vw näytölle ilmesty ERROR: START-STOP

Aloittaja egon, 15.02.17 - klo:10:10

« edellinen - seuraava »

egon

Heittä näytölle että ERROR: START-STOP. Auto siis vw 2.0 tdi 2011 v.
Mitä se tarkoitta, joku sanoi että voi johtua siitä että vaihdoin akun, mutta sen tein jo joulukuussa ja nyt vast alkoi ilmoittaa asiasta. Tietääkö joku tarkemmin?Mene huoltotilaan ja hehkuvalo alka vilkkua.
Luin vikakoodit mutta siinä ei akusta ilmoittanut mitään.


M_M

No mitä vikakoodeja sieltä tuli? Jos hehkuvalo vilkkuu niin kyllä siellä jotain koodeja varmaan näkyi?

Ihan koko auto-scan olisi aina oiva liite näihin, ei tarvitsisi jokaista tietoa erikseen lypsää.
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

Geoman

Arvaus tämä. Omassani vm 2011 Golf Plus 2.0 TDI veikkailen EGR-vikaa (tukkeutumista). Omassani tuli ajomäärällä 125 tkm. Valot sammui kun auton sammutti ja käynnisti uudestaan mutta valot (hehku ja moottorinvikavalo) syttyi uudestaan jonkin ajan kuluttuaja tehot putosi. Start_Stoppia minulla ei ole. Jos auto on huollettu maksaa VW mahdollisesti osan EGR korjauksesta. EGR:ssä on ollut tyyppivikaa.

Akun olen vaihtanut kaksi kertaa, en ole syöttänyt virtaa vaihdon aikana enkä koodannut - akun vaihdosta ei ollut ongelmia.

egon

EGR vaihdettu kesällä.
Yritän tänne liittä vikakoodeja mutta miten tänne saa tiedosto liittä,pieni pulma taas  >:(

Daatta

Copy-pastella vaan tähän tekstikenttään. Viestistä tulee aika pitkä, mutta jos tieto siihen mahtuu niin antaa palaa vaan.

Suuremmilla foorumeilla tuo auto-scan on pakollinen tieto, ei tekisi heikkoa täälläkään. Toisaalta, hyvä sentään jos jossain muodossa saa koodit tänne laitettua. Ei tarvitse arvailla, että mikä voisi olla mahdollinen syy...
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

egon

0l-Engine -- Status: Malfunction 0010
Labels : 03L-906-018-CFFc' 1b
Address 01: Engine (J623-CFFB) Labers: url.-v
n, - - ! \T^ cr r 'nQr dix-ors- i rc' H\ ry:0 3L 907 309 N
'Fcu;;t;t" ;N;""i :S \{: 031 906 018 BG
R4 2, oL EDC H25 8243
[;;il;;; +inzs-::
"
-qqfl?i numberi 00000000000000
eiji;;' oolDol2oo 424o1o8oooo
;in[;";"" #*'' twrysscooc oo oo1ts51- 1t5.o9t qo9 o9o9o9-
iiiiil t;#;ti"nv-ncuiorDl011031e060001380B0G7
iioil, Ev-EaMiormtobst le06018BroGd'
vcrl ,
-zoerg
685A87280C239-8024
4 Faults Found:
lab?-:"c"tti"l""oa", c0DEF ile Not Loaded!
- c7 [0e6]
Intermittrent
- Not Confirmed - Tested Since Menory Clear
9120 - Unlicensed Version' Not all DTCs
- A0 [100]
Intermittent
- Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Framel
Fault Status: 00000001
Fault Priorit'Y: 2
Fault FrequencY: I
Mileaee: 214527 kn
Date: 2017'02'15
Time r 0B: 54: 12
Engine speed: 1343' 00 /rnin
N";;;; tiaa vatue: 83' 5 % \
Vehicle speed: 56 km/h
Coolant tlmperature: 68 -C
rni"[" air tenPerature: 6 *C
A*Ui"tt air PrLssure: 1020 mbar
Vofius" terminal 30r 14' 580 V
unleainincgo unte?r ""or111i,91P:,100" om,e /sLroke
Air mass: actual value (mg/stroKe/ t + I '
E G R V a c u u m R e g u l a t o r i " i " " " i a V a l v e : a c t i v a i i o n : 1 0 0 ' 0 0 %
eCii tli"""iJ-iulue: actual valuei' 96'06 %
Eiii ;;i;;;-otti"t closed: -e'e; Yo .
Actuator for high pt"ttit" Bbn: ttutut-Bit 0: 00000000
A c t u a t o r f o r h i e h p t ; ; ; ; ; g c i i : t t u t u t - B i t 1 6 : 0 0 0 0 0 0 0 0
A c t u a t o r f o r h i g h p ' ; ; ; ; ; e c i i . ' t u t u ' - B i t 2 4 : 0 0 1 1 0 1 1 1
Actuator for hieh pt""t"t" gCii: ttutut-Bit 8: 00000010
High press ECRa ctuaiiti'""i""r un"onaitioned volt val: l4l7'2
4891- UnlicensedV ersion' Not all DTCs
- 18 [032]
int"rrlitlnt _ Not confirmed - Tested Since Memory clear
4Bg2 - Can'l Decode, - rc lr72l
MIL 0N - Intermittent
-
CODE File Not Loaded!
Confirmed - Tested Since Menory C]:y
Freeze Frame:
meo
_ rerLuu urlrvv " : : : : _
Eneine speed: 1880' 50
Noimed 1o6d Yalue: 0.4
/nin
Yo
Vehicle speed: 26 kn/h
Coolant temPerature: 34 *C
Intake air temperature: 14 *C
Arnbient air Pressure: 1030 mbar
Voltage terminal 30: 14' 700 V
Unleaining counter according OBD:'40^-^ ^
nit'ilutt:-u"iuui-uutu" (melitrokg) : 318' 0 mg'/stroke ^^ ^'
gcn vl"uum-n"eulutor Solenoid valve: activation: 15.00 %
EGR solenoid ialve: actual value: 54'21 Yo
EGR vaive: offset closed: -0' 10 %
Rctuaior-for high pressure EGR: status-lit 0: 00000000
n"tuuiot ior triEn pr"stur" EGR: status-Bit 16: 00000000
n"tuuiot i"i figtt pr""ur" EGR: status-BiL 24: 00110111
Actuator for high p'""ui" EGR: status-Bit 8: 00000111
High press EGR actuatoti-""t""t unconditioned volt val: 2377.2 nY


:) tästä ei saa piruka selvää:) pitä keksi joku toinen keino.


Daatta

En Y,,arra? Vissiin ei ole ihan virallinen VCDS kyseessä... Jos yrität poimia ne vikakoodit/numerot sieltä erikseen.  ???
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

M_M

Jonkun piraattipaskeen logi ilmeisesti? Eipä tollasella kyllä mitään virkaa ole. Jos ei raaski omaksi ostaa ohjelmaa niin kannattaa sitten hakeutua jonkun sellaisen luokse jolla se on. Saa sellaisen login ulos josta on oikeaa hyötyä vianhaussa.  ::)
VCDS (HEX-V2) käytettävissä, Kotkan seudulla

Skoda Enyaq iV 80x 4x4 -23
Seat Ateca 2.0TSI 190 DSG 4x4 -18

erWin - täältä löydät kaikki korjausoppaat ja kytkentäkaaviot autoosi

egon

01-Engine -- Status: Malfunction 0010

-------------------------------------------------------------------------------
Address 01: Engine (J623-CFFB)       Labels: 03L-906-018-CFF.clb
   Part No SW: 03L 906 018 BG    HW: 03L 907 309 N
   Component: R4 2,0L EDC   H25 8243 
   Revision: 41H25---    Serial number: 00000000000000
   Coding: 001D0012042401080000
   Shop #: WSC 00015 115 00000
   ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018BG 003007
   ROD: EV_ECM20TDI01103L906018BG.rod
   VCID: 70EFB6E5AB7280C239-8024

2 Faults Found:
4891 - Can't Decode, CODE File Not Loaded!
          - 1B [036]
          Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 214504 km
                    Date: 2017.02.14
                    Time: 12:06:17

                    Engine speed: 2131.00 /min
                    Normed load value: 40.0 %
                    Vehicle speed: 46 km/h
                    Coolant temperature: 30 °C
                    Intake air temperature: 14 °C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.740 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass: actual value (mg/stroke): 768.3 mg/stroke
                    EGR Vacuum Regulator Solenoid Valve: activation: 100.00 %
                    EGR solenoid valve: actual value: 83.06 %
                    EGR valve: offset closed: -2.49 %
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 0: 00000000
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 16: 00000000
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 24: 00110111
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 8: 00000111
                    High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 1583.4 mV

4892 - Unlicensed Version. Not all DTCs
          - 1C [168]
          MIL ON - Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00000001
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 11
                    Mileage: 214484 km
                    Date: 2017.02.13
                    Time: 12:49:53

                    Engine speed: 979.50 /min
                    Normed load value: 31.8 %
                    Vehicle speed: 0 km/h
                    Coolant temperature: 67 °C
                    Intake air temperature: 24 °C
                    Ambient air pressure: 1020 mbar
                    Voltage terminal 30: 14.660 V
                    Unlearning counter according OBD: 40
                    Air mass: actual value (mg/stroke): 442.3 mg/stroke
                    EGR Vacuum Regulator Solenoid Valve: activation: 100.00 %
                    EGR solenoid valve: actual value: 76.54 %
                    EGR valve: offset closed: -2.49 %
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 0: 00000000
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 16: 00010000
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 24: 00110111
                    Actuator for high pressure EGR: status-Bit 8: 00000111
                    High press EGR actuator: actual unconditioned volt val: 1779.0 mV

Readiness: 1 1 0 0 1


No uusi yritys,se edellinen tuli kopioitu väärä ohjelman kanssa...Saako siitä jotai tietoa ulos.?

Daatta

EGR sökö, sen verran tuosta näkee.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16787/P0403/001027
    4891-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Open Circuit
    4892-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Electrical Fault in Circuit

Joo, tuo VCDS versio on vähintään omituinen. Teknistä tukea kannattaa pyytää Kiinan suunnasta.  ??? ::)
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

egon

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.02.17 - klo:12:49
EGR sökö, sen verran tuosta näkee.

http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.php/16787/P0403/001027
    4891-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Open Circuit
    4892-P0403 EGR Valve (N18) : Malfunction - Electrical Fault in Circuit

Joo, tuo VCDS versio on vähintään omituinen. Teknistä tukea kannattaa pyytää Kiinan suunnasta.  ??? ::)

Ok,kerron kaverille terveiset verio osalta.
EGR vaihdettu ja ajettu 7000 km. Täyty soitta korjaamolle ja keskustella takuuhuollosta. Kiitos

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy