Turbon vaihdon jälkeen ongelma

Aloittaja Make53, 19.02.17 - klo:13:46

« edellinen - seuraava »

Make53


Tämmöinen tapaus:
Passat 2002 1.8t awt ajettu 215 tkm ja ecussa BSR:n stage 1 ohjelma
Turbo alkoi krahisemaan pari viikkoa sitten kiihdytettäessä. Eilen kunnostetun KKK turbon vaihto.
Tänään ajaessa kone hyytyy jossain 4 tuhannen kierrokse kohdalla. Sitä ennen kuulostaa kuin paineet katoaisivat jonnekin pöhinän myötä.
Joitakin viikkoja aiemmin vaihdettu diverter valve varmuuden vuoksi.
Kojetaulussa ei vikavaloa ja dashcommander ei näytä mitään vikakoodeja.
Mitäs pitäisi selvittää seuraavaksi?

Make53


Jultsu

Hyvä homma, kiitos kun näit vaivaa toteamalla ongelman ratkaistuksi mutta et esittänyt itse ratkaisua. Eihän näiden foorumien perimmäinen idea toki ollutkaan ideoiden ja vinkkien jakaminen sekä niistä keskusteleminen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

Daatta

Meinasin itsekin laittaa, että epäitsekkyyden nimissä jonkinlainen raportti viasta ja sen korjauksesta olisi mukava.  Tämä foorumi palvelee muitakin kuin AP:ta.

Olisiko ollut vaan ahtoputki irti tai löysällä. Alipainevikoja noissa on myös ollut. Itsekin ajalin 10,5 vuotta AUQ 1.8T:llä mutta vaihdoin pois ennen kun tuli ainuttakaan vikaa.  8) Forgen DV siinä toki oli, mutta muuten "aivan vakio".
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy