Dieselin aika on ohi

Aloittaja Raimo247, 15.03.17 - klo:17:54

« edellinen - seuraava »

a_jaba

Kysyin kahdelta tutulta viljelijältä tuosta kipsikäsittelystä ja kumpikaan ei ollut kuullut sanaakaan.. että niin yleinen käytäntö  ;D

Ja molemmat siis pyörittävät maatiloja jotka ovat suomessa 100 suurimman tilan joukossa eli eivät ole mitään nappikauppiaita alallansa.

Suojakaistaleet sensijaan on ollut käytössä vuosikausia ja fosforin käyttöä on optimoitu jo yli 20 vuotta niin maatalouden päästöille on tehty jo huomattavia asioita jo viime vuosituhannella.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

vasara

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 30.03.19 - klo:17:36
No vasta hljanhan saatiin tuo "paskalaki" voimaan, joka iskee varsinkin haja-asutusalueella asuviin, jotta myös heidän jätevesiensä käsittely saadaan asianmukaisiksi - ja heti iskee isoa kapinaa pystyyn ::)
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006051183.html
Lähinnä tarkoitin tehtaita, kaivoksia yms., jotka 'lorautuksellaan' tuhoaa kerralla koko alueen vesistöt.
Kesämökkien satunnaiskäytöstä & muutamasta 'paskalain kapinoijasta' ei hirveästi kuormitusta tule verratuna em.

LainaaKysyin kahdelta tutulta viljelijältä tuosta kipsikäsittelystä ja kumpikaan ei ollut kuullut sanaakaan.. että niin yleinen käytäntö
Vastahan tuo on ollut kokeilussa.. jos luit aiemmat kirjoitukset ja linkit. Eli ei voi ollakkaan 'käytäntö'.

a_jaba

Pitkästä aikaa artikkeli jossa ei hössötetä idioottien mielipiteillä vaan kirjoitetaan asiasta järjen kanssa..

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/64c68c05-85c4-4518-bc4f-e2028ac0e453

Tosin pienhiukkaset ja typenoksidit sekottuu toimittajilla pikkasen liian herkästi  :D
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

GeeTee

Ihan ok mielipidepalstalle kirjoitus. Noin omana uutisena tuo kuitenkin enempi vaikuttaa vaan yksipuoliselta mainokselta jota voi olettaa automyyjäkonkarilta jolla oletettavasti piha täynnä dieseleitä  :P

ttiikeri

Eilen tuli julki mielenkiintoisempi uutinen. 46 000 tuontiautoa tuodaan maahan tänä vuonna joista lähes puolet on disukoita, autojen keskihinta 23 000 eur jolloin nämä syövät uusien autojen myyntiä suomessa. Kokonaista 171 kpl sähköautoja tuotu samaan aikaan eikä hybridienkään tuontikaan ollut isoa, 13% tosin hyvässä nousussa.

Kummallista legendaa että autoliikkeitten pihat täynnä disukoita ja samaan aikaan tuodaan maahan n. 23 000 dieseliä....60% tuojista autoliikkeitä ja 40% yksityisiä. Autojen keskiikä 6-7 vuotta. Kyllä suomi ajaa edelleen vahvasti dieselillä isommissa luokissa varsinkin.

https://yle.fi/uutiset/3-10870242

Audi A4 1.8 TFSI

Pihistelijä

Lainaus käyttäjältä: a_jaba - 17.07.19 - klo:13:09
Pitkästä aikaa artikkeli jossa ei hössötetä idioottien mielipiteillä vaan kirjoitetaan asiasta järjen kanssa..

Iltalehti kirjoittaa:
LainaaEnsiksikin nykyiset Euro 6 dieselmoottorit tuottavat hiilidioksidipäästöjä keskimäärin 15 % vastaavankokoisia bensiiniautoja vähemmän.

Omalla Seat Leon ST 1.0 TSI on nyt ajettu 1450 km tankilla ja vielä on bensaa jäljellä. Kulutus näyttää olevan 3,3 litraa. Sekalaista ajoa. Se tekee 76,5 g/km hiilidioksidia. Jos dieseli päästäisi 15% vähemmän, olisi sen päästöt 65 g/km. Se taas vaatisi 2,45 l/100 km kulutusta. Ei kyllä mene Euro6 dieselit niin vähällä.
Cupra Born 150 kW 58 kWh -22

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Pihistelijä - 17.07.19 - klo:16:12
Iltalehti kirjoittaa:
Omalla Seat Leon ST 1.0 TSI on nyt ajettu 1450 km tankilla ja vielä on bensaa jäljellä. Kulutus näyttää olevan 3,3 litraa. Sekalaista ajoa. Se tekee 76,5 g/km hiilidioksidia. Jos dieseli päästäisi 15% vähemmän, olisi sen päästöt 65 g/km. Se taas vaatisi 2,45 l/100 km kulutusta. Ei kyllä mene Euro6 dieselit niin vähällä.

Tuota noin, artikkelissa sanottiin 15% vähempi vrt vastaavan kokoisiin autoihin jolla tarkoitetaan auton painoa ja moottorin kokoa.Autosi lukemat on hienoja mutta olisi hienoa nähdä mitä 1.0 tsi kuluttaisi kun se laitetaan 1700 kg painoiseen nelivetoautoon. Itsellä on sellainen ja paras noteeraus 3.9 l/100 km matka ajossa. Ei taida 1.0 tsi pystyä samaan tuossa samassa kopassa? Toisekseen suorituskyky jäisi varmaan niin heikoksi ettei tuolla viitsisi ajaa.
Audi A4 1.8 TFSI

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 17.07.19 - klo:15:56
Eilen tuli julki mielenkiintoisempi uutinen. 46 000 tuontiautoa tuodaan maahan tänä vuonna joista lähes puolet on disukoita, autojen keskihinta 23 000 eur jolloin nämä syövät uusien autojen myyntiä suomessa. Kokonaista 171 kpl sähköautoja tuotu samaan aikaan eikä hybridienkään tuontikaan ollut isoa, 13% tosin hyvässä nousussa.

Kummallista legendaa että autoliikkeitten pihat täynnä disukoita ja samaan aikaan tuodaan maahan n. 23 000 dieseliä....60% tuojista autoliikkeitä ja 40% yksityisiä. Autojen keskiikä 6-7 vuotta. Kyllä suomi ajaa edelleen vahvasti dieselillä isommissa luokissa varsinkin.

https://yle.fi/uutiset/3-10870242

Ainoa käyttövoima jonka käytettyinä tuonti Suomeen on vähentynyt edellisvuodesta on diesel. Yhteensä kaikkien tuonti kasvanut 21% edellisvuodesta. Näin ollen kaikkien muiden tuonti on suhteellisesti kasvanut todella paljon ja tuosta linkistä kyllä näkee virallisesta raportista missä ne kasvun kohdat ovat  8)

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/uusien-henkiloautojen-ensirekisteroinnit-laskussa-sahkoautojen-ja-kaytettyjen


Archie

#2288
Heh, enpäs malta olla heittämättä kommenttia. Just viime perjantaina kävin ostamassa Ruotsista profiilin mukaisen 4x4 diesel-Ocun.  :o  Joka tapauksessa havainto oli sekä Suomesta että Ruotsista, että vastaavia Ocuja (mieluummin olisin ostanut Scoutin, mutta ei ollut muita kuin p:n ruskeita tarjolla) oli hyvin vähän tarjolla. Ja vain liikkeissä, yksityisillä ei lainkaan.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 17.07.19 - klo:17:02
Ainoa käyttövoima jonka käytettyinä tuonti Suomeen on vähentynyt edellisvuodesta on diesel. Yhteensä kaikkien tuonti kasvanut 21% edellisvuodesta. Näin ollen kaikkien muiden tuonti on suhteellisesti kasvanut todella paljon ja tuosta linkistä kyllä näkee virallisesta raportista missä ne kasvun kohdat ovat  8)

https://www.traficom.fi/fi/ajankohtaista/uusien-henkiloautojen-ensirekisteroinnit-laskussa-sahkoautojen-ja-kaytettyjen

Jos dieselien tuonti on alentunut reilut 4% ja vieläkin olllaan n 23000 tasossa, niin tällä tahdilla menee aika kauan kun tuo 171 kpl sähköautot saavuttavat dieselit 😀.

Toisekseen diesel on pärjännyt loistavasti kun otetaan huomioon kaikenlainen agitaatio mitä lehdistö ja media on tuota käyttövoimaa vastaan suoltanut.

Et kommentoinut mitään väitteesi tueksi että dieselit jää sun mielestä myymättä? Miksi niitä tuodaan paljon, vieläpä uudempaa eu6 kalustoa? Miksi kaikki ei halua siirtyä sähköön tai hybrideihin?
Audi A4 1.8 TFSI

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 17.07.19 - klo:16:33
Tuota noin, artikkelissa sanottiin 15% vähempi vrt vastaavan kokoisiin autoihin jolla tarkoitetaan auton painoa ja moottorin kokoa.Autosi lukemat on hienoja mutta olisi hienoa nähdä mitä 1.0 tsi kuluttaisi kun se laitetaan 1700 kg painoiseen nelivetoautoon. Itsellä on sellainen ja paras noteeraus 3.9 l/100 km matka ajossa. Ei taida 1.0 tsi pystyä samaan tuossa samassa kopassa? Toisekseen suorituskyky jäisi varmaan niin heikoksi ettei tuolla viitsisi ajaa.

Eräällä täällä on pakonomainen tarve kurostaa omaa ajoprofiliaan useassa topic:ssa johon todella harva pääsee. Mitä 1.0TSI:n tulee, niin kyllä sellaisella ajaa, mutta ostaisiko itselle, niin tuskin, mutta joku sillä voi tienata kilometrikorvauksia....
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 17.07.19 - klo:17:26
Jos dieselien tuonti on alentunut reilut 4% ja vieläkin olllaan n 23000 tasossa, niin tällä tahdilla menee aika kauan kun tuo 171 kpl sähköautot saavuttavat dieselit 😀.

Toisekseen diesel on pärjännyt loistavasti kun otetaan huomioon kaikenlainen agitaatio mitä lehdistö ja media on tuota käyttövoimaa vastaan suoltanut.

Et kommentoinut mitään väitteesi tueksi että dieselit jää sun mielestä myymättä? Miksi niitä tuodaan paljon, vieläpä uudempaa eu6 kalustoa? Miksi kaikki ei halua siirtyä sähköön tai hybrideihin?

Niin, siis tällä vauhdilla menee hivenen reilu 1,5 vuotta ennen kuin ladattavat hybridit ohittavat dieselit tuontien määrässä ei taida yllättää ketään edes Kurikassa  8)

ile

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 17.07.19 - klo:17:26
Jos dieselien tuonti on alentunut reilut 4% ja vieläkin olllaan n 23000 tasossa, niin tällä tahdilla menee aika kauan kun tuo 171 kpl sähköautot saavuttavat dieselit 😀.

Toisekseen diesel on pärjännyt loistavasti kun otetaan huomioon kaikenlainen agitaatio mitä lehdistö ja media on tuota käyttövoimaa vastaan suoltanut.

Et kommentoinut mitään väitteesi tueksi että dieselit jää sun mielestä myymättä? Miksi niitä tuodaan paljon, vieläpä uudempaa eu6 kalustoa? Miksi kaikki ei halua siirtyä sähköön tai hybrideihin?


Nykyinen biili on viimeiseen 6-7 vuoteen pisimpään pihassa pysynyt peli (tänä aikana yhdeksäs) ja nyt 70tkm/1,5v jälkeen olisi kova hinku päästä kaupoille ja saada jotain muuta. Sinänsä helpot speksit - ei pakumaista autoa hyvillä tiloilla (500l+ Kontti), isommalla kuormalla järkikulutus ja sen sietäminen ajettavuuden ja eleettömän & helpon etenemisen suhteen (ei tarvitse polkea tai huudattaa) plus neliveto (ei pilipali).

Kovasti haluaisin muuta, mutta ei vaan löydy kuin dieseleitä. Yritin jopa tiputella automaatin filtteristä pois, mutta ei auta ei vaikka halua olisikin  ::)

Ei muuten hetkeen ole tullut tähän ketjuun diesel/bensa mittarihinnoista materialia. Mistäköhän kiikastaa..

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 17.07.19 - klo:17:26
Jos dieselien tuonti on alentunut reilut 4% ja vieläkin olllaan n 23000 tasossa, niin tällä tahdilla menee aika kauan kun tuo 171 kpl sähköautot saavuttavat dieselit 😀.

Alhaalta lähtenyt ja jyrkästi nouseva sähköautojen myynti tarkoittaa sitä, että käytettynä niitä on vain vähän tarjolla. Jos katsoo uusien myyntiä, niin siellä näkyy jo paljon nopeampi muutos. Sähköautojen myynti on melkein kolminkertaistunut ja dieseleiden myynti on tippunut melkein neljänneksen. Noilla kulmakertoimilla käyrien kohtaaminen on väistämätöntä.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 17.07.19 - klo:19:58
Niin, siis tällä vauhdilla menee hivenen reilu 1,5 vuotta ennen kuin ladattavat hybridit ohittavat dieselit tuontien määrässä ei taida yllättää ketään edes Kurikassa  8)


En valitettavasti usko ennustukseesi, enkä usko että kurikassakaan uskotaan. Antaapa ajan näyttää.
Audi A4 1.8 TFSI

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.07.19 - klo:02:09
Alhaalta lähtenyt ja jyrkästi nouseva sähköautojen myynti tarkoittaa sitä, että käytettynä niitä on vain vähän tarjolla. Jos katsoo uusien myyntiä, niin siellä näkyy jo paljon nopeampi muutos. Sähköautojen myynti on melkein kolminkertaistunut ja dieseleiden myynti on tippunut melkein neljänneksen. Noilla kulmakertoimilla käyrien kohtaaminen on väistämätöntä.

Määrät on niin kovin pieniä joten on mukava katsoa noita isoja prosentteja, ei niistä isoa kuvaa saa aikaiseksi. Ilman valtiovallan toimia ja autonvalmistajien rajuja portfolio muutoksia menee todella pitkään että sähkö nousee valtaan. Tosiasia on että diesel my dieselin voimin jatkaa pitkään, kaasun, bensan ja eri sähköjen rinnalla.
Audi A4 1.8 TFSI

GeeTee

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 18.07.19 - klo:08:28

En valitettavasti usko ennustukseesi, enkä usko että kurikassakaan uskotaan. Antaapa ajan näyttää.

Tuo nyt ei ollut mikään ennustus vaan ihan tilastoista saatava fakta  :o

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 18.07.19 - klo:08:37
Määrät on niin kovin pieniä joten on mukava katsoa noita isoja prosentteja, ei niistä isoa kuvaa saa aikaiseksi. Ilman valtiovallan toimia ja autonvalmistajien rajuja portfolio muutoksia menee todella pitkään että sähkö nousee valtaan. Tosiasia on että diesel my dieselin voimin jatkaa pitkään, kaasun, bensan ja eri sähköjen rinnalla.

Ei tuo uusien sähköautojen myynti enää ihan marginaalista ole. Noin kymmenesosa dieseleiden myynnistä. Näin rajulla muutosnopeudella myynnit risteävät jo lähivuosina. Senhän jo tiedämme, että jokaiselta valmistajalta tulee enemmän sähköautoja markkinoille. Tiedämme myös sen, että sähköautojen hinnat tippuvat. Ranget kasvavat ja latausverkko paranee. Kaikki muutoksen ajurit ovat siis kasassa. MY diesel on tietenkin pienipäästöistä poltettavaa mutta ikävä kyllä harvojen huvi.

vwmies

Lainaus käyttäjältä: ile - 18.07.19 - klo:00:55

Nykyinen biili on viimeiseen 6-7 vuoteen pisimpään pihassa pysynyt peli (tänä aikana yhdeksäs) ja nyt 70tkm/1,5v jälkeen olisi kova hinku päästä kaupoille ja saada jotain muuta. Sinänsä helpot speksit - ei pakumaista autoa hyvillä tiloilla (500l+ Kontti), isommalla kuormalla järkikulutus ja sen sietäminen ajettavuuden ja eleettömän & helpon etenemisen suhteen (ei tarvitse polkea tai huudattaa) plus neliveto (ei pilipali). )

Ei muuten hetkeen ole tullut tähän ketjuun diesel/bensa mittarihinnoista materialia. Mistäköhän kiikastaa..

Tässä suurstadin yksi B+D hinta kesäpäivän ratoksi:

Neste Helsinki Viikki   95E 1.489   ja D  1.289   eli tasan 0,20, / l. Ja eikun laskemaan kannattavuutta....  ;)

... ja pohjakulutus auton oman MFAn mukaan 3,4l/100km, Passat 1.6TDi man. (saa huomauttaa ajotieturin virhe% vapaasti)  ;D
Yritetään pärjätä.

ttiikeri

Otetaanpa uutta näkökulmaa tähän keskusteluun. Saksassa myytiin alkuvuonna 1.8 miljoonaa autoa ja markkinana se on noin 36 kertaa suomen markkina autojen suhteen. Täällä minimarkkinassa hehkutetaan että dieseliin  myynti on uusissa alentunut  kun saksassa dieselin myynti on noussut 3% alkuvuonna vrt vuoden takaiseen tilanteeseen. Syynä tähän pidetään mm diesel keskustelun laantumista. Lukemat ovat kovia, ensimmäisen 6 kk aikana myytiin yli 600 000 dieseliä markkinaosuuden ollessa 32.9%,.sähköautoja myytiin 1.7% nousua 80%., plugin hybridejä osuus 0.9% laskua 0.9%  Kaikkia sähköavusteisia n 100 000 kappaletta eli osuus reilu 6%. Bensiiniautojen myynti laski 5.4%. Eli bensiiniautot ovat menettäneet markkinaosuuttaan ja se on valunut hybrideihin ja plugarit ovat menettäneet asemiaan merkittävästi.

Jos dieselin markkinaosuus on noussut 3% ja yleinen markkina ei ole kasvanut niin millä perusteella dieselin ja hybridien myynti kohtaa 1.5 v päästä. Nyt siis puhutaan 36 kertaa isommasta markkinasta kuin suomessa.

Täytyy muistaa että saksan markkina ohjaa hyvin vahvasti markkinoita koko euroopassa, esim käytettyjen autojen kaupassa ja muutenkin. Siksi ennustankin että suomessakin diesel säilyttää vahvan aseman tuontiautoissa jatkossakin, samoin tulee tapahtumaan uusissakin autoissa.

Die alternativen Antriebe zeigten im ersten Halbjahr überwiegend positive Entwicklungen. Es kamen 102.995 Hybrid-Pkw (5,6 %/+69,1 %), darunter 16.525 Plug-in-Hybride (0,9 %/-0,9 %) und 31.059 Elektro-Pkw (1,7 %/+80,2 %) zur Neuzulassung. Flüssiggasfahrzeuge (4.863/+93,2 %) waren mit einem Anteil von 0,3 Prozent stärker gefragt als Erdgasfahrzeuge (3.193/-55,6 %) mit einem Anteil von 0,2 Prozent. 59,4 Prozent der Neuwagen waren Benziner (1.098.029/-5,4 %), 32,9 Prozent waren mit einem Dieselantrieb ausgestattet (608.753/ +3,0 %). Der durchschnittliche CO2-Ausstoß betrug in den ersten sechs Monaten 157,7 g/km.

               
https://www.kba.de/DE/Presse/Pressemitteilungen/2019/Fahrzeugzulassungen/pm15_2019_n_06_19_pm_komplett.html;jsessionid=4A75C8F1501398358DA0159585F03AEF.live21303?nn=2141748
Audi A4 1.8 TFSI

vwmies

Saksan oma ongelmahan on/oli Nox päästöhuijaukset (useamman merkin vilunki) sekä Euro5 normin runsaslukuiset dieselautot, joille herättiin antamaan ajokieltoja tänne sun sinne. Tämä heijastuu viiveellä muihinkin maihin. Saksassa ajetaan kovaa ja yli 10v. autot alkavat olla suureksi osaksi muualle myytävää kalustoaa.
Yritetään pärjätä.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 18.07.19 - klo:10:52
Otetaanpa uutta näkökulmaa tähän keskusteluun. Saksassa myytiin alkuvuonna 1.8 miljoonaa autoa ja markkinana se on noin 36 kertaa suomen markkina autojen suhteen. Täällä minimarkkinassa hehkutetaan että dieseliin  myynti on uusissa alentunut  kun saksassa dieselin myynti on noussut 3% alkuvuonna vrt vuoden takaiseen tilanteeseen. Syynä tähän pidetään mm diesel keskustelun laantumista. Lukemat ovat kovia, ensimmäisen 6 kk aikana myytiin yli 600 000 dieseliä markkinaosuuden ollessa 32.9%,.sähköautoja myytiin 1.7% nousua 80%., plugin hybridejä osuus 0.9% laskua 0.9%  Kaikkia sähköavusteisia n 100 000 kappaletta eli osuus reilu 6%. Bensiiniautojen myynti laski 5.4%. Eli bensiiniautot ovat menettäneet markkinaosuuttaan ja se on valunut hybrideihin ja plugarit ovat menettäneet asemiaan merkittävästi.

Täytyy muistaa että saksan markkina ohjaa hyvin vahvasti markkinoita koko euroopassa, esim käytettyjen autojen kaupassa ja muutenkin. Siksi ennustankin että suomessakin diesel säilyttää vahvan aseman tuontiautoissa jatkossakin, samoin tulee tapahtumaan uusissakin autoissa.

Jos haluat puhua isommasta kokonaisuudesta, niin rusinoiden poimiminen pullasta on aika turhaa hommaa. Saksa ja Baltian maat ovat ainoita EU:ssa tässä veneessä. Kokonaisuutena dieseleiden osuus laskee.

https://autovistagroup.com/news-and-insights/diesel-share-new-cars-europe-falls-below-third

Freeze

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 18.07.19 - klo:10:52
Otetaanpa uutta näkökulmaa tähän keskusteluun (...)

Saksassahan lähtivät CO2 -päästöt nousuun, kun kuluttajat lakkasivat ostamasta dieseleitä? Ilmiö on ilmeisesti Euroopanlaajuinen, mutta Saksassa se havaittiin selvästi. Ainakin MB:n mielestä, jolla tietenkin on lusikka mukana dieselsopassa.

https://yle.fi/uutiset/3-10175286
https://www.autotalli.com/artikkeli/demonisoidaanko-dieseleita-liikaa--katso-kuva,-johon-kiteytyy-paastokeskustelun-ongelma



Kia Niro EV 2022

ttiikeri

#2303
Ja lisää hyviä artikkeleita....

https://europe.autonews.com/sales-segment/plug-hybrids-hit-tougher-emissions-rules-end-subsidies

Jossa todetaan että hybridit ovat vastatuulessa useassa euroopan maassa koska niiden myynti on perustunut tukiaisiin. Lisäksi hollannissa tukiaiset peruttiin koska autojen c02 nousi kun omistajat ajelivat pelkällä bensalla. Viimeisessä kappaleessa on ennusteet isoilta valmistajilta jotka eivät lupaa täällä hehkutettua vallankumousta ainakaan plugareille. Ennusteita ruuvattu alas 200 000 autolla jolloin saataisiin 6% markkinosuus eikä sähkökään saisi 2025 kuin 11 prossan markkinaosuuden.

Tougher emissions legislation beyond 2021 will force manufacturers to expand their range of plug-in hybrids, but they believe the market will respond. PSA estimates the European demand for the technology will grow to 1.9 million cars by 2025.

LMC Automotive, however, has reduced its forecast based on the latest information, predicting plug-in hybrids will account for 1.2 million sales in Europe in 2025, down 200,000 on its forecast from earlier this year. That would equate to 5.8 percent of the market, compared with 11 percent for EVs at a predicted 2.3 million.

Ultimately the success of plug-in hybrids will remain dependent on governments. The bigger battery pack will make them more expensive, while full-electric cars become ever cheaper and usable. “The window of opportunity for PHEVs may be smaller than originally thought,” LMC wrote.

Artikkeli on puoli vuotta vanha mutta ennusteet ovat ajankohtaisia....

https://europe.autonews.com/sales-segment/plug-hybrids-hit-tougher-emissions-rules-end-subsidies


Kysymys kuuluu edelleen, millä perusteella hybridien, plugarien ja sähköautojen täällä hehkutetut valtavat markkinosuudet tulevat toteutumaan suomessa, kun euroopassa näin ei tule käymään vielä moneen vuoteen..... ja toinen kysymys, missä on nyt dieselin valtava alamäki kun pelkästään saksassa myytiin 600 000 dieseliä eka puoliskolla ja markkinaosuus on noussut?
Audi A4 1.8 TFSI

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Freeze - 18.07.19 - klo:11:21
Saksassahan lähtivät CO2 -päästöt nousuun, kun kuluttajat lakkasivat ostamasta dieseleitä? Ilmiö on ilmeisesti Euroopanlaajuinen, mutta Saksassa se havaittiin selvästi. Ainakin MB:n mielestä, jolla tietenkin on lusikka mukana dieselsopassa.

https://yle.fi/uutiset/3-10175286
https://www.autotalli.com/artikkeli/demonisoidaanko-dieseleita-liikaa--katso-kuva,-johon-kiteytyy-paastokeskustelun-ongelma



Aika epätoivoista tuo Mersun avautuminen samalla, kun paska lävätelee tuulettimeen toistuvasti ja dieselviritysten siivoilun vuoksi koko firman tulos sulaa.

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: ttiikeri - 18.07.19 - klo:11:21
Ja lisää hyviä artikkeleita....

https://europe.autonews.com/sales-segment/plug-hybrids-hit-tougher-emissions-rules-end-subsidies

Jossa todetaan että hybridit ovat vastatuulessa useassa euroopan maassa koska niiden myynti on perustunut tukiaisiin. Lisäksi hollannissa tukiaiset peruttiin koska autojen c02 nousi kun omistajat ajelivat pelkällä bensalla. Viimeisessä kappaleessa on ennusteet isoilta valmistajilta jotka eivät lupaa täällä hehkutettua vallankumousta ainakaan plugareille. Ennusteita ruuvattu alas 200 000 autolla jolloin saataisiin 6% markkinosuus eikä sähkökään saisi 2025 kuin 11 prossan markkinaosuuden.

Tougher emissions legislation beyond 2021 will force manufacturers to expand their range of plug-in hybrids, but they believe the market will respond. PSA estimates the European demand for the technology will grow to 1.9 million cars by 2025.

LMC Automotive, however, has reduced its forecast based on the latest information, predicting plug-in hybrids will account for 1.2 million sales in Europe in 2025, down 200,000 on its forecast from earlier this year. That would equate to 5.8 percent of the market, compared with 11 percent for EVs at a predicted 2.3 million.

Ultimately the success of plug-in hybrids will remain dependent on governments. The bigger battery pack will make them more expensive, while full-electric cars become ever cheaper and usable. “The window of opportunity for PHEVs may be smaller than originally thought,” LMC wrote.

Artikkeli on puoli vuotta vanha mutta ennusteet ovat ajankohtaisia....

https://europe.autonews.com/sales-segment/plug-hybrids-hit-tougher-emissions-rules-end-subsidies


Kysymys kuuluu edelleen, millä perusteella hybridien, plugarien ja sähköautojen täällä hehkutetut valtavat markkinosuudet tulevat toteutumaan suomessa, kun euroopassa näin ei tule käymään vielä moneen vuoteen..... ja toinen kysymys, missä on nyt dieselin valtava alamäki kun pelkästään saksassa myytiin 600 000 dieseliä eka puoliskolla ja markkinaosuus on noussut?

Lisäkommentti....

Plugin hybridit ovat välivaiheen teknologiaa jolla autotehtaat hilaa kokonaispäästöjään alas eu sanktioiden vuoksi. Mielenkiintoista nähdä miten noiden myynti kehittyy ja kuinka kauan se jatkuu, rakenne on kallis tehdä mm bmw mukaan kate on heikko. Paljon ylimääräisiä osia tarkoittaa sitä kautta myös vikaherkkyyttä. Esim tojota ei lähde vielä plugin rintamaan mukaan ollenkaan kuin yhdellä mallilla kun ovat sjtä mieltä että tukiaispolitiikalla tuettu segmentti saattaa muuttua äkkiä kun tukiaiset siirretäänkin esim täys sähkön tukemiseen kuten esim euroopassa on käynyt joissakin maissa.

The window of opportunity for PHEVs may be smaller than originally thought,” LMC wrote.
Audi A4 1.8 TFSI

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 18.07.19 - klo:10:08
Ei tuo uusien sähköautojen myynti enää ihan marginaalista ole. Noin kymmenesosa dieseleiden myynnistä. Näin rajulla muutosnopeudella myynnit risteävät jo lähivuosina. Senhän jo tiedämme, että jokaiselta valmistajalta tulee enemmän sähköautoja markkinoille. Tiedämme myös sen, että sähköautojen hinnat tippuvat. Ranget kasvavat ja latausverkko paranee. Kaikki muutoksen ajurit ovat siis kasassa. MY diesel on tietenkin pienipäästöistä poltettavaa mutta ikävä kyllä harvojen huvi.

Jos sähköautoille ennustetään 11% markkinaosuutta 2025 euroopassa niin tämä lähivuosien ennustuksesi tuskin tulee toteutumaan.
Audi A4 1.8 TFSI

passo_s

#2307
Tarviipa Suomen markkinoista kaivaa plugarien myynti lukuja. Mielenkiintoista olisi nähdä plugarien osuus kaikista työsuhdeautoista, sellaista ei taida olla saatavilla? Noin muuten fiilsipohjalta heitän että Suomessa on todella pitkän aikaa sekamarkkinat missä ajellaan, sähkö-, bensa-,diesel,hybridi ja kaasuautoilla. Diesel- ja bensa-autot pitävät pintansa mutta hiljalleen sähkö-,hybridi- ja kaasuautot ottavat siivua. Ed main on mutua ilman tilastoja, kotiterassilta heitettynä ilman paitaa Suomen suvesta nauttien :)

b1mpo

Kuka täyden autoedun omaava lataa hybridiänsä omalla sähköllä? Sekin vääristää näitä lukuja, kun kivemman auton saa plugarina, jota ei kuitenkaan tarvitse ladata.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

ttiikeri

Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 18.07.19 - klo:13:59
Kuka täyden autoedun omaava lataa hybridiänsä omalla sähköllä? Sekin vääristää näitä lukuja, kun kivemman auton saa plugarina, jota ei kuitenkaan tarvitse ladata.

Hollannissa kävi juuri näin vieläpä normaaleille ostajille, valtio tuki avokätisesti plugareiden hankintaa, c02 pomppasi ylös ja syy oli se että sai hienon tukiaiskiesin edukkaasti ja lataaminen koettiin hankalaks, ajettiin sitten bensalla.. nyt plugareiden tukiaiset on leikattu pois, samoin on käsittääkseni tehty uk ssa.

Jos ollaan rehellisiä, jos noiden hankintaa ei valtiot tukisi niin ei niitä juuri kukaan ostaisi.

Tuohon kommenttiisi, täytyy kyllä sanoa etten viitsisi paljoa latailla itsekään jos täysi autoetu olisi 😀
Audi A4 1.8 TFSI

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy