Uusi XC60 (MY18 -)

Aloittaja Jyri, 29.01.17 - klo:11:04

« edellinen - seuraava »

jti

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 17.03.17 - klo:22:19
Hinnastosta voi nähdä sen, että Volvolla on lähdetty saksalaisten vanavedessä hinnoittelemaan lisähevoset todella reippaasti. Nykyisessä Classicissa D4:n ja D5:n hintaero on parisen tonnia, nyt huudetaan yli kuutta >:(

Saksalaisissa saa softan parametrien sijaan/lisäksi tosin pari sylinteriä lisää ja joissain malleissa myös momentinmuuntimen kaksoikytkimen sijaan...
No onhan d5:ssä toi power pulse, mutta kuustonnia, hohhoijaa.
Huomasivat että aiempi ero d4 vs d5 ei ollut tarpeeksi differoiva ja moni päätyi d4 neloseen ja lisävarusteisiin. Muissa lisävarusteissa tosin huonompi kate kuin d4->d5 softaparametreissa koska niissä pitää olla jotain fyysistäkin laitetta mukana.
Volvo XC60 T8 Twin Engine vm -19

Jyri

Kohtuullisen vähälle huomiolle tuntuu jääneen uuden XC60sen ovien tiivisteet, eli tässä uudessahan ei ole lainkaan likaantuvaa kynnyskoteloa mihin sotkea lahjetta.

Käy hyvin ilmi tästä videosta (kohdasta 4:49 eteenpäin):
http://youtu.be/SWaDnTFeXhw?t=4m49s

Jyri

Pitipä muuten oikein verrata Kodiaqiin noita uuden XC60sen mittoja ja yllätys oli suuri, nehän ovat ulkomitoiltaan lähes identtiset. Olin pitänyt Kodiaqia isona ja Volvoa pienenä, sisätiloiltaan erohan onkin noin, mutta ulkomitat olivat yllättävän identtiset, eli XC60 ei ole ulkoisesti mikään pieni auto, vaikka minä olinkin näin mieltänyt.

XC60    Kodiaq  (Kodiaq suhteessa XC60)
Akseliväli     2865    2791 mm (-74 mm)
Length         4688    4697 mm (+9 mm)
Width          1902    1882 mm (-20 mm)
Height         1658    1676 mm (+18 mm)

pasuunaC3

Kieltämättä aika yllättävää kun kuvia katsonut ja verrannut, volvon keula näyttää paljon pidemmältä ja itse matkustamo lyhyeltä kun vertaa kodiaqiin. Taitaa muuten olla kodiaqissa samanlainen oven alahelma että ei rapa lennä kynnykselle ja siitä housun lahkeeseen
Skoda Kodiaq 2.0tsi DSG 4X4 style panorama + sport leather
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -14 rallye green
EX Octavia RS lll 2.0tsi DSG -13 corrida red

Jyri

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 22.03.17 - klo:20:59
Kieltämättä aika yllättävää kun kuvia katsonut ja verrannut, volvon keula näyttää paljon pidemmältä ja itse matkustamo lyhyeltä kun vertaa kodiaqiin.
Niinhän sen täytyy ollakin, jos ulkomitan on samat, mutta sisätilat ja erityisesti tavaratila on niin paljon pienempi.

Lainaus käyttäjältä: pasuunaC3 - 22.03.17 - klo:20:59
Taitaa muuten olla kodiaqissa samanlainen oven alahelma että ei rapa lennä kynnykselle ja siitä housun lahkeeseen
Jännää ettei tuota ole oikein missään osattu mainita, ei tosin tuota Volvonkaan ovien tiivistystä ole liikaa hehkutettu, itse koen sen aika mullistavaksi verrattuna normaaliin.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:21:41
itse koen sen aika mullistavaksi verrattuna normaaliin.

Oli jo Saab 99:ssä 70-luvulla käytössä.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Taky - 22.03.17 - klo:22:01
Oli jo Saab 99:ssä 70-luvulla käytössä.

Ei vaan toimi oikein normaaleissa matalissa autoissa, muutenkin jo ovet raapivat helpolla katukivia.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:22:08
Ei vaan toimi oikein normaaleissa matalissa autoissa, muutenkin jo ovet raapivat helpolla katukivia.

70-luvun normiautot oli kuin tämän päivän cittarit.... :o
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:21:41
ei tosin tuota Volvonkaan ovien tiivistystä ole liikaa hehkutettu, itse koen sen aika mullistavaksi verrattuna normaaliin.
No, mikä sitten on "normaali". Q5:ssä tuo on ollut aina noin. Jöötteporissa joku ostanut sitten audinkin ja ymmärtänyt, että miten nämä pitää suunnitella.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 22.03.17 - klo:19:25
eli XC60 ei ole ulkoisesti mikään pieni auto, vaikka minä olinkin näin mieltänyt.
Varmaan tuo ei mikään "pieni" ole. Tai mikä sitten on pieni. Itse laittaisin XC60:n samaan luokkaan Q5:n ja X3:n kanssa.

Ulkomittoja ei kannata millin tarkkuudella vertailla, kun esimerkiksi leveys on peilistä peiliin, pituus puskurista puskuriin ja korkeus maasta korkeimpaan kohtaan, joka sitten voi olla hainevä tai kattokisko. Jo pelkästään integroitu kattokisko vs. "farkkumallinen" tekee helposti 10 milliä lisää.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

Jyri

Q5:nen on kanssa mielestäni pienen näköinen, Kodiaq ei jostain syystä näytä niin pieneltä. Uusi XC90 ja vanha Q7 taasen näyttävät isoilta, siis tämä vain oma mielipide ja miten itse olen kokenut nuo. Lähinnä itselle oli yllätys että Kodiaq ja uusi XC60 ovat niin samankokoisia.

Nuo mitat on muutne ilman peilejä.

Ritzenhoff

Uutee Audi Q5 ku iskee suurinpiirtein samat varusteet ja S-line paketit mitä T8 XC60, niin saa 163hp TDI Quattro S-tronicin  ;D

Jos mulla ois varaa XC60, niin en ehkä ottais yli 19" vanteita alle. 20-22" mitä vissiin tähänkin saa, niin voi pilata näinkin "pienen" auton ajo-ominaisuudet täysin ja tehdä autosta mauttoman näköisen amisrässin tai jenkkiräppäri tyylisen kulkineen. Sit tarttis myös kullata hampaat ja laittaa autoa pompottavat ilmajouset alle.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

jsmaudi

Oliko Jyrillä tai muilla varmempaa tietoa siitä, saako T8:iin 4-alueilmastointia? Hinnaston mukaan ei, mutta konfiguraattori antaa sen lisätä.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: jsmaudi - 25.03.17 - klo:16:03
Oliko Jyrillä tai muilla varmempaa tietoa siitä, saako T8:iin 4-alueilmastointia? Hinnaston mukaan ei, mutta konfiguraattori antaa sen lisätä.
Valitettavasti hinnasto on jumala näissä asioissa, keskustellessani myyjän kanssa, hän sanoi että ei edes kannata kysyä maahamtuojalta, vaan asiat osat niin kuin hinnastossa lukee.

Itseä harmittaa erityisesti se ettei R-Designia saa nahkapenkeillä, vaikka muualla saa...

MoFFe

Hassua että Suomessa voi jo rakentaa ja ruotsin sivuilla lukee että vasta viikolla 15  :)

Jyri

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 25.03.17 - klo:16:50
Hassua että Suomessa voi jo rakentaa ja ruotsin sivuilla lukee että vasta viikolla 15  :)
Totta, mutta SE version konfiguraattori on aina ollut paljon monipuolisempi ja paremmin kuvin varustettu, eli kenties menee vain aikaa tuottaa kaikki tarvittavat kuvat.

Jyri

Nyt oli mielenkiintoinen sisusta lipsahtanut vahingossa(?) kongiguraattoriin:

Ei sillä että tuota itse ottaisin, mutta...

Jyri

Nyt löytyy kuvia Autosalvassa olleista XC60 (Inscription ja R-Design) esittelyautoista:
http://www.thenewvolvo.com/

LEMMY

Toi helmiäisvalkoinen on jännä väri. Kotiparkkiksella käy vanha XC60 tuolla värillä ja sitä on tullut monesti katsottua parvekkeelta eri valaistuksissa. Noissa sun valokuvissa auto näyttää ihan normaaliilta valkoiselta, mutta ulkona ei oikeen koskaan. Hienosti heijastelee eri sävyjä. Mulla oli joskus Megane Coupe missä erikoiskampanjana hopea helmiäisväri. Sellaisen värin ottaisin autooni vieläkin. Se heijasteli kanssa pilvien värejä hienosti.
Audi A4 sedan S line 2.0 TFSI S tronic, Daytona Grey 2020
Ex.Audi A4 sedan 2.0 TFSI quattro S tronic, Scuba Blue 2016
A3 SB 1,8 TFSI  quattro S tronic 2013

BMF

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 26.04.17 - klo:22:22
Nyt löytyy kuvia Autosalvassa olleista XC60 (Inscription ja R-Design) esittelyautoista:
http://www.thenewvolvo.com/

Ratin muotoilu on vähän pappamainen r-designissä omaan makuuni, mutta muuten en kyllä löydä rumaa kohtaa tuosta autosta vaikka kuinka yrittää toljottaa. Ei vaan ole yhtä sporttinen kuin muut kohdat autosta.

Nuo penkit on aivan omaa luokkaansa. Sais muut merkit ottaa mallia sivuttaistuesta.

Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Jyri

Lainaus käyttäjältä: LEMMY - 27.04.17 - klo:07:34
Toi helmiäisvalkoinen on jännä väri. Kotiparkkiksella käy vanha XC60 tuolla värillä ja sitä on tullut monesti katsottua parvekkeelta eri valaistuksissa. Noissa sun valokuvissa auto näyttää ihan normaaliilta valkoiselta, mutta ulkona ei oikeen koskaan. Hienosti heijastelee eri sävyjä. Mulla oli joskus Megane Coupe missä erikoiskampanjana hopea helmiäisväri. Sellaisen värin ottaisin autooni vieläkin. Se heijasteli kanssa pilvien värejä hienosti.
Totta, tuo väri taitaa olla sellainen että keinovalo saa sen näyttämään aika puhtaan valkoiselta, erityisesti kuvissa, mutta luonnossa se elää paljon enemmän ja nimenomaan shiftaa ulkona vallitseviin sävyihin.

Jyri

Nyt on muuten saatavilla R-Design myös Moritz nahkaistuimilla... Omaani päivitin jo.

jsmaudi

^ Muita muutoksia ei hinnastoon ole tullut, minä odottelin takaovien aurinkoverhoja. Penkit pidän itse vakio RD:n penkkeinä, 4-alueilmastoinnin sain kun otinkin D5:n.

Hyvä kun laitoit kuvia siitä valkoisesta RD:stä, Kaivokselassa ei sitä ollutkaan näytillä.

Jyri

^ Hinnastot eivät tosiaan ole vielä päivittyneet, mutta Volvon tilausjärjestelmään on toissapäivänä avattu tuo Moritz nahkaiset urehiluistuimet, koodilla RA01, hinta oli muistaakseni 400 â,¬, siis R-Designiin.

Jyri

Keskiosa on tosiaan Volvon nupukkia vakiona, mutta kyseessä on kyllä mielestäni synteettinen materiaali, nimestään huolimatta. Minä taas en voi sietää kuumia penkkejä ja tuossa odotusajan XC60 R-Designissa nuo tuntuvat kovin kuumilta, eivät ehkä hiostavilta kuitenkaan. Minulle taas tärkeintä on se nahan tuntuma ja liukkaampi pinta. Tykkään kun voin vaihtaa asentoa ilman että housut pyörivät jaloissa ja tuon vastapainona pitää olla kunnon sivutuet, tästä syystä pidän nahkaisista sportpenkeistä. Tikkaukset ovat tummat tuossa nahkaversiossa, ei pelkästään konfiguraattorissa, vaan myös niissä kuviessa mitä olen nähnyt liveautoista.

Minua häiritsi erityisesti niiden 21" mukana tulevat lokasuojien yläreunan muovilärpäkkeet (http://www.thenewvolvo.com/2017/04/26/volvo-xc60-t8-r-design-crystal-white-pre-production/) ja toisaalta olen oppinut arvostamaan ja tarvitsemaan isompaa ilmatilaa, ajetavuuden kannalta 21" varmasti parempi ilma-alustan kera.

Mjkarhu

Varmaan tässä pitää vielä käydä useamman kerran istumassa nuo penkit ja yrittää selvittää mitä materiaalia ne keskiosat ovat.

Katselin niitä lokasuojia kyllä pitkään ja monesti, ei hyppää omaan silmään. Voi toki olla, että alkavat häiritsemään jossain vaiheessa. 21" vanteet olivat vaan niin hyvän näköiset. Kävin myös ajamassa sen helmiäisvalkoisen, lienee sama auto josta ottamasi kuvat, ja rengasmelu ei ollut häritsevä. Otin toki laminoidut lasit, jos vähän auttaisivat myös asiaa.

Jyri

Otiko muuten talvipyörät samalla, jos otit niin millaiset? Itsellä tulossa samat 19" kuin kesäpyörätkin, mutta hämmentävää että 19" talvisetti oli yhtä pöyristyttävän kallis kuin 20" mikä mulla aiemmin oli tilauksessa!?

Mjkarhu

Otin 19", mutta mietin vielä niiden muuttamista 20". Hintaero 18->19" ei ollut kovin suuri, 19->20" maksoi jo enemmän. Ja kitkoilla tulee, mulla valtaosa ajoa kehän sisäpuolella. Vanteiden malli oli 5-puolainen.

Jyri

Niin sen minunkin mielestä pitäisi olla, minulla on kanssa kitkat tulossa ja hinta oli 3500â,¬ sekä 19" että 20", volvon orkkisvanteila, mutta hinta on kyllä mielestäni aivan liikaa...?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy