Suberb maavara

Aloittaja spattu, 24.08.17 - klo:18:16

« edellinen - seuraava »

spattu

Tervehdys!

Kirjoittelin aiemmin tuonne Octavian puolelle, mutta hyppäsin nyt tännekin puolelle, sillä auton vaihto olisi lähitulevaisuudessa edessä.

Alun perin ensisijaisesti tähtäimessä Octavia Scout, nyt laajensin hakua myös Suberbin puolelle. Myöskään perus octavia ei ole pois suljettu. Kaikki siis farmari versioita.

Minua mietityttää maavara, löysin netistä vähän epämääräisiä, toisistaan poikkeavia tuloksia 2014-2016 Suberb malliston maavaralle. Virallisen Skodan sivuilla oleva "tekniset tiedot"-lirpake kertoo seuraavanlaisia maavaroja 2,0TDI moottorilla varustetuille malleille 149/164#/134##/139### [148/163#/133##/138###], jossa risuaidat tarkoittavat seuraavaa:
# Korotetulla maavaralla
## Madalletulla Sport-alustalla
### DCC-alustalla

Minusta kyseinen lehtinen on hieman vaikea tulkintainen. Jos jotakuta kiinnoostaa tarkemmin tutkia, löytyy se tästä: http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-superb/superb/skoda-superb-tekniset.pdf?time=1503584497

Tarpeeni on siis monikäyttöinen auto, jossa pääpaino on maantie ja kaupunkiajossa, maantietä kuitenkin enemmän. Satunnaisesti joudun kuitenkin myös ajelemaan heikkokuntoisempia hiekkateitä, joskus metsäauto teitäkin. Tavaratilaa pitäisi löytyä runsaasti ja takamatkustajille väljät oltavat. Tuntuu, että Suberb täyttää näistä monet ominaisuudet, tuo maavaran riittävyys vain on kysymysmerkki.

Miten te olette kokeneet Suberbin maavaran riittävyyden, ja millaisessa käytössä se on teillä ollut?
Osaako kukaan ottaa kantaa kuinka yleinen Suberbissa tuo korotettu maavara on? Olen ensisijaisesti etsimässä käytettyä, 2014-2015 autoa, ja koetan kartoitella kuinka todennäköisesti tuollaiseen korotettuun yksilöön törmää.

Peugeot 508 maavaraa en löytänyt, mahtaako joku osata sanoa näppituntumalla miten sen maavara vertautuu Suberbiin?

Ainahan on olemassa vaihtoehtona Outdoor versio, siinä vain mukana tulee neliveto, kuten Scoutissakin, joka itsessään ei ole minulle pakollinen varuste. Neliveto tuo vieläpä mukanaan yleensä kohtuullisen hinnan pompsauksen ylöspäin.

Sokota09

2015 loppuvuodesta on saatavilla vasta III koppaisena Superbia. Vanhasta mallista oli saatavana samanlainen versio kuin scout on, en muista mallinimeä tähän hätään. Korotetulla alustalla ei pitäisi olla ongelmia normaaleilla metsäautoteillä.


torso1

Tuosta maavarasta en osaa sanoa mutta tyhmän näköinen se Superb III ainakin on tuolla korotetulla maavaralla. Itselläkin on juuri samanlaista ajoa tiedossa ja tilaa sisältä/tavaratiloista pitäisi löytyä. Pähkäily on kuumaa ostanko uuden Octavia Scoutin vai uuden Sportline Superb Combin. hintaeroa jäisi noin 10kâ,¬. Kumpaakin olen käynyt ajamassa ja onhan se selvää että eroa näistä kahdesta löytyy. Superb on selkeästi hiljaisempi ja vakaampi ajaa maantiellä. Laatutasossakin eroa on mielestäni paljon. Scoutissa saisi olla mielestäni pehmeämpi alusta. Se on aika pintakova ja turhan paljon kolisee omaan makuun. Jos uuden Superb:n saisi ns. "Scout" mallina niin valinta olisi selvä mutta kun ei saa, ainakaan vielä.

torso1

Osaako kukaan sanoa että paljonko tippuu maavara Superb:ssa jos ottaa sen Sportline versiona ja DCC-alustalla? Sportline pudottaa -15mm ja pudottaako DCC vielä tuosta sen -10mm pois..?

Petunet

Se on jompikumpi, jos Sportline ilman DCC:tä niin -15mm, jos mikä tahansa varusteluversio DCC:n kanssa niin -10mm.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

torso1

Lainaus käyttäjältä: Petunet - 28.08.17 - klo:14:55
Se on jompikumpi, jos Sportline ilman DCC:tä niin -15mm, jos mikä tahansa varusteluversio DCC:n kanssa niin -10mm.

Ootko varma tuosta? Eli jos otan uuden Sportlinen ja DCC alustalla niin se on 10mm matalampi kuin vakioalustalla oleva Superb..

Petunet

Kannattaa varmistaa vielä myyjältä, noin minulle liikkeessä sanottiin kun kysyin.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Petunet

Nyt kun katsoin Superbin esitettä niin tuossahan sivulla 77 selkeästi kerrotaan maavara vakiona, sport-alustalla ja DCC:llä.
DCC on 5mm korkeampi kuin Sport(line).

http://web.skoda.fi/lataukset/uusi-superb/superb/skoda-superb-esite.pdf?time=1503944189
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Hawtin

Maavara on Superbissa varsin riittävä normioloihin. Edelliseen A3:een (8V, normi sporttialusta) verrattuna tämä on oikea maasturi sporttialustallakin. Tämä on todettu käytännössä mökkitiellä, jossa Audilla joutui paikoin matelemaan, mutta Superbilla voi lasketella suht huoletta. Erityisesti talvirenkailla, jotka ovat lievää ylikokoa 225/45/19.
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy