VAG-autojen pulttijaot, ET, rengaskoot

Aloittaja Ironic32, 29.11.09 - klo:11:11

« edellinen - seuraava »

Ironic32

Kerätään tähän aiheeseen eri VAG-mallien pulttijaot, ET-luvut ja eri malleihin sopivat rengaskoot.

Pulttijaot:

Audi

  • A3 | 5x112mm (ET 48-56)
  • A4 B6 | 5x112mm, (keskireikä 57,1, ET 35-47)
  • A4 B8 | 5x112mm ET 30-47, keskireikä 66,6
  • A5 | 5x112mm, (keskireikä 66,6, ET 20-32)
  • A6 | 5x112mm
  • RS4 | 5x112mm
  • RS6 | 5x112mm

Seat

  • Alhambra | 5x112 ET 35-45
  • Arosa | 4x100 ET 35-45
  • Cordoba | 4x100 ET 35-45
  • Ibiza | 4x100 ET 35-45
  • Ibiza 02-> | 5x100 ET 35-45
  • Toledo | 4x100 ET 35-45
  • Toledo II | 5x100 ET 35-45
  • Leon | 5x100 ET 35-45

Skoda

  • Fabia | 5x100mm ET 35-42
  • Felicia ja Favorit | 4x100mm ET 35-42
  • Octavia | 5x100mm ET 35-42
  • Octavia II | 5x112mm: 195/65R15 6JX15 ET47, 195/65R15 6,5JX15 ET50, 205/55R16, 6JX16 ET50, 205/55R16 6,5JX16 ET50, 205/60R15 6,5JX15 ET50, 225/45R17 7X17 ET 54

  • Roomster | 5x100, ET 37, Keskireikä 57
  • Superb | 5x112mm ET 35-42
  • Superb II | 5x112mm (16", ET: 45)
  • Superb II | 5x112mm (7,5x17", ET: 49)
  • Superb II | 5x112mm (18", ET: 46)

Volkswagen

  • Golf I | 4x100mm ET 35-40
  • Golf II | 4x100mm ET 35-40
  • Golf III/Vento CL ja GL | 4x100mm ET 35-40
  • Golf III/Vento GTI ja VR6 | 5x100mm ET 35-40
  • Golf IV/Bora | 5x100mm ET 35-42
  • Golf/Jetta V | 5x112mm, ET 42-54
  • Golf VI | 5x112mm, ET 42-50
  • Corrado | 4x100mm ET 35-40
  • Corrado VR6| 5x100mm ET 35-40
  • Polo 6N | 4x100mm ET 35-40
  • Polo 9N | 5x100mm 35-43
  • Passat 35i | 4x100 ET 35-40
  • Passat B4 | 4x100 ET 35-40
  • Passat B4 VR 6 | 5x100 ET 35-40
  • Passat 3B/BG 5x112 ET 35-45
  • Passat 3C | 5x112mm ET 37-47
  • Scirocco III | 5x112mm, ET 30-45
  • Touran | 5x112 ET 42-50
  • Tiguan | 5x112 ET 30-40
  • Taro | 6x139,7 ET 10-30 keskireikä 106,1
  • Transporter T3 | 5x112 ET 20-35
  • Transporter T4 | 5x112mm ET 40-55
  • Transporter T5 | 5x120 ET 35-53


Oletuskoko vanteen keskireiälle 57mm (sovite 57.1mm)

ATM

Listassa luki Octavian kohdalla 5x100mm. Näin on saattanut olla Octavia 1:n kohdalla, mutta Ocu II:n ja Ocu II FL:n pulttijako on 5x112mm, aivan kuten Golfissakin.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 29.11.09 - klo:11:11
EDIT: Olisiko esim. tällaisessa jaossa mitään mieltä?

Pulttijaot:

5x112mm

  • Skoda Octavia II, II FL, 2004-
  • VW Golf V 2003-
  • VW Passat 3C (B6) 2005-

Tuo voisi olla ihan toimiva systeemi, mutta olisiko parempi kuitenkin tehdä lista samaan tyyliin kuin tuolla ffp:ssä? Automallikohtaisessa jaossa olisi mahdollisuus lisätä myös tieto oikeasta ET:stä, sitä kun kuitenkin kysellään aina tämän tästä jossain topicissa.

Jokatapauksessa oma lista on parempi kuin pelkkä linkki, linkki kun heittää toimimasta niin lista katoaa samalla bittitaivaaseen.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

-V-

Lainaus käyttäjältä: ATM - 29.11.09 - klo:13:12
Listassa luki Octavian kohdalla 5x100mm. Näin on saattanut olla Octavia 1:n kohdalla, mutta Ocu II:n ja Ocu II FL:n pulttijako on 5x112mm, aivan kuten Golfissakin.
Ykkösessä nimenomaan on 5x100 kuten sisarmerkeissäkin Golf IV, Leon 1M, A3 8L, Bora, jne

Jyri

Kyllähän se mallikohtainen olisi parempi, vaikkakin työläämpi koostaa, mutta siihen saisi tosiaan myös nuo ET luvut.

Ironic32

Passaa toki toisinkinpäin  ;D

Saapi vapaasti muokata tuota ensimmäistä viestiä, jos jollakin on tylsää ja haluaa naputella noita lukuja.  ;D

Pertsa

Aika kattava lista Audi ja Volkkari ja muidenkin autojen pulttijaoista, keskirei'istä ja ET:istä löytyy täältä. Skoda jostain syystä puuttuu, Seatista oli vain Leon.
http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

Tsekkasin pikaisesti ja kyllä nuo aikalailla oikeansuuntaisia olivat. Pitäisikö tuolta kopioida tänne?

RoccoScientist

#7
Sciroccoon näyttäisi Pertsan linkin takaa löytyvän vain vanhan Sciroccon luvut. www.alloywheels.com antaa Scirocco (08->):lle seuraavat lukemat:

Scirocco (Mk3) | PCD 5x112, (ET 30-45), keskireikä 57,1mm

EDIT/Ironic32: Lisätty scirocco
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 01.12.09 - klo:15:29
Aika kattava lista Audi ja Volkkari ja muidenkin autojen pulttijaoista, keskirei'istä ja ET:istä löytyy täältä. Skoda jostain syystä puuttuu, Seatista oli vain Leon.
http://www.autowiki.fi/index.php/Luettelo_pulttijaoista

Tsekkasin pikaisesti ja kyllä nuo aikalailla oikeansuuntaisia olivat. Pitäisikö tuolta kopioida tänne?

Jos joku haluaa tuottaa listan 1. postin mukaisessa muodossa, niin sen saa toki tehdä ja on jopa toivottavaa!  ;D

Laitetaan sitten tuohon ensimmäiseen viestiin esille, niin löytyy kaikki samasta paikasta.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 01.12.09 - klo:17:43
Jos joku haluaa tuottaa listan 1. postin mukaisessa muodossa, niin sen saa toki tehdä ja on jopa toivottavaa!  ;D

Ehdin jo vähän näpytellä jatkoa tuohon  :P
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ironic32

Hienoa, jatka samaa rataa  ;D

Itse kun olen niin laiska  ::)

Hump

Roomsterin jako 5x100. ET 37. Keskireikä 57.


tomi

Entäpä kiristysmomentit? Itse kun vaihtaa renkaat momenttiavaimella, niin olisi hyvä laittaa ne oikeaan momenttiin.
A4 Avant TDI quattro -13
ex:A4 Avant TFSI Flex Fuel -11, A4 TDI DPF 105kW Business -08

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: tomi - 23.04.10 - klo:09:39
Entäpä kiristysmomentit? Itse kun vaihtaa renkaat momenttiavaimella, niin olisi hyvä laittaa ne oikeaan momenttiin.
Eiköhän se ole se 120Nm sopiva arvo ja sopinee kaikkiin tapauksiin.

HJP

Ainakin A4 B7:ssa keskireikä on 57.1mm, joten luulisin sen olevan sama myös A4 B6:ssa joka on tuolla listalla?

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 23.04.10 - klo:09:43
Eiköhän se ole se 120Nm sopiva arvo ja sopinee kaikkiin tapauksiin.

Tuota samaa olen käyttänyt itsekin kaikissa vanteissa. Muutamissa autoissa ohjeistus vaihtelee, mutta yleensä siinä 110Nm hujakoilla on pyörinyt. Tuohonkin nähden 120Nm kuulostaa passelilta.

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: HJP - 23.04.10 - klo:10:01
Ainakin A4 B7:ssa keskireikä on 57.1mm, joten luulisin sen olevan sama myös A4 B6:ssa joka on tuolla listalla?

Jos on varmaa tietoa, niin korjataan kyllä...

VAG!

#18
aa

skula

Oma pulttikone vetää 330Nm asti ja avaa 500Nm  8)

Kale

Polo 6N:n ja Golf3:n orkkispeltivanteet on ET:llä 45.

Onko T3:ssa oikeasti noin pieni ET?

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Ironic32 - 23.04.10 - klo:11:16
Jos on varmaa tietoa, niin korjataan kyllä...
On se, eli B6:n keskireikä on 57,1mm.
Kaikissa konsernin autoissa on sama keskireikä 57,1mm ollut jo vuosia, poikkeuksena Audit A4 B8 ja A5 joissa keskireikä on 66,6 (en osaa sanoa muista uudemmista Audeista, A6, TT jne, onko niissäkin uudemmissa jo tuo 66,6).

Karvis

Lainaus käyttäjältä: HJP - 23.04.10 - klo:10:01
Ainakin A4 B7:ssa keskireikä on 57.1mm, joten luulisin sen olevan sama myös A4 B6:ssa joka on tuolla listalla?

Tämä korjattu.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

VAG!

#23
aa

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 23.04.10 - klo:19:50
Superb II:ssa alkuperäisten vanteiden offsetit:
16" 45
17" 49
18" 46

Nämä lisätty. Aika mielenkiintoinen tuo 17" vakiovanteen ET verrattuna muihin ::)

Pekka T


Koska luetelossa on mainittu ET luvut, pitäisi tietää myös vakiovanteiden leveys.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Ironic32

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 23.04.10 - klo:20:22
Koska luetelossa on mainittu ET luvut, pitäisi tietää myös vakiovanteiden leveys.

Totta. Villi veikkaus voisi olla 16: 6,5   17: 7    18: 8

mutta tietoa ei toki minulla ole... ::)


Ironic32


PIPO

#29
On.Vanteet itsellä alla.ET luku muuttuu vanteen leveyden mukaan että olkapoikkeama pysyy samana.http://www.clubprotege.com/forum/attachment.php?attachmentid=41640&stc=1&d=1268630069

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy