Olisiko Tampereella joku OBDElevenin omistaja halukas tekemään yhden koodauksen mun Leon MK4seen? Haluaisin digimittaristoon Cupran sporttinäytön, ja OBDElevenin foorumin mukaan sen pitäisi olla mahdollista. Maksan toki korvauksen.
Toimiiko OBDEleven millä tahansa käypäisellä ELM-Bluetooth-palikalla?
https://obdeleven.com/en/content/11-shipping-and-paymentEi tule tulleja yms.
Eli käytännössä tarvitsee tuo Pro-version/tilauksen, jos haluaa haluaa mitään koodailla. Ilman Pro'ta käytössä on "one-click applications", jotka joko toimii tai ei, eikä tiedä mitä kaikkea muutetaan. Pitäisi malttaa tuo tilailla, kun vanhalla Hex-Comilla ei tee nykyautojen kanssa enää mitään.
Mitenkäs noita krediittejä kerääntyi? Tietyn ajan kuluessa / alussa jokin köntti? Vai pitääkö niitä aina ostaa?Lisäksi, jos nollaa joitain virheilmoituksia, näkyvätkö ne kuitenkin vielä huollossa vai puhutaanko samasta nollaantumisesta?
ODX-tiedosto ilmeisesti vain määrittää kuinka OBD11 käsittelee diagnostiikkadataa, eli ei muuta mitään autossa:https://forum.obdeleven.com/thread/10465/odx-file-use-latest-change
APUUA! No niin. Meninkö painamaan väärää nappia!Eli, Auto -> Ohjausyksiköt -> Tietoväylän diagnoosiliitäntä 19 -> Tiedot.Siellä on ODX - tiedosto - Käytä uusinta (Muuta) Tästä siis menin painamaan.Tämän jälkeen Akku symboli meni keltaiseksi = ei lataa.Kokeilin toisella, OBD2 BlueDriver palikalla. Se näytti latausta 12,800 (vain!? normaalisti kai jotain 14, akku täysi)Tekikö tuo OBD11 ODX ohjelman muutos autolle jotakin, vai pelkästään OBD11 palikkaan?Saako vanhan version jotenkin takaisin?
-17 mallin Audi A4 lataa akkua oletuksena vain moottorijarrutuksen aikana. Suomen oloissa täysin älytöntä, ja koodattavissa pois mutta noin tiedoksi.
Joo huomasin äsken, kun oli OBD11 kiinni, niin moottorijarrutuksissa työnsi jopa yli 15 V teholla. A4:lla alkaa kohta loppulaskenta, joten ei paljon enää viitsi siihen tehdä muutoksia.
Mulla on tuossa Golf 7 dieselillä. Autohan on long life -versio, mutta se kuitenkin vuosittain tammikuussa naukuu öljynvaihtoa. Ilmeisesti siis auto on koodattu kiinteälle huoltovälille.Miten sen saa koodattua joustavalle LL -huoltovälille?
Ilmeisesti näissä on sama feature kuin alkupään Longlifeissä - huoltohälyn nollaaminen mittariston kautta vaihtaa huoltolaskurin kiinteälle moodille?