Kirjoittaja Aihe: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja  (Luettu 25034 kertaa)

Poissa tpu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 361
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #60 : 27.12.17 - klo:10:22 »
Ainoa Audi, jossa ei ollut noita räminöitä ja natinoita, oli A6, joka minulla oli 2011-2012. Mutta oli siinäkin kaksi vikaa:
- satunnaisesti kun laittoi CD-levyn sisään, niin koko MMI-järjestelmä kaatui ja heräsi vasta kun käytti virrat pois. Tämä korjattiin vaihtamalla MMI:n ohjainyksikkö tms.
- toisesta takaikkunasta kuului kovemmissa nopeuksissa voimakas suhina. Korjattiin vaihtamalla ikkunan tiiviste.

Muita esimerkkejä:

A4 B8 vm2008, mm.
- 12V pistokkeisiin ei tullut sähköä ollenkaan
- Soittimen muistikortinlukija ei toiminut
- keskikonsoli resonoi ja rämisi
- ovipaneelit resonoi ja rämisi

A3 vm2013, mm.
- kaksi neljästä ovenkahvasta jumittui kokonaan, eikä niitä saanut enää ulkopuolelta auki, onneksi ei ollut kuskin ovi
- kuskin ovesta advanced keyn sensori alkoi toimia äärimmäisen huonosti
- ovipaneelit resonoi ja rämisi

A4 B9 vm2016, mm.
- Soittimen käynnistyminen keskimäärin joka toinen kerta kesti noin minuutin, ennenkuin muistikortilta pystyi soittamaan musiikkia
- Laajennetun sisävalopaketin säädöt olivat MMI:ssä välillä jumissa ja joutui käyttämään virrat pois ja takaisin ennenkuin pystyi taas säätämään
- Eberin kun laittoi ajastimella päälle, niin eber kyllä käynnisyi, mutta autoa se ei lämmittänyt.
- ovipaneelit resonoi ja rämisi
- hanskalokerosta oli jotain ruuveja irti, joka aiheutti räminää

A4 B9 vm2017, mm.
- Takaikkunasta kuului voimakasta natinaa käännyttäessä, jotkut ohjaustapit olivat liian pitkät tms.
- ovipaneelit resonoi ja rämisi
Auto: A4 B9 Sedan Land of Quattro 2.0 TDI Stronic -17

Poissa -karppa-

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.235
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #61 : 27.12.17 - klo:10:39 »
Ainoa Audi, jossa ei ollut noita räminöitä ja natinoita, oli A6, joka minulla oli 2011-2012. Mutta oli siinäkin kaksi vikaa:
- satunnaisesti kun laittoi CD-levyn sisään, niin koko MMI-järjestelmä kaatui ja heräsi vasta kun käytti virrat pois. Tämä korjattiin vaihtamalla MMI:n ohjainyksikkö tms.
- toisesta takaikkunasta kuului kovemmissa nopeuksissa voimakas suhina. Korjattiin vaihtamalla ikkunan tiiviste.

Muita esimerkkejä:

A4 B8 vm2008, mm.
- 12V pistokkeisiin ei tullut sähköä ollenkaan
- Soittimen muistikortinlukija ei toiminut
- keskikonsoli resonoi ja rämisi
- ovipaneelit resonoi ja rämisi

A3 vm2013, mm.
- kaksi neljästä ovenkahvasta jumittui kokonaan, eikä niitä saanut enää ulkopuolelta auki, onneksi ei ollut kuskin ovi
- kuskin ovesta advanced keyn sensori alkoi toimia äärimmäisen huonosti
- ovipaneelit resonoi ja rämisi

A4 B9 vm2016, mm.
- Soittimen käynnistyminen keskimäärin joka toinen kerta kesti noin minuutin, ennenkuin muistikortilta pystyi soittamaan musiikkia
- Laajennetun sisävalopaketin säädöt olivat MMI:ssä välillä jumissa ja joutui käyttämään virrat pois ja takaisin ennenkuin pystyi taas säätämään
- Eberin kun laittoi ajastimella päälle, niin eber kyllä käynnisyi, mutta autoa se ei lämmittänyt.
- ovipaneelit resonoi ja rämisi
- hanskalokerosta oli jotain ruuveja irti, joka aiheutti räminää

A4 B9 vm2017, mm.
- Takaikkunasta kuului voimakasta natinaa käännyttäessä, jotkut ohjaustapit olivat liian pitkät tms.
- ovipaneelit resonoi ja rämisi

Tämä vahvistaa sen mitä olen sanonut vuosia. Vag:t on hyviä autoja ajaa, kun ne toimii. Kyllä melkoista sutta ja sekundaa on sattunut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Poissa mattinen

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 932
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #62 : 27.12.17 - klo:12:50 »
Minä nyt vaan tykkään näillä Audeilla ajaa. Olen minä aina käynyt muitakin merkkejä koeajamassa, mutta aina olen kuitenkin lopulta Audiin päätynyt. Ei nuo viat mitä näissä on, ole koskaan ajamista haitannut.

No niin. Tässä on nyt selkeään kysymykseen selkeä vastaus. Audissa on vikansa, mutta toistaiseksi merkin hyvät puolet ovat ylittäneet painoarvoltaan huonot.

Kaikki nuo ongelmat kuitenkin on saatu fiksattua ja tällä hetkellä ajelen omalla B9:llä tyytyväisenä.

Kun katsoo tpu:n Audi-historiaa, niin erilaisia nitinöitä ja räminöitä on autoissa ollut vuodesta 2008 aina tähän päivään saakka. Ei olekaan mikään ihme, että nämä nitinät harmittavat. Todennäköisesti aika moni odottaa ns. premiumin merkitsevän nimenomaan sitä, ettei uudessa autossa ole nitinöitä ja narinoita. Jos ja kun niitä sitten ilmenee, ei mielestäni ole kuin yksi järkevä tapa toimia: auto viedään (takuu)huoltoon, jonka tehtävä on korjata asia. Asiakkaan tehtävä ei ole selvittää nitinän ja natinan lähdettä, se kuuluu myyjälle. Omien kokemuksieni perusteella paras vaihtoehto on lähteä ajolenkille asentajan kanssa. Jos autossa todella on selkeästi kuultava nitinä tai natina (tai muu oudolta tuntuva ääni), niin vaatii kyllä asentajalta aikaa kovaa pokkaa todeta, että "ei täällä kyllä mitään kuulu".

Erilaiset reklamaatiotilanteet sujuvat todennäköisimmin sitä helpommin, mitä yksiselitteisemmästä asiasta on kyse. Jos esimerkiksi muistinkortinlukija ei toimi, on vian olemassaolo selkeästi ja objektiivisesti havaittavissa. Ja kun vika on havaittu, on myyjätaholla oikeus yrittää vian korjaamista. Jos tämä ei kohtuullisessa ajassa tai kohtuullisten pajakäyntikertojen puitteissa onnistu, on autossa vika, jota ei pystytä korjaamaan. Tällöin kysymykseen tulee hinnanalennus. Sellaiseen menettelyyn, missä myyjä yhä uudelleen ja uudelleen pyrkii korjaamaan samaa vikaa, ei kannata lähteä. 

Mutta en minä mikään Audiuskovainen silti ole. Kunhan uusi BMW:n 3-sarjalainen tulee, niin kyllä minä senkin käyn kokeilemassa ja vaihdan jos siltä tuntuu.

Epäilen, että tällä foorumilla ei kirjoittele ensimmäistäkään "Audiuskovaista". Sen sijaan täällä kirjoittelee muuan nimeltä mainitsematon henkilö, joka pyrkii rakentamaan oman vetelän ja jankuttavan argumentaationsa sen varaan, että muiden kirjoittelun taustalla olisi jonkinlainen Audi-uskoivaisuus.

Vaikka nitinät ja natinat ihan mallikkaasti huollossa hoidettaisiinkin, on selvää, että uuden auton juoksuttaminen "pajalla" harmittaa. Jossain vaiheessa mitta täyttyy, ja merkin vaihto nousee harkintaan. Missä vaiheessa merkki vaihtuu, se riippuu tietysti jokainen omasta harkinnasta. Tässä harkinnassa voisi kuvitella olevan olennaista, miten erilaiset ongelmatilanteet on itsekunkin kohdalla hoidettu. Voisi kuvitella, että mitä useammin autossa on sellaisia vikoja ja/tai harminaiheita, joita ei huollossa korjata tai välttämättä edes löydetä, sitä todennäköisimmin merkki vaihtuu. Tässä suhteessa tuntuu oudolta, että edellä mainittu henkilö aina uudelleen ja uudelleen päättyy Audiin. No, ehkä Audi tarjoaa hänelle jonkinlaisen kaksivaiheisen egoboostin. Ensimmäinen toimii netin ulkopuolella: naapurin mies näkee, että "Audilla sitä tässä ajellaan". (Tässä suhteessa ei ole väliä, vaikka kylmäkäynnistyksen yhteydessä kuuluukin jotain ääntä). Mutta itsetunnon kohotusta on myös "rohkea totuudenpuhuminen" täällä "audiuskovaisten" temppelissä. Eli vaikka nettipuheiden perusteella looginen reaktio olisi "suden ja kuran" vaihtaminen esimerkiksi luotettavaksi mainittuun "japsiin", ei ego siihen loppupeleissä kuitenkaan taivu.


Poissa th

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #63 : 27.12.17 - klo:19:53 »
Taitaa taas tulla eniten tekstiä niiltä ketkä eivät audia omista...
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

Poissa a4b8

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 564
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #64 : 27.12.17 - klo:20:50 »
Ehkä mattisen kirjoittama "naapurin mies" ja "ego" selittävät pari tapausta tälläkin palstalla? Kirjoitti tyytyväinen, mutta ei Audi-rakastunut, koska sellaiseksi kuitenkin leimataan!
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19

Poissa Disabled Gekko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #65 : 01.10.18 - klo:10:29 »
Start/Stop - sammuttaa moottorin todella helposti mutta ei pysy edes liikennevalojen aikaa pois päältä kun jo starttaa uudelleen. Helteellä ja pakkasella ymmärrän tämän mutta miksi tekee sitä nyt kun ulkolämpötila autolle varmasti se kaikkein optimaalisin noin 8-15c? Ihmettelen mitä hyötyä koko start/stopista on kun moottori ei pysy pois päältä. Jos tähän on jotain säätöjä, niin niihin en ole koskenut.

Takalasin pakkopyyhintää peruuttaessa ja ovien pakkolukitusta ajon ajaksi ei saa kytkettyä pois päältä kun monissa muissa konsernin merkeissä saa.

Audiojärjestelmä kytkeytyy pois kun kuskin oven avaa.

Bluetooth ei aina toimi kun auto ei ole käynnissä.

Poissa tpu

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 361
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #66 : 01.10.18 - klo:11:32 »
Polttomoottoriautoissa tuo start/stop on turhin ja ärsyttävin lisävaruste. Itsellä on jo muodostunut automaattiseksi rutiini, että kun starttaan auton, niin saman tien sormi kytkee myös start/stopin pois päältä. Itse kun käytän tuota auto holdia, niin helvetin huonosti toimii näiden yhdistelmä. Liikennevaloissa autohold laittaa seisontajarrun päälle ja start/stop sammuttaa moottorin. Sitten kun painan kaasua, niin autolla kestää hetki käynnistää moottori ennenkuin auto lähtee liikkumaan, erittäin ärsyttävä viive. Sinänsä ilman autoholdia tuo toimii siedettävästi, kun moottori starttaa jo siinä vaiheessa kun nostaa jalan jarrulta, jolloin kaasua painaessa auto liikkuu.

Tuo automaattilukituksen säädön puuttuminen on todennäköisesti vain vahinko tehtaalla. Kuitenkin muissa samanikäisissä Audeissa tuo ominaisuus on mukana. Mitä nyt kävin noita kokeilemassa, niin säätö puuttui A4:stä ja A5:stä. Mitään järkisyytähän tuohon ei ole, joten sen on pakko olla kämmi. Tuohan on vain yhden bitin laittaminen eri asentoon softan configuroinnissa, joten ihmettelen miksi eivät sitä saa kuntoon.

Tuo audiojärjestelmän pois kytkeytyminen on ihan tarkoituksella tehty ominaisuus. Sehän kytkeytyy pois vain silloin kun olet sammuttanut auton ennen oven avaamista. Jos jätät autoon sähköt päälle, niin audiojärjestelmä pysyy päällä vaikka kuskin oven avaa.

Auto: A4 B9 Sedan Land of Quattro 2.0 TDI Stronic -17

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #67 : 01.10.18 - klo:11:33 »
Start/Stop - sammuttaa moottorin todella helposti mutta ei pysy edes liikennevalojen aikaa pois päältä kun jo starttaa uudelleen. Helteellä ja pakkasella ymmärrän tämän mutta miksi tekee sitä nyt kun ulkolämpötila autolle varmasti se kaikkein optimaalisin noin 8-15c? Ihmettelen mitä hyötyä koko start/stopista on kun moottori ei pysy pois päältä. Jos tähän on jotain säätöjä, niin niihin en ole koskenut.
Ei tule käytettyä start-stoppia, joten ei kunnollista asiantuntemusta, mutta onko moottori tarpeeksi lämmin tilanteessa, jossa 'moottori ei pysy pois päältä'?
Start-Stopissa muitakin reunaehtoja.. taisi jarrun painamisvoimakkuuskin liittyä niihin & vaihteiston mode jne..
Auto niinsanotusti 'tietää' kuskia paremmin milloin start-stoppi pitää moottoria käynnissä / ei  :)

Takalasin pakkopyyhintää peruuttaessa ja ovien pakkolukitusta ajon ajaksi ei saa kytkettyä pois päältä kun monissa muissa konsernin merkeissä saa.
B9:issä ovien pakkolukitus valinta on defaulttina disabloitu mmi:stä. Sen voi koodata takaisin näkyväksi.
Jenkkisaitilta kurkattuna: 09 - Central Electronics => automatic_lock_not_at_mmi => set to not active

Poissa jpvain

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #68 : 01.10.18 - klo:12:09 »
Onko jollain tietoa saako tuota takalasin pyyhintää myös disabloitua jostain, itse tuon automaattilukituksen poistin heti kun VCDS-kaapelin käsiini sain. Ei tekisi mieli hioa lasia yhtään enempää kuin tarvis.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Poissa Flat

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.306
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #69 : 01.10.18 - klo:13:40 »
Onko jollain tietoa saako tuota takalasin pyyhintää myös disabloitua jostain, itse tuon automaattilukituksen poistin heti kun VCDS-kaapelin käsiini sain. Ei tekisi mieli hioa lasia yhtään enempää kuin tarvis.

Olen kautta aikain hieronut takalasia automaattipyyhinnällä vanhoissa että nykyisess kulkineessa, eikä lasi ole ollut moksiskaan. Jäällä ja hiekalla, vedellä että ilman. Ei tuo automaattipyyhinta nyt oikeasti montaa pyyhintää tee vuodessa, joten eikö huoli ole hieman turha? Mutta kyllähän tuosta on hyötyäkin, eikös ole näppärää että takalasi pyyhitään automaattisesti sateella jos peruuttelee ?

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.457
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #70 : 01.10.18 - klo:14:05 »
Kuka nyt takalasista peruuttelee?  ;D
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa mfroberg

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 521
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #71 : 01.10.18 - klo:14:59 »
Niin, kuivan kesän jäljiltä monella on muistissa vain se että lasit on olleet kirkkaina koko ajan ja näkyvyys rajaton. Tänään hyppäsin autooni kotipihassa pimeällä. Kaikki lasit huurussa, sivupeilit huurussa. Käynnistys ja saman tien 15m peruutus, vain tuulilasista ja takalasista näki mitään ulos kiitos pyyhkijöiden. Olisi tietysti pitänyt kiertää auto ikkunalastan kanssa mutta ei jaksanut. Ulkopeilejä ei saa lämppärilläkään kirkkaiksi sekunneissa. Ei takalasistakaan näe kunnolla peruuttaa, avasin kuskin ikkunan ja zoomailin peruutushollia wanhalla tavalla.
VW Golf Variant 2.0 TDI DSG Highline 2019
VW Golf Variant 1.5 TSI DSG Highline 2018
Peugeot 307 1.6 Olympia 2006

Poissa b1mpo

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 2.457
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #72 : 01.10.18 - klo:15:26 »
Yleensä en lähde huonosti näkevänä liikenteeseen, eli lasit on (esi)lämmitetty auki. Peileistä poistuu huurre aivan sekunnaissa näillä keleillä, ainakin omassa autossani. Autohan kannattaa jättää aina niin, että on helppo lähteä eteenpäin, jos mahdollista. Myöskin tilan hahmottaminen ja arvioiminen ennen autoon istumista kannattaa tehdä, jolloin voi peruuttaa melkein vaikka silmät ummessa.  8) Noh, ehkä tämä taito kehittyy paremmin, kun ajaa raskasta kalustoa, eikä päde kaikkiin. Ihan tosissaan ei kannata näitä ottaa.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Poissa Ohikulkija

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 597
  • Audi A4 allroad -17
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #73 : 01.10.18 - klo:15:39 »
B9:issä ovien pakkolukitus valinta on defaulttina disabloitu mmi:stä. Sen voi koodata takaisin näkyväksi.
Jenkkisaitilta kurkattuna: 09 - Central Electronics => automatic_lock_not_at_mmi => set to not active

Minulle on kerrottu, että tuota ovien pakkolukitusta ei saisi pois päältä edes koodattuna. Minkä vm B9 sinulla on, minulla on -17
Lisäksi: BMW Z4 2.2 -04.

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #74 : 01.10.18 - klo:15:59 »
Minulle on kerrottu, että tuota ovien pakkolukitusta ei saisi pois päältä edes koodattuna. Minkä vm B9 sinulla on, minulla on -17
-17 myös, mutta en minä ole tuota koodannut.. lueskelin vain toiselta foorumilta.
jpvain nimimerkki kertoi edellä: "automaattilukituksen poistin heti kun VCDS-kaapelin käsiini sain."

Poissa jpvain

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #75 : 01.10.18 - klo:17:31 »
Minulle on kerrottu, että tuota ovien pakkolukitusta ei saisi pois päältä edes koodattuna. Minkä vm B9 sinulla on, minulla on -17

Näin audicenter kertoi minullekin, mutta sieltä vaan se täppä löytyi millä tuon asetuksen sai valikkoon näkymään :)
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Poissa jpvain

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #76 : 01.10.18 - klo:17:32 »
Olen kautta aikain hieronut takalasia automaattipyyhinnällä vanhoissa että nykyisess kulkineessa, eikä lasi ole ollut moksiskaan. Jäällä ja hiekalla, vedellä että ilman. Ei tuo automaattipyyhinta nyt oikeasti montaa pyyhintää tee vuodessa, joten eikö huoli ole hieman turha? Mutta kyllähän tuosta on hyötyäkin, eikös ole näppärää että takalasi pyyhitään automaattisesti sateella jos peruuttelee ?

Kyllä se silti harmittaa, ja syö myös pyyhkijän sulkaa, kun vaikka pyyhkäisee pari pisaraa tuulilasista ennen peruuttamaan lähtöä, ja sitten takapyyhkijä hieroo lasiin jääneet hiekat edestakaisin :)
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Poissa vasara

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 3.100
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #77 : 01.10.18 - klo:17:52 »
Kyllä se silti harmittaa, ja syö myös pyyhkijän sulkaa, kun vaikka pyyhkäisee pari pisaraa tuulilasista ennen peruuttamaan lähtöä, ja sitten takapyyhkijä hieroo lasiin jääneet hiekat edestakaisin :)

Toimisiko pyyhkimen disablonti täältä löytyvän B8 ohjeen mukaisesti?
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=119002

Poissa jpvain

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #78 : 01.10.18 - klo:19:20 »
Toimisiko pyyhkimen disablonti täältä löytyvän B8 ohjeen mukaisesti?
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=119002


Mielestäni sitä tuolta jo etsin, pitää katsoa vielä uudestaan.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Poissa hph

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 38
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #79 : 01.10.18 - klo:19:27 »
Tuossa apu start/stop ongelmiin  https://www.kufatec.de/shop/en/diagnostic-tools/kufatec-diagnostic-coding-dongle/volkswagen-audi/coding-interface-disable-start-stop?info=8904.

Eilen tuli asennettua ja hyvin toimii. Saa tarvittaessa palautettua takaisin :)

Poissa Santa93

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #80 : 01.10.18 - klo:19:36 »
Jos käytössä on vcds niin onnistuu koodaamalla helposti (toiminut moitteitta omassa vm 2018 b9:ssä (lähde on https://audiwiki.bitt-c.at/index.php/Hauptseite)
Start/Stop-Anlage inaktivieren
Klimaanlage / Modul 08 > Adaptation > channel IDE03253 - A/C comfort parameter for start-stop function > alter Wert: 5 > neuer Wert: 0

Die Anpassung hat erfolgreich die SSA "deaktiviert". Im KI wird immer dann, wenn die SSA normalerweise aktiv wird, das weiße Symbol für "nicht verfügbar" angezeigt (durchgestrichener Anlasser).

Es gibt keine weitere Beeinträchtigung, kein Ruckeln o.ä. Der Taster (und die LED darin) haben weiterhin ihre Funktion, wirken sich aber nicht merklich aus.

Enziger noch vorhandener ungünstiger Effekt (oder gut für TÜV ;-) ): wenn das Klimabedienteil komplett abgeschaltet wird (über die separate Einzeltaste "off") funktioniert auch wieder die SSA normal (dann kann der Deaktivierungstaster SSA genutzt werden). "A/C off" alleine kann genutzt werden, SSA bleibt "nicht verfügbar".

Hinweis: Codiert mit HEX-V2 und VCDS 17.8 - Ich habe einen "Audi A4 Avant Sport B9 2.0 TFSI ultra S-Tronic" mit "Drei Zonen Klimaanlage".

Hinweis: Codiert mit HEX+USB+CAN und VCDS 17.0.8 - "Audi A4 Avant B9 2.0 TDI S-Tronic" KEINE "Drei Zonen Klimaanlage"; kein Einfluss auf SSA bei "A/C off" oder Einzeltaste "off"

Poissa jpvain

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #81 : 01.10.18 - klo:22:57 »
Mielestäni sitä tuolta jo etsin, pitää katsoa vielä uudestaan.

Ei löytynyt tuolta mitään, eikä myöskään security access-koodia tullut. Missä sitten lienee asetus jos missään
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Poissa AP

  • Täysjäsen
  • ***
  • Viestejä: 353
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #82 : 05.10.18 - klo:13:34 »
Toimisiko pyyhkimen disablonti täältä löytyvän B8 ohjeen mukaisesti?
http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=119002


Tuosta ohjeesta en tiedä mutta mulla Carplussan Ville koodasi tuon automaattipyyhinnän takalasilta pois. Homma kesti luokkaa 30sek.. :)

Poissa Rauska

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.279
  • A4 Avant 2.0T q Business Sport Loq S-Tronic -16
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #83 : 05.10.18 - klo:17:10 »
Tehdas ei kuulemma anna koodia kiinteän koukun asentamiseksi. Joten onkos kukaan noita Universal ByPass juttuja kokeillut asentaa kiinteälle koukulle
https://www.ebay.com/itm/Audi-A4-B9-2016-On-7-13pin-Towbar-Electrics-Trailer-Wiring-Bypass-Relay/183461549021?hash=item2ab72913dd:g:EVsAAOSwJ2pbsLop&vxp=mtr
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Poissa TLU13

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 68
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #84 : 20.10.18 - klo:13:09 »
Eli ylläolevista voisi päätellä että VCDS piuhan kera voisi olla mahdollista koodata start-stop:in lähtöasetukseksi off, samoin kuten ovien autolukituksen? Kumpikaan ei itseäni varsinaisesti häiritse, mutta epäilen niiden aiheuttavan pidemmässä juoksussa korjauskuluja. Edellisestä audista kun hajosi lähinnä keskuslukonmoottoreita.  ;)
Onnistuisiko eberin koodaus moottoria lämmittäväksi myös piuhalla kotikonstein? Siinähän alkaisi olla jo riittävästi syitä piuhan tilaukseen.  :D
Audi A4 B9 2.0TDI quattro S-tronic Business Sport -16

Poissa jpvain

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 196
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #85 : 20.10.18 - klo:13:33 »
Eli ylläolevista voisi päätellä että VCDS piuhan kera voisi olla mahdollista koodata start-stop:in lähtöasetukseksi off, samoin kuten ovien autolukituksen? Kumpikaan ei itseäni varsinaisesti häiritse, mutta epäilen niiden aiheuttavan pidemmässä juoksussa korjauskuluja. Edellisestä audista kun hajosi lähinnä keskuslukonmoottoreita.  ;)
Onnistuisiko eberin koodaus moottoria lämmittäväksi myös piuhalla kotikonstein? Siinähän alkaisi olla jo riittävästi syitä piuhan tilaukseen.  :D

Tietääkseni start-stopin pystyykin jotenkin koodaamaan pois, en tiedä kyllä miten. Automaattilukituksen tosiaan saa koodattua näkymään valikossa ja sieltä sen saa pysyvästi otettua pois kyllä.
A6 Avant C7 3.0TDI S-line vm. -12

Poissa Enhancer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.552
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #86 : 22.10.18 - klo:15:35 »
Onko teistä kukaan Pirkanmaan tuntumassa tai täällä liikkeellä? Kalusto löytyy kyllä, joten saadaan tarvittaessa katsottua ylimääräiset sammumiset pois jos sellainen ylipäätään mahdollista on. Arvauksena sanoisin että S&S kuolee Audissa jänniterajaa muuttamalla CAN-Gatewayltä niinkuin muissakin konsernituotteissa.
VCDS -apua tarjolla Tampereella, yksityisviesti tai vcds@enhancer.fi tavoittaa. Käytössä HEX-V2. Vikakoodit, testit, sopeutukset, lisätoimintojen aktivointi jne.

Jos tarvitset VCDS-apua muualla, tutustu: http://www.vagarena.fi/index.php?topic=23.0

Poissa Santa93

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 23
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #87 : 22.10.18 - klo:18:37 »
Niin tuossa ”pari senttiä” ylempänä laitoin 1.10 jo tarkat ohjeet kuinka SS disabloidaan B9:ssä helposti vcds:llä. Toimii ainakin itsellä hienosti.

Poissa Disabled Gekko

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 12
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #88 : 08.11.19 - klo:13:54 »
Pitäisikö etumatkustajan oven avaamisen avata keskuslukitus ja takaovien lukitus vai ei?

Aikaisemmin etumatkustajan oven avaaminen aukaisi liikkeelle lähdön jälkeen automaattisesti lukkiutuneen keskuslukituksen ja etumatkustaja pystyi avaamaan takaoven ulkoa ja ottamaan sieltä esim. laukun. Myöhemmin alkoi satunnaisesti tapahtumaan niin, että takaovet pysyivät lukossa ja kuskin piti ne erikseen avata keskuslukituksen aukaisemalla. Kerroin tästä huollolle takuun ollessa voimassa ja sain kuulla että sähköjärjestelmästä löytyi oikosulku ja koko sähkökeskusyksikkö tms. piti vaihtaa. Takuu kattoi korjauksen mutta työssä kului noin kaksi viikkoa ja seisonta-ajalta ei korvattu sijaisautoa tai muuta.

Korjauksen jälkeen etumatkustajan oven avaaminen jälleen aukaisi keskuslukituksen mutta nyt noin puoli vuotta korjauksen jälkeen sama tilanne palasi eli välillä takaovien lukitus aukeaa ja välillä ei. Kerroin tästä huollolle ja nyt sain vastaukseksi että etumatkustajan oven avaamisen ei pitäisikään avata keskuslukitusta eli aikaisemmin viaksi todettu asia on muuttunut ominaisuudeksi. ::)

Poissa th

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 222
    • Profiili
Vs: B9 kummallisuuksia - ei välttämättä vikoja
« Vastaus #89 : 09.11.19 - klo:10:05 »
Tuon takaovien aukeamisen määrittää mielestäni se onko sytytysvirta päällä tai moottori käynnissä.
Mikäli avaan sammutetun auton kuskin oven, niin muutkin ovat saa sen jälkeen auki. Mikäli auto on käynnissä tai sytytysvirta päällä, niin muut ovet eivät avaudu.
Audi A4 2.0TDI quattro Business Sport S-line Avant -18
Audi A4 2.0TDI quattro First Edition Business Sport Sedan -16
Audi A3 2.0TDI quattro Business Sport S-line Sportback -14
Audi A3 1.4TFSI S-line Sportback -12

 






Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy