Jyrin Volvo S90 T8 Business R-Design Plus Ice White

Aloittaja Jyri, 27.01.17 - klo:21:03

« edellinen - seuraava »

Peeveli

Ota Jyri se helmiäisvalkoinen. On valkoinen mistä tykkäät, mutta myös erottuva sävy. Auringossa ja katulamppujen valossa kuitenkin erottuvan erilainen ja kiiltää enemmän kuin perusmaalina. Tavallinen valkoinen on uudessa 90ssä niin yleinen jo, että erottuisit helpommin joukosta.

Jyri

Tämä on juuri se ongelma, en välttämättä kaipaa erottuvuutta, vaan sitä että näyttää omaan silmään hyvältä, pitäisi siis nähdä omin silmin eri vaihtoehdot, mielellään luonnossa, aika vähän taitaa olla vielä noita R-Designeja nähtävillä ylipäätänsä, puhumattakaan eri valkoisista.

Tämä on muuten kaikkien autonvalmistajien ongelma, mikseivät tarjoa kunnnon kuvia eri valaisutilanteissa autoistaan. Ei olisi iso uhraus palkata kuvaaja ottamaan kuvia jostain esittely/lehdistön koeajotapahtumasta missä niillä on eri värejä. Volvolakin olen nähnyt joissakin videoissa että niillä on ollut siellä piha täynnä erivärisiä autoja, esim Espanjan esittelytilaisuudessa.

lao

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 30.01.17 - klo:12:16
Juu, tämä on jännä kauppa. Teknisesti ostin kaksi autoa samalla kertaa; Octavia meni vaihdossa S90seen ja XC60sen ostin "normi" rahoituksella, autoliike ostaa tuon XC60sen takaisin jäännösarvolla kun tuo S90 saapuu.

Hyvällä diilillä ja hinnalla sai tuon odotusauton, täytyy vaan toivoa että ei ala harmittamaan ajaa sillä 11kk...

Maksoitko odotusautosta jonkun "käsirahan" vai tuleeko se aidosti kuukausimaksulla ja liike vain lunastaa odotusauton sitten S90 saapuessa täydellä velkasummalla? Eli vaihtoautosta saadut rahat odottavat sinun tilillä S90 saapumista ja kauppa tehdään silloin ilman vaihtoautoa?
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Jyri

Ei, vaan RäSä meni vaihdossa S90seen ja XC60 tuli ilman käsirahaa, jossa lunastus täydellä velkapääomalla kun S90 saapuu, eli tuo odotusauto oli se erillinen.

Anthracite Grey


Ishvan

#65
Musta auto mustalla sisustalla...blaaaaahh...Musta R-design valkoisella sisustalla olisi hieno, valitettavasti tuollaista comboa ei vain saa. Metallimusta on lisäksi sellainen väri, että sen kunnossa pitäminen vaatii järjettömästi huolellisuutta. 99-prosenttia mustista autoista on maalipinnaltaan aivan hirveää katsottavaa, ellei ole pesty hartaalla pietiteetillä. Tälläiselle "hermoilijalle" se on viimeinen värivälinta. Tuollainen musta on viunaleilla, kun edes ajaa yhtä kilometriä lähempää noita helvetin(harja)koneita.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

Ei tosiaan tuolla Mobile.de:ssä ollut juuri muita kuin mustia ja harmaita (tosin ei siellä värikartassa kauheasti muita kyllä olekaan :o ).

Ishvan, kyllä, kun tosiaan saisi mustan, valkealla sporttisisustalla, mutta kun ei niin ei... Se mikä noissa Mobilen kusissakin kyllä korostui, on että musta tai tummanharmaa mustalla sisustalla, ei kiitos.


Jyri

Tuo sininen ei kyllä itseä oikein säväytä, varmaan osittain siksi että Skodalla on vastaava, joka taisi alunperin olla vain RS malleissa, mutta sittemmin myös muissa, eli ei ole enää niin harvinainen näky.

Ja tuo valkoinen (Ice White) vaan näyttää niin hyvältä, tuo minun odotusajan XC60 on juuri Ice White ja tykkään kyllä että on oikein hyvä perusvalkoinen, ei siis mikään siniseen tai kermaan taitettu.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.02.17 - klo:18:43
Tuo sininen ei kyllä itseä oikein säväytä, varmaan osittain siksi että Skodalla on vastaava, joka taisi alunperin olla vain RS malleissa, mutta sittemmin myös muissa, eli ei ole enää niin harvinainen näky.

Ja tuo valkoinen (Ice White) vaan näyttää niin hyvältä, tuo minun odotusajan XC60 on juuri Ice White ja tykkään kyllä että on oikein hyvä perusvalkoinen, ei siis mikään siniseen tai kermaan taitettu.

Täälläpäin tullut vastaan yksi momentum V90 ja yksi R-Design V90 ice white väreillä molemmat. Aivan saamarin hienoja. Pysy tuossa R-Designissa. Olen samoilla linjoilla sun kanssa että nuo kromit vaan ei sovi siihen. Ja se keula on jotenkin vähän, mjaaa, tylsän näköinen siinä. Momentumissa ja R-Designissa on jotenkin molemmissa enemmän sellaista räyhäkkyyttä.

Jyri

Tuli käytyä Biliassa ja selvisi että tilaus olisi lukittumassa 2.6.2017, tuotanto vk38 ja toimitus 25.12.2017, eli jos nuo pitävät niin sitten tulee otettua rekisteriin vasta 1.1.2018.

Pahus, mieluusti olisin ottanut tiedon että olisi aikaistunut eikä siirtynyt kuukaudella... Piiiitkä onb odotus...

Taky

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

arska

Lainaus käyttäjältä: Taky - 14.03.17 - klo:13:02
Ihanko meinasivat olla jouluna töissä?
Ja kolme kuukautta valmistuksesta toimitukseen?


dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.03.17 - klo:12:54
tuotanto vk38 ja toimitus 25.12.2017, eli jos nuo pitävät niin sitten tulee otettua rekisteriin vasta 1.1.2018.

Oliko auto tulossa sinulle itselle vai liisaatko sen yrityksesi kautta? Jos jälkimmäinen niin silloin ehdottomasti käyttöön 2017 vuoden puolella. On täydellinen verotusarvo-optimointi tulossa siinä tapauksessa :)
Leasing-autoissahan verottaja kohtelee autoja vuoden mukaan, ei rekisteröintikuukauden. Eli 1.1.2018 verottajan mielestä auto on jo vuoden vanha. 1.1.2020 verotusarvo tippuu koska 3 vuosi ja siitä eteenpäin verotusarvoa lasketaan verottajan määrittämän kaavan mukaan.

lao

Kyselin tänään oman V90 T8 perään ja myyjä sanoi, ettei ole vielä mitään tietoa tilauksen lukittumisesta tai tuotantoviikosta. Saa nähdä koska menee tekoon.
Ajossa Volvo V90 T8 AWD R design MY18
Ex.
Volvo XC60 D4 Business Classic Summum -17
Å koda Superb Combi 2.0 TSI 280 4x4 L&K DSG -16
BMW F31 320iA xDrive M-sport -13
BMW E91 330xdA M-Sport -06
VW Golf GTI DSG (4ov) -05

Jyri

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.17 - klo:17:47
Oliko auto tulossa sinulle itselle vai liisaatko sen yrityksesi kautta? Jos jälkimmäinen niin silloin ehdottomasti käyttöön 2017 vuoden puolella. On täydellinen verotusarvo-optimointi tulossa siinä tapauksessa :)
Leasing-autoissahan verottaja kohtelee autoja vuoden mukaan, ei rekisteröintikuukauden. Eli 1.1.2018 verottajan mielestä auto on jo vuoden vanha. 1.1.2020 verotusarvo tippuu koska 3 vuosi ja siitä eteenpäin verotusarvoa lasketaan verottajan määrittämän kaavan mukaan.
Autohan tulee itselle, mutta verottaja kohtelee sitä yrityksen autona, eli tosiaan tuo verotusarvon tippuminen hyödyntäisi omien ajojen osalta, mikäli autoa tulisi pidettyä yli 2v, mikä on kyllä enemmän kuin todennäköistä. Tosin itsellä tulee yksityisajoja kohtuullisen vähän, nyt Xc60sellä ajettu n 5500 km joista n 500 omia ajoja, eli tuo verotusarvon tippumisen vaikutus on kuitenkin aika pieni.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:18:11
Autohan tulee itselle, mutta verottaja kohtelee sitä yrityksen autona, eli tosiaan tuo verotusarvon tippuminen hyödyntäisi omien ajojen osalta, mikäli autoa tulisi pidettyä yli 2v, mikä on kyllä enemmän kuin todennäköistä. Tosin itsellä tulee yksityisajoja kohtuullisen vähän, nyt Xc60sellä ajettu n 5500 km joista n 500 omia ajoja, eli tuo verotusarvon tippumisen vaikutus on kuitenkin aika pieni.

Eipä siihen omat ajot vaikuta. Perusverotusarvoon kuuluu n. 18tkm omia ajoja. Jos menee yli sen niin sitten verotusarvo pitäisi lasketuttaa uudelleen. Tosin kuin moni sen tekee oikeasti, en tiedä.
Mitä isompi verotusarvo, sitä suurempi on tiputus kolmantena vuonna koska verotusarvon isoin osa määritetään prosentteina verottajan hyväksymästä ostohinnasta. Minulla oli viime vuonna RXH:ssa käyttöedun verotusarvo 755 â,¬ ja nyt vuoden alusta se tipahti 680 â,¬:oon. 75 â,¬ per kk on rahaa sekin.
Volvossa tiputus tulee olemaan vielä isompi koska esim. mun tilaamassa paketissa käyttöedun verotusarvo 1145 â,¬ ja se tippuu n. 1000 â,¬:oon kolmantena vuonna. Eli kyse on kyllä ihan merkittävästä rahasummasta.

Jos auton ostaa itse niin marginaalisesti voi ehkä hyötyä tuosta rekisteröintiajankohdan siirtämisestä vuoden vaihteen yli. Ja tämäkin siis ehkä koska tästä ei vedenpitävää faktaa ole olemassakaan muuta kuin Esson baarin kovien kauppamiesten jutut.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 16.03.17 - klo:19:33
Eipä siihen omat ajot vaikuta. Perusverotusarvoon kuuluu n. 18tkm omia ajoja. Jos menee yli sen niin sitten verotusarvo pitäisi lasketuttaa uudelleen. Tosin kuin moni sen tekee oikeasti, en tiedä.
Omassa tapauksessa maksan jokaisesta omanajonkilometristä, koska auto on siis itse ostamani, mutta verottaja siis tulkitsee sen autoetuautoksi, koska itsellä on yli 50 % työajoa ja noista omista ajoista siis verottaja "laskuttaa" autoedun mukaan, näin siis yksityisellä liikkeenharjoittajalla, palkansaajilla tilanne on luonnollisesti toinen.

Mikäli tuo arvioitu toimitusajankohta pitää paikkansa, eli 25.12, niin pitää tosiaan miettiä kumpi kannattaa, luulen ettei ole kovinkaan merkittävää eroa loppupeleissä, siis omassa tapauksessa.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 16.03.17 - klo:19:50
Omassa tapauksessa maksan jokaisesta omanajonkilometristä, koska auto on siis itse ostamani, mutta verottaja siis tulkitsee sen autoetuautoksi, koska itsellä on yli 50 % työajoa ja noista omista ajoista siis verottaja "laskuttaa" autoedun mukaan, näin siis yksityisellä liikkeenharjoittajalla, palkansaajilla tilanne on luonnollisesti toinen.

Mikäli tuo arvioitu toimitusajankohta pitää paikkansa, eli 25.12, niin pitää tosiaan miettiä kumpi kannattaa, luulen ettei ole kovinkaan merkittävää eroa loppupeleissä, siis omassa tapauksessa.

Okei, vähän erilainen malli tuossa tapauksessa. Sori, en tiennyt että ammatinharjoittajan ja palkkatyöläisen välillä olisi tuossa verokohtelussa eroa, mutta ei yllätä että näin on :)

Eipä tuossa montaa päivää ole rekisteröinnin suhteen vaikka odottaisikin vuoden alkuun. Jos siis tuo toimituspäivä pitää paikkansa.


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy