Skoda Superb III kokemuksia ja ehdotuksia.

Aloittaja Skodakuski, 06.03.17 - klo:22:12

« edellinen - seuraava »

reverence

Ei siinä hinnastossa juurikaan mikään muuttunut, vaikka aluksi näytti hyvältä.

Esimerkiksi

Edition 1.4TSI ACT DSG 35.419,-
Ambition 1.4TSI ACT DSG 33518,- + winter pack 1200 yht. 34,7

manuaalivaihteisto sen sijaan nousi vanhaan editioniin verrattuna
Edition 1.4TSI ACT 32.832,-
Ambition 1.4TSI ACT 33.450,- + winter pack 1200 yht. 34,65

Jos winter pack täysin turha, niin sitten pientä iloa.

280 4X4 DSG HB alkaen 44842,- Melkein tekisi mieli vaihtaa korimallia ja hylätä varusteet, rupee olemaan hinta aika mukava :)
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Sokota09

DSG kampanja on hinnoittelultaan parempi kuin tuo Edition/Elegance kampanja. DSG maksaa sen 2500 lisää vs manuaali ja nyt sen saa 70 â,¬:lla.

Jan koller

Tietääkö joku, miksi päästöarvot ovat kohonneet kaikissa vaihtoehdoissa? Samalla hinnatkin sitten nousseet pois lukien tuo dsg alennus, joka on nyt voimassa.
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Sokota09

Miten niin on noussut, kyllä tuossa 1.4 ACT moottorissa näyttäisi olevan samat päästöarvot kuin ennenkin. Renkailla on tietysti merkitystä.

Alex70

Lainaus käyttäjältä: reverence - 15.06.17 - klo:08:31
Pari viikkoa sitten kun tilasin, niin ei mitään ongelmaa. Varusteet ja hinnasto MY18

Mistä noin pitkä toimitusaika?  Kokonaisiakin kuukausia vielä heinä, elo, syys, loka ja marras ennen joulukuuta.
Ei toimitusaika vaan työsuhdeauton käyttöönottoaika.
Ei tuo nyt varsinaisesti harmita, suurin piirtein samat sai hintaan kun automaatti tuli halvemmaksi.

SuperB

Ennen kampanjaa kävin koeajamassa Superb:n vanhasta lupailtiin 13-15000â,¬ vaihdossa. Eilen kävin myyjän juttusilla ja hyvitys oli tippunut 10000â,¬ no ei tullut kauppoja.
Taunus -17

vwmies

Lainaus käyttäjältä: SuperB - 16.06.17 - klo:09:42
Ennen kampanjaa kävin koeajamassa Superb:n vanhasta lupailtiin 13-15000â,¬ vaihdossa. Eilen kävin myyjän juttusilla ja hyvitys oli tippunut 10000â,¬ no ei tullut kauppoja.

Ei tällä hetkellä näytä saavan mitään hyviä tarjouksia vähänkään ajetusta vaihturista, liekö sitten syynä piristynyt autokauppa. Kilpailuttamalla vaikka netissä mallin valinnan jälkeen voit saada useita tonneja paremman hinnan. Areenalla on lukuisia kirjoituksia siitä, että auton on saanut "uudelta" myyjältä selvästi omaa tuttua tai paikkakunnan liikettä halvemmalla.  :o
Yritetään pärjätä.

Jan koller

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 15.06.17 - klo:22:07
Miten niin on noussut, kyllä tuossa 1.4 ACT moottorissa näyttäisi olevan samat päästöarvot kuin ennenkin. Renkailla on tietysti merkitystä.

1.4 ACT DSG nyt 121 g/km ja vielä viikko sitten 117 g/km. Meillä on rajana tuo 120 g/km, joten asialla on merkitystä, vaikka hinnannousu taitaa olla vain n. 160 â,¬?
Ajossa:
Superb Tdi 4x4 DSG MY19
Kodiaq Tsi 4x4 DSG MY18

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: Jan koller - 16.06.17 - klo:16:10
1.4 ACT DSG nyt 121 g/km ja vielä viikko sitten 117 g/km. Meillä on rajana tuo 120 g/km, joten asialla on merkitystä, vaikka hinnannousu taitaa olla vain n. 160 â,¬?

No hittolainen, niinpä onkin. Omassa autossa noussut 2 grammaa, kyseessä manuaali combi. Mistä lie moinen korotus johtuu, varmaan ovat huomanneet, että ovat vedättäneet liikaa kulutuslukemissa...? Keskikulutus noussut 2 dl.

eurotrip

Ainakin joissain dieseleissä on DSG laatikko vaihtunut 7 loviseksi ja arvot muuttuneet.. ???
VW Passat Variant Highline 2,0 TDI DSG

Wild Aces

Alex70

Lainaus käyttäjältä: Sokota09 - 16.06.17 - klo:20:34
No hittolainen, niinpä onkin. Omassa autossa noussut 2 grammaa, kyseessä manuaali combi. Mistä lie moinen korotus johtuu, varmaan ovat huomanneet, että ovat vedättäneet liikaa kulutuslukemissa...? Keskikulutus noussut 2 dl.
Olisiko syynä NEDC ->  WLTP mittaustapaan siirtyminen?
Luin tutkimuksia joissa kerrottiin että Dieselautojen päästöt kasvavat uudella mittustavalla 1-11% riippuen moottorista.
Tämä voisi selittää muuttuneet arvot, kun kerran mittaustapa ja standardi muuttuu.

schubi

Lainaus käyttäjältä: eurotrip - 17.06.17 - klo:22:14
Ainakin joissain dieseleissä on DSG laatikko vaihtunut 7 loviseksi ja arvot muuttuneet.. ???
Totta tosiaan, TDI 150 on nyt 7-vaihteisella DSG:llä. Olisiko päällä oleva DSG-kamppis sen takia että saadaan myytyä vanhat 6v DSG:t pois? Se olisi tosin hieman epäloogista myydä tuota TDI 150-mallia uudella DSG:llä samaan aikaan  :o Hyvä muutoshan tämä on, mielestäni Kodiaqin DSG7 toimi selvästi paremmin kuin Superbin DSG6.

Edit: DSG7 alentaa kulutusta/päästöjä vrt. DSG6

schubi

Nyt näyttää vahvasti siltä, että Superb Sportline olisi menossa tilaukseen. 19-tuumaiset Vegat houkuttaisi todella paljon, mutta vaikutus melutasoon mietityttää. 18-tuumaisilla melutaso on ihan ok, onkohan pahempi 19-tuumaisilla? Laita kommenttia jos kokemusta tästä löytyy. Kiitos!

delocke

Moi,
harkitsen Skodaan siirtymistä ja fokuksessa on uusi Superb Combi automaatilla ja bensakoneella (ottaisin nelivedon, mutta en halua niin tehokasta ja paljon kuluttavaa kuin 280-kone). Pitäisi päättää, ottaako 1.8-litraisen (180hv) vai 2.0-litraisen (220hv). Toisessa on 6-portainen DSG ja toisessa 7-portainen. Myyjän mielestä molemmat yhtä hyviä, mutta mitä nyt netistä lueskelin niin onko toinen kuiva- ja toinen märkäkytkimellä? Onko noista oikeasti jompi kumpi selkeästi parempi ratkaisu (suunnittelen pitäväni autoa itselläni ainakin 8-10 vuotta). Nykyinen autoni on 184 hv koneella ja ainakaan alemmas en haluaisi tehoissa mennä.

njs

Lainaus käyttäjältä: delocke - 11.08.17 - klo:10:53
Pitäisi päättää, ottaako 1.8-litraisen (180hv) vai 2.0-litraisen (220hv). Toisessa on 6-portainen DSG ja toisessa 7-portainen. Myyjän mielestä molemmat yhtä hyviä, mutta mitä nyt netistä lueskelin niin onko toinen kuiva- ja toinen märkäkytkimellä? Onko noista oikeasti jompi kumpi selkeästi parempi ratkaisu (suunnittelen pitäväni autoa itselläni ainakin 8-10 vuotta). Nykyinen autoni on 184 hv koneella ja ainakaan alemmas en haluaisi tehoissa mennä.

1.8:ssä on kuivakytkimillä, sen takia vääntökin on rajattu 70nm pienemmäksi kuin manuaalissa (320->250nm). Itse en kyllä luottaisi vieläkään tuohon 7-pykäläiseen, eli ottaisin 2-litraisen 6-pykäläisellä.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

schubi

Lainaus käyttäjältä: delocke - 11.08.17 - klo:10:53
Moi,
harkitsen Skodaan siirtymistä ja fokuksessa on uusi Superb Combi automaatilla ja bensakoneella (ottaisin nelivedon, mutta en halua niin tehokasta ja paljon kuluttavaa kuin 280-kone). Pitäisi päättää, ottaako 1.8-litraisen (180hv) vai 2.0-litraisen (220hv). Toisessa on 6-portainen DSG ja toisessa 7-portainen. Myyjän mielestä molemmat yhtä hyviä, mutta mitä nyt netistä lueskelin niin onko toinen kuiva- ja toinen märkäkytkimellä? Onko noista oikeasti jompi kumpi selkeästi parempi ratkaisu (suunnittelen pitäväni autoa itselläni ainakin 8-10 vuotta). Nykyinen autoni on 184 hv koneella ja ainakaan alemmas en haluaisi tehoissa mennä.

Tuo 7-vaihteinen (DQ200) on kuivakytkimellä kyllä. 6-lovinen (DQ250) on märkäkytkimellä, mutta on todella vanha peruskonstruktio (näki päivävalon ilm. 2003). Siksi otankin uudemmalla 7-vaihteisella märkäkytkin DSG:llä (DQ500). Superbiin sen saa tosin tällä hetkellä vain TDI 150 koneen kylkeen mutta levinnee muihin koneisiin myöhemmin.

Edellisessä Passatissa kuivakytkin-DSG meni vaihtoon 30 000 km jälkeen. Todennäköisesti sitä on sen jälkeen parannettu, mutten itse sitä ainakaan omalla rahalla ostaisi.

Täältä lisää DSG:stä https://en.wikipedia.org/wiki/Direct-shift_gearbox

reverence

Superbin luovutus lähestyy.
Onko vinkkejä mitä herkkuja vois kysellä luovutushuollosta?
Esim. Sähköisen takaluukun sulkeminen kaukosäätimestä jne.
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

Sokota09

Lainaus käyttäjältä: reverence - 12.08.17 - klo:12:06
Superbin luovutus lähestyy.
Onko vinkkejä mitä herkkuja vois kysellä luovutushuollosta?
Esim. Sähköisen takaluukun sulkeminen kaukosäätimestä jne.

Eikös tuo nyt onnistu ilman koodailujakin, jos varustetaso on Style ja siitä ylöspäin. Piippauksia tuskin suostuvat ottamaan pois, koska kyseessä turvallisuustekijä.

IsoE

Lainaus käyttäjältä: delocke - 11.08.17 - klo:10:53
Moi,
harkitsen Skodaan siirtymistä ja fokuksessa on uusi Superb Combi automaatilla ja bensakoneella (ottaisin nelivedon, mutta en halua niin tehokasta ja paljon kuluttavaa kuin 280-kone). Pitäisi päättää, ottaako 1.8-litraisen (180hv) vai 2.0-litraisen (220hv). Toisessa on 6-portainen DSG ja toisessa 7-portainen. Myyjän mielestä molemmat yhtä hyviä, mutta mitä nyt netistä lueskelin niin onko toinen kuiva- ja toinen märkäkytkimellä? Onko noista oikeasti jompi kumpi selkeästi parempi ratkaisu (suunnittelen pitäväni autoa itselläni ainakin 8-10 vuotta). Nykyinen autoni on 184 hv koneella ja ainakaan alemmas en haluaisi tehoissa mennä.

Tehoa ei ole ikinä liikaa.  8) Onhan toi 280 tietysti todella janoinen, mutta toisaalta liikkuminen on hyvin vaivatonta ja maantielläkin pääsee ohi, vaikka ohitettava alkaisi polkemaan kaasua perisuomalaiseen tyyliin.

Noista vaihteista sen verran, että kyseisen konsernin kapistuksia ikänsä työkseen korjannut kaverini kysyi huolestuneena, että "et kai ottanut sitä 7-pykäläisellä?", kun kerroin tilanneeni Superbin. Tuo 6-vaihteinen on toki vanhaa tekniikkaa, mutta toimii mielestäni varsin hyvin, siis VAG:n DSG:ksi.
MY17 Superb Combi 280 L&K

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy