Uusi Cupra tilattu

Aloittaja Jyri, 10.02.17 - klo:19:21

« edellinen - seuraava »

Joshua

Nitiseeköhän noissakin ovipaneelit sun muut että ite pitää ottaa taas paneelit auki ja laitella sinne täytettä  ;D
Audi A3 1.5 S-Line Business Sport -17
ex. Audi A3 1.4 TFSI -16
     Seat Leon 1.4 TSI FR -13

Daatta

Jaa uusissa Leoneissa/Cuprissa? Luultavasti nitisee, tuskin rakenteeseen tulee mitään radikaaleja muutoksia. Näkisin tuon "uuden" leonin 3.5 päivityksenä, keskittyy lähinnä tietoviihdeosastoon.

Itse olen etuovet vaimentanut, takapää odottaa vielä inspiraatiota. Viimeksi laitoin huopanauhaa kojetaulun ja A-pilarin väliin, sai taas yhden nitinän eliminoitua.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Benkku15

Uuteen malliin ainakin uusi info näyttö, kuparin väriset Seat logot myös rattiin ja kromilistat muuttuvat kupariksi (sisäpuoli) ja DSG laatikko 7 loviseksi.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Benkku15

Mistä kätevästi madallusjouset cupralle?
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Devl

Benkku ei kauaa päässy ajeleen Cupralla kun piti laittaa myyntiin.  :-X :P

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Devl - 19.10.18 - klo:20:10
Benkku ei kauaa päässy ajeleen Cupralla kun piti laittaa myyntiin.  :-X :P

No katsotaan nyt, on kieltämättä hieman ahdas. Voi olla että ei ole huomenna enään myynnissä :D ... tuossa kun on ne asiat mitä on halunnut. Kun ei taas viitsisi älyttömyyksiin mennä.

Toinen ratkaisu toki olisi että hommataan toinen perus Leon ST puolisolle niin ei ole oma auto enään ahdas  ;D
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

triple_a

En ihan hirveästi innostu noista kuparijutuista mitä Benkun mukaan tulossa seuraavaan Cupraan mutta uusi infonäyttö kuulostaa hyvältä! Autoissa on jotain Tesloja lukuunottamatt hiton kämäset matalan reson näytöt jos vertaa vaikka iPadiin tai mihin tahansa moderniin UI-laitteeseen. Toivottavasti se uusi olisi hieman vähemmän aneeminen kuin nykyinen.

Tuo 7-lovinen loota, onko siitä jotain hyötyä? Viritysmielessä tietysti kiinnostaa kestääkö se samalla tavalla vai jopa paremmin vääntöä kuin nykyinen 6-lovinen?

Itellä myös toi infotainment on kaatunut aika monta kertaa, se osaa kyllä resetoida itsensä kun jumahtaa oltuaan tiltissä joitakin kymmeniä sekunteja. Viimeksi kaatui tänään kun olin peruuttamassa omasta ruudusta ja samaan aikaan asiakas soitti puhelimeen (Carplay). Se tutkanäyttö jämähti ruutuun eikä liikkunut mihinkään ja ääni ei siirtynyt puhelimelta kajareihin. Ei kaatuile jatkuvasti, eli en epäile että mikään olisi rikki muuta kuin, että softan laatu paskaa. Pitää seuraavassa huollossa kysyä onko tullut päivityksiä.

Sitten pitää käydä huollossa marmattamassa kun ehtisi niin sellaisesta asiasta kuin että mun konehuoneesta puuttuu akun päältä suoja. Sivuilla on se sellainen joku kankainen suoja mutta akun päällipuoli on ihan paljas. Ei vissiin pitäisi? Liekö Webaston asentajilta jäänyt jonnekin lattialle...

Muita laatujuttuja mitä omassa ollut:

-matkustajan puoleinen sivupeilin kuori repsottaa, kerrottu huoltoon ja vaihdetaan ekan huollon yhteydessä (ei napsahda kunnolla paikalleen vaikka miten asettelee)
-vaihdekepin vieressä oleva kiiltävä musta paneeli (missä ne vaihdemerkinnät) oli valmiiksi naarmutettu (pitkä syvä naarmu), vaihdetaan ekassa huollossa
- panoraamakattoikkunassa naarmu sisäpuolella takapenkin yläpuolella. En jaksa valittaa koska se näkyy vain kun valo tulee ihan vaakatasossa (eli esim auringonlasku) lasia kohti, ei näy normaalikäytössä ollenkaan

Lisäksi oli maalipinnassa muutamia pieniä naarmuja, mitä nyt varmaan tulee kuljetuksessa ja Webaston asennuksessa jne ja suurin osa niistä lähti kun käytin auton kiillotettavana ja pinnoitettavana (Korrek Cure) mutta kuskin puoleisessa lokarissa oli muutama niin syvä, ettei lähtenyt. Nekin niin pieniä ja näkyvät vain tietystä kulmasta niin en suoraan sanottuna jaksanut valittaa tuostakaan.

Daatta

Makuasioitahan nuo, mutta en itsekään ollut kovin innostunut kupari-inserteistä. Infonäytöissä on perinteisesti ollut matalat resoluutiot, nykyinen 8" on askel eteenpäin eikä sahalaidoista ole ollut haittaa kun Waze-sovelluksessa Android-auton kautta. Voisi siinä enemmän tarkkuutta olla, saa nähdä mitä tuleman pitää. Tuskin Teslaan verrattavaa näyttöä on tulossa, se ei vaan toimi VAG:lla.  ;)

Omassa (valmistettu 2/2018) ei ole tietoviihde (Navi High) temppuillut. Carplayta en ole kokeillut, Android Autoa satunnaisesti. Softapäivitykset kannattaa tarkistuttaa liikkeessä, vaikka niiden asentamisesta on VAG tehnyt aivan turhan vaikeaa. Ei ole auto update -nappulaa, pitää erikseen etsiä sopiva vika ja sen mukana tulee softapäivitys. Pienoinen ero mainittuun Teslaan, tämä softien panttaaminen on mielestäni yksi VAG:n kipupisteitä. Erwinistä näkee omaan autoon saatavilla olevat softat, asetaminen onkin sitten toinen juttu.

Akun päällä ei ole suojaa minullakaan MY18 mallissa. MY15 vielä oli, tehdas on säästänyt sen huopakaistaleen verran. 8)

Vaikuttaisi olevan normaalia uuden auton laatupoikkeamaa. Vaihdekepin DSG muovipaneeli oli minullakin naarmuilla... Luulen että joku koeajajista on sen naarmuttanut, mutta voihan se olla ollut tehtaaltakin saakka. Kattoikkunan naarmu on ikävä, mutta korjaustyö alkaa olla sitä luokkaa ettei välttämättä kannata reklamoida. Yhden naarmun tilalle tulee kolme uutta, ehkä vielä näkyvimmille paikoille...

Periaatteessa uusi auto pitäisi olla maalipinnan ja sisustan osalta naarmuton. Ex. Cupra oli sitä, ainoa naarmu minkä löysin oli kuljettan ovenkarmin saranapuolella. ;D Siinä oli vanteessa kuljetusvaurio, mutta uusi vanne tilattiin ja vaihdettiin ennen luovutusta.

Nykyinen on maahantuojan lehdistöauto, siinä onkin naarmua vähän joka puolella. Takaovi on jo maalattu kertaalleen kun emäntä peruutti siihen, talvivanteet olivat ihan ruvella minulle saapuessaan (varastopena vauhdissa), paikkamaalaamalla ja kiillottamalla niistä sai käypäläiset. Minulle laitettiin myös webasto jälkikäteen, en huomannut naarmujen määrän lisääntyneen... Mutta jos maalipinta olisi kunnossa niin mustassa näkyy kyllä kaikki naarmut ja pyörteet. Ei ole jaksanut enää niin paljon stressata, kiillottelen sitten keväämmällä jos jaksan.  :P

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Teukkis

Mulla on kyllä kehittynyt ihan sairas Cupra-kuume. Odottelen vaan millainen tästä uudesta Leonista yleensä tulee. Samalla pohjalla sitten menee tämäkin.
Tuo Seat-logon tiputtaminen jotenkin nostaa pisteitä entisestään. Voisihan se olla muunkin värinen kuin kupari. Ã,,kkiäkös tuollaisen teippaa.

Daatta

Nyt on saatu viimeinenkin hinta neliveto-Cupralle:

https://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot/leon.html

LEON 2.0 TSI 290 CUPRA DSG 213/290 170 41777,22 â,¬
LEON ST 2.0 TSI 290 CUPRA DSG 213/290 171 43167,50 â,¬
LEON ST 2.0 TSI 300 4DRIVE CUPRA DSG 221/300 190 50761,23 â,¬

Hinta nousi 3530,72â,¬, päästöt 26g. Ei varmastikaan niin paha korotus kun ennakoitiin mutta onhan tuo silti aika paljon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Ritzenhoff

Kertoo silti vaan taas kuinka päin vittua tuo WLTP-veromuutos meni. Ei nyt kannata ostaa mitään isopäästöistä autoa, kun ne väsää paraikaa sitä WLTP-verotaulukkoa kulisseissa jälleen kerran uusiksi, kun ekalla kerralla meni mönkään.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Benkku15

Hyvin nousu siitä kun itse tilasi niin oli sen 45kâ,¬ Perushinta. Ateca Cupra yli 61kâ,¬. Tänään lähti oma auto uudelle omistajalle :'(.

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 09.11.18 - klo:10:08
Nyt on saatu viimeinenkin hinta neliveto-Cupralle:

https://www.seat.fi/auton-hankinta/hinnastot/leon.html

LEON 2.0 TSI 290 CUPRA DSG 213/290 170 41777,22 â,¬
LEON ST 2.0 TSI 290 CUPRA DSG 213/290 171 43167,50 â,¬
LEON ST 2.0 TSI 300 4DRIVE CUPRA DSG 221/300 190 50761,23 â,¬

Hinta nousi 3530,72â,¬, päästöt 26g. Ei varmastikaan niin paha korotus kun ennakoitiin mutta onhan tuo silti aika paljon.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

Daatta

Selvää on että isopäästöisiä autoja tullaan kurittamaan nyt ja tulevaisuudessa...

Lainaus käyttäjältä: Benkku15 - 09.11.18 - klo:18:39
Hyvin nousu siitä kun itse tilasi niin oli sen 45kâ,¬ Perushinta. Ateca Cupra yli 61kâ,¬. Tänään lähti oma auto uudelle omistajalle :'(.

Jaa, mitä tulee tilalle? Mainittu Ateca Cupra? Tuota olisi päässyt viikonloppuna katsomaan, jos olisi tullut lähdettyä.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Benkku15

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 12.11.18 - klo:12:28
Selvää on että isopäästöisiä autoja tullaan kurittamaan nyt ja tulevaisuudessa...

Jaa, mitä tulee tilalle? Mainittu Ateca Cupra? Tuota olisi päässyt viikonloppuna katsomaan, jos olisi tullut lähdettyä.

Näyttää siltä että Volvo V90 tulee tilalle... Kakkos autoksi kunhan tulee niin emännälle sitten Cupra ibiza.
Seat Cupra ST 4Drive -18
Entinen: Volvo V70 R AWD Manuaali -06

vagfani

Kallista on, uusi Seat Leon Cupra yli 50 000 euroa.:) Tuosta pelkkiä veroja noin puolet hinnasta.

vagfani

Ateca Cupra yli 60 000 euroa. Elämä on.

Daatta

Cupran ostajille pitäisi antaa joku mitali kun valtion taloutta tuetaan näin avokätisesti... Tai mitä vielä, ylimääräinen kateusvero kuulostaa sopivammalta Suomeen.  ;D
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

triple_a

Muuttuuko vuotuinen ajoneuvovero 190 grammaan perustuvaksi niidenkin autojen osalta, jotka on ostettu NEDC-aikakaudella?

Ollut mielessä muuten tummentaa etu ja taka Seat emblemit mattamustiksi. Miten jengi tehnyt näitä? Teippaus? Plastidip? Onnistuuko teippaus niin, että emblem on paikallaan, ei kiinnostaisi alkaa purkamaan autoa, että pääsee iroittamaan lätkät.

MikHei

#408
https://m.youtube.com/watch?v=ZLWT0vkpi6U Saa ne irti ilman takaluukun ja etupuskurin purkua. Toki suosittelen muovisia verhoilun purku työkaluja, meisseli näyttää videolla aika väkivaltaiselta. https://m.youtube.com/watch?v=UpX98QgG35E
Täältä ohjeita: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=36156.0
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

sakal83

Onnistunee myös plastidipillä, sekä teippaamaan.
Itsellä allekirjoituksen vehkeessä tällä haavaa teipattuna. Pysyy kyllä kesän hyvin, mutta talven jäljiltä alkaa s-logon sisäkulmista irvistämään. (Edessä ainakin)
Ajatuksissa irroitella logot ja 2K maalia pintaan jahka tästä taas joskus jaksaa.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Cupura

Ite vedin plastidipillä. Taino suomalaisella vastineella, mutta kumminkin. Turhaa niitä on rueta irrottelemaan, rajaa vaan ja kun kuivunu, niin repiii ylimääräset pois. Ja saa tarvittaessa takasin originaliks jos haluaa.

Kasetti

Tänään on se päivä. 15.6.2018 tilattu Leon St Cupra 300 4Drive tulee luovutukseen. Värinä Midnight Black 🖤. Itselleni neljäs Leon Cupra;

2009 1P 240hv
2014 5F 280hv 5dr
2016 5F8 290hv ST
2019 5F8 300hv St 4Drive

Elämäni ensimmäinen "vanhusten ja vammaisten vaihteisto"; DSG7 Dq381.

Happy days.

Ps. Minulla ei ole mitään vanhuksia tai vammaisia vastaan, vain automaattilootia
Exät:
VW Corrado 1.8l G60 160hv (USA) vm. 1990
Seat Leon CUPRA 240hv vm. 2009 (BWJ)
Seat Leon CUPRA 280 vm. 2014 (CJXA)
Seat Leon CUPRA ST 290 vm. 2016 (CJXH)
Seat Leon ST CUPRA 300 4Drive vm. 2019 (DNUE)

Nykyinen:
VW Golf R Variant Mk8

V60

Lainaus käyttäjältä: Kasetti - 04.01.19 - klo:10:10
Tänään on se päivä. 15.6.2018 tilattu Leon St Cupra 300 4Drive tulee luovutukseen. Värinä Midnight Black 🖤. Itselleni neljäs Leon Cupra;

2009 1P 240hv
2014 5F 280hv 5dr
2016 5F8 290hv ST
2019 5F8 300hv St 4Drive

Elämäni ensimmäinen "vanhusten ja vammaisten vaihteisto"; DSG7 Dq381.

Happy days.

Ps. Minulla ei ole mitään vanhuksia tai vammaisia vastaan, vain automaattilootia

Mutta sitten kun automattiin tottuu niin ei viitsisi enää manuaalia ottaa. Näin ainakin itselle kävi. Nyt reilut 3 vuotta tomaateilla ajaneena. Cupra 300 4Drive:lla tulee kohtapuoliin vuosi täyteen. Hyvältä tuntuu edelleen ja vikoja/ongelmia tasan 0 kpl.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Daatta

Onnea uudelle autolle, minulla on kolmas Leon ajossa ja vasta toinen Cupra.  :D

Itsekin ajattelin noin DSG:stä mutta en vaihtaisi enää takaisin manuaaliin. DSG vie kyllä ilon kiihdyttelystä, suoritus on aina täydellinen ja kiihtyvyys tasaista. Lisäksi vauhti kasvaa vähän liiankin nopeasti. Mutta kaikkeen tottuu. Sinulle tulee tuo "uusi" 7-vaihteinen DSG, voi olla ihan mielenkiintoinen tuttavuus. Mitä muuta uutta tulikaan mallivuodelle -19, ei muistaakseni mitään dramaattista? Ei oma vanhene vielä käsiin.  ::)

Oma on myös Midnight Black, ensimmäinen musta auto minulla ja maalipinnan herkkyys tuli vähän yllätyksenä. Hyvinä pitämilläni pesumetodeilla tulee mikronaarmuja ja pyörrejälkiä.  :o Pitäisi siirtyä kosketuksettomaan pesuun.  :P Kestopinnoite heti uutena voi auttaa. Oma on esittelyauto joten se on saanut harjakonetta riittämiin eikä maalipinta ollut enää priimaa minulle tullessaan. Kiillottelemalla siitä toki selviää.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

sakal83

Puolustuksena voin sanoa,  ettei se musta anna armoa muillakaan merkeillä 8)
Mutta perus tojotaTorsti ei näistä pesunaarmuista tiedä hölkäsenpöläystä. Riittänee kun auto liikkuu paikasta a paikkaan b  ;)
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

V60

Manuaalimoodilla voi ajella sitten kun haluaa enempi päätösvaltaa. Eipä uusista ralliautoistakaan enää löydy perinteistä vaihdekeppiä.
BMW G21 330d xDrive
Ex. Seat Leon Cupra 300 ST
Ex. Volvo V60 D5

Kasetti

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.01.19 - klo:10:51
Onnea uudelle autolle, minulla on kolmas Leon ajossa ja vasta toinen Cupra.  :D

Itsekin ajattelin noin DSG:stä mutta en vaihtaisi enää takaisin manuaaliin. DSG vie kyllä ilon kiihdyttelystä, suoritus on aina täydellinen ja kiihtyvyys tasaista. Lisäksi vauhti kasvaa vähän liiankin nopeasti. Mutta kaikkeen tottuu. Sinulle tulee tuo "uusi" 7-vaihteinen DSG, voi olla ihan mielenkiintoinen tuttavuus. Mitä muuta uutta tulikaan mallivuodelle -19, ei muistaakseni mitään dramaattista? Ei oma vanhene vielä käsiin.  ::)

Oma on myös Midnight Black, ensimmäinen musta auto minulla ja maalipinnan herkkyys tuli vähän yllätyksenä. Hyvinä pitämilläni pesumetodeilla tulee mikronaarmuja ja pyörrejälkiä.  :o Pitäisi siirtyä kosketuksettomaan pesuun.  :P Kestopinnoite heti uutena voi auttaa. Oma on esittelyauto joten se on saanut harjakonetta riittämiin eikä maalipinta ollut enää priimaa minulle tullessaan. Kiillottelemalla siitä toki selviää.

Uusia hommia on kuparinväriset Seatin merkit edessä ja takana, keulan "Cupra-lippu" on nyt täysin musta, samoin takaluukun CUPRA-teksti. Sisällä ratin SEAT-logo on kuparinvärinen ja NAVI Plussan käynnistyksen aikana näkyy kuparinvärisellä CUPRA. CUPRA-lippu on poistunut kokonaan kaikkialta muualta paitsi em. keulan musta lippu. Lisäksi hivenen ihmetytti turvavyön korkeussäädön poistuminen B-pilarista - on nyt kiinteä. Vanteiden keskikuppien logot myös kuparinväriset samoin kuin avaimen "S". Kynnyslistoissa on valaistu valkoinen CUPRA-teksti. Myös erona ainakin 2016 vm 290:een, ovien LED-valoja voi säätää n. 10 väristä haluamakseen.

Ja kyllä; koska musta väri, otin myös CERAMIC-pinnoitteen heti uutena. Auto muuten toimitettiin 235/35/19 Continentalin SportContact 5P:llä. Nyt alla Hakka-9:t 2009 Cupran 18"-vanteilla. Pitoja on. :)
Exät:
VW Corrado 1.8l G60 160hv (USA) vm. 1990
Seat Leon CUPRA 240hv vm. 2009 (BWJ)
Seat Leon CUPRA 280 vm. 2014 (CJXA)
Seat Leon CUPRA ST 290 vm. 2016 (CJXH)
Seat Leon ST CUPRA 300 4Drive vm. 2019 (DNUE)

Nykyinen:
VW Golf R Variant Mk8

sakal83

Riittäiskö, jos nyt rummuttelisit noi K-Auto antipatiat, siinä yhdellä topicilla.
Jos auto nyt ei kestä paria varttimailivetoa niin jo on kumma.
Toki sen nyt voisi asiakkaalle mainita,  että tällaiset ajopäivät on autolla vedetty, mutta ei se auto siitä hajonnut ole.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Kasetti

Lainaatottakai tehokkaalla autolla pitää revitellä, siksihän se ostetaan

Itse olen ostanut kyllä kaikki Cuprani työmatka-autoksi, jolla pääsee ripeästi ohikin tarvittaessa enkä revittelyyn tai kisailuun. Varustetaso oli Cuprassa 2009 jo niin hyvä että se houkutteli kuin myös hinta; diilissä sain Cupran halvemmalla kuin FR:n (oli maahantuojan viimeinen auto varastossa ennen 1P1 faceliftiä). Niihin kisailuihin on sitten ihan muut autot kuin tollanen perheauto.  8)
Exät:
VW Corrado 1.8l G60 160hv (USA) vm. 1990
Seat Leon CUPRA 240hv vm. 2009 (BWJ)
Seat Leon CUPRA 280 vm. 2014 (CJXA)
Seat Leon CUPRA ST 290 vm. 2016 (CJXH)
Seat Leon ST CUPRA 300 4Drive vm. 2019 (DNUE)

Nykyinen:
VW Golf R Variant Mk8

triple_a

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 04.01.19 - klo:10:51
Oma on myös Midnight Black, ensimmäinen musta auto minulla ja maalipinnan herkkyys tuli vähän yllätyksenä. Hyvinä pitämilläni pesumetodeilla tulee mikronaarmuja ja pyörrejälkiä.  :o Pitäisi siirtyä kosketuksettomaan pesuun.  :P Kestopinnoite heti uutena voi auttaa. Oma on esittelyauto joten se on saanut harjakonetta riittämiin eikä maalipinta ollut enää priimaa minulle tullessaan. Kiillottelemalla siitä toki selviää.

Musta väri on kaikkein haastavin pitää puhtaana ja naarmuttomana. Jos et nyt ihan kauheilla metodeilla pese, niin itse asiassa veikkaisin, että naarmusi saattavat syntyä pikemminkin kuivausvaiheessa. Pinnoittamaton auto on ihan kauhea kuivattava kun liina oikein jämähtää pintaan. Toisin kuin jotkut sensaatiohakuiset mainosvideot väittävät, niin pinnoite ei tee mitään maagista naarmusuojaa maalipinnalle, mutta helpottaa pesua ja kuivausta. Ja etenkin tuo kuivauksen helpotus on tärkeä naarmujen syntymisen eston kannalta.

Ainakaan itse käyttämälläni kahden ämpärin pesutekniikalla ei naarmua synny. Kintaana joko mikrokuitu tai lampaankarvainen. Itse käytän mikrokuitukinnasta, koska paljon helpompi huollettava. Hyviä esimerkkejä esim Microfiber Madness Incredimitt tai Gyeon Q2M Smoothie.

Hyvä pesuohje löytyy esimerkiksi täältä:
https://www.autonhoitokauppa.fi/yllapitopesu

Tohon lisäisin sen verran, että talvella ei riitä toi pelkkä Bilt Hamber esipesu vaan ennen sitä on syytä pahimpiin suolapaskakohtiin suihkuttaa jotain vahvempaa kamaa, esim. Korrek Pro Tarex ja siihen päälle sitten se esipesuvaahto.

Desire Rediin ei ainakaan noilla metodeilla ole ilmestynyt pyörrejälkeä. Ã,,lyttömän herkkä maalipinta on kyllä naarmuuntumaan. Itsellänikin on esim. kuskinpuoleisessa takaovessa pari hiusnaarmua kun ilmeisesti joku kävellyt auton läheltä ohi firman parkkihallissa ja joku takin lieve tai käsilaukki hipaissut.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy