Moottorin varoitusvalo ja EPC- valo palaa

Aloittaja pomo, 08.12.10 - klo:19:57

« edellinen - seuraava »

seatibiza2014

Minulla oli sama ongelma vuoden 2014 Seat Ibizan kanssa (volkkari/skoda sekin käytännössä kuitenkin).
Tosi vähän ajettu auto (alle 100 000km) eikä mitään vikoja ollut ostosta lähtien ja yhtäkkiä yhtenä aamuna syttyi EPC ja pakokaasusysteemin vikavalot. Auto ei nostanut kierroksia lainkaan riittävän korkealle, juuri ja juuri pystyi ajamaan 2 tai 3. vaihteella 5km korjaamolle ja 2500-3000 kierroslukumittarissa, vähän hirvitti mutta ei ilmeisesti tullut mitään isompaa vahinkoa tästä.

Kuulemma vikamuisti kun luettiin niin ahtopainesäädin oli syyllinen kun sitä asentaja kädellä liikutteli niin vikavalo sammui. Eli tavallaan turboon liittyvä osa mutta ei kuitenkaan itse turbo vaan joku turboon kiinnitettävä osa ilmeisesti? Tämä osa uusittiin ja on kuulemma jopa melko yleinenkin ongelma VW-autoissa (näitä vaihdetaan kuulemma muutama vuodessa) ja Volkswagen on jo kehittänyt samasta säätimestä uusitun version, jonka pitäisi kestää paremmin.
sain itse siis tämän uusitun version varaosasta autooni. Maksoi yli 300e pelkkä säädin, siihen työt päälle niin lähemmäs 600e potti. Korjaus tehtiin kyllä todella hyvin ja auto on toiminut hyvin sen jälkeen, huollosta on nyt pari kuukautta. Oli siis ihan oikea vika autossa, kun olisi ollut mahdollista että selviäisi vikakoodien nollauksella. Nyt kuulemma pitää vaan kovaa ajoa ajaa ja toivoa, ettei tule vikaa turboon itseensä koska sen korjaaminen maksaa jo monta kertaa enemmän.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy