Taitaa olla sitten kulu- ja painokuuri joka karsii foamit ja ääneneristeet katosta.
Aika monessa maassa riitää joku kuumaa tai kylmää säätä, joissakin maissa tarjolla on molempia olosuhteita. Samat eristeet ja periaatteet toimivat molemmissa olosteissa. Joku eristehuopa tai vaahto ei nyt hirveitä kustanna, varsinkaan verrattuna samaan käyttösäteeseen vaadittavaan akkukapasiteettiin.
Toyota liittyi nopeasti kasvavaan joukkoon:https://www.is.fi/autot/art-2000005593078.html?ref=rss
Joku kuitenkin maksaa. Jos lasket VW:n kilohinnan vs BMW kilohinta vs MB:n kilohinta, Lexuksen kilohinta, niin niissä on suuri ero ja kalliimman kilohinnan omaava auto on äänettömämpi ja lämpöisempi.Kilo höyheniä on kalliimpi kuin kilo rautaa (paino on sama).Lämpöisissä maissa ajetaan usein ikkuna auki tai kattoluukku. Talvella siitä ei ole hyötyä. Lämmin ei luita riko, mutta kylmä on pahempi.
Toyota ei ole paljoa viime akoina dieseleitä käyttänyt muutenkaan.. ja ilmoitus ei koske raskaampia autoja, eli maastureita.Eli IS:n "uutispommin" uutisarvo nolla. Toyotan mynti painottuu hybrideihin.. toisivat kauppoihin hybrideitä, joissa ilmoitetut co2:set olisi pienet, eli plugareita. Saisi Suomessa sen toistaiseksi tarjolla olevan autoverohyödyn.
Lämmön eriste toimii luonnollisesti äänen eristeenäkin. Nuo pienet bitumilaput, joita on sisäkatoissa, ovissa ja laajoissa peltipinnoissa pienentävät peltipintojen värähtelyä ja "kuminaa". Mm. jenkkiautoihin on saatavissa erillisiä ääneneristyssarjoja joissa on erilaisia lappuja ja eristeitä asennusohjeineen.Nyky VW Golf dieselien lämmön tuotto ohjaamoon on heikko, näin on Volvo V70 dieselienkin, polttoainekäyttöinen lämmitin on näiden autojen tärkeä talvivaruste. Eipä Golf autojen ääneneristys ainakaan rengasäänien osalta ole mairitteleva - huono alustarakenne äänen eristyksen suhteen?
Maksan todella kallista käyttövero-maksua, ja maksan todella törkeän kallista verotusta MyDieseliä käyttäessäni.
Älä murehdi. Kaikki bensakuskit maksavat 50% korkeampaa veroa polttoaineesta kuin sinä dieselistä.
Pienethän nuo päästöt ovat Toyotan hybrideissä riippumatta siitä, onko latausmahdollisuutta vai ei.
bensiinin polttoainevero on 70,25 senttiä litraltadieselin polttoainevero on 53,02 senttiä litralta.=> bensiinin polttoainevero on n. 33% suurempi kuin dieselin.Käyttövoiman mukainen kokonaisverorasitus & vertailu diesel vs bensa riippuu ajetuista kilometreista.Käyttövoimavero on varsin korkea / vuosi => pelkästään sillä rahalla ostaa monta tankkia bensaa => vähemmän ajava dieselkuski tukee valtiota useilla satasilla enemmän / vuosi, kuin bensakuski.Minun puolesta polttoainevero saisi olla molemmilla sama ja dieselvero (käyttövoimavero) pois.. samassa uudistuksessa rek. vero pois ja kilometrit verolle, niin pääsisi kaikilla käytövoimilla liikkuvat autoilijat mukaan tiestön korjausvelka talkoisiin samassa suhteessa, kuin tiestöä kuluttavat.
Moi. Pystytkö saamaan selville kuinka paljon maksan MyDieselistä veroa kun olen jakajalla....
Biodieselillä vero / litra on pikkasen pienempi, kuin normidieselillä.. valmisteverolaissa nuo on määritetty.Täällä löytyy taulukot: https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1994/19941472
Toybotan euroopanmallien disukathan tekee BMW.https://tekniikanmaailma.fi/volkswagenin-paajohtaja-ennustaa-dieselmoottorien-renessanssia/
Mielestäni maailman öljy- ja hiilivarannot pitää hyödyntää (energiana tai raaka-aineen) kunha se tapahtuu ohjatusti ja hallitusti - tarvittaessa vaikka rajoitetaan vuosittainen kulutus. Miksi nämä luonnonvarat pitää jättää hyödyntämättä jos se tapahtuu ympäristöystävällisesti, siirtymävaiheena parempiin energialähteisiin ja raaka-aineisiin.
Maa- ja autinkoenergiankin laaja käyttö voi johtaa ympäristömuutoksiin, kun energia ei enään ole luonnon käytössä (maakamaran, merien lämpötila, sää, kasvillisuus muuttuvat) . "Ikiliikkujaa" ei ole vielä keksitty. Näin syntyi Sahara ja muut erämaat kun makeaa vettä pumpattiin ja suolainen merivesi tuli tilalle - nythän sekin virhe ymmärretään.
Saksan maatunnukseen viittaava de on sopiva tunnus Mercedes-Benzin ladattavalle dieselhybridille C300de ja E300de. Uudella mallilla saksalaismerkki vahvistaa uskoa dieselin tulevaisuuteen, vaikka käyttövoima onkin kohdannut median otsikoissa pääosin aiheetonta kritiikkiä.Ajatuksena hybridin ja dieselin yhdistäminen on loistava idea, ja onhan se todettu toimivaksi myös Audi Q7 e-tronissa: sähköllä ajellaan paikallispäästöittä keskustoissa, ja pitkillä maantiesiirtymillä edetään taloudellisesti modernilla dieseltekniikalla.