilmasuodatin. Millekään muulle osalle (pl.jarruneste) ei määritelty vaihtoväliä. Mites teillä dieselmiehillä?  ;)
Diesel miehistä en tiedä, mutta kalliita ovat huollot jos bensa-autoon vertaa, 210â,¬ eikä edes tarvitse vaihtaa öljyjä ja suodatinta.

Visa

Lainaus käyttäjältä: skrikoo - 22.05.17 - klo:22:00
Diesel miehistä en tiedä, mutta kalliita ovat huollot jos bensa-autoon vertaa, 210â,¬ eikä edes tarvitse vaihtaa öljyjä ja suodatinta.

Joo muistelin tässä muutama vuosi sitten käyntejä huollossa volkkarin dieselin kanssa, alle tonnilla selvisi aika harvoin  :D

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:21:45
En ole kyllä kokenut minkäänlaiseksi ongelmaksi sähkön löytämistä Suomesta tähän mennessä  :D

Maksoi muuten 30 tkm huolto pari viikkoa sitten 210eur. Tämäkin vaikutti aika ryöstöltä koska ainoa vaihdettava osa oli raitisilmasuodatin. Millekään muulle osalle (pl.jarruneste) ei määritelty vaihtoväliä. Mites teillä dieselmiehillä?  ;)
Muuten hyvä, mutta aika hemmetin harvasta tökkelistä saa tehoa niin paljon, että sillä olisi mitään käyttöä pitkän matkan välilatauksessa. Jos jollakin tekee tiukkaa löytää bensapumppu, niin luulisi samalla saamattomuuden tasolla olevan lähes mahdotonta löytää riittävän Tehokas latausasema. Tai no Leafin tapauksessa tuo suuri teho on suhteellinen käsite. Mitä ne akut edes ottavat vastaan silloin, kun reitille osuu pikalatausmahdollisuus? Olisiko jotain 100-200 kilometriä puolessa tunnissa? Paljoa enempäähän niihin akkuihin ei edes sovi. Ei tuo vain ole sellainen auto, joka soveltuisi hyvin pitkille matkoille. Kaupugissa varmasti toimiva peli.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:21:45
Ja ajan sähköautolla 40-50tkm vuodessa.

50tkm vuodessa / 252 päivälle (Lasken ihan verotuksen laskennallisen 21 päivän mukaan kuussa) = 200km joka päivä sähköautolla  ;).

Minkäslaista pilotointia olet tekemässä oikeasti?
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:21:45
Maksoi muuten 30 tkm huolto pari viikkoa sitten 210eur. Tämäkin vaikutti aika ryöstöltä koska ainoa vaihdettava osa oli raitisilmasuodatin. Millekään muulle osalle (pl.jarruneste) ei määritelty vaihtoväliä. Mites teillä dieselmiehillä?  ;)
Viimeisin 30tkm huolto. Vaihdettu moottoriöljyt, ilmansuodatin, raitisilmansuodatin, öljynsuodatin, löpösuodatin ja jarrunesteet. Itse ostin osat ja pienellä monimerkkikorjaamolla huolto. Huolto maksoi kokonaisuudessaan karvan alle 150e.

Pekki

30tkm huolto, merkkiliikkeessä (marmorilla) - VW Passat DSG 4motion- 224EUR, ei alennuksia, eikä omia osia.

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:21:45
En ole kyllä kokenut minkäänlaiseksi ongelmaksi sähkön löytämistä Suomesta tähän mennessä  :D

Ja kun akun saa ladattua joka yö kotona täyteen ei oikeastaan juuri tarvetta (paitsi pidemmillä matkoilla) ole käydä latailemassa muualla. Esimerkiksi kävin pikalaturilla viimeksi maaliskuussa.


Ja ajan sähköautolla 40-50tkm vuodessa.

Maksoi muuten 30 tkm huolto pari viikkoa sitten 210eur. Tämäkin vaikutti aika ryöstöltä koska ainoa vaihdettava osa oli raitisilmasuodatin. Millekään muulle osalle (pl.jarruneste) ei määritelty vaihtoväliä. Mites teillä dieselmiehillä?  ;)

TDiih

Lainaus käyttäjältä: Pekki - 23.05.17 - klo:08:29
30tkm huolto, merkkiliikkeessä (marmorilla) - VW Passat DSG 4motion- 224EUR, ei alennuksia, eikä omia osia.

Mitä mahtaa 60tkm, 120tkm jne huollot maksaa?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

vasara

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:21:45
En ole kyllä kokenut minkäänlaiseksi ongelmaksi sähkön löytämistä Suomesta tähän mennessä  :D

Ja kun akun saa ladattua joka yö kotona täyteen ei oikeastaan juuri tarvetta (paitsi pidemmillä matkoilla) ole käydä latailemassa muualla. Esimerkiksi kävin pikalaturilla viimeksi maaliskuussa.
Noin käytettynä sähköauto toimiikin. Lyhyet työmatkat ja kauppareissut ja pitää olla oma paikka missä lataa päivittäin.. tien päälle ei ole käytännössä asiaa, ellei ole lehmän hermoja ja maailmantäysi aikaa tuhlattavaksi.

Lainaus käyttäjältä: Visa - 22.05.17 - klo:21:45
Maksoi muuten 30 tkm huolto pari viikkoa sitten 210eur. Tämäkin vaikutti aika ryöstöltä koska ainoa vaihdettava osa oli raitisilmasuodatin. Millekään muulle osalle (pl.jarruneste) ei määritelty vaihtoväliä. Mites teillä dieselmiehillä?  ;)
Huollot maksaa myös dieselissä roposia.. täysin marginaalinen kulu autoilun kokonaiskuluissa.


V60

Niin, kun puuhastellaan aina jonkin hypetyksen ympärillä niin laajempi näkökulma on aina tarpeen eikä kaikki silloin ole aina niin yksioikoista.

http://yle.fi/uutiset/3-9241906: "Lentoliikenne kasvaa kolme prosenttia vuosittain ja lentopolttoaineiden kysyntä kasvaa noin kahdeksan miljoonaa tonnia joka vuosi. Raakaöljytonnista keskimäärin 4,3 prosenttia tislataan lentopolttoaineeksi. Loput reilut 95 prosenttia on siis jalostettava muiksi tuotteiksi, koska maahankaan loppua ei voida kaataa. Jos siis lentoliikenne lisääntyy, lisääntyy dieselin, bensiinin ja kumppaneiden valmistus samassa suhteessa. Jossakin moottorissa tai tuotteessa nämä loput 95 prosenttia on siis pakko käyttää.

Jos esimerkiksi Suomessa dieselöljyn kulutus romahtaisi, pitäisi ylijäävä diesel kuljettaa vaikka Afrikkaan. Jonnekin se on myytävä, jos bensiinin kysyntä vastaavasti nousee tai pysyy sähköautojen yleistymisen vuoksi samana. Maahan dieseliäkään ei voi kaataa. "

Eikö tällöin lentoliikennettä pitäisi siis ensisijassa kurittaa kovalla kädellä. Vihertävät ihmiset suhtautuvat autoiluun karsaasti mutta lentämisestä ei puhutakaan kovin paljon koska onhan se mukava lähteä Tsadista viikonlopuksi Keski-Eurooppaan katselemaan maisemia. Laitetaan nyt aluksi vaikkapa 10 snt/lentokilometri/henkilö veroa lentomatkailuun. Kyllähän sitä nyt sen verran pitää ympäristön eteen olla valmis tekemään.

Entäpä sitten litiumin käyttö akuissa. Akkujen suuren määrän takia niiden poistaminen käytöstä ja kierrätys aiheuttavat haasteita. Esim. v.2010 litiumioniakuista päätyi kierrätykseen vain 5%

BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Visa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.05.17 - klo:07:08
50tkm vuodessa / 252 päivälle (Lasken ihan verotuksen laskennallisen 21 päivän mukaan kuussa) = 200km joka päivä sähköautolla  ;).

Minkäslaista pilotointia olet tekemässä oikeasti?

Pitkät työmatkat, esimerkiksi espoo-hämeenlinna-espoo ei 200km päivässä edes riitä. Sähköllä ajaen säästyy muuten bensakuluja ~300-400eur kuukaudessa jonka voi sijoittaa vaikka olueen tai muuhun hyödylliseen

vwmies

Lainaus käyttäjältä: Visa - 23.05.17 - klo:10:52
Pitkät työmatkat, esimerkiksi espoo-hämeenlinna-espoo ei 200km päivässä edes riitä. Sähköllä ajaen säästyy muuten bensakuluja ~300-400eur kuukaudessa jonka voi sijoittaa vaikka olueen tai muuhun hyödylliseen

En epäile tuota hetkeäkään, mutta ensin on hankittava se (vastaavankokoinen) kalliimpi (Passatin) sähköauto. Tuo ei ainakaan täällä kannata ennenkuin autoverotus menee uusiksi.  :( Vaikka uusiin seuraavan sukupolven kaikkiin automalleihin ei enää tulekaan nakuttajaa konepellin alle, niin nykyinen autokanta on vielä 15-20v. kuluttuakin osaksi liikenteessä - jollei sitä sitten puoliväkisin saada esim. verotuksella romutettua.
Ajoin muuten sunnuntaina Kehää pitkin ja takaisin 45km päästöpäivitetyllä slowmotionillani ja kotipihassa MFA näytti huimat 4,1l/100km.   :o
Yritetään pärjätä.

BMF

#164
Mikäli hybridiä meinaisi niin itsellänikin ainoa vaihtoehto olisi Passat GTE joka olisi koon mukaan verrattavissa octaviaan. Autolle tulisi vastaavilla herkuilla mitä nykyisessäkin hintaa noin 55k (15K enemmän mitä nykyinen). Mikäli matka-ajoa tulee yli 50km niin polttomoottori heräilee henkiin. 500km+ suuntaansa ajomatka niin keskikulutus onkin jos sitten lähempänä 4 litran lukemia. Sitten kun aletaan miettimään vuosittaista "säästöä" niin aika nihkeästi sitä eroa taitaa GTE:n hyväksi tulla esim 5 vuoden aikavälillä, vaikka olisi vielä hybridin huoltokin täysin ilmaista (jota se ei ole).

Eli tänä päivänä hybridiajokkien hinnat on ylimitoitettua ja esim näitä kansanautoja kuten ocua ei vielä ole hybridinä saatavilla. Ainakaan passatin GTE:llä todellista säästöä ei kyllä minun ajotarpeillani saisi millään perusteilla. Tosiaan kovilla pakkasilla se GTE:n polttomoottori käynnistyy eli 100% varmaa ei ole että pelkällä sähköllä aina ajellaan lyhyet matkat, vaikka olisi akku miten täynnä.

http://www.iltalehti.fi/autotestit/2016080922036342_at.shtml

Lainaus: "Ilmoitettu bensan keskikulutus jää GTE:llä 1,6 - 1,7 litraan sadalla, mutta käytännössä, jos akkuja ei pääse latailemaan säännöllisesti, kulutus liikkuu 6 - 7 litran vaiheilla kuten koeajossamme" .. jotenkin linkin otsikko ei nyt täsmää testituloksiin  ;D

Mikäli kyseessä sitten on työsuhdeauto ja ajomatkat koostuvat täysin kaupunkiajelusta niin voihan sitä riskaapelillä tämmöistäkin harkita.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

vasara

Lainaus käyttäjältä: V60 - 23.05.17 - klo:10:52
Niin, kun puuhastellaan aina jonkin hypetyksen ympärillä niin laajempi näkökulma on aina tarpeen eikä kaikki silloin ole aina niin yksioikoista.

http://yle.fi/uutiset/3-9241906: "Lentoliikenne kasvaa kolme prosenttia vuosittain ja lentopolttoaineiden kysyntä kasvaa noin kahdeksan miljoonaa tonnia joka vuosi. Raakaöljytonnista keskimäärin 4,3 prosenttia tislataan lentopolttoaineeksi. Loput reilut 95 prosenttia on siis jalostettava muiksi tuotteiksi, koska maahankaan loppua ei voida kaataa. Jos siis lentoliikenne lisääntyy, lisääntyy dieselin, bensiinin ja kumppaneiden valmistus samassa suhteessa. Jossakin moottorissa tai tuotteessa nämä loput 95 prosenttia on siis pakko käyttää.

Jos esimerkiksi Suomessa dieselöljyn kulutus romahtaisi, pitäisi ylijäävä diesel kuljettaa vaikka Afrikkaan. Jonnekin se on myytävä, jos bensiinin kysyntä vastaavasti nousee tai pysyy sähköautojen yleistymisen vuoksi samana. Maahan dieseliäkään ei voi kaataa. "

Eikö tällöin lentoliikennettä pitäisi siis ensisijassa kurittaa kovalla kädellä. Vihertävät ihmiset suhtautuvat autoiluun karsaasti mutta lentämisestä ei puhutakaan kovin paljon koska onhan se mukava lähteä Tsadista viikonlopuksi Keski-Eurooppaan katselemaan maisemia. Laitetaan nyt aluksi vaikkapa 10 snt/lentokilometri/henkilö veroa lentomatkailuun. Kyllähän sitä nyt sen verran pitää ympäristön eteen olla valmis tekemään.
Ihan rehellisesti sanottuna lentäminen on liian halpaa. Jos kaikki autoilun kulut lasketaan / kilometri, niin eestaas Keski-Eurooppaan lentolipun hinnalla ei pääse kuin viereiseen pitäjään kahville :)
Just ostin lipun melkein toiselle puolelle maapalloa ja hinta lähinnä nauratti.. saastutan pelkästään tuolla yhdellä eestaas lennolla yhtä paljon, kuin koko vuoden melko vähäisellä autoilullani, kun vertailuna käytetään seuraavaa 'nyrkkisääntöä'.
Lentokoneiden energiatehokkuus
Nyrkkisääntönä voidaan nykyisin pitää, että mannertenvälinen lento kuluttaa polttoainetta noin 3 litraa/matkustaja/100km, kun kone on täynnä. Lyhyemmällä matkalla suihkumatkustajakone kuluttaa polttoainetta noin 3 - 5 litraa/matkustaja/100 km, kun kone on täynnä.


Lainaus käyttäjältä: V60 - 23.05.17 - klo:10:52
Entäpä sitten litiumin käyttö akuissa. Akkujen suuren määrän takia niiden poistaminen käytöstä ja kierrätys aiheuttavat haasteita. Esim. v.2010 litiumioniakuista päätyi kierrätykseen vain 5%
Tämä toinen huomioitava ongelma, joka vain kasvaa jatkossa.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: BMF - 23.05.17 - klo:12:03
Lainaus: "Ilmoitettu bensan keskikulutus jää GTE:llä 1,6 - 1,7 litraan sadalla, mutta käytännössä, jos akkuja ei pääse latailemaan säännöllisesti, kulutus liikkuu 6 - 7 litran vaiheilla kuten koeajossamme" .. jotenkin linkin otsikko ei nyt täsmää testituloksiin  ;D

Jotenkin olen havaitsevinani pientä heittoa tuon ilmoitetun vs. todellisen kulutuksen välillä ::) Mitenköhän nuokin ilmoitetut muuttuu sen uuden ajosyklin myötä? Tullaanko edes pikkasen lähemmäs oikeaa elämää vai vieläkö riittää akuissa potkua ajamaan tuo uusikin testi läpi ilman polttomoottoria? ???

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: BMF - 23.05.17 - klo:12:03
Mikäli hybridiä meinaisi niin itsellänikin ainoa vaihtoehto olisi Passat GTE joka olisi koon mukaan verrattavissa octaviaan.

Onhan tuo Passat nyt monessa mielessä Octavian yläpuolella - hinta mukaan lukien. Miten olisi Kia Niro?

Lainaus käyttäjältä: Visa - 23.05.17 - klo:10:52
Pitkät työmatkat, esimerkiksi espoo-hämeenlinna-espoo ei 200km päivässä edes riitä. Sähköllä ajaen säästyy muuten bensakuluja ~300-400eur kuukaudessa jonka voi sijoittaa vaikka olueen tai muuhun hyödylliseen

Kyllä kyllä,mutta kerrotko jo viimein, kuinka nopeaa ja kätevää on Leafin akkujen lataaminen kesken pitkän siirtymän, jota Espoo-Hämeenlinna ei todellakaan ole.

BMF

#168
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 23.05.17 - klo:12:25
Miten olisi Kia Niro?

Hell NO!  ;D

Aika kaukaa liippaa nyt octavia mitoista. Tavaratila 400l. Jos tavaratilatarpeeni ois tuota luokkaa niin en ajelisi octavialla, enkä kyllä kiallakaan...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

BMF

Lainaus käyttäjältä: BMF - 23.05.17 - klo:12:29
Hell NO!  ;D

Aika kaukaa liippaa nyt octavia mitoista. Tavaratila 400l. Jos tavaratilatarpeeni ois tuota luokkaa niin en ajelisi octavialla, enkä kyllä kiallakaan...

Niin tosiaan sekin heikkous vielä että GTE:ssä tavaratila vetää vain 483 litraa perus-Passatin 650 litran sijasta (ocussa 610), koska kevyet "paristot" vie pohjasta tilaa
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Visa - 23.05.17 - klo:10:52
Pitkät työmatkat, esimerkiksi espoo-hämeenlinna-espoo ei 200km päivässä edes riitä. Sähköllä ajaen säästyy muuten bensakuluja ~300-400eur kuukaudessa jonka voi sijoittaa vaikka olueen tai muuhun hyödylliseen

Pitkät työmatkat yli 200km/per päivä jotka ajat puhtaasti sähköllä (Missä välissä lataat autoa)? Topic:n nimi on diesel:n aika on ohi. Ei bensan aika on ohi  ;).

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Visa

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 23.05.17 - klo:17:38
Pitkät työmatkat yli 200km/per päivä jotka ajat puhtaasti sähköllä (Missä välissä lataat autoa)? Topic:n nimi on diesel:n aika on ohi. Ei bensan aika on ohi  ;).

Eihän 200km ajamiseen mene kuin reilu pari tuntia. Kaiken lopun ajan autohan seisoo paikoillaan. Aikaa jää ylenmäärin lataamiseen. Mikäs ongelma tässä on? ihmiset tuntuu menevän ihan sekaisin kun pitäisi olla latauslaitetta ja vaikka mitä. Ihan tavallinen töpseli riittää ja niitä suomesta löytyy aika paljon tiuhempaan kuin huolto-asemia :D

Ja ei ole kyllä pidemmilläkään matoilla ollut ongelmia. Latauslaitteet poikkeuksetta ovat toimineet enkä ole joutunut jonottamaan. Kerran teki tiukkaa pikalaturin kanssa kun oli toinen (polttomoottori) auto pysäköinyt väärään ruutuun. Pienellä kikkailulla johto kuitenkin saatiin riittämään  ;)

vwmies

Uudehkojen suorasuihku-bensamoottorienkin pienhiukkaspäästöt pitäisi ainakin TM talvitestien mukaan saada kuriin esim. hiukkasloukuilla.

Dieselrintamalta kuuluu taas vaihteeksi "uutta":

http://app.kauppalehti.fi/uutiset/daimler-joutui-diesel-tutkinnassa-saksan-viranomaisten-syyniin-11-ratsiaa/XTDWDhvE/uusimmat

Eli tämä keissi (edes olutsellainen...  :P) ole vielä nähty, VAG, Renault, Mersu, Fiat .....  :o
Yritetään pärjätä.

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: vwmies - 23.05.17 - klo:18:21
Eli tämä keissi (edes olutsellainen...  :P) ole vielä nähty, VAG, Renault, Mersu, Fiat .....  :o

Miksi Rellu on tuossa ryhmässä mukana? Sehän sai jo synninpäästön että siinä ei ole moisia huijausohjelmia, vaan se on ihan sääntöjen mukainen. Toki jos/kun säännöissä on sitten porsaanreikiä joita voi sopivasti hyödyntää, niin asiahan on enää korkeintaan moraalineen kysymys, vaan ei siltikään lainvastainen 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

TDiih

GM on vedetty tähän soppaan mukaan, koska on käyttänyt VW:n dieseleitä 2011-2016  ;D

https://electrek.co/2017/05/25/gm-dieselgate-scandal/
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

europe

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 25.05.17 - klo:20:38
GM on vedetty tähän soppaan mukaan, koska on käyttänyt VW:n dieseleitä 2011-2016  ;D

https://electrek.co/2017/05/25/gm-dieselgate-scandal/

No ei tuossa jutussa ihan noin lukenut...

vasara

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 25.05.17 - klo:20:38
GM on vedetty tähän soppaan mukaan, koska on käyttänyt VW:n dieseleitä 2011-2016  ;D

https://electrek.co/2017/05/25/gm-dieselgate-scandal/
Kayttänyt siis jutun mukaan omissa Duramax koneissaan samankaltaisia huijauslaitteita kuin vw.
GM:n mukaan väite on vailla pohjaa.

TDiih

Tuli näköjään hieman luettua pikaisesti ylläoleva, my bad. Oli sitten perätön väite tai ei niin maineeseen vaikuttaa varmasti.
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

Eka Golf

Minä laitoin aikoinaan mökkiini "voimavirtapistorasian" eli myös sähkökulkine latautuu?  8)
Kuis muut on laittaneet?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy