Töhnää öljykorkissa, Pitääkö huolestua

Aloittaja DEHALI, 01.02.17 - klo:18:38

« edellinen - seuraava »

DEHALI

Elikkä auto on Seat Leon Cupra 2.0 tfsi. Oireena öljykorkissa ja hieman myös sisäpuolella näkyy keltaista töhnää? Mistäköhän johtuu?. Auto ollut lähinnä vain lyhyessä työmatka ajossa noin 5km pätkiä,että johtuuko siitä että moottori ei kerkeä lämpee kunnolla ja öljyyn pääsee kosteutta, vai voiko kansipahvi olla paskana?

Kiitos jo etukäteen.

http://aijaa.com/zvEblC

gunman

Aika paljon näköisesti tuota tauhkaa on, mutta silti ensisijainen veikkaukseni on nimenomaan pätkäajosta johtuva..
Ja siitä johtuen veden joutuminen öljyn sekaan (kondenssi).

Noilla 5km ajoilla, kun tuo öljy ei saavuta koskaan lämpötilaa, jossa vesi haihtuisi pois.
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG -21
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

Julma.80

Ei muuta kuin ajamaan kone kunnolla lämpimäksi niin että öljytkin lämpiää reilusti. Normaalia oireilua talvella jos ajaa lyhyttä ajoa.
Superb 2.0 TDI 2011
Fabia Monte Carlo 2017 1.0 TSI

Zeussii

Mielenkiinnosta kuinka usein vaihdat öljyjä?

matalaut

Mulle ainakin aikoinaan tuli ongelmia tuollaisesta vaaleasta töhnästä korkissa. Kansipahvin voi testata helposti niin, että otat jäähdytysnesteen korkin (kylmänä) pois ja auto käyntiin. Jos kansi vuotaa, niin säiliöön tulee hiljakseen kuplia.

Meillä on vaimolla auto noin 4 km ajossa suuntaansa ja öljyt pysyy puhtaana. Tosin autolla ajettiin vain 6000 km viime vuonna.
Aikaisemmat: VW Touran 1.6 TDI Bluemotion -11, VW Passat  3C 2.0TDI 4wd -09, Nissan X-trail 2.2td -03, Volvo V40 1,9TD -01,Toyota Corolla 1.6 -04, VW Transporter 2.4D -92, VW Golf III 1.9td -96, VW Golf III 1.8 -92, Opel Corsa 1.2 -86, Volvo 242 -76, Mazda Marella 1.3 -76

DEHALI

Lainaus käyttäjältä: Zeussii - 01.02.17 - klo:20:45
Mielenkiinnosta kuinka usein vaihdat öljyjä?

Noin 8000 tkm välein. Viime vaihdon jälkeen ajettu noin 5000 tkm

DEHALI

Lainaus käyttäjältä: jtmattila - 01.02.17 - klo:20:17
Ei muuta kuin ajamaan kone kunnolla lämpimäksi niin että öljytkin lämpiää reilusti. Normaalia oireilua talvella jos ajaa lyhyttä ajoa.

Kiitos vastauksesta, täytyy huomenna käydä vetämässä pikkulenkin motarilla :)

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy