Dieselskandaalin toinen osa - synninpäästö Volkkareille

Aloittaja Kugahan, 21.01.17 - klo:11:05

« edellinen - seuraava »

TAG

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 24.01.17 - klo:09:31
Jos ajelet 20.000 vuodessa ja polttelet disua 5 sadalle, niin tuo on 100e lisäkulu vuositasolla. Onko se paljon vai vähän, riippuu varmaan itse kunkin omasta katsantakannasta ???
Sun mielestä 100â,¬ per vuosi 100% uusiutuvasta on liikaa lisäkulua? Mun mielestä se on ensimmäinen edullinen vaihtoehto tehdä itse asialle konkreettisesti jotain tekstin kirjoittamisen sijaan.

panu

10 snt/l lisähinta on pikkasen alakanttiin. Viimeksi kun ajelin Ilmakehää Nesteen kylmäaseman ohi, oli perusdiesel 1,299 ja MY 1,449 eli ero 15 snt/l. Mutta ei se sittenkään tee em. esimerkkilaskelmassa kuin vähän toista kymppiä kuukaudessa. Pikkasen enemmän kuluttavalla pari kymppiä...


Exät: Typ 19 EZ, Typ 89q "KV", B5 ADP, B5 AEB tip, 3C CAXA, 3C BMP 4M

Visa

Uusitutuva Diesel on kyllä ajatuksena kaunis ja kannatettava kun saadaan hukkaan muuten menevää energia järkevään käyttöön auton moottoriin.

Uusituvasta tehty diesel ei tämän päästöjupakan oikeaa ongelmaa eli typenoksidipäästöjä lopeta.

Suhtaudun muutenkin suurella varauksella 90% väitteisiin hiilidioksidipäästöjen vähentämisestä. Tuntuu uskomattomalta. Onko jollain oikeaa faktaa (pl öljy-yhtiön mainosmateriaali) tästä asiasta.


Ainoa oikea ratkaisu ilmakehän co2 päästöjen vähentämiseen olisi hiilen/öljyn kaivamisen lopettaminen maan alta maan päälle mutta tätä tuskin tulee tapahtumaan ainakaan meidän elinaikana ;)

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: panu - 24.01.17 - klo:11:42
Viimeksi kun ajelin Ilmakehää Nesteen kylmäaseman ohi, oli perusdiesel 1,299 ja MY 1,449 eli ero 15 snt/l.
Ainakin omissa ajatuksissani verrokkina oli Neste Pro, jonka yleinen hintataso on siis tuossa perinteisen ja My välissä 8)

Lainaus käyttäjältä: TAG - 24.01.17 - klo:10:59
Sun mielestä 100â,¬ per vuosi 100% uusiutuvasta on liikaa lisäkulua?
Kuten sanoin, riippuu jokaisen omasta katsantakannasta. Itse ajattelen asiaa enempi esim. FAP kannalta. Jos jo Pro:ta käyttämällä nokihiukkaset vähenee s.e. noita puhdistuspolttoja tulee vähempi (ihan mutu-tuntumalla omalla usean vuoden kokemuksella useista eri merkkisistä autoista), niin tuleeko niitä kuitenkaan My:ta käyttämällä enää yhtään sen vähempää, dunno. Tai jos Pro:n avulla katsastuksen k-arvot on helpommin saavutettavissa, onko ne My:lla vieläkin helpommin ulottuvilla, jälleen dunno. Mutta noin "vapaaehtoisesti" ihan vain kokeilumielellä tai jollain pipon vihertymisellä ei ainakaan minulle tuota rahallista lisäkulua perustella, niin kauan kun pysytään lain ja määräysten sallimissa puitteissa. Joku toinen on varmasti toista mieltä ja se hällekin kaikin mokomin sallittakoon 8)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

Patomursu

Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 21.01.17 - klo:14:35
Muutenkin tuo koko puhdistuslaitteisto on sellainen kallis himmeli ettei tosikaan ja kokoajan vain monimutkistuu lisäää. No raskaassa kalustossa kun sen nupin hinta kirjoitetaan alkaen miljoona euroa, niin sinnehän voidaan iskeä sellaista puhdistusta jo peliin että putkesta ei tule kuin koivunlehtiä ja perhosia. Mutta ha-luokassa kun sitä tilaa tuollaiselle laitteistolle ei kovin paljoa ole, sen taloudellisesta kannattavuudesta nyt sitten puhumattakaan kun ihan samat normit ne koskee sitä 10ke kinneriä kuin 500ke luxus-limusiiniakin :-\

Kullallako päällystät tilaamasi nupin vai miten saat hinnan kipuamaan miljoonaan?  :o
Kahta en vaihda, merkkiä ja vaihdetta.

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 24.01.17 - klo:15:12
Kullallako päällystät tilaamasi nupin vai miten saat hinnan kipuamaan miljoonaan?  :o

Taisi jäädä lainausmerkit pois, puhuessani "miljoona" hintaisista nupeista :-[ Mutta pointti tuli kaiketi selväksi, jos sen rungon hinta on moninkertainen ja fyyfistä tilaakin asennella vaikka mitä niin siihen on jo vara vähän parempaa cleneriakin laittaa, eikös. Ha-puolella kun ne putsarit pitäs löytyä myös siitä 10ke kinneristä, niin tilanne lienee pikkasen erilainen miten siihen voidaan satsata ettei se auto pelkästään tuon putsarin vuoksi olekin kohta 15...20ke auto :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: TAG - 24.01.17 - klo:10:59
Sun mielestä 100â,¬ per vuosi 100% uusiutuvasta on liikaa lisäkulua? Mun mielestä se on ensimmäinen edullinen vaihtoehto tehdä itse asialle konkreettisesti jotain tekstin kirjoittamisen sijaan.

Taisi lurahtaa "kinkkurasvat" tankkiin jos tuota Nesteen Myytä tankkasit, vai pitäisikö puhua Neste µ ;D
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-2000005058398.html

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

repomies

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.01.17 - klo:09:50
Ja entäs kaksitahtimopot, perämoottorit sun muut härvelit? Tokkopa noissa kaikissa on edes katalysaattoreita edelleenkään?

Pitäisi noillekin jotain tehdä. Eivät tosin vaikeuta hengittämistä näillä nurkilla samaan tapaan kuin tulisijat, mutta epäilemättä ihan perusruohonleikkurista lähtee melkoiset päästöt verrattuna autoihin. Itsehän tankkaan ympäristösyistä pienkoneisiin vain alkylaattibensiiniä (2â,¬ litra) ja käytän vain nelitahtikoneita. Moottorisahan osalta olen siirtynyt sähkösahaan, se riittää minulle silloin harvoin kun moista tarvitsee.

Tulisijat ovat täällä talvisin se pahin saastuttaja joka pilaa alueen ilman pakkasilla. Onko kyse tulisijoista, niissä poltettavasta materiaalista vai käyttäjien taidoista, sitä en tiedä.

J

Luin jostain, etä Suomen vuotuinen CO2-päästö on sama tai jopa vähemmän kuin Intian vuotuinen CO2-päästön nousu. Ja keskiluokka vaurastuu Intiassa ja hommaa lisää Hindustaneja.
Volsun päästöt on sen rinnalla aika pientä.
A6 Allroad -17

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy