Volvo S90, V90 ja V90CC

Aloittaja Jyri, 12.01.17 - klo:12:56

« edellinen - seuraava »

Jyri

Volvo on näköjään siirtynyt aivan uudelle kaudelle uusien 90 sarjalaisten myötä, uusi muotokielihän lanseerattiin jo XC90 mallissa, mutta vasta uusissa S/V malleissa on ohjaamo saatu kyllä erittäin houkuttelevalle tasolle. En ole ihan heti löytänyt kilpailijaa jossa olisi tyylikkäämpi ohjaamo kuin näissä uusissa S/V malleissa, ulkoinenkaan muotokieli ei ole paha, omaa silmää miellyttää varsinkin uusi V90CC, jotenkin kaikkein tasapainoisimman näköinen, makuasioita tietysti.

Laadusllisesti tuo ohjaamo kyllä antaa erittäin positiivisen vaikutelman, kävin jopa livenä katsomassa, vastoin tapojani  ::) ja olin kyllä erittäin vaikuttunut fiiliksestä mikä kabiinissa vallitsee ja ne penkit, Volvon legendaarinen mainen istuinten suhteen ei ole kyllä turha.

Hintahan karkaa toki aika korkeaksi, varsinkin tehokkaammilla ja varustellummilla versioilla, mutta lisävarusteet ovat kuitenkin kohtuullisen hintaisia verrattuna Audi-BMW-MB akseliin.

Olikos täällä joku pohtinut näitä malleja seuraavaksi autoksi?

dwntime

Mulle on lähdössä tilaukseen seuraavaksi liisariksi V90 kunhan saan tilausluvan meidän fleet managementilta tässä parin viikon sisään.

Tällaisesta paketista onkin jo tarjous odottelemassa sähköpostissa :

Volvo V90 D4 Business Aut. R-Design
Busineksessa vakiona:
Polttoainetoiminen lämmitin ajastimella
Lämmitettävä ohjauspyörä
Lämmitettävä takaistuin (reunapaikat)
Lämmitettävä tuulilasin pesusuuttimet

Lisävarusteina :

VARUSTEPAKETTI CONNECT (Volvo on-call + Wifi hotspot, Apple Carplay/AA)
Subwoofer
Automaattinen ilmastointi ECC, 4-vyöhyke, sekä jäähdytetty hanskalokero
Sähköpistorasia sisätilaan (schuko) 230V
Ostoskassinpidin
Tavaratilan automaattinen näkösuoja
Automaattisesti himmenevät ulkopeilit
Laminoidut lasit
Pysäköintikamera taakse
Sähkötoiminen lasinen panoraamakattoluukku
Tummennetut lasit (5kpl)
Volvo taakkatelineet

Kahdesti ollut pidemmässä koeajossa V90 D4 aut. Inscription kattavilla varusteilla ja olin kyllä autoon aivan myyty. Aivan mahtava ajettava ja tuo kabiini nimenomaan on aivan älyttömän hieno varsinkin tuolla high level sisävalaistuksella ryyditettynä mikä tulee Inscriptionin/R-Designin myötä.
Aluksi ajattelin mennä vähän vaatimattomammalla varustesetillä, mutta noita alkoi sitten matkan varrella kertymään kun tässä on aikaa ollut odotella vajaa pari kuukautta.

Edit: Korjaus, ei ole vielä tilattu :)

Jyri

Hieno peli aikeissa. Ilmeisesti noiden varustepaketit muuttui joulukuun alussa, ainakin konfiguraattorin ja hinnaston mukaan, itse katsoin niitä vanhoja paketteja kaihoisasti, olisivat passanneet paremmin. Sulla vissiin kanssa menee uudella paketilla, vanhassahan oli busineksessa toi connect?

Harmi ettei niillä ole valmiina sellaista mallia noista missä olis kaikki herkut, jenkeissä ilmeisesti Inscriptionissa on melkein kaikki mukana...

dwntime

Joo vaihtui tosiaan joulukuun alussa nuo paketit noihin. Vanhassa oli pelkästään apple car play tuosta connectista busineksessa ja volvo on call oli 700 â,¬ lisävaruste tai sitten osana sitä kallista intellisafe pakettia.

Hassua miten nämä menee, itselle taas passaa paremmin nämä nykyiset paketit koska aikaisemmin polttoainelämppäri jne. tuli lisähintaisen winter paketin mukana. Näissä tapauksissa joudun maksamaan koko lisävarusteen hinnan 36kk leasing-sopimuksen aikana. Nyt taas kun ne ovat osa auton "vakiovarustelua" niin myös lisävarusteille lasketaan jäännösarvo auton jäännösarvon mukaan jolloin niistä maksettava kulu 36kk aikana ei ole lähelläkään niiden oikeaa hintaa.

Mukautuvia täysadaptiivisia led-valoja vielä mietin jossain vaiheessa mutta nyt toisella kertaa kun auto oli koeajossa jossa nuo oli ja niitä pääsi koettamaan pimeällä maantiellä, totesin että täysin rahan hukkaamista. Olihan ne ihan jees, mutta toiminta oli sitä tasoa että ensi tiputettiin lyhyille ja sitten auto alkoi sytyttelemään noita led elementtejä. Minulle riittää ihan perinteinen on off tyyppinen avustin tuon perusteella.

Samoin B&W audio oli TODELLA hieno kokemus, ehdottomasti parasta tehdasaudiota mitä olen vielä missään autossa kuullut, mutta totesin sen 3500 â,¬ hinnaltaan mulle vähän liian kovaksi. Pääsin kuuntelemaan Momentum varusteista autoa jossa tulee tuo vakio HIGH performance audio ja sekin soi erinomaisen hyvin. Käyttäjät valittelevat että bassoa puuttuu siitä mutta nyt tässä uudessa hinnastossa oli tullut tehdassubbari lisävarusteeksi. Tuo on sama subwoofer mikä tulee myös B&W audion mukana. Se asentuu auton runkorakenteesen ja jäähdytys hoidetaan ajoviimalla :)
B&W:ssä toki tulee parempi vahvistin, DIRAC:in audioprosessori sekä paremmat kaiutinelementit ja muutama kaiutinelementti vielä lisää. Tuo DIRAC:in signaaliprosessointisoftakin on ymmärtääkseni jotain 700 â,¬ luokkaa yksistään.
Päädyin sitten tekemään tuollaisen ratkaisun.

Jyri

Totta, juuri tuon 36 kuoletuksen takia itse kaipaisin mallia missä olisi "kaikki" vakiona, tulee muuten kovin kalliita varusteita.

Hitto, pitikö sun mainita tuosta B&Wstä, on se sitten uskottava että se on hyvä, eipä sillä on mulla mennyt nykyisen auton äänentoistoon varmaan sama tai enemmän, enkä tiedä paljonko siitäkään saa takaisin. Itselle auto on ainut paikka missä kuuntelen tai edes voin kuunnella musiikkia, niin sitä on valmis hieman siihen satsaamaan.

Ilman lisävarusteita ei tarvisi miettiä kauaa, mutta kun niitä kaipaan kuitenkin ja sitten tuo niiden kuoletus 36kk aikana, se meinaa tulla melko kalliiksi. Tosin ottamalla T8n saisi ne halvemmalla  :D :o ::)

Ishvan

Tuo uusi 90-sarja on kyllä hieno auto. Vielä hienompi se olisi jos konepellin alla olisi edes yksi sylinteri lisää...tai jos pakko niin kaksi :).
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 12.01.17 - klo:20:16
Tuo uusi 90-sarja on kyllä hieno auto. Vielä hienompi se olisi jos konepellin alla olisi edes yksi sylinteri lisää...tai jos pakko niin kaksi :).
Totta, tai siis ääni olisi hienompi, ominaisuudethan noissa uusissa nelisylinterisissä on muuten kohdallaan. Ja jos pitäisi valita lisää sylintereitä äänen takia ja maksaa korkeampia veroja lisääntyneen kulutuksen takia, niin minulle kyllä kelpaisi nelimukinen mainiosti.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.01.17 - klo:20:37
Totta, tai siis ääni olisi hienompi, ominaisuudethan noissa uusissa nelisylinterisissä on muuten kohdallaan. Ja jos pitäisi valita lisää sylintereitä äänen takia ja maksaa korkeampia veroja lisääntyneen kulutuksen takia, niin minulle kyllä kelpaisi nelimukinen mainiosti.
Kaksi vuotta uudella D4:lla, nyt taas vanhalla vitosella. Itse voisin maksaa vähän lisää jos saisin tulevaisuudessakin ajaa vitosella nelosen sijaan :). Jotenkin tuo raksattava nelonen ei kuulu tuon "luokan" auton keulalle.

Itse en keksi yhtään mitä uusi nelonen tekee paremmin kuin tämä vitonen. Kulutuserokin on käytännössä täysin olematon, paperilla D4:nen näyttää liian hyvältä kuten kilpailijatkin totuuden ollessa sitten eri.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D5A Summum

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 12.01.17 - klo:20:42
Itse en keksi yhtään mitä uusi nelonen tekee paremmin kuin tämä vitonen. Kulutuserokin on käytännössä täysin olematon, paperilla D4:nen näyttää liian hyvältä kuten kilpailijatkin totuuden ollessa sitten eri.
Minulla oli aikoinaan v2000 V70 2.4t ja olihan kyllä makea se viispyttyisen pörinä, mutta kyllähän se kuluttikin, viimeisimmät vitoset ovat varmaan ihan toista luokkaa kulutuksen suhteen.

Mutta se että nämä uudet nelipyttyiset ovat paperilla niin hyviä on juuri se juttu, nykyisen verotuksen aikana, säästää selvää rahaa ja liisatessa varusteissa eritoten.

Juuri katsoin että V90 joko D5 tai T8 ja kasa lisävarusteita, niin liisaushinta on sama!!?

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.01.17 - klo:19:45
Hitto, pitikö sun mainita tuosta B&Wstä, on se sitten uskottava että se on hyvä, eipä sillä on mulla mennyt nykyisen auton äänentoistoon varmaan sama tai enemmän, enkä tiedä paljonko siitäkään saa takaisin. Itselle auto on ainut paikka missä kuuntelen tai edes voin kuunnella musiikkia, niin sitä on valmis hieman siihen satsaamaan.

Tuo on oikeasti tosi hieno systeemi. Göteborgin konserttisali -tila päälle ja spotifystä Nessun dorma aaria soimaan, oli nimittäin todella todella autenttinen kokemus. Samoin Eric Claptonin unplugged levy kuulosti tällä moodilla aivan käsittämättömän hienolta. Jopa vieressä istunut työkaveri kommentoi hetken kuunneltuaan että onpa muuten uskomattoman hieno äänentoisto.

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.01.17 - klo:21:03
Juuri katsoin että V90 joko D5 tai T8 ja kasa lisävarusteita, niin liisaushinta on sama!!?

Minä mietin itse asiassa myös T8:ia mutta luovuin siitä oikeastaan kahdesta syystä.
1. Siihen ei saa ECC 4-alue ilmastointia jolloin tuo keskikonsolin takaosa jää TODELLA rumaksi kun siinä on joku ihme kolo ja tuollaiset kovat penkin lämmittimen napit. ECC tuo kosketuspaneelin ja lisäilmansuuttimet sen tilalle. Joo, turhamaista mutta ilman tuota vaan on niin ruma.
2. Olen kohta 3 vuotta ajanut hybridillä ja pakko vaan myöntää että vaikka systeemi sinällään koukuttava onkin, on hybriditekniikka vaan yleisestikin vielä niin lapsen kengissään että vielä muutamaan vuoteen. Akut ja sähkömoottori lisäävät autoon painoa melko reippaasti, ja se tuntuu ajossa.
Lisäksi tämän hybridin kanssa on ollut niin paljon ongelmia tämän kolmen vuoden aikana että ei kiitos ihan hetkeen enää. Päätin että seuraavaksi mennään perinteisellä polttomoottorilla ainakin nyt tämä tuleva leasing-kausi.

Jyri

Lainaus käyttäjältä: dwntime - 12.01.17 - klo:22:15
Minä mietin itse asiassa myös T8:ia mutta luovuin siitä oikeastaan kahdesta syystä.
1. Siihen ei saa ECC 4-alue ilmastointia jolloin tuo keskikonsolin takaosa jää TODELLA rumaksi kun siinä on joku ihme kolo ja tuollaiset kovat penkin lämmittimen napit. ECC tuo kosketuspaneelin ja lisäilmansuuttimet sen tilalle. Joo, turhamaista mutta ilman tuota vaan on niin ruma.
2. Olen kohta 3 vuotta ajanut hybridillä ja pakko vaan myöntää että vaikka systeemi sinällään koukuttava onkin, on hybriditekniikka vaan yleisestikin vielä niin lapsen kengissään että vielä muutamaan vuoteen. Akut ja sähkömoottori lisäävät autoon painoa melko reippaasti, ja se tuntuu ajossa.
Lisäksi tämän hybridin kanssa on ollut niin paljon ongelmia tämän kolmen vuoden aikana että ei kiitos ihan hetkeen enää. Päätin että seuraavaksi mennään perinteisellä polttomoottorilla ainakin nyt tämä tuleva leasing-kausi.
Hyviä pointteja, molemmat, tosin silti kyllä hieman houkuttaisi tuo pistokehybridi, varsinkin kun mulla on paljon ajoa jotka on ees-taas alle 30 km ja latausmahdollisuus autokatoksessa. Tosin itseä houkuttaa nimenomaan V90CC ja siitä ei vielä ole T8sia saatavilla. Leasingin suhteen mietityttää kanssa nuo lisävarusteet, kun niitä haluaisi, mutta tekevät tosiaan hintaan rasvaisen lisän. Ilman lisävarusteita olisi halvempi kuin vaikkapa 280 L&K Superb, mutta mutta kun ilman lisukkeita ei noi oikein kelpaa ja lisukkeiden kanssa hinta on jotain ihan toista, hinta nousee omilla katsotuilla lisukkeilla luokkaa 50% kuussa, melko suolainen lisä...

Hawtin

Itse harkitsin myös vakavasti V90:stä, mutta kaatui pieneen (matalaan) tavaratilaan. Haluan koiralle päätilaa ja korkeus helpottaa myös pyörien kuljettamista sisällä. Allekirjoitan kyllä sisätilojen upeuden, aivan mahtavat. Päädyin kuitenkin Superbiin, jossa tilaa on aivan toiseen malliin. Sportlinen (omaan makuun paljon paremman näköinen ulkoa ja sisältä, kuin muut versiot) ensiesittely nyt vloppuna, oma oli eilen jo Hangossa...(sorry OT)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.01.17 - klo:12:56

Juu, ajossa Volvo V90 D4 Aut. R-Design 1. viikkoa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Hawtin - 13.01.17 - klo:08:21
Itse harkitsin myös vakavasti V90:stä, mutta kaatui pieneen (matalaan) tavaratilaan. Haluan koiralle päätilaa ja korkeus helpottaa myös pyörien kuljettamista sisällä. Allekirjoitan kyllä sisätilojen upeuden, aivan mahtavat. Päädyin kuitenkin Superbiin, jossa tilaa on aivan toiseen malliin. Sportlinen (omaan makuun paljon paremman näköinen ulkoa ja sisältä, kuin muut versiot) ensiesittely nyt vloppuna, oma oli eilen jo Hangossa...(sorry OT)

Tuo on totta. Tavaratila on matala, mutta vielä kuitenkin sen verran on korkeutta että meidän noutaja sinne mahtuu istumaan ihan ok. Tosin se ei hirveästi jaksa matkoilla istuskella vaan yleensä nukkuu siellä lattialla :)

Superb on kyllä hieno auto, ehdottomasti hienointa Skodaa ehkä koskaan. Itsellä nousi esteeksi sen hankinnalle se että meillä on leasing-autoille maksimipäästöraja 130g/km, joten kaikki automaatti+neliveto Superb farmarit tippui listalta pois. Etuvetoisena en Superbia taasen halunnut koska sitä vaivaa tuo tyypillinen Vagina -tauti eli aivan tautisen surkea vetopito liukkaalla (ei sitten mitään kaksimielisyyksiä tästä :) ).
Volle taas yllätti erittäin positiivisesti nimenomaan tässä koska sen kanssa ei tullut vastaan mitään vastaavia ongelmia vetopidossa liukkaalla. Se lähtee tasaisen siististi risteyksestä ilman sen kummempaa keulan vispaamista. Siksipä sen kohdalla hyväksyn etuvetoisenkin mallin.

JPN_V70D3OR

>Volle taas yllätti erittäin positiivisesti nimenomaan tässä koska sen kanssa ei tullut vastaan mitään vastaavia ongelmia vetopidossa liukkaalla.

Tämän Volvo kyllä osaa. Loppiaisen myräkässä V70 meni taas lumisilla ohituskaistoilla  kuin traktori :-) , mitä huonompi keli, sitä parempi fiilis.
Golf VII Multifuel 1.4TSI -14
Volvo V70 D3 OceanRace -12 DriverSupport

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 12.01.17 - klo:12:56

Jep, S90 olisi kiinnostanut uudeksi työsuhdeautoksi, mutta yrityksemme omistajataho ei hyväksy yritysautoiksi Kiinassa valmistettuja autoja.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 14.01.17 - klo:15:42
Jep, S90 olisi kiinnostanut uudeksi työsuhdeautoksi, mutta yrityksemme omistajataho ei hyväksy yritysautoiksi Kiinassa valmistettuja autoja.
No siitähän olisi selvinnyt kun olisi ottanut V90:sen  :D

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 14.01.17 - klo:16:07
No siitähän olisi selvinnyt kun olisi ottanut V90:sen  :D

Mulla ei ole enää tarvetta farkulle, ne ajat ovat onneksi jo takana. Sedaneilla on menty nyt jo 13 vuotta.

Jyri

^ Kunpa olisikin itselläkin noin, S90 on meinaan mun mielestä paremman näköinen kuin V90, vaikka yleensä tykkäänkin enemmän farkkujen ulkonäöstä, tosin omaan silmään parhaiten sopii V90CC. En tiedä mikä tuossa pelkässä Vssä tökkii, mutta se ei vaan toimi, siis ulkonäöllisesti, ei se liian matala ole, jokin optinen juttu siinä on että se ei vaan miellytä silmää. Pienemmissä tai oikeastaan melkein kaikissa muissa farkku toimii. Muutamia poikkeuksia on, kuten pari sukupolvea vanhat BMWt ja uusin Eemeli, niissäkin on mun mielestä sedan onnistuneemman näköinen.

teräksenharmaa

Itselleni olennaisinta on se, että sedan on monessakin mielessä parempi ominaisuuksiltaan kuin farkku, jossa ei tilojen lisäksi toista plussaa ole.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 14.01.17 - klo:15:42

Mahtaa olla pieni munaista porukkaa.
ex.Volvo V60 D5A Summum

Hawtin

Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 14.01.17 - klo:17:51
Itselleni olennaisinta on se, että sedan on monessakin mielessä parempi ominaisuuksiltaan kuin farkku, jossa ei tilojen lisäksi toista plussaa ole.

Eikä ne tilatkaan niin kummoiset ole ;)
Superb Combi Sportline 2.0 TSI ABT 336 4X4 DSG

Rinkulakeula

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 16.01.17 - klo:18:39
Mahtaa olla pieni munaista porukkaa.

Tuohon en voi ottaa kantaa, kun ei miesten vehkeiden koko kiinnosta.

Mutta työnantajani on suuri saksalainen metalliyritys, joka kilpailee myös kiinalaisten yritysten kanssa globaalisti.

Jyri

On se kumma tauti, tuo autokuume, ei meinaa laantua millään  ???

No tänään haettu tarjous S90sestä ja taitaa olla ettei muuta lääkettä ole kuin kiinalainen, noiden kiinaversioiden varustelutasot on meinaan sellaiset että jos haluaa enemmän varusteita niin V90/CC vaihtoehdot jäävät liian kalliiksi. Ainut mikä vaan mietityttää, on toimitusaika, nyt kun tilaa niin lupasivat ensi vuoden vaihteessa toimitusta, tämä siis T8 mallilla. Väliajaksi saisi V60/XC60, mutta kestääkö (siis jaksaako) sillä ajaa vuotta...

Jyri

On tämä kumma, kun edelleen mietityttää, siis tuo Business Inscription Plus, lähinnä tuon siinä olevan 4C alustan ja taka-akselin ilmajousien sekä tietysti tuuletettujen ja hierovien penkkien takia. Olen aina arvostanut varusteita ja nuo jäävät tuossa R-Designissa pois, mutta kun taas R-Design miellyttää ehdottomasti enemmän ulkonäöltään ja sporttipenkkienkin kuvittelen paremmin sopivan itselle, koeajoin Inscriptionin ja jäin kaipaamaan lisää sivutukea, säädettävistä sivutuista huolimatta. Vaikeaa on, tosin en ole löytänyt mitään väriä tai yhdistelmää joka Inscription varustellussa miellyttäisi silmää niin kuin valkoinen R-Design.

Tiedän että osa on sitä mieltä ettei tuota 4C-ilmajousitusta juuri huomaa suhteessa tavalliseen ja T8sissa ilmeisesti on tavallinen alusta, ainakaan se ei ole se muissa RD versioissa oleva -15mm alusta, mutta mutta ne kuitenkin nuokin varusteet houkuttaisivat. Onko jollakin kokemusta R-Design penkeistä suhteessa vaikkapa Octavia RS IIIsen penkkeihin, siis muotoilultaan ja miksei muutenkin?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 07.02.17 - klo:22:07
Onko jollakin kokemusta R-Design penkeistä suhteessa vaikkapa Octavia RS IIIsen penkkeihin, siis muotoilultaan ja miksei muutenkin?

Joskus Ocussa istunut, mutta vertailua ei oikein osaa silleen tehdä, mutta RD penkit on HYVÃ,,T!
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Ishvan

Volvo S90 D3 Momentum Business A ja Audi Q2 Business 1.4TFSI S-tronic nappasivat kaksoivoiton samoilla pisteillä viimeisimmässä talviautotestissä TM:ssä.
ex.Volvo V60 D5A Summum

laioz

Otin kanssa tuon S90 D4 aut AWD R-designilla ja 20" vanteilla, mutta 707 helmiäisvalkoisella. XC90:ssä se väri on paljon kyllä komeampi kuin pertti perusvalkoinen. Siksi tuon kanssa ostin kun eihän tuota erottumaan ylipäätään verrattuna E/500-sarja saa mitenkään - millään värillä. Tuotannossa vissiin ensi viikolla. En muista oliko tuossa T8:ssa vakiona ilma-alusta takana, mutta ota se ilmanmuuta. Testeissä kehoitettu valitsemaan se. Itse en saa muutettua sitä enää. Ja design pakettia huutaa myös kanssa (taka+etulippa+helmat).

Jyri

Lainaus käyttäjältä: laioz - 19.02.17 - klo:12:10
Otin kanssa tuon S90 D4 aut AWD R-designilla ja 20" vanteilla, mutta 707 helmiäisvalkoisella. XC90:ssä se väri on paljon kyllä komeampi kuin pertti perusvalkoinen. Siksi tuon kanssa ostin kun eihän tuota erottumaan ylipäätään verrattuna E/500-sarja saa mitenkään - millään värillä. Tuotannossa vissiin ensi viikolla. En muista oliko tuossa T8:ssa vakiona ilma-alusta takana, mutta ota se ilmanmuuta. Testeissä kehoitettu valitsemaan se. Itse en saa muutettua sitä enää. Ja design pakettia huutaa myös kanssa (taka+etulippa+helmat).
Nämä MY18 S mallit tulevat Kiinasta ja niissä ei paljoa ole valinnanvaraa, omaan versioon ainut tehdaslisävaruste minkä pystyi valitsemaan oli B&W ja se on ruksittuna. Jos olisi valinnut Inscription Plus mallin, niin siinä olisi tuo ilmajousitus takana ja säätyvät iskarit joka nurkassa, mutta R-designiin sitä ei enää saa edes rahalla.

Tuo Chrystal white on kyllä hienon näköinen, kenties omaan silmään jopa paremman näköinen Inscription mallissa, mutta menee hieman liian luksusauton näköiseksi omaan makuun, vaikka hieno on kyllä ja houkuttaisi kyllä tuo Inscription Plus malli, jossa olisi aivan kaikki varusteet mitä ikinä S90seen on olemassa... Vielähän tässä on aikaa puljata tuon oman tilauksen kanssa.

laioz

Joo se varustelupaketointi vissiin muuttui tuossa loppuvuodesta. Silloin kun tilasin niin lisävarusteita sai ruksia miten päin halusi. Esim silloin oli erillisenä Winter / Technology paketit, mitkä otin. Ilmajouset sai valittua mihin halusi. Se mun tilaama valmistetaan tosin vielä Ruotsissa kun nämä uudemmat tosiaan Kiinassa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy