Uusi XC60 (MY18 -)

Aloittaja Jyri, 29.01.17 - klo:11:04

« edellinen - seuraava »

Mjkarhu

Onhan noi suhteessa autoon järkyttävän hintaiset. Tuntui jo pahalta maksaa 1600, 2 tuumasta (kesä 19"->21"). Tulee kyllä kalliit tuumat, mutta ulkonäkö muuttuu sen verran, että oli pakko vaan maksaa tuokin.

Ja kyllä mietin varusteiden kohdallakin monta kertaa, koska vakiona RD on no hyvin varusteltu. Mutta hassua toisaalta jättää sitten kesken, kun pelkkä hylsy maksaa jo sen 75k. Itsellläni tämä on eka Volvo, tätä ennen 9 Audia, joten tottunut varusteiden hintoihin jo aika hyvin

Jyri

Totta, yksi isoista syistä päätyä Volvoon oli myös kohtuullisen hintaiset varustepaketit. Sääli ettei täällä ole all-included versiota vakiona tarjolla, olisi jälleenmyyntiä ajatellen hyvä kun olisi, aivan kuten vaikkapa S90 R-Design Plus on.

paimentolainen

Te olette hassuja. Ei kukaan ole koskaan maksanut vanteista ja renkaista tuommoisia summia. Onko esim ebay.de tuttu konsepti?
VW Touareg V8 TDI
Porsche Cayenne

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: paimentolainen - 25.06.17 - klo:15:28
Te olette hassuja. Ei kukaan ole koskaan maksanut vanteista ja renkaista tuommoisia summia. Onko esim ebay.de tuttu konsepti?

Vähän just näin...itselle ei ole tullut kyllä koskaan mieleen ostaa toista vanne/rengassettiä liikkeestä autonoston yhteydessä. Noita uusia ajamattomia settejä saa juurikin Ebayn kautta ihan suoraan merkkiliikkeistä melkein puoleen Suomihinnoista. Toinen vaihtoehto ottaa suoraan yhteyttä sinne merkkiliikkeeseen, parilla sähköpostilla saksanmaalle voi säästää yllättävän paljon.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

Edellisen auton kanssa tein niin ja tuli niillekin 18" hintaa yli 2k,, nyt sitten 19" eli kenties ei sitten niin paha, paitsi että autovalmistajan vanteista tuo on paljon, kun eivät ole sieltä keveimmästä päästä. Noh elämä on...

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 28.06.17 - klo:23:57
Edellisen auton kanssa tein niin ja tuli niillekin 18" hintaa yli 2k,, nyt sitten 19" eli kenties ei sitten niin paha, paitsi että autovalmistajan vanteista tuo on paljon, kun eivät ole sieltä keveimmästä päästä. Noh elämä on...

Ei nuo nyt ihan mahdottoman painaviakaan ole. XC60:en 20" taitaa olla inan päälle 13kg. Ei tuo nyt mahdoton paino ole.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

jti

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 13.09.17 - klo:12:58
Tässä uudessa XC60seeäkin vaikuttaa olevan hieman matalampi kuin edellisessä XC60sessä, tosin vain mielikuva, ei mitalla varmistettu  ::)

uudessa on 2-3cm korkeampi tavaratila verhon alla. Kokeiltu kylmälaukulla jossa koneisto kannessa ja siinä tuuletusritilä. Sitä ei voi käyttää vanhan kanssa verhon ollessa päällä koska ilma ei kierrä. Uudessa pystyy käyttämään verhon ollessa kiinni.

Oikeastaan uuden tavaratilan mitat on kaikilta osiltaan (paitsi litroiltaan) pienemmät kuin edeltäjässä:

mitta      vm 2018 (vm 2017)
korkeus  77,6       (80,2)
leveys    105,5     (113,0)
syvyys   96,0       (97,2)
syvyys   174,6     (178,9) takapenkit kaadettuna
tilavuus  505l       (495l)

Eli millä ruotsalaisella matematiikalla tila on kasvanut?  :o
Ehkä juuri verhon alla oleva tila on kasvanut

Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Jyri

T8ssa on matalampi tavaratila tai oikeastaan lattia on pari cm korkeammalla kuin muissa.

jti

Onko siinä korokekynnystä? Vai onko koko takakontin lattia ja myös kynnys korkeammalla? Siinä T8:ssa mitä koeajoin en huomannut muuta kuin lattian alla olevat johtopaikat ja ilmajousituksen säiliöt + kompuran. Onko siellä muutakin mikä vie tilaa ettei lattia voi olla samalla tasolla kuin diesel-malleissa?

Toi mun kylmälaukkuvertailu oli siis uusi D4 vs vanha D5. Siis tarkoittaa että speksidokkarissa on puutteellista ja harhaanjohtavaa tietoa takakontin koosta koskien T8:ia.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Jyri

Ei ole korokekynnystä, vaan lattia nousee muutamalla sentillä parinkymmenen sentin matkalla takapuskurista keulaa kohti. Jännä että tosiaan litrat on ilmoitettu samat, mutta selvisi myyjän luona että nuo uudelle XC60selle ilmoitetut tilavuudet pitävät sisällään myös tavaratilan kannen alla olevat tilat.

Ps. Siirrän tämän keskustelun tuonne XC60 topikkiin...

snuuba

Autokuume polttelee jo kovasti. Lauantaina käyty Biliassa hakemassa ensimmäinen tarjous T8 RD mallista. Suberbista ihan ok tarjous, joko siihen asti että uusi auto saapuu tai Suberb heti Biliaan ja alle väliaikainen V90 D3 (699/kk)

Samalla koeajoin pihassa seisseen D5 RD mallin, varusteina mm ilma-alusta, 19" nakit ja laminoidut ikkunat. Oli todella paljon hiljaisempi kuin nykyinen Suberb, eikä kallistellut mutkiin läheskään niin pahasti kuin pelkäsin, aika lujaa sai mutkaan päästellä.

Onko suosituksia kiinteäksi kotilataus asemaksi? 3,7 kw (1x16A) ja 11kw (3x16A) latureiden välillä ei näytä olevan kovin paljon hintaeroa. Jostain luin, että XC90 pystyy lataamaan max 20A, onkohan XC60 mallissa sama rajoitus? Saman tien voisi laittaa tehokkaamman laturin, niin tulevaisuudessa voi latailla täyssähkö autoa.

Ajatuksena ottaa all-in-one diili. Näissä lisävarusteet + talvirenkaat kuoletetaan täysimääräisenä ensimmäisen omistajan toimesta, eikä näiden lisääminen kasvata hyvityshintaa. Onko joku saanut diilin ilman sikahintaisia (3100,) talvirenkaita? Suorasovitteiset vanteet talvirenkaineen saa noin 1000, halvemmalla ja renkaat voisi pitää/myydä palautuksen yhteydessä.

Onko kokemuksia all-in-one diilien kilpailuttamisesta jostain muualta kuin Biliasta?
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Jyri

Itsellä on juuri T8 RD 19" renkailla ja olen erittäin tyytyväinen tuohon komboon sekä ilma-alustaan. Laminoidut ikkunat on itselläkin, tosin en osaa sanoa niiden vaikutusta kun en ole koskaan muulla uudella XC60sellä ajanut.

Itseäkin kiinnostaa nuo latausasemat, pitääkin avata oma topiikki niille.

Talvirengaspaketit ovat kyllä Volvolla todella kovan hintaisia, mikäli kelpuuttaa tai on mahdollista ottaa ne muualta voi säästää sievoisen summan.

Mjkarhu

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 01.10.17 - klo:21:40
Ajatuksena ottaa all-in-one diili. Näissä lisävarusteet + talvirenkaat kuoletetaan täysimääräisenä ensimmäisen omistajan toimesta, eikä näiden lisääminen kasvata hyvityshintaa. Onko joku saanut diilin ilman sikahintaisia (3100,) talvirenkaita? Suorasovitteiset vanteet talvirenkaineen saa noin 1000, halvemmalla ja renkaat voisi pitää/myydä palautuksen yhteydessä.

Onko kokemuksia all-in-one diilien kilpailuttamisesta jostain muualta kuin Biliasta?

Oletko täysin varma, että talvirenkaat kuoletetaan täysin tuon diilin aikana? Varusteet kyllä menee, mutta itselle jäi talvirenkaista hieman eri kuva.

Ja voiko tuota diiliä kilpailuttaa jotenkin? Käsitin että myyjä vain tulostaa ulos ne numerot mitä Santanderin laskuri antaa ja ei voi vaikuttaa niihin mitenkään

snuuba

Ainakin Bilian myyjän mukaan palautettaessa pitää autosta löytyä myös talvirenkaat. Joko Volvolta tai itse hankitut. Tätä ei kyllä mainita esim all-in-one laskurissa, ei edes voi ruksata talvirenkaita varustelistalta.

Ihan periaatteesta ottaa pattiin tämä käytäntö: miksi ihmeessä mun pitäisi ne palauttaa jos olen ne kokonaan maksanut. Selkeästi niillä on joku jäännösarvo, kun pitää palauttaa. Mulle olisi ihan fine, jos jäännösarvo olisi vaikka 20%, mutta 0% menee jo kettuilun puolelle.

0% jäännösarvo ei juuri muutenkaan kannusta ruksailemaan lisävarusteita. Tosin suurinta osaa näistä ei saa irti autosta ja niillä ei ole välttämättä käyttöä seuraavalle ostajalle, joten 0% jäännösarvo on helpommin ymmärrettävä. Veikkaan kuitenkin, että lisävarusteiden kauppa kävisi eri tavalla, jos niille laskettaisiin joku jäännösarvo.

Pitää kysäistä joltain toiselta Volvo kauppiaalta onko heillä sama käytäntö talvirenkaiden kanssa.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

snuuba

En kyllä löytänyt all-in-one sopimusehdoista mainintaa, että autossa pitää olla talvirenkaat. Löytyy vain maininta, että lisävarusteita ei saa poistaa tai muuttaa.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Mjkarhu

Kuulostaa kyllä erikoiselta, mutta en toki epäile ettei näin olisi, siis tuo omien renkaiden palautus. Edelleen tämä kaikki lienee Santanderin sääntöä ja kukaan Volvomyyjä ei voi siihen vaikuttaa.

Mutta jos otat talvirenkaat mukaan pakettiin, onko sen jäännösarvo nolla? Ja onko tämä siis varmaa. Kun itse kysyin tuota tarjousta, rakennettiin se varuste kerrallaan. Ja kun talvirenkaat lisättiin mukaan, mielestäni kk-hinta ei noussut talvirenkaidenhinta jaettuna 36:lla. Eli niillä olisi ollut jokin jäännösarvo, en vain seurannut jäännösarvon muutosta, vaik kk hintaa.

Se että netin laskuri ei näytä näitä, ei tarkoita mitään. Siellähän ei talvirenkaita ole edes valittavissa ja myyjähän käyttää eri käyttöliittymää Santanderin palvelusta. Suosittelen speksamaan auton myyjä luona, kysymään kk hinnan, lisäämään tämän jälkeen vielä talvirenkaat ja katsomaan miten hinta muuttuu

snuuba



Ei ole Bilian kauppias pyynnöstä huolimatta suostunut toimittamaan laskelmaa ilman talvirenkaita, jotta voisi laskea auki niiden jäännösarvon. Ei myöskään kertonut, että talvirenkaiden jäännösarvo poikkeasi muista lisävarusteista, vaikka nimenomaan kysyin tästä asiasta.


Laitoin tarjouspyynnön toiseen liikkeeseen katsotaan kuinka käy...
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Mjkarhu

Voit tietenkin pyytää sitä Bilian kauppiasta muuttamaan talvirengaspaketin isompaan. Eli jos nyt vaikka 19”, pyydä 20”. Saat suoran hinnan mitä se maksaa ja uuden kk hinnan. Tosta on helppo laskea nouseeko kk hinta saman verran kun rengassetin hinnannousu tarjouksessa.

snuuba

Niihän siinä kävi, että Skoda menee vaihtoon. Perjantaina alle XC60 D4 AWD Classic R-Design. T8 tulee joskus ensi kesänä. Voittaja-arpa löytyi Kaivokselan Biliasta. Paketti hinnan puolesta samaa luokkaa kuin toisella jälleenmyyjällä, mutta täältä saa alle pakasta vedetyn XC60 mallin, kun toisella oli tarjolla käytetty business V60 D4 AWD.

Speksit:
- Volvo XC60 T8 R-Design
- Bursting Blue
- Technic paketti + 360 kamerat
- Laminoidut ikkunat
- Sähköjakkara matkustajalle
- Apple Car Play
- HUD

Talvinakit saa hommata itse. Otin vaihteen vuoksi väliaikaiseen autoon kitkat, jos yhteiselo sujuu hyvin, voi harkita myös varsinaiseen autoon.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Mjkarhu

Hieno auto tulossa, onnittelut! Ja väri on kyllä mainio. Tuo oli itselläni pitkään valintana, mutta päädyin lopulta valkoiseen.

Otitko muuten sen AIO paketin ja joko kaivokselassa oli T8 ajettavana?

lao

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 10.10.17 - klo:19:00
Niihän siinä kävi, että Skoda menee vaihtoon. Perjantaina alle XC60 D4 AWD Classic R-Design. T8 tulee joskus ensi kesänä. Voittaja-arpa löytyi Kaivokselan Biliasta. Paketti hinnan puolesta samaa luokkaa kuin toisella jälleenmyyjällä, mutta täältä saa alle pakasta vedetyn XC60 mallin, kun toisella oli tarjolla käytetty business V60 D4 AWD.

Speksit:
- Volvo XC60 T8 R-Design
- Bursting Blue
- Technic paketti + 360 kamerat
- Laminoidut ikkunat
- Sähköjakkara matkustajalle
- Apple Car Play
- HUD

Talvinakit saa hommata itse. Otin vaihteen vuoksi väliaikaiseen autoon kitkat, jos yhteiselo sujuu hyvin, voi harkita myös varsinaiseen autoon.

No niin. Hyvän paketin otit :) Tuossa on kaikki ”tarvittava”, nyt on vain selvittävä odotuksesta.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Škoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

snuuba

Lainaus käyttäjältä: Mjkarhu - 10.10.17 - klo:21:46

Otitko muuten sen AIO paketin ja joko kaivokselassa oli T8 ajettavana?

All-in-one diilillä mennään. Toki tässä syödään vaihtoautosta jääneet pääomat kasirahan muodossa. Kolmen vuoden päästä Skoda olisi ollut oma ja maksettu, mutta Volvosta ei jää kuin kaunis muisto. Toisaalta pelkästään kuukausimaksuissa tuli säästöä noin 200,/kk. Lisäksi säästöä syntyy arkiajeluista sähköllä, vakuutuksista ja vissiin vuosittainen autoverokin pienenee. Näillä säästöillä kerää ihan mukavan potin käsirahaksi seuraavaan vaihtoon.

Joku rahoitusalan guru sanoi, että vain tavarat joiden hinta nousee kannattaa ostaa omaksi, muut kannattaa liisata. Taatun loppuhyvityksen myötä AIO on tässä mielessä lähempänä liisausta kuin omistamista.

Kaivokselassa (tai Olarissa) ei ollut T8 mallia koeajoon, naapuri kehui ajaneensa Herttoniemessä. T8 on elämän toinen auto, jonka hankin ilman koeajoa. Eka oli Nissan Almera GTI, meni vaihtoon 5kk jälkeen, toivottavasti Volvolle ei käy samoin 😀. AIOn muhkea loppuvelka motivoi pitämään auton koko kauden, voi olla hankala päästä eroon ilman isoja tappioita.
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

snuuba

Lainaus käyttäjältä: lao - 10.10.17 - klo:22:03
No niin. Hyvän paketin otit :) Tuossa on kaikki ”tarvittava”, nyt on vain selvittävä odotuksesta.

Kiitoksia, olo on kuin pikkupoikana joulua odotellessa. Tässä tapauksessa lahjat jaetaan kahteen kertaan, ensin perjantaina ja sitten uudestaan kesällä. Ihan yöunet jo häiriintyy, mutta ei taida jaksa valvoa koko 10kk :)
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: snuuba - 11.10.17 - klo:02:33
Kiitoksia, olo on kuin pikkupoikana joulua odotellessa. Tässä tapauksessa lahjat jaetaan kahteen kertaan, ensin perjantaina ja sitten uudestaan kesällä. Ihan yöunet jo häiriintyy, mutta ei taida jaksa valvoa koko 10kk :)
Hieno peli tulossa, onnea valinnan johdosta  ;)

Osaa tätä uutta sitten arvostaa kun ajelee ensin 10 kk vanhan mallisella ja viimeiset yöt uutta odottaessa voi jäädä unet vähiin... Nimimerkillä "kokemusta on"  :o ;D

JTH66

Tämän ketjun lukemisella on mielkiintoiset seuraukset...

RS230 farkku Skoda on ollut hyvä auto, mutta kun laskin mitä lähes vastaavalla kokonaisukustannuksella per kk oli saatavissa, lähti mopo vähän keulimaan :) Ja kun sain tuon all in one diilin järkevästi poikki, oli se jo menoa.

Tein tänään kaupat XC60 T8 RD versiosta, joka on jo maassa. Tarjolla olisi ollut toki reilu 7kk odotus, mutta kestän noita kovin huonosti. Väri mietitytti, olisin halunnut valkean kuten moni muukin, mutta tähän hätään sitä ei ollut tarjolla...

Nyt tulee sitten tällainen T8:

- Passion Red punainen, ainakin tuo erottuu...
- Laminoidut lasit
- Lämmitettävä tuulilasi
- 360 kamerat
- Technic paketti
- Family paketti

Ja tietenkin kaikki T8 ja RD perushilppeet. Vanteissa maltoin mieleni ja alle tulee 19" sarjat kesät talvet. Anakin toistaiseksi. 21" olisi hieno, mutta noiden originaalien vaihtaminen olisi ollut liian monimutkainen juttu kun paketti oli jo pihassa.

Tällainen päivä tänään... Teidän tarinat tartutti kuumeen joka ei lähtenyt muulla lääkkeellä ;D

snuuba

Onnittelu hienosta paketista ja pahoittelut kuumeen tartuttamisesta  ;)

Viimeisen ennusteen mukaan oma auto rakennetaan huhtikuussa ja siihen rahdit ja luovutukset päälle. Aikaistunut alkuperäisestä heinä-elokuu arviosta.

Itseä ei arveluta enää pätkääkään 19” renkaat. Nykyisen XC60 classicin 17” 65-sarjalaiset on just passelit tämän tyyppiseen autoon. Viimeisen 20 vuoden aikana lähes kaikissa autoissa ollut 35-40 sarjaliset jättirenkaat lähinnä ulkonäön takia. Ehkä olen tulossa vanhaksi tai jopa kasvamassa aikuiseksi, kun prioriteetit alkaa kääntymään mukavuuden puolelle...
2021 VW ID.4 GTX Business Max
2017 BMW 225 xe (ex)
2018 Volvo XC60 T8 R-Design (ex)
2017 Volvo XC60 Classic D4 AWD R-Design (ex)
2016 Skoda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K (ex)
2014 Skoda Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 DSG (ex)
2009 Audi A4 Avant S-line 2.0 TFSI Q S-tronic (ex)

Jyri

Onnittelut JTH66lle hienosta paketista ja nopeasta toimituksesta. 19" on oikein mainio koko, itselläkin on sekä kesä- että talvirenkaissa tuo koko orkkisvanteilla ja olen erittäin tyytyväinen, jopa ulkonäöllisesti. Ei myöskään haittaa että kumia ja ilmatilaa on enemmän, itselle yksi suurimmista syistä citymaasturiin oli juuri se että ei tarvitse kaikkia töyssyjä varoa ja vaikkapa hidastetöyssyt on yhtä juhlaa, paitsi kun edessä on joku matala auto  ;D

Harmittaa muuten että TMn maasturivertailussa oli selkeästi 20" renkailla ollut auto, vaikkei sitä missään jutussa mainittukaan, mutta useissa kohdissa moitittiin ilma-alustaa, olisi kiva tietää mitä olisivat tykänneet 19" renkailla.

JTH66

#87
Kiitos, ihan hyvä kuume ja oikeat lääkkeet ... :D

Huomenna vaihdellaan autot ja lähden sitten sopivasti heti reissuun, auto jää perheen opiskeltavaksi ja ihmeteltäväksi.


Patomursu

Lainaus käyttäjältä: JTH66 - 05.02.18 - klo:15:25
Tämän ketjun lukemisella on mielkiintoiset seuraukset...

RS230 farkku Skoda on ollut hyvä auto, mutta kun laskin mitä lähes vastaavalla kokonaisukustannuksella per kk oli saatavissa, lähti mopo vähän keulimaan :) Ja kun sain tuon all in one diilin järkevästi poikki, oli se jo menoa.

Tein tänään kaupat XC60 T8 RD versiosta, joka on jo maassa. Tarjolla olisi ollut toki reilu 7kk odotus, mutta kestän noita kovin huonosti. Väri mietitytti, olisin halunnut valkean kuten moni muukin, mutta tähän hätään sitä ei ollut tarjolla...

Nyt tulee sitten tällainen T8:

- Passion Red punainen, ainakin tuo erottuu...
- Laminoidut lasit
- Lämmitettävä tuulilasi
- 360 kamerat
- Technic paketti
- Family paketti

Ja tietenkin kaikki T8 ja RD perushilppeet. Vanteissa maltoin mieleni ja alle tulee 19" sarjat kesät talvet. Anakin toistaiseksi. 21" olisi hieno, mutta noiden originaalien vaihtaminen olisi ollut liian monimutkainen juttu kun paketti oli jo pihassa.

Tällainen päivä tänään... Teidän tarinat tartutti kuumeen joka ei lähtenyt muulla lääkkeellä ;D

Saanko kysyä että miten volvo (70t,) saadaan käyttökustannuksiltaan samaksi kuin skoda (40t,)? Jos nuo alkaen hinnat ovat oikein? Vain onko ajatuskaan maksaa autoa kokonaan omaksi?
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 12.02.18 - klo:12:42
Saanko kysyä että miten volvo (70t,) saadaan käyttökustannuksiltaan samaksi kuin skoda (40t,)? Jos nuo alkaen hinnat ovat oikein? Vain onko ajatuskaan maksaa autoa kokonaan omaksi?
Itsellä on tällä hetkellä pinemmät kokonaiskustannukset XC60 T8ssa kuin oli Skoda RäSässä, kun otetaan kaikki autoilun kulut huomioon. Toki tässä ei ole tarkoitus maksaa autoa omaksi, kuten en ole tehnyt viimeiseen kahteenkymmeneen vuoteen ja totta, että tämän hetkinen on vielä arvio, lopullinen totuus paljastuu kun vaihtaa tätä seuraavaan autoon, mutta oletus on että käsiraha/pääoma/oma osuus on tässä siinä vaiheessa samaa luokkaa kuin on ollut aikaisemmissa viime autoissakin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy