Parkkipaikkakäyttäytyminen

Aloittaja vehkis1983, 09.12.10 - klo:21:51

« edellinen - seuraava »

Kuinka parkkeeraat?

Oikeaoppisesti
118 (56.5%)
Kahteen ruutuun
18 (8.6%)
Perhepaikalle
16 (7.7%)
Aina toisen auton viereen, vaikka vapaata tilaa olisi muuallakin
6 (2.9%)
Jotenkin muuten
51 (24.4%)

Äänestäjiä yhteensä: 201

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.08.12 - klo:21:48
Kait saman kohtelun saavat myös moottoripyörillä nahkaliiveissä liikkuvat läskit miehet, venäläiset pukumiehet 150 000 maasturissa jne. jne. Vai koskeeko tämä uho pelkästään naisia, mummoja ja yksinäisiä miehiä jotka näyttävät noin silmämääräisesti itseä heikommilta.
Niin että pitäis pitää turpa kiinni jos miehellä on nahkaliivi tai venäläinen pukumies että ne saa tehdä mitä itse haluaa?
Jos huutosirkus alkaa niin miksi siinä pitäis olla hiljaa?
Ihmisiähän nuokin on ja ehkä toisille toimii pelotteena se nahkaliivi mutta tässäkin on juuri tuo että näytetään ekana että inistään niin kyllä se toinen sen heti huomaa ja osaa käyttää sen hyväkseen.
Pointtina oli se tossa aiemmassa että ei uskalleta sanoa kun pelätään että jotain käy ja herranjestas jos se mies vaikka huutaakin. Ei toi mitään uhoa ollu vaan sitä että jännitetään eikä osata pitää enään omia puolia.

chr

Yhtä autoa on oviklommon jäljiltä korjattu. Vaimo oli silloisella Meganella liikenteessä ja tosi tuulisena syyspäivänä naapuriauton kuskilta (rouva) lipesi tuulen nykäisemä ovi Meganen takaoveen. Hyvä vekki tuli. Asia sovittiin paikalla ja tämä rouva maksoi oven korjauksen (muistaakseni maalattiin).

Varon itse kolhimasta muiden autoja, ja lapset saa avata auton oven vain luvan kanssa (eli kun ei muita lähellä). Parkkeeraan silti juuri siihen väliin mihin sopivasti mahtuu; jos tulee klommo niin tulee. Jotain naarmuja siinä jo onkin, mutta kyljet on vielä suorat. Osaltaan tässä auttaa se, että auto on kadunvarsiparkissa, ei siis autoja vieressä. Toisaalta peilit on potkittu kertaalleen...

Keke78

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 04.08.12 - klo:21:59
Niin että pitäis pitää turpa kiinni jos miehellä on nahkaliivi tai venäläinen pukumies että ne saa tehdä mitä itse haluaa?
Jos huutosirkus alkaa niin miksi siinä pitäis olla hiljaa?
Ihmisiähän nuokin on ja ehkä toisille toimii pelotteena se nahkaliivi mutta tässäkin on juuri tuo että näytetään ekana että inistään niin kyllä se toinen sen heti huomaa ja osaa käyttää sen hyväkseen.
Pointtina oli se tossa aiemmassa että ei uskalleta sanoa kun pelätään että jotain käy ja herranjestas jos se mies vaikka huutaakin. Ei toi mitään uhoa ollu vaan sitä että jännitetään eikä osata pitää enään omia puolia.

Jos on pienkin riski siitä että omaa fyysistä loukkaamattomutta rikotaan niin kannattaako alkaa mesoamaan jostain muutaman satasen kolhusta. Toki sen rekkarin voi ottaa ylös ja soittaa poliisit mut siihen loppuu meikäläisen kunnioitus alle 30 kilo-euron peltilehmää kohtaan, ei vaan oo sen arvoista.

Peltiä saa kaupasta mutta uusia hermosoluja ei saa.
Fabia rs combi -11

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.08.12 - klo:22:23
Jos on pienkin riski siitä että omaa fyysistä loukkaamattomutta rikotaan niin kannattaako alkaa mesoamaan jostain muutaman satasen kolhusta. Toki sen rekkarin voi ottaa ylös ja soittaa poliisit mut siihen loppuu meikäläisen kunnioitus alle 30 kilo-euron peltilehmää kohtaan, ei vaan oo sen arvoista.

Peltiä saa kaupasta mutta uusia hermosoluja ei saa.
Toki tätäkin voi miettiä monelta kantilta. Jos tämä kolhija vetääkin herneet nenään että vitun paviaani miksi menit soittamaan skoudet paikalle ja käräjien jälkeen tulee sitten mottasemaan että se kauna voi kestää kauankin.
Tätä voi spekuloida vaikka kuinka pitkään mutta siinä oot oikeassa että jos kantti ei kestä sanoa takasin niin ehkäpä sillon on parempi olla hiljaa ja antaa sit vaikka se mikki hiiri kortti :D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Keke78 - 04.08.12 - klo:21:16
Eikun aikusten oikeesti täh?? Siis kuvaat viereiset paikat aina kun ajelet ahtaaseen rakoon?? Onko tää enää tottakaan...

Totta helvetissä ne viereiset autot kuvataan jos joutuu jättämään huonoon paikkaan autonsa, ainoa keino saada kolhija tilille hommasta. Ja jos rahallinen korvaus ei vastapuolen mielestä tule kyseeseen, niin silloin se korvaus voidaan periä vaikka selkänahasta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

nikob

Yleensä tulee jonnekin sivuun vedettyä. Varsinkin jos tuota tilaa löytyy.
Ainahan tuo ei ole mahdollista esim. Pienillä parkkialueilla.
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.08.12 - klo:00:19
Totta helvetissä ne viereiset autot kuvataan jos joutuu jättämään huonoon paikkaan autonsa, ainoa keino saada kolhija tilille hommasta. Ja jos rahallinen korvaus ei vastapuolen mielestä tule kyseeseen, niin silloin se korvaus voidaan periä vaikka selkänahasta.

Millä kuitenkaan todistat, että kuvaushetkellä vieressä ollut auto on juuri se joka kolhaisi? Jos vaikka ovella on kolautettu peltiin lommo niin ei sitä jälkikäteen välttämättä näe kolhijan autosta. Tai vaikka näkisikin niin jos vastapuoli siellä puhelimessa tai kotiovellaan on täysin tietämätön asiasta ja kiistää tilanteen niin rupeatteko te oikeasti uhkailemaan ihmisiä väkivallalla?

Jokainenhan on internetissä vähintäänkin ninja, mutta kannattaakohan tosielämässä lähteä tuolle linjalle jonkin auton vuoksi..  ::)

pokkus

Suomessa nyt on vielä suht turvallista aukoa päätään. Pahimmassa tapauksessa kun yleensä saa vaan turpiinsa :) Täälläpä homma onkin vähän eri juttu, kun suurella osalla on ase autossa tai jotkut jopa kantavat asetta mukanaan. Siinä kun sattuu joku sekopää eteen, niin äkkiä saa kuulasta. Täällä kannattaa siis tosissaan olla tarkkana kenelle päätään aukoo ja missä niin tekee. Sama homma liikeneessäkin, etten täällä uskaltais keskisormella juuri osoitella.

Mitä tulee parkkeeraamiseen, niin itse harrastan tällä hetkellä ehkä joidenkin naapureiden mielestä hiukan ärsyttävää parkkeerausmenetelmää. Meillä ei taloyhtiössä ole merkattuja paikkoja eli ihmiset pysäköivät sinne missä on tilaa. Paikkoja on tosin moninverroin enemmän kuin autoja, joten tilasta ei ole puutetta. Itsellä on kuitenkin muutama suosikkipaikka, joissa auto välttyy nurmikonkastelulta ja joissa on pienin riski ovikolhuille tai muille vahingoille. Tämä siis tarkoittaa yleensä päätypaikkaa, jossa voi parkkeerata aivan ruudun reunaan, jotta toiseen ruutuun jää mahdollisimman paljon välimatkaa.

Omalla kohdalla tämä tarkoittaa siis tällä hetkellä sitä, että Mussen parkkeeraan ruudukon aivan vasemmanpuoliseen paikkaan, niin vasempaan reunaan kuin mahdollista. Edge taas parkkeerataan Mussen oikealle puolelle mahdollisimman lähelle Mussea (itse kun osaan omia autojani varoa :)). Näin Edgen oikealle puolelle jää todella reilusti tilaa ennen seuraavaa ruutua. Käytännössä siis vien vain kaksi paikkaa, joten kaikki on minusta ok :) Ainoa mikä voi joitakin ärsyttää on se, että jos lähden Mussella liikkeelle, niin se paikka jää aika ahtaaksi kun Edge on niin lähellä ruutua. Joku voi siis miettiä, että Edgellä varaan viereistä paikkaa itselleni. Suurin osa naapureista tosin on tainnut sen ymmärtääkin, että haluan pitää autoani juuri noissa paikoissa ja niiden joiden kanssa olen asiasta jutellut, niin taitavat ymmärtää, että haluan pitää vain autoistani huolta :) Puhumalla siis tämmöisetkin asiat yleensä hoituu paljon helpommin :)

Toinen vaihtoehto omalle parkkeeraamiselle on se, että laitan auton kauemmas parkkiin, sellaisella alueelle, jonne kukaan ei ikinä muutenkaan pysäköi (jenkit kun ei jaksa kävellä senttiäkään ylimääräistä parkkipaikoilla). Itse kun voin hyvin kävellä muutaman ylimääräisen metrin kotiovelle :) Tuolla yleensä parkkeeraan auton suosiolla kahteen ruutuun. Minusta tämäkin on tässä tapauksessa ihan ok, kun vieressä on kuitenkin 5 muutakin vapaata paikkaa.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.08.12 - klo:00:19

Ihanko tosissasi tuollaista kirjoitat vai trollailetko vain ajankuluksesi?

Mites tuo systeemisi varmistaa sen, että pysäköidessäsi kuvaamasi Volvo on ollut kolhija, jos Volvo on lähtenyt heti autolta poistuttuasi ja vahingot onkin aiheuttanut sen paikalle tulleen Nissanin kuljettaja. Nissanikin on sitten jatkanut matkaasi ennen sinun saapumistasi.

Sinä sitten fiksuna miehenä alat räyhäämään syyttömälle Volvon omistajalle.. "Minulle on todisteet! Olen kuvannut autosi!!!:P

Jos noin vainoharhainen olet, niin eikö kannattaisi varustaa auto 24/7 kuvaavilla kameroilla, siis kaikista suunnista kuvaavilla. Tai sitten vaan nakittaa vaimo/kersat vartijoiksi. Lasten leikki loppuu, kun isän pitää istua 20 minuuttia parturin jakkaralla, eikä Skodillacia voi jättää ilman valvontaa parkkiin.  :D

Quality

Itse suhtaudun näihin parkkeerauskuvioihin mieluummin rauhallisesti kuin aggressiivisesti. Uskon, että autoilijat, jotka tahallisesti toisten autoja kolhivat, ovat pieni vähemmistö, ja on melkoista epäonnea, jos sellainen sattuu kohdalle. Kerran olen ollut vastaavassa tilanteessa, mistä chr kertoo, että viereisen auton naiskuljettajalta tuulenpuuska riuhtaisi oven kolauttaen sen omaan autooni. No pieni nirhauma siihen taisi tulla, mutta viittasin kintaalla, koska vahingostahan siinä oli kysymys. Toinen, vähän vakavampi tapaus sattui, kun koiranomistajalta lipsahti hurtta lapasesta. Olin parkkeerannut autoni kaiteella varustetun muuripengerryksen eteen, ja koira oli sen päältä hypännyt tai pudonnut konepellilleni, jossa oli selvät kynnenjäljet. Omistaja saapui onneksi paikalle ja antoi kiltisti yhteystietonsa. Kun auto kävi pinnoitekäsittelyssä, jäljet, jotka siis olivat vain lakassa, hävisivät täysin, ja saatoin ilmoittaa asian tyytyväiselle koiranomistajalle.

Saksassa parkkipaikoista oli pulaa, ja jouduin parkkeeraamaan ahtaaseen halliin seurauksella, että pieni jälki oli oveen ilmestynyt. Enpä tiedä, miten tuolla noihin joidenkin ehdottelemiin kuvauksiin suhtauduttaisiin, mutta olen 100 % varma, etten siellä oikeutta vaatimuksilleni pystyisi puhumaan / todistamaan.

Viestini on, että kolhuja tulee, eikä niitä voi välttää. Joskus niitä aiheuttaa itse, joskus joku kanssa-autoilija.  Jos kylvämme vihaa ja kostoa, se kasvaa kasvamistaan. Sama koskee rauhan rakentamista.

Jotenkin alan tulla allergiseksi noille ilmiselville vihapuheille, joita tälläkin sivustolla saa toistuvasti lukea. Toivoisin, että jokainen menisi sen verran itseensä, että olisi valmis ajattelemaan asiaa hiukan sitä omaa autonovea laajemmin.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

fish

Hiphei. Pari päivää ollut volvo alla ja joku saatanan paska-aivo (anteeksi vaan) löi virheettömään peltiin ovella etulokasuojaan terävän pystyklommon Jumbossa.

Pitää varmaan viedä johonkin fiksaukseen. Että syö miestä.
Touran 1.6 TDI DSG7

Karvis

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 05.08.12 - klo:02:53
Millä kuitenkaan todistat, että kuvaushetkellä vieressä ollut auto on juuri se joka kolhaisi? Jos vaikka ovella on kolautettu peltiin lommo niin ei sitä jälkikäteen välttämättä näe kolhijan autosta. Tai vaikka näkisikin niin jos vastapuoli siellä puhelimessa tai kotiovellaan on täysin tietämätön asiasta ja kiistää tilanteen niin rupeatteko te oikeasti uhkailemaan ihmisiä väkivallalla?

Jokainenhan on internetissä vähintäänkin ninja, mutta kannattaakohan tosielämässä lähteä tuolle linjalle jonkin auton vuoksi..  ::)

Jos ovella paiskataan vekki toisen kylkeen, niin siitä jää aina jälki myös vastapuolen autoon. On siis varsin helppo todeta oliko syyllinen juuri kyseinen auto.
Kirjoittelujen perusteella moni tuntuu olevan varsinainen lammas kun kyse on oman omaisuuden vahingoittamisesta, mutta samapa tuo mulle.

Itse parkkeeraan mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman kauas jolloi viereen ei yleensä autoja ilmesty, tarvittaessa käytän kahta ruutua :D
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

fish

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.08.12 - klo:09:33
Jos ovella paiskataan vekki toisen kylkeen, niin siitä jää aina jälki myös vastapuolen autoon. On siis varsin helppo todeta oliko syyllinen juuri kyseinen auto.
Kirjoittelujen perusteella moni tuntuu olevan varsinainen lammas kun kyse on oman omaisuuden vahingoittamisesta, mutta samapa tuo mulle.
Paskapuhetta, nimimerkillä edellisessä ammatissa viran puolesta näitä joskus käynyt ihmettelemässä.

Lainaus käyttäjältä: Qrainderi - 04.08.12 - klo:20:36
Aika outoa kyllä, että jos noin hyvät todisteet videoineen niin poliisi sanoo noin. Vai onko paikkakunnalla väliä? Omaa autoa kolhaistiin takapuskuriin parkissa. Viereisen kaupan myyjä oli nähnyt kolauksen ja otti rekkarin ylös ja antoi mulle. Tein rikosilmoituksen ja parin päivän päästä tuli poliisilta soitto, että kaveri myönsi homman ja menee hänen vakuutuksestaan ja kysyi onko mulla lisävaatimuksia. Ei ollut, halusin vain, että kaveri joutuu tästä maksamaan vakuutusmaksuissaan, enkä itse.

Aika kulut tuosta itselle tulee jos joutuu omavastuun ja bonusten laskut maksamaan omasta pussista vain siksi, että poliisi ei jaksa tehdä paperityötä ilmiselvässä asiassa.
Kyse ei ole siitä, että poliisi ei jaksa tai viitsi tehdä paperitöitä. Tutkinnan rajoittamiselle on lakiperusteensa, ja nykyisillä resursseilla niitä käytetään ihan syystä. Jos tapaus on selvä, ei vakuutusasioiden hoitoon poliisia tarvita, vakuutusyhtiöt tekee ihan itse itsenäiset ratkaisunsa. Toki edellyttävät monesti, että rikosilmoitus on tehty. Poliisin tai tuomioistuimen ratkaisulla ei ole vakuutusyhtiön ratkaisua tehdessä merkitystä.

Jos tapaus on epäselvä, on se subjektiivisesti paskamaista (olen sen itsekin kokenut), mutta todisteiden saaminen kasaan kiistotapauksessa on vaikeaa tai mahdotonta, sekä taloudellisesti epäsuhdassa vahingon arvon ja teon moitittavuuden kanssa.

EDIT: tulipa mieleen, että näitä ei-lammastelijoita on liikkeellä valitettavan paljon. Huonosti liikkuva sotaveteraani-isoisäni joutui tällaisen kohteeksi kun ei-lammastelija oli sitä mieltä, että herrasmies-isoisäni oli kuplan ovella lyönyt hänen armaaseen autoonsa lommon. Huutoa ja tuuppimista sekä perään soittelua ja uhkailua. Tarvitsi käydä vähän "neuvomassa" tätä ei-lammastelijaa käytöstavoista.
Touran 1.6 TDI DSG7

Mikko

Jos itseasiassa vähän jatkan tuosta edellisestä. Eli teon moitittavuudesta.

Itseäni kun enemmän risoo juuri se, että vahingonteon jälkeen paikalta pakenemista ei enää oikeastaan pidetä edes moitittavana. Pakeneminen ja välinpitämättömyys kannattaa aina. Ei niillä kolhuilla tässä ole isoa merkitystä vaan vastuunkannolla tai sen puutteella. Jos teet jotain, vahingossa tai tahallaan, niin pitäisi olla selkärankaa kantaa asiasta vastuu. Kaikilla ne vakuutukset pitäisi suomen liikenteessä olla ja kun monen mielestä se omavastuu on niin naurettavan pieni kulu asian hoitamiseksi, niin miksi ei maksaisi sitä itse.

Newman

Lainaus käyttäjältä: Quality - 05.08.12 - klo:09:04
Jotenkin alan tulla allergiseksi noille ilmiselville vihapuheille, joita tälläkin sivustolla saa toistuvasti lukea. Toivoisin, että jokainen menisi sen verran itseensä, että olisi valmis ajattelemaan asiaa hiukan sitä omaa autonovea laajemmin.
En tiedä vihapuheista, mutta kieltämättä olen kiinnittänyt samaan asiaan huomiota. Liekö pahoinvointi lisääntymässä vai mitä? Syynä kenties yhä syvemmälle vajoamassa oleva maailmantalous ja sen suorat ja/tai heijastusvaikutukset omaan talouteen, tiedä häntä. Tai ehkä autossa on liikaa rahaa kiinni omiin tuloihin nähden. Ã,,änenpainot ovat joka tapauksessa muuttuneet kovempaan suuntaan tai sitten vika on tarkkailijoissa itsessään.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.08.12 - klo:09:33

Mitään jää..

Oven reunapokkaus kestää moninverroin kovemman iskun kuin suora pelti. Kun oven kulmalla kolauttaa sitä suoraa peltiä olevaa auton kylkeä, niin lommojen aiheuttajan ovi on mitä todennäköisimmin virheettömän näköinen.

Näin maalaisjärjellä ajateltuna se on juurikin oven reuna, joka kolahtaa siihen viereiseen autoon ja vieläpä suoraan peltiin.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Newman - 05.08.12 - klo:11:00
En tiedä vihapuheista, mutta kieltämättä olen kiinnittänyt samaan asiaan huomiota. Liekö pahoinvointi lisääntymässä vai mitä? Syynä kenties yhä syvemmälle vajoamassa oleva maailmantalous ja sen suorat ja/tai heijastusvaikutukset omaan talouteen, tiedä häntä. Tai ehkä autossa on liikaa rahaa kiinni omiin tuloihin nähden. Ã,,änenpainot ovat joka tapauksessa muuttuneet kovempaan suuntaan tai sitten vika on tarkkailijoissa itsessään.

Olen havainnut täysin samanlaisen kehityksen.

Ilmeisesti osaa keskustelijoista risoo, kun maailmanloppua ei ole vielä tullutkaan. Toivottavasti tuollainen älämölö jää vain nettipalstoille, eikä leviä todelliseen elämäänkin. Valitettavaa se siltikin on, kun älämölöä voisi päästellä sille varatuilla foorumeilla, eikä sotkea asiallisia sivuja.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: LuppaKorva - 04.08.12 - klo:21:34
Voi ristus taas mitä tekstiä!
Onko ihmisillä niin alhaalla itsetunto että pelottaa sanoa asioista jos vituttaa toisten koheltaminen? Itteä vituttaa suunnattomasti toisten tavaroiden tuhoaminen ja varsinkin auto vaikka ei toi nyt niin monen tonnin arvonen edes ole mutta eipä niitä lommosia kylkiä ole kiva katella.
Jos joku kolhii autoa ja alottaa vittuilun niin vittuile takasin! Kyllä se vittuileva osapuoli heti huomaa että siinä on joku nyhverö mikä inisee vaan jostain omavastuusta tai maalipinnassa olevasta naarmusta ja siihen se sit jää eikä tosta näköjään mitään harmiakaan voi olla. Toki vastapuoli voi olla asiallisestikin käyttäytyvä niin sellasen kanssa on toki helppo sopia asiallisesti mutta sitten on taas nää mitkä vähät välittää mistään ja tokasee että laita ulosottoon kun siellä on rajaton luotto.
Muutamat putkihuudot pitäneenä voin sanoa että toimii paljon paremmin kun ininä!
Hei ryhdistäytykää miehet vai millä pitäis oikein kutsua..... Ja ne mikki hiiri kortit... huhhuh!

En minä ainakaan halua saada turpaani tai saada puukosta yms. Et varmasti jos mun ovea ryttää joku jolla on vaikka Hells Angels liivit tai tyyppi joka näyttää venäläiseltä mafiosolta, niin otan rekkarin ylös ja meen poliisin tykö ennemin kun alan väittelemään mitään. Mut mietin kyl ensin tarkkaan sanoako tuollaisille mitään asiallisestikaan vaiko eikö. Oon vain tavallinen 180cm 70-80kg ruipelo joka ei osaa mitään itsepuolustuslajeja ja mitään asettakaan ei ole matkassa kuten ei muillakaan normaaleilla ihmisillä. Silloin on parempi miettiä tarkkaan kelle sanoo ja kelle ei. Normaalien ihmisten kanssa tulee toimimeen tollaisessakin tilanteessa, mutta en ala riskeeraamaan terveyttäni jonkun rikollisen, jengiläisen tai huumehörhön kanssa. Tosin poliisille valittaminenkin on turhaa koska niitä ei automurrot tai autojen vahingoittaminen/ilkivalta juurikaan kiinnosta.

Mikkihiirikorttien jakelu on täysin turhaa, meinaan siinä voi käydä niin, että auton vierestä löytyy rytätty paperi ja ovessa on lommo tai peilit potkastu pois. Toisia meinaan ärsyttää helvetisti tollasten lappujen jakelu ja siitäkös ne vasta kilahtaakin.

autofanaatikko

Kauemmas ja ns. "väljemmille vesille" parkkemaaminen on paras keino, muttei sekään aina auta. Aina löytyy joku joka myöskin haluaa parkkeeta kauas ja juurikin sen sun autosi viereen vaikka kauempanakin olisi tyhjää. Ennen kun oli tummanharmaa ja kiiltolistaton auto, niin se sai olla lähes aina rauhassa auempanakin, mutta en tiiä mikä kirkkaanpunaisessa ja hopeisilla yksityiskohdilla varustetussa autossa on nyt niin puoleensa vetävää, jottei se saa olla juuri koskaa kauempanakaan yksin vaan jonkun on aina ihan pakko ajaa se 2000-15.000 eken auton siihen tappituntumalle.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 05.08.12 - klo:12:06
Mut mietin kyl ensin tarkkaan sanoako tuollaisille mitään asiallisestikaan vaiko eikö. Oon vain tavallinen 180cm 70-80kg ruipelo joka ei osaa mitään itsepuolustuslajeja ja mitään asettakaan ei ole matkassa kuten ei muillakaan normaaleilla ihmisillä. Silloin on parempi miettiä tarkkaan kelle sanoo ja kelle ei. Normaalien ihmisten kanssa tulee toimimeen tollaisessakin tilanteessa, mutta en ala riskeeraamaan terveyttäni jonkun rikollisen, jengiläisen tai huumehörhön kanssa.

Noinhan se menee useimmilla.
Haluaisinkin olla kärpäsenä katossa katsomassa kun luppakorva pitää putkihuutoa liivijengiläisille "et v-tu nyt maksatte ton lommon!" ;D

Menee OT:ksi, mutta taannoin oli aika hauska tapahtumasarja kun eräs tyyppi oli riidoissa jengiläisten kanssa. Varustus olikin sitten sitä myöten, kotoa löytyi aseita joka lähtöön kommentilla "meille kyllä pääsee mutta sieltä ei pääse ulos". Ammukseluksihan se olikin sitten mennyt, hyvät naurut sai kun luki uutisointia tapahtumasarjasta. Ei ollut tuo tyyppi itsekään perusinsinööri-isä.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Tuomari

Tällaisen kun piilottaa takakontiin, niin ei tarvii mitään autonkolhijoita pelätä.

Jos ei rupee rahaa tippumaan, niin pamauttaa joko kusipään kalloon tai auton takalasiin.

0251

Minulla on kontissa aina mukana retkikirves ja suomen armeijan kenttälapio. Tuo kenttälapio onkin tunnetusti sellainen astalo jo kantokunnossakin.Että liivimiehetkin saa kyllä kyytiä. Eikä kummassakaan välineessä ole mitään laitonta. Poliisit saattaisivat pesäpallomailan evakoida kontista,mutta kenttälapiota tarvitaan jos auto jää kiinni hankeen tai hiekkaan. Ja mitenkäs sitten jos joudut leiritymään,kirvestä tarvitaan polttopuiden tekoon.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: 0251 - 05.08.12 - klo:13:25
Minulla on kontissa aina mukana retkikirves ja suomen armeijan kenttälapio. Tuo kenttälapio onkin tunnetusti sellainen astalo jo kantokunnossakin.Että liivimiehetkin saa kyllä kyytiä. Eikä kummassakaan välineessä ole mitään laitonta. Poliisit saattaisivat pesäpallomailan evakoida kontista,mutta kenttälapiota tarvitaan jos auto jää kiinni hankeen tai hiekkaan. Ja mitenkäs sitten jos joudut leiritymään,kirvestä tarvitaan polttopuiden tekoon.
Räpsä ja pallo on tietty aina mukana myös hämäyksenä, vaikka ei ne mitään auta, jos sillä mailalla heilumaan rupeaa.

Tuo kenttälapio on kyllä kätevä, voi myös tarvittaessa haudata kaikki alle jäävät roadkillit.  :D

M1kke

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 05.08.12 - klo:13:01
Tällaisen kun piilottaa takakontiin, niin ei tarvii mitään autonkolhijoita pelätä.

Jos ei rupee rahaa tippumaan, niin pamauttaa joko kusipään kalloon tai auton takalasiin.

;D

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 05.08.12 - klo:12:15
Kauemmas ja ns. "väljemmille vesille" parkkemaaminen on paras keino, muttei sekään aina auta. Aina löytyy joku joka myöskin haluaa parkkeeta kauas ja juurikin sen sun autosi viereen vaikka kauempanakin olisi tyhjää. Ennen kun oli tummanharmaa ja kiiltolistaton auto, niin se sai olla lähes aina rauhassa auempanakin, mutta en tiiä mikä kirkkaanpunaisessa ja hopeisilla yksityiskohdilla varustetussa autossa on nyt niin puoleensa vetävää, jottei se saa olla juuri koskaa kauempanakaan yksin vaan jonkun on aina ihan pakko ajaa se 2000-15.000 eken auton siihen tappituntumalle.

Ahaa, ongelma on siinä, että "kirkkaanpunaisen hopeisilla yksityiskohdilla varustetun" auton viereen pysäköidään liian halpoja autoja.  :)

Mikä on sopiva hintaraja? Meneekö se 15, 30 vaiko peräti 50 tonnissa?

Wekotin

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 05.08.12 - klo:12:15

Laitetaan sitten kauppakeskuksiin alueet autojen hintaluokan mukaan: <---- Tohon suuntaan 0-99kâ,¬  / 100kâ,¬+  ------->

TTL

Viimeinen ehdotus on hyvä. Tosin sitä voi vielä parantaa. Ruudut maksullisiksi. Lähelle sisäänkäyntiä isoja ruutuja â,¬5/h, kauemmas keskikokoisia â,¬2/h ja pihan perälle ilmaisia pikkuruutuja.
Nykyiset: Opel Vivaro L2H1 107 kW Van Edition 09/2017 ja MB S 500e L 5/2015

Korvaton

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 05.08.12 - klo:12:33
Noinhan se menee useimmilla.
Haluaisinkin olla kärpäsenä katossa katsomassa kun luppakorva pitää putkihuutoa liivijengiläisille "et v-tu nyt maksatte ton lommon!" ;D

Ihan väärän käsityksen oot saanu.... ekana koitetaan selvittää asiallisesti mutta jos toinen alkaa huutamaan ja mesoomaan niin miksi pitäis olla hiljaa? En ymmärrä miksi ei voi huutaa takasin jollekin pitkäpartaselle vaan jäädä suu auki kuuntelemaan? Duunissa on ollu ihan prätkääijiä niin ihan samanlaisia duunareita kun mekin ja ihmisillä vähän väärä käsitys näistä prätkämiehistä että ne heti ampuu jos sanoo vastaan.

Skula

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 05.08.12 - klo:12:15mutta en tiiä mikä kirkkaanpunaisessa ja hopeisilla yksityiskohdilla varustetussa autossa on nyt niin puoleensa vetävää, jottei se saa olla juuri koskaa kauempanakaan yksin vaan jonkun on aina ihan pakko ajaa se 2000-15.000 eken auton siihen tappituntumalle.

Minä tein näin keväällä Jumbon parkkihallissa.. Sinne melkein kauimpaan nurkkaan oli parkkeerattu kiiltävän musta uuvenkarhia C mersu, blingbling vanteilla...  Ajoin oman vanhan herran viereen niin että väliä oli vissiin 30-40cm kuskin oveen..

Jaa - miksi tein näin? Koska olen ikävä ihminen ja tuo merssu oli parkkeerattu osittain kahteen ruutuun, niin että sen kuskinpuolen renkaat oli reilusti "toisella ruudulla".. Ja olin kuitenkin ajanut omani vieläpä oman ruudun toiseen reunaan  ;D Olihan tuohon vanhaan herraan vissiin pieni skraidu tullu, mutta niin oli varmaan siihen meseenkin  :D :D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

vasara

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.08.12 - klo:14:43
Minä tein näin keväällä Jumbon parkkihallissa.. Sinne melkein kauimpaan nurkkaan oli parkkeerattu kiiltävän musta uuvenkarhia C mersu, blingbling vanteilla...  Ajoin oman vanhan herran viereen niin että väliä oli vissiin 30-40cm kuskin oveen..

Jaa - miksi tein näin? Koska olen ikävä ihminen ja tuo merssu oli parkkeerattu osittain kahteen ruutuun, niin että sen kuskinpuolen renkaat oli reilusti "toisella ruudulla".. Ja olin kuitenkin ajanut omani vieläpä oman ruudun toiseen reunaan  ;D Olihan tuohon vanhaan herraan vissiin pieni skraidu tullu, mutta niin oli varmaan siihen meseenkin  :D :D
Ihme jutuista joku saa kiksejä. Mutta näitä seriffejähän riittää. Joku räpsyttelee valoja sumuvalojen käyttäjille, jotakuta viduttaa kun ei ole osuttu parkkiruutuun.. tai on kaverilla hienompi auto kuin itellä ...

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy