Obdeleven

Aloittaja Occu14, 12.02.17 - klo:15:51

« edellinen - seuraava »

Antti34

Pro on nyt käytössä,raakadata moottorista saatiin näkymään,mutta edelleenkin skannaamisen/vikakoodin lukemisen kanssa sama ongelma,kuten ylempänä kuvassa...  Ainoastaan moottorin elektroniikka vihreällä.






Sped

Lainaus käyttäjältä: Tombba - 29.06.21 - klo:10:35
Olisiko Tampereella joku OBDElevenin omistaja halukas tekemään yhden koodauksen mun Leon MK4seen? Haluaisin digimittaristoon Cupran sporttinäytön, ja OBDElevenin foorumin mukaan sen pitäisi olla mahdollista. Maksan toki korvauksen.

Onkohan tampereella edelleen sama koodaaja käytettävissä?  :) Kyseessä allekirjoituksen auto. Samaa sporttinäyttöä mietin.
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

Ari69

Moi, olen uusi tällä palstalla ja haluaisin ensi alkuun kysyä onko tässä VAG OBDeleven Next Gen Pro versiossa tukea suomen kielelle? Osaako se lukea ja poistaa myös 2008/2009, 2,5TDI Transporterin vikakoodeja, sekä tekemään joitakin muitakin toimia kuten, mm. hiukkassuodattimen (DPF) pakkopoltto, kaasuläpän (ETC) sopeutusta, ohjauskulma-anturin (SAS) kalibrointia, yms.

Jostain luin, että Transportereihin olisi hankalampi päästä näillä 3 osapuolen diagnostiikkalaitteilla, pitääkö paikkaansa? Kyselin asiaa myös tämän laitteen suomalaiselta myyjältä, mutta en saa vastauksia ko. kysymyksiin. Jos tämä toimii ko. autossa, niin minkälainen paketti olisi paras?

sonikk

Mistä maasta nämä tulevat jos tilaa obdeleven.com kautta? Tuleeko jotain tulleja/veroja tuon 99,99â,¬ päälle? Obdeleven.fi kautta hinta oli jotain 127â,¬?
C7 A6 3.0TDI Avant

Tos®

Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Daatta

Eli käytännössä tarvitsee tuo Pro-version/tilauksen, jos haluaa haluaa mitään koodailla. Ilman Pro'ta käytössä on "one-click applications", jotka joko toimii tai ei, eikä tiedä mitä kaikkea muutetaan. Pitäisi malttaa tuo tilailla, kun vanhalla Hex-Comilla ei tee nykyautojen kanssa enää mitään.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Vastarakki

Toimiiko OBDEleven millä tahansa käypäisellä ELM-Bluetooth-palikalla?

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Vastarakki - 10.01.22 - klo:10:31
Toimiiko OBDEleven millä tahansa käypäisellä ELM-Bluetooth-palikalla?

Eiköhän tuo ole bundlattu tuohon omaan dongeliinsa. Ei ole kovinkaan kallis taloudellinen satsaus tuo ObdEleven.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

sonikk

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.01.22 - klo:11:24
https://obdeleven.com/en/content/11-shipping-and-payment

Ei tule tulleja yms.
Kiitos!

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 10.01.22 - klo:09:17
Eli käytännössä tarvitsee tuo Pro-version/tilauksen, jos haluaa haluaa mitään koodailla. Ilman Pro'ta käytössä on "one-click applications", jotka joko toimii tai ei, eikä tiedä mitä kaikkea muutetaan. Pitäisi malttaa tuo tilailla, kun vanhalla Hex-Comilla ei tee nykyautojen kanssa enää mitään.
Joo tilasin Pro-version suosiolla.
C7 A6 3.0TDI Avant

Daatta

Pro lähti viimein tilaukseen, täälläkin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Sped

Mitenkäs noita krediittejä kerääntyi? Tietyn ajan kuluessa / alussa jokin köntti? Vai pitääkö niitä aina ostaa?

Lisäksi, jos nollaa joitain virheilmoituksia, näkyvätkö ne kuitenkin vielä huollossa vai puhutaanko samasta nollaantumisesta?
VW Golf Alltrack 2021 2.0TDI 200 hv
Audi A4 Avant B9 Business Sport 2.0 TDI Quattro -16

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Sped - 10.01.22 - klo:12:15
Mitenkäs noita krediittejä kerääntyi? Tietyn ajan kuluessa / alussa jokin köntti? Vai pitääkö niitä aina ostaa?

Lisäksi, jos nollaa joitain virheilmoituksia, näkyvätkö ne kuitenkin vielä huollossa vai puhutaanko samasta nollaantumisesta?

Kredittejä voi ostaa ja kyllähän niitä kertyykin jokaisella käyttökerroilla. Kun nollaa virheilmoitukset niin toki ne nollautuvat. Jos vika ei ole korjaantunut ja tulee uudestaan, niin silloin näkyvät taas huollossakin.
Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Ohikulkija

#252
APUUA! No niin. Meninkö painamaan väärää nappia!
Eli, Auto -> Ohjausyksiköt -> Tietoväylän diagnoosiliitäntä 19 -> Tiedot.
Siellä on ODX - tiedosto - Käytä uusinta (Muuta) Tästä siis menin painamaan.
Tämän jälkeen Akku symboli meni keltaiseksi = ei lataa.
Kokeilin toisella, OBD2 BlueDriver palikalla. Se näytti latausta 12,800 (vain!? normaalisti kai jotain 14, akku täysi)
Tekikö tuo OBD11 ODX ohjelman muutos autolle jotakin, vai pelkästään OBD11 palikkaan?
Saako vanhan version jotenkin takaisin?



Pushead

ODX-tiedosto ilmeisesti vain määrittää kuinka OBD11 käsittelee diagnostiikkadataa, eli ei muuta mitään autossa:
https://forum.obdeleven.com/thread/10465/odx-file-use-latest-change
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Pushead

Ja pitäisi saada versiokenttää klikkaamalla valittua versio https://forum.obdeleven.com/thread/10711/odx-file-update-control-module
2022 Octavia iV Style Liftback
2003 Polo 1.2 Comfortline

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Pushead - 13.01.22 - klo:21:34
ODX-tiedosto ilmeisesti vain määrittää kuinka OBD11 käsittelee diagnostiikkadataa, eli ei muuta mitään autossa:
https://forum.obdeleven.com/thread/10465/odx-file-use-latest-change
Kiitos, tuo oli hyvä uutinen, että ei muuta autossa mitään. Toivottavasti tuo vanhan version muutos onnistuu.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 13.01.22 - klo:21:09
APUUA! No niin. Meninkö painamaan väärää nappia!
Eli, Auto -> Ohjausyksiköt -> Tietoväylän diagnoosiliitäntä 19 -> Tiedot.
Siellä on ODX - tiedosto - Käytä uusinta (Muuta) Tästä siis menin painamaan.
Tämän jälkeen Akku symboli meni keltaiseksi = ei lataa.
Kokeilin toisella, OBD2 BlueDriver palikalla. Se näytti latausta 12,800 (vain!? normaalisti kai jotain 14, akku täysi)
Tekikö tuo OBD11 ODX ohjelman muutos autolle jotakin, vai pelkästään OBD11 palikkaan?
Saako vanhan version jotenkin takaisin?


-17 mallin Audi A4 lataa akkua oletuksena vain moottorijarrutuksen aikana. Suomen oloissa täysin älytöntä, ja koodattavissa pois mutta noin tiedoksi.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 14.01.22 - klo:09:20
-17 mallin Audi A4 lataa akkua oletuksena vain moottorijarrutuksen aikana. Suomen oloissa täysin älytöntä, ja koodattavissa pois mutta noin tiedoksi.
Joo huomasin äsken, kun oli OBD11 kiinni, niin moottorijarrutuksissa työnsi jopa yli 15 V teholla.
A4:lla alkaa kohta loppulaskenta, joten ei paljon enää viitsi siihen tehdä muutoksia.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 14.01.22 - klo:11:59
Joo huomasin äsken, kun oli OBD11 kiinni, niin moottorijarrutuksissa työnsi jopa yli 15 V teholla.
A4:lla alkaa kohta loppulaskenta, joten ei paljon enää viitsi siihen tehdä muutoksia.
Tuo on ihan normaalia.

Akkua pidetään tarkoituksella 80% latauksessa, jotta sinne mahtuu ytyä moottorijarrutuksen aikaan.
Se lataa kyllä muutenkin, mutta pienemmillä volteilla.
Sen saa koodaamalla pois joistakin autoista.
Recuperation on toiminnon nimi
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ohikulkija

Kiitos Pushead, Enhancer ja Tos® avusta.

Daatta

Pro versio tuli eilen (lissenssi käytännössä), ensimmäinen hämmennys oli kuinka pieni tuo adapteri käytänössä on. Laadukkaan tuntuinen palikka. Android-version asennus kävi nopeasti ja tilin luonnin jälkeen Pro lisenssi ja kreditit aktivoitiin automaattisesti. Einsimmäiset pari kertaa autossa menivät sovellusta ihmetellessä ja aktivointiohjeita tavatessa. Long codingiin valmistajalla on melko hyvät ohjeet.

https://voltas-it.helpshift.com/hc/en/3-obdeleven-android/faq/53-long-coding-1629295453/?s=application-credits

Tuli nopeasti selväksi, ettei koodauksia kannata muutella sokeasti. Pitää selvittää mitä mikäkin tavu tekee ja mitä bittejä pitää valita halutun lopputuloksen saavuttamiseksi. Autoissa ja varusteissa on paljon eroja. Niin ja backup aina ohjainlaitteesta ennen muutoksia, ei ole haitaksi myöskään ottaa alkuperäinen koodi talteen esim. ruutukaappauksen keinoin.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Tos®

Otin kanssa Golffista täyden varmuuskopion ennen suurempia muutteluita.
Sieltä tuli lähes 1 megatavun kokoinen tekstitiedosto ja yli 30 tuhatta riviä tekstiä  ;D
Autotalli:
Golf8 2021 "GTE Style" 1.5 eTSI
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 14.01.22 - klo:09:20
-17 mallin Audi A4 lataa akkua oletuksena vain moottorijarrutuksen aikana. Suomen oloissa täysin älytöntä, ja koodattavissa pois mutta noin tiedoksi.
Muutin asetukseen akun tyypiksi Binäärinen - AGM -->Fleece (suom. Huopa) niin lataus tehot muuttui. Nyt auto lataa akkua 14,6 - 15V jatkuvasti. Alkuperäinen akun asetus oli varmuuskopion mukaan tuo "Huopa"

MikHei

Moro poijjaat!
En tiedä juuri mitään OBDelevenistä saatika itse en ole koskaan itse autoja muillakaan systeemeillä koodannut, niin vähän apuja kaipaan. Olisin tilaamassa Androidille yksityishenkilöltä Suomesta 56â,¬ hintaan avaamatonta OBDeleven pakettia. Pitääkö mun ottaa jotain huomioon ennen kuin ostan? Erillaisia lisenssejä ym? Uusi auto tulee kohta ja Seat Leon 2022 pirssin koodailuun tuo tulisi. Onko turvallista tilata ja pystyyhän sillä koodaan tuota autoa.
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

Daatta

^Pro version/lisenssin tarvitsee koodailuun. Lisenssit aktivoituivat minulla tunnuksen luomisen yhteydessä, en tiedä miten nuo on siirrettävissä kolmannelle osapuolelle. Eli jos myynnissä on pelkkä dongle niin sillä ei vielä hirveästi tee. Donglestakin on kahta versiota, uutta ja sitä vanhaa liikkeellä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Mikey

Mulla on tuossa Golf 7 dieselillä. Autohan on long life -versio, mutta se kuitenkin vuosittain tammikuussa naukuu öljynvaihtoa. Ilmeisesti siis auto on koodattu kiinteälle huoltovälille.

Miten sen saa koodattua joustavalle LL -huoltovälille?

Mikey

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 20.01.22 - klo:08:51
Mulla on tuossa Golf 7 dieselillä. Autohan on long life -versio, mutta se kuitenkin vuosittain tammikuussa naukuu öljynvaihtoa. Ilmeisesti siis auto on koodattu kiinteälle huoltovälille.

Miten sen saa koodattua joustavalle LL -huoltovälille?

Mittaristossa oli koodattuna 730d/30.000 km, mutta oil quality oli 'poor'. Ilmeisesti näissä on sama feature kuin alkupään Longlifeissä - huoltohälyn nollaaminen mittariston kautta vaihtaa huoltolaskurin kiinteälle moodille?

Daatta

Itse en pitäisi tuota kiinteää vaihtoväliä ongelmana, etenkään jos itse tekee. Parempi se on kuin venytetty long life.

Lainaus käyttäjältä: Mikey - 20.01.22 - klo:11:22
Ilmeisesti näissä on sama feature kuin alkupään Longlifeissä - huoltohälyn nollaaminen mittariston kautta vaihtaa huoltolaskurin kiinteälle moodille?

Pitänee paikkansa.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

lasinil

Osaako joku antaa vinkkiä saako tuota liikennemerkkien tunnistuksen varoitusta pois päältä? Aina vähän aikaa ajettuani tuo herjaa, että liikennemerkkien tunnistus on rajoittunut.

Merkit näkyy mittarissa ja homma toimii, mutta herjaa aina ja kaamea PLIM ääni tunkee korviin!

Superb v3 2015

Bumpa

Pystyykö tuolla pelkällä nextgen palikalla tekemään esim webaston komponenttitestejä? Vai tarvitseeko siihenkin olla pro tai crediittejä?

Tekeekö tuolla yleensäkkään mitään muuta kun lukee vikakoodeja jos ei halua maksaa tota proota?

Itselläni on käytössä icarsoft vaws 2.0 jolla saa huoltovälit, akun vaihdon, dpf poltot jne tehtyä mutta ei pysty testaamaan/ohjelmoimaan sen kummemmin muuta..

Autona 2014 Passat 1.6tdi

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy