Kirjoittaja Aihe: Uusi XC60 (MY18 -)  (Luettu 23332 kertaa)

Poissa Staara

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 14
  • Skoda Octavia RS FL TDI 4X4 -18
    • Profiili
Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
« Vastaus #90 : 12.02.18 - klo:15:42 »
itelläni oli tollanen V60D6 ja sen hinta oli uutena rapiat 70k (sama myyjä joka myi uutena ja näytti vielä alkuperäsen tilauksen hinnan), en ite ostanu uutena, vaan käytettynä ja ostin auton 2 vuoden ikäsenä ja silloin oli hinnasta sulanut pois yli50%, kun oli ajettuna 90tkm. Tarkalleen auto maksoi sen 32t€, sitten kun sen vaihatin uuteen räsään, niin sain uuteen autoon toki ihan jees hyvityksen, mutta olihan siihen tullut kilsojakin lisää se 50tkm ja ikkääkin kalenterivuosissa kaksi. Polttoainekuluissahan siinä säästi kivasti kaupunkipyörityksessä jos tyytyi pelkkään sähkömoottoriin mutta kyllä ite aika pian siihen kyllästyi ja antoi pollejen jauhaa, jolloin kulutuskin oli aika miehekäs vaikka siis normisti ajoin enkä revitellyt, talvella se nelivedon käyttö sitten nostikin jo kulutuksen ainakin tossa mallissa +10l ja nyt kun räsän laitoin niin kulutus tippu lähes puoleen ja huoltokustannukset tippu ja tietysti uus auto on aina uus auto..hybridin nelivetoon kyllä petyin pahasti, auto muuten oli kyllä hyvä, mutta ainakin räsä on enemmän semmonen ajajan auto ja vaikka hevosissa häviää satkun verran niin tiehen ne välittyypi ihan eri tavalla. Volvolla välillä vähän ohitustilanteissa tuli jänniä hetkiä, kun sehän perse tuuppaapi sinne 130 nopeuteen asti mutta sitten meneeki sen jälkeen pelkäksi keulavedoksi, niin vähän liukkaammalla se aiheutti haasteita, toki tämä tiedostaen ei varsinaisia vaaratilanteita :) Oli tuo lähellä etten D5 awd:tä laittanut, mutta jotenkin koeajojen jälkeen tuo uus räsänen vei pidemmän korren..se vain tuntu itelle nyt paremmalta vaihtoehdolta, vaikka Volvostakin tykkäsin ja välirahasta tai hankintahinnasta ei ollut valinta kiinni. T8 myös koeajoin mutta tänne pohjosen olosuhteisiin törmäsin samoihin "ongelmiin" kuin V60 kohdallakin. Mutta siinä vaiheessa kun Volvolta tulleepi hybridi, jossa polttomoottorin kautta välittyy voima kaikkiin vetäviin pyöriin niin ostohousuja sovitellaan jo tiukasti jalkaan!
Octavia RS FL TDI DSG 4X4 -18
Volvo V60D6 -14
Kia Sorento 2.2 TDI -14
Chevrolet Captiva 2.0 TDI -12
Opel Zafira 1.3 TDI -13
Skoda Octavia 2.0 TDI 4x4 -10
Opel Vectra 2.2 -08

Poissa Jyri

  • Ylläpitäjä
  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 5.506
  • Valokuvaaja
    • Profiili
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: Uusi XC60 (MY18 -)
« Vastaus #91 : 12.02.18 - klo:16:16 »
Makuja lienee melkein yhtä monta kuin on ihmisiä  ;) itselle ei ole koskaan ollut nuo vanhan sukupolven V60set tai XC60 vaihtoehto, lähinnä niiden sisustan takia. Oma kolmoskoppanen RäSä meni vaihtoon kun joku meni mainitsemaan jossakin topikissa aikoinaan että Skodalla on vanhahtavat ohjaamot. Tämä herätti silloin mielenkiinnon ja törmäsin S/V90sen ohjaamoon ja se olikin menoa, en ole pystynyt edes harkitsemaan mitään muuta vaihtoehtoa noiden SPA alustaisten autojen sisästän näkemisen jälkeen, ainut joka voisi kelvata on Rangen Velar, mutta silloin pompsahtaakin hinta jo ihan eri luvuille, eikä toistaiseksi ole pistokehybridiä tarjolla. Mutta on totta että T8 ei missään nimessä ole kaikille optimi, itselle vain tuo sopii kohtuullisen hyvin, sitten kun saadaan lataushybridien range tuonne +100 km luokkaan niiin ei tarvitsisi polttomoottoria käyttää kuin matka-ajossa, jota ei itsellä paljoa ole.

Ainoat asiat mitä kaipaan RäSästä tähän uuteen XC60seen on ohjaus (progressiivinen ja tunnokas).

 









Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi