Octavia Combi 1.4 Style 2017 Moon White panorama

Aloittaja Occu14, 07.01.17 - klo:14:54

« edellinen - seuraava »

Occu14

Tilattu Style 2017 1.4 Combi
Tilauspvm 27.12 2016
arvioitu luovutus pvm 1.5 2017
vahvistettu tuotantoviikko 9
luovutus 6.4

väri Moon White

Lisäksi tuli ruksittua:
Lisävarusteet
      Mustat kattokaiteet
      Sähkötoiminen panoraamakattoikkuna
      Tavaratilan välipohja
      Sport-alusta
      Columbus-audio- ja navigointijärjestelmä, 9,2" värillinen kosketusnäyttö ja värillinen Maxi DOT -monitoiminäyttö
      Adaptive Cruise Assistant - Mukautuva vakionopeuden säädin ja nopeudenrajoitin
      Bluetooth-matkapuhelinvalmius ja langaton WLAN-tukiasema
      Canton Sound System - 9 kaiutinta, subwoofer ja digitaalinen taajuuskorjain, tavaratilan välipohjan kanssa
      Dynamic-paketti
      Winter-paketti
      Infotainment Online, 1 vuotta
                Muoviset alustan suojalevyt




Peruutuskamera tulee mukana muutenkin aika kattavassa Style-paketissa. Moni 2014 lisävaruste tässä vakiona.

Erikseen tilattu 19" kesävanteet Japan Racing JR-22 hyperblack 235/35 Pirelleillä
Talvirenkaina 18" Alaris 235/40 Bridgestone Blizzak WS80 kitkoilla

Lisäharkinnassa alustasarja h&r yms...riippuen kuinka pahalta sport-alusta ja 19" vanteet näyttää.




Uudet Skoda keskikupit asennettu vanteisiin noiden alkuperäisten tilalle... Ebay-> 65mm, 15â,¬




Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

b1mpo

Ehdottomasti muovisia suojalevyjä suosittelen. En tiedä onko placeboa, mutta aivan kuin vaikuttaisi positiivisesti "meteliin" ja on edullinen. Lisäksi suosittelen adaptiivista vakkaria, senkin hinta tippunut.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Occu14

Vakkaria on pähkäillyt moneen kertaan...pitää vielä harkita. Vasta tajusin, että muoviset pohjalevyt tuli vanhaan sport-paketin takia ja nyt pelkällä sport-alustalla ei tule. Pitää ruksia ne ilman muuta!

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

enkero

Adaptiivinen kannattaa ottaa eikä Lane assistkaan varmaan pahaa tee?
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

Occu14

Lisäsin adaptiivisen vakkarin ja alustan suojalevyt. Lane assist ei niin paljon annan hyötyä, että näkisin rahan arvoiseksi. Jos Suomen tiet olisivat paremmassa jamassa, että toiminta olisi häiriötöntä niin voisin harkitakkin.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Manuaalina otit? Saako kysyä mistä syystä tulit tähän tulokseen? Itsellä kanssa harkinnassa facelift siis. Ajanut elämässäni vain manuaaleja, mutta automaatti tavallaan kiehtoisi. Vaihtoehtona olisi siis joko 1.4 150hp manuaalina tai 1.0 115hp automaattina. Menee kutakuinkin samaan rysään...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

Siihen valintaan oli tasan yksi syy...ja se syy ajoi kaiken muun edelle, vaimo! Olisin halunnut itse kyllä automaattina mutta, koska se oli kynnyskysymys vaimolle, oli se sitä myös minulle  ::)

Manuaali on varma ja luotettava valinta joka tapauksessa, eikä viimevuosien DSG ongelmat ainakaan rohkaise ostamaan automaattina...tiedä sitten onko uusissa malleissa jo vähän vähemmän vikoja...??

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Haha, arvaa kuka täällä kanssa pistää automaattia vastaan... VAIMO! Huomenna ehkä tulisi vedeltyä nimeä alle. Ja täysin samojen asioiden kanssa painin. Mietin myös noita rengasjuttuja ja madalluksia. 19" vaatii ehdottomasti kunnon madallussarjan. 18" on jo siinä ja siinä että vaatiiko kun katsoo noita "korkeita" räsiä.

Itse olisin alustavasti ruksimassa nyt sport-alustan ja ne mustat 17" "triukset" kesävanteiksi. Toinen vaihtoehto on, että ottaisin vakio 16" ja tilaisi itse mustat 18" felgenoutletista. Sitten syksyllä vaihtaisi niiden vakio 16" tilalle talvirenkaat ja saisi niistä 16" kumeista vähän hyvitystä.

Hemmetin vaikeita asioita päättää ja jälkeenpäin kuitenki harmittaa kaikki...
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Petunet

Lainaus käyttäjältä: Occu14 - 08.01.17 - klo:21:27
Lane assist ei niin paljon annan hyötyä, että näkisin rahan arvoiseksi. Jos Suomen tiet olisivat paremmassa jamassa, että toiminta olisi häiriötöntä niin voisin harkitakkin.

Itse mietin tuota samaa tilatessani mutta olen hyvin tyytyväinen että tuli otettua.
Tämä uusi versio avustaa melko huomaamattomasti, välillä ei ole ihan varma kumpi ajaa. Hyvällä tavalla.
Samaan suuntaanhan sitä ollan menossa...

Bonuksena kaukovaloavustin toimii paremmin (parempi kamera) ja sai koodattua liikennemerkkien tunnistuksen, ihan älyttömän hyvä ominaisuus.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

Occu14

Pienen harkinnan jälkeen muutin vielä tilausta. Otin pois adaptiivisen vakkari ja vaihdoin Amundsenin Columbukseen. Jo edellisessä jäi asia vaivaamaan ja nyt ei enään jää! Tilaus todennäköisesti lukitaan melko pian, joten tässä on nyt muokkaukset ja niillä mennään. Renkaat tuli ja vanteita vielä odotan. Saa nähdä onko jo vähän liian rajut omaan makuun. Tänne laitan myyntiin, jos ei miellytä silmää...kovin vähän oli kumia 35-sarjan renkaassa!

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ambis

En kyl tajua.. kukin hei tavallaan, mut...

Jos joutuisin vaihtaan oman RS:n johkin rupusempaan, niin ne varusteet mistä en luopuis olis DSG-ACC (adaptiivinen vakkari). Kessy on tosi kiva, mutta ilman sitä pystyisin elämään. Mutta en ilman DSG+ACC. Jos ei olisi ACC:tä, ei DSG:kään olisi niin justiinsa.

PAITSI et kattelin just ettei sulla taida tulla DSG joten joo, ACC on ehkä pikkusnadisti turha sillon. Mutta noin niinkun muille asiaa harkitseville tiedoksi...

Kiitos ja anteeksi.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Occu14

Kiitti Ambis kommentistas.

Jos dsg, en miettis sekuntiakaan. Manuaalilla ei hyöty ole lähimainkaan sama. Siksi tähän päädyin. Köyhän on pakko myös vähän miettiä hintaakin ja siksi ei voi kaikkia kivoja juttuja rastitella. Mulle tärkein hyvät penkit, Navi, hyvät valot+webasto. Muut menee sit siihen olis kivajuttu-kategoriaan.

Nyt hinta n.33kâ,¬ ja tosta vielä ylöspäin kun menee niin kannattaa sitten jo miettiä esim RS:ää vähän vähemmillä varusteilla...

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Eikös tuohon saa navin linkattua kännykältä keskiruutuun parilla nappäyksellä? Joku smartlink tms. En tiedä miten toimii.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

Saa linkattua hyvin helposti.
Käytän Navia työni puolesta ja myös harrastusten puolesta paljon/todella paljon. Aikoinaan puhelimella tuli navikoitua päivittäin mutta nyt viimeiset 3v Amundsenin avulla on elämä vasta helpottanut. Kyllä oikea kiinteä autossa aina oleva ja toimiva navi kaikkine poineen ja muistissa olevine osoitteineen on oikeasti 100 kertaa parempi kuin mikään irtonavi...varsinkaan puhelimet. Kiinteä Navi on AINA mukana, ei tarvi miettiä akun määrää ja on mulla ainakin toiminut kun vanhat junan vessat.

Jos joku miettii Amundsenia niin annan kyllä sillekkin hyvät pisteet. Uusi on 8" ja saa liitettyä esim nettitikun kiinni usb-väylään.

Nyt uusi 9.2" Columbus näyttäis olevan varsin hyvän tuntuinen laite. Online-päivitys, googlemaps yms yms... Saa nähdä onko hintansa väärtti...sikahintainen on!

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Occu14

Bernerin innoittamana laitoin lisää varusteita pakettiin. Toivottavasti kattoikkuna viivyttää vuoden auton saamista niinkuin 2013 mallin kanssa joillekkin kävi :) Mitäpä tässä autoveroa surkuttelemaan, tulee mitä tulee. Nyt varauduin pitämään autoa vähän kauemmin itsellä kun lähes kaikilla varusteilla on.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Joke_R

#15
Hämmennän vähän vielä pakkaa navin muodossa. Itse yllätyin miten hienosti Android-auto lähti pelaamaan Ocun oman näytön kanssa. Vaatii hyvälaatuisen johdon ja oikeat USB-asetukset luuriin toimiakseen. Kartta näkyy nätisti ruudulla ja ääniohjauskin toimii jopa ratin napista, ihan omalla kotimaisella kielellä :) Laskee nätisti hetkessä kolme reittivaihtoehtoa ja näyttää ruuhkatiedot yms. Ja kartat on aina ajan tasalla. Puhelinta ei voi edes käyttää ajaessa, vaan kaikki hoidetaan auton näytöltä. Kun on muodostanut kerran yhteyden onnistuneesti, tekee sen aina piuhan kytkiessä. Osaa vaimentaa musan ja radion ohjeiden ajaksi. Ja luurin akku latautuu samalla ajaessa. Android auto ei ole vielä(kään) virallisesti käytössä Suomessa, mutta apk-latauslinkki löytyy googlella. Sen kautta toimii myös Spotify suoraan soittimesta, soittolistat ainakin tuntuu toimivan myös vauhdissa. Haussa on kuulemma joku rajoite, kunnes alkaa herjaamaan.

Lane Asssistantille pisteet täältäkin. Itse en sitä piheyksissäni ottanut, nyt harmittaa. Lueskelin Saksan ADACin sivuilta, että hätäjarrutus toimisi suurempiin nopeuksiin saakka sen kanssa, eli käyttää kamerakuvaa muuhunkuin kuin kaistalla pysymiseen. Tästä ei ole ihme kyllä mitään tietoa esitteissä yms. Voisiko joku Lane Assistant + ACC + DSG kuski kertoa, tajuuako adaptiivinen vakkari paremman kameran kanssa myös paikallaan olevat kohteet?
Exät: Golf 1.5D -78, Kupla 1300 -70, Volvo 242 -79, Audi 100D -85, Fabia Combi 1.9 SDI -01, Leon 1.9 TDI -02, Leon 1.9 TDI Sport -04, Fabia 1.4 -02, Avensis 1.8 -04, Clio 1.2 16v -02, Audi Cabriolet V6 -97, Megane 2.0 -98,  Megane CC -07, A4 3.0 TDI -08, MB B 180 CDI -14
Ajossa: Modus 1.4 -06 & A4 Cabrio 3.0 -03 & Octavia Combi 1.0 TSI DSG -17

Occu14

Olen kuullut kyllä, että monikin tulee toimeen ilman oikeaa navia. Se on ihan ookoo mutta itse en pysty ilman sitä elämään. Lane assist olis ollut kiva juttu. Ehkä jää kaduttamaan, mutta automyyjäni on jo nyt ollut aika purjeessa näiden muutosten kanssa eli nyt riittää! Lopetan myös konfiguraattorin katsomisen just nyt ja keskityn johonkin muuhun  :o

Aika arpomista auton osto joka kerralla...tai oikeastaan vaan pahenee mitä enemmän niitä on ostanut!

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Occu14

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 16.01.17 - klo:17:21
En kyl tajua.. kukin hei tavallaan, mut...

Jos joutuisin vaihtaan oman RS:n johkin rupusempaan, niin ne varusteet mistä en luopuis olis DSG-ACC (adaptiivinen vakkari). Kessy on tosi kiva, mutta ilman sitä pystyisin elämään. Mutta en ilman DSG+ACC. Jos ei olisi ACC:tä, ei DSG:kään olisi niin justiinsa.

PAITSI et kattelin just ettei sulla taida tulla DSG joten joo, ACC on ehkä pikkusnadisti turha sillon. Mutta noin niinkun muille asiaa harkitseville tiedoksi...

Kiitos ja anteeksi.

Tänään Helsingin ruuhkassa ja pumppaavassa jonottelussa tuli hyvin selväksi mitä hyötyä olisi mukautuvassa vakkarissa. Niin monen autotallissa/kokemuksissa sitä kehutaan, että laitoin sen nyt kuitenkin itellekkin. Harmittaa kun joutuu manuaalina ottamaan auton mutta nou can duu.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Navikommentteja luettuani pakko kysyä, että eikö smartlink toimi ilman välikaapelia? Ajattelin että luurin voi jotenkin langattomasti kytkeä. Itsellä siis iphone/iOS. Ilmeisesti kun puhelimen kytkee kaapelilla kiinni, niin puhelin lataa samalla?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Ambis

Lainaus käyttäjältä: Ritzenhoff - 19.01.17 - klo:19:07
Navikommentteja luettuani pakko kysyä, että eikö smartlink toimi ilman välikaapelia? Ajattelin että luurin voi jotenkin langattomasti kytkeä. Itsellä siis iphone/iOS. Ilmeisesti kun puhelimen kytkee kaapelilla kiinni, niin puhelin lataa samalla?

Kaikki noi vaatii kaapelin. (Edit: Ja kyllä lataa samalla puhelinta.) Itsellä on toiminut CarPlay itsessään aina täydellisesti, mutta Spotifyssä itsessään on välillä jokin aivopieru ettei se suostu soittamaan mitään.

UI toimii ja tieto näyttäis synkkautuvan auton ja luurin välillä et missä mennään mutta musa ei ala soimaan. Välillä korjaantuu sillä että käynnistää kappaleen luurin Spotifyssä, välillä on vaan nykästävä piuha irti ja kokeilla uudestaan. Kyllä se aina sit jollain säätämisellä rupee musakin kuulumaan.

Sen mitä Apple Mapsia kokeillut niin se on nyt iOS10:stä lähtien ruvennut oleen ihan pätevän olonen (vrt. iOS9 missä se oli aika kakka). Kyllä sillä EHKÃ,, pärjäisi. Tosin jos auton navia ei olisi, käyttäisin iOS:n Navigonia. Se on paras luurinavi mitä olen käyttänyt.

Itse olen erittäin tyytyväinen Amundseniin siinä etten ole riippuvainen luurista (mm. harrastus on sellanen että luurin saattaa jossain metsän siimeksessä hajottaa) sekä siitä siinä että se tarjoaa ajo-opasteet siihen MaxiDotille vai mikä se on.

Se on meinaan aika kamala yrittää tihrustaa siitä 6,5" ruudusta kokoajan et mihis sitten. Puhutut ajo-ohjeet kun on välillä ihan mitä sattuu niin luurissa, autossa kuin erillisnaveissa.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

Occu14

Itse seuraan myös lähes yksinomaan maxidotin näyttöä mittareiden välissä. Sinne tulee ajo-ohje seuraavaan käännökseen yms...vihreä nuoli näyttää suunnan ja musta varjo nousee nuolen päällä käännöstä lähestyttäessä. Luopuisin mieluummin kaikista muista lisävarusteista ennemmin kuin navista. Puhelimen soidessa navin ääni hiljenee mutta kartta pysyy tietysti. En tiedä mitä tapahtuu smartlinkin kautta navitettaessa ja puhelimen soidessa. Kaikki piuhat vanhanaikaisia...

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Occu14

Tuli vanteet ja renkaat kotiin. Aika isoilta näyttää  :o. saa nähä meneekö alle vai myyntiin! Japan Racing-vanteet kyllä on hienot kaikinpuolin. Laatu ei luonnollisesti ole ihan samaa kuin kalliimmissa merkeissä. Pieniä pintakäsittelyvirheitä näkyy kun ottaa suurennuslasia käteen. Kevyen tuntuiset ovat...pitää punnita. 

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Occu14

#22
Vanteet punnittu. 11.5kg ovat ilman kumeja. Kumeina Goodyear Eagle F1 235/35/19. Kumin paino 9.2kg. Yhteensä siis 20.7kg

Mittasin vanteet irrallaan ja vertasin Alariksiin. Nopealla mittauksella sisäreuna menee sisälle muutaman millin ja Ulkoreuna tulee 15-18mm ulommaksi uusilla vanteilla verrattuna 18" Alariksiin. Pitää käydä laittaan kumit päälle ja kokeilla käyttää nykyisen kulkineen alla. Soviterenkaita ei tullut mukaan, vaikka oletin niiden tukevan automaattisesti.

Edit: oli siellä viimeisessä paketissa soviterenkaat, pultit ja pulteille sopiva avainkin.

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Occu14

#23
Pientä kokeilua nykyiseen Skodaan. Ei noi omaan silmään täydelliset ole mutta välttää. Kuvan autossa sport alusta ( 15mm ) ja kyydissä ei mitään lisäpainoa tuovaa. Inasen korkealle jää, mutta en taida erillisiä madallusjousia ainakaan vielä tässä vaiheessa asentaa. Tosin esim Eibach ei tiputa tuosta lisää kuin 20mm...pitää nyt kuitenkin vielä vähän miettiä ( toisinsanoen taidan kuitenkin laittaa siihen Eibachit ). Jos joku kaipaa sport-jousia niin kohta saa halvalla ;)

Renkaan ulkopinnasta etäisyys lokarinkaareen takana 50mm ja edessä 45mm. Offset on edessä just niinkuin kuuluu eli juuri ja juuri jää ylhäältä katsottuna sisään...takana jää vähän enemmän mutta oletettavasti uudessa raidevälin leventäminen parantaa tilannetta.

Värihän noissa oli Gunmetal ja ei tossa kuvassa ihan pääse oikeuksiinsa. Kaikenkaikkiaan kuitenkin hinta-laatu ainakin omasta mielestä ihan ok. renkaat 600â,¬ ja vanteet vähän reilu 900â,¬. Ja mukana tulleet kilkkeet ( pultit, pulttiavain, keskiöt+irtotarrat keskiöihin ) olivat hyvälaatuisia ja fiksun näköisiä. Vanteen sovitus on melko tiukka pulttien osalta, koska reiät syvät ja just tasan pultin kokoiset, mutta kiinni meni oikein hyvin. Pultin reiässä on ruostumaton teräsholkki, joka oletettavasti antaa vähän lisätukea...???





Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Mitä koko nuo japanracingit ovat? 8x18 ja et35?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

#25
8,5x19 ja renkaat 235/35/19
Et 40

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Ritzenhoff

Uskaltaiskohan itsekin tilata omat tulevat kesikset 8x18 et35 sittenkin 19"... miten mukavuuden/sisämelun kävi noilla 19" vs tehdas 18"?
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

b1mpo

Mahtuukohan tuohon faceliftiin et35 8" levyisenä edes? Aika ulos tulee.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ritzenhoff

Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

Occu14

Korjaan virheellisen kirjoitukseni. Vanteet on 8,5"!!!! Pahoittelut virheellisestä tiedosta.
Et 35 menee eteen 8" vanteella ja 8,5" on et 40 aika maximi. Taakse käy 2013-2016 malleihin myös et 35 8,5 tai mahdollisesti et25 8" koolla. Uuteen en usko menevän et 25

Ajossa Octavia Facelift Style 1,4 Moonwhite panorama

Nykyinen Octavia Combi Elegance 1,4

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy