Ministeri AB Suomea hyväksikäyttämässä

Aloittaja arskas_s, 06.01.17 - klo:18:09

« edellinen - seuraava »

tärpätti

Autoveron "säädöstä" monikin huhuilee että näin kävisi. Eli halvoilla/vanhoilla autoilla ajavia tässä tullaan muiluuttamaan ihan urakalla, Bernerin kaverit saa ostettua sen ison Bemarin pari kymppiä halvemmalla ja köyhä kansa maksaa...
Octavia BKD

Geoman

#31
Vastuu meneillään olevasta seikkailusta ja sen tuloksista jää veronmaksajille. ATK-yrityksiilää ja laitetoimittajilla on avoin piikki kun mahdollisesti käyttöön otettavaa järjestelmään kehitetään ja korjataan.

Berner ei ole esittänyt yhtään laskelmaa mikä tulee olemaan liikenteeseen kohdistuvien maksujen ja verojen määrä. Hän väittää että verot pienennevät, mutta ei kerro mitä ovat tilalle tulevat maksut. Hänen kokemuksesna perustuvat valtion ja Vallila Interior:in omistamiin autoihin.

Bernerin lausuma "Maksuilla ohjataan ihmisiä ostamaan vähäpäästöisempiä autoja". Miten tämä auttaa niitä, jotka eivät voi ostaa näitä uusia vähäpäästöisiä autoja, joiden hinta uuden tekniikan vuoksi on korkea. Ne eivät ole vaihtoehto ale 10'000 euron autolla ajaville? Oman "vanhan" auton arvokin laskee ja väliraha uuteen kasvaa.

Järjestelmän ylläpitämiseen tarvitaan paljon työvoimaa - no Sipilähän on luvannut uusia työpaikkoja.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 09.01.17 - klo:22:24
Autoveron "säädöstä" monikin huhuilee että näin kävisi. Eli halvoilla/vanhoilla autoilla ajavia tässä tullaan muiluuttamaan ihan urakalla, Bernerin kaverit saa ostettua sen ison Bemarin pari kymppiä halvemmalla ja köyhä kansa maksaa...

Näinhän asia on ollut kokoajan. Yrittäjien taakkaa on siirretty veronmaksajille viimeisen kolmen hallituksen ajan ja perusteluna on ollut, että työpaikat lisääntyy. Todellisuus on ollut, että osinkoja on maksettu enemmän eikä työpaikat ole lisääntyneet siinä määrin mitä yltiöoptimistit laski ja turha kieltää etteikö ne mene juuri rikkaille. Sama homma nytkin. Ei köyhällä ole vara ostaa uutta sähköautoa. Hän ajaa edelleen sillä pari tonnin autolla töihin, että tulisi edes jotenkin toimeen. Ainoa että maksaa yhä enemmän käyttömaksuja, polttoaineesta enemmän ja tähän päälle vielä joku saatanan väylämaksu, josta yritykset vetävät omat järjettömät katteensa ja kulunsa. Sitten huomataankin, että potista jäikin paljon vähemmän valtiolle ja veronmaksaja maksaa vain enemmän. Eikä tuollaista järjestelmää lähdetä purkamaan ja vaikka lähdettäisiin, joka on siitä A:Maksanut miljardeja tai B:Kuluttanut valtion budjetista miljardeja.

Hölmöläisten hommoo sanon minä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

Lisää virkamiehiä. Ei ne ole työvoimaa, vaan byrokratiaa. Toki työpaikoiksi niitä voi kutsua. Suoja sellaisiksi  ;)

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 09.01.17 - klo:23:49
Järjestelmän ylläpitämiseen tarvitaan paljon työvoimaa - no Sipilähän on luvannut uusia työpaikkoja.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jarkko_h

#34
Anne on oikeassa. Liikenteestä kerättävä kokonaisraha voi pienentyä hitusen vaikka uusi systeemi onkin esimerkki byroslavian normin kasvatustalkoista.

Syy on se, että tällä hetkellä iso osa liikenteestä kerättävistä maksuista käytetään terveydenhoitoon, päivähoitoon... tieylläpidon sijasta. Jatkossa iso osa  näistä ylimäärärahoista ohjataan ABn hyväveli oligarkki monopolifirmoihin. Keäyspotti voi alentua 5%, mutta potista suuri osa ohjataan kasvaneeseen byrokratiaan ja ABn lähipiirille.

multsi

"AB:n mukaan tulevaisuudessa vähäpäästöisillä ajavat autoilevat edullisimmin"

käsittääkseni se on nyt jo näin, sillä mitä vähäpäästöisempi, sen halvempi osto- ja käyttövero, jonka lisäksi polttoainekulut ovat alhaisimmmasta päästä, kuten vakuutusmaksutkin. Nykymalli jos mikä kannustaa autoilemaan paperilla mahdollisimman puhtaalla autolla.

Uudessa mallissa he ajavat siis yhä "edullisimmin", mutta koko kustannustason muuttumisesta emme tiedä ennen laskelmien ulostuloa mitään. Itse veikkaan, että mallia myydään tuulipuvulle autoveron alentamisella, että uuden toipotan tai skooodan saa mallissa muutaman tonnin halvemmalla(ja siinä ohessa AB:n ja kumppanien preemiumit kymppitonnin-pari halvemmalla), mutta vuosittaiseen ajoneuvoveroon ja polttoaineveroon ei tulla tekemään mitään muutoksia, ja näistä valtio kerää rahat jatkossakin, mutta uutena lisänä vielä operaattorien suorittamat tukkumaksut teiden käytöstä.

arskas_s

Bensan hinta nousi vuodenvaihteessa pari euroa tankilliselta " verojen osuus hinnasta on jo yli 65 prosenttia

Neljän vuoden takaisiin huippuhintoihin polttoaineilla on vielä matkaa.
Polttoaineiden hintoja maanantaina Vantaan Ilmakehän Neste Express -asemalla. Alinna uuden 100-prosenttisesti jätteistä ja tähteistä valmistetun dieselin hinta. Marjo Valtavaara HS Julkaistu: 9.1. 16:08
MONI autoilija on pyöritellyt silmiään vuodenvaihteen jälkeen tankilla käydessään. Polttoaineen hinta on kallistunut ja se näkyy kuitin loppusummassa.
”Verot nousivat”, tiivistää Öljy- ja biopolttoaineala ry:n varatoimitusjohtaja Pekka Huttula pääsyyllisen autoilijan kukkaron kevenemiseen.
BENSIININ litrahintaan tuli yhdistyksen laskelman mukaan 2,6 senttiä lisää veronkorotuksen myötä. Dieselöljyssä veronkorotuksen vaikutus oli vielä enemmän eli kolmisen senttiä litralta. Näihin sentteihin on laskettu mukaan myös arvonlisävero.
Arvonlisävero maksetaan polttoaineen koko hinnasta eli myös hintaan sisältyvästä valmisteverosta.
”Kyllä nämä veronkiristykset menevät läpi eli siirtyvät hintoihin asemilla”, Huttula sanoo.
TANKILLISESSA hinnannousu näkyy parin euron lisäyksenä loppusummaan.
Huttula korostaa, että näin ei tapahdu yksi yhteen.
”Hinta määräytyy aina markkinoilla, ja siihen vaikuttaa moni muukin seikka kuin vero. Näitä ovat paikallinen kilpailu, öljytuotteiden hinta maailmanmarkkinoilla ja valuuttakurssit.”
Huttulan arvion mukaan valuuttakurssit ovat keskeinen vaikuttaja juuri nyt.
”Euro on tällä hetkellä hyvin heikko suhteessa Yhdysvaltain dollariin. Ja koska näiden hyödykkeiden kauppa käydään dollareissa, euroalueella niiden hinta nousee”, Huttula selittää.
VALTIOVARAINMINISTERIÖN laskelmien mukaan bensiinin ja dieselöljyn runsaan kahden sentin veronkorotus litralta tarkoittaa keskimääräiselle henkilöautoilijalle 30"35 euron lisämenoa vuodessa.
Tankillisen hinnassa suurin merkitys on nimenomaan verotuksella. Veron osuus bensan hinnasta on nyt yli 65 prosenttia. Kokonaan verottomana bensalitra maksaisi runsaat 50 senttiä.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

-karppa-

http://www.paivanlehti.fi/anne-bernerin-mustat-laatikot-rahastavatko-ruotsalaiset-taas-vai-lobbaako-pieni-sisapiiri-voitot/

"Huolta herättää myös se, että autoilija ei voi varmasti tietää mihin hänestä kerättyjä tietoja käytetään, ja kenellä kaikilla on tietoihin pääsy. Tänä päivänä raportoidaan jopa valtioiden suorittamia kyberhyökkäyksiä toisen valtion tietoliikenneverkkoihin."

"Semelin ilmoitetaan olevan suomalainen yhtiö, mutta ruotsalainen KG Knutsson Ab osti Semelin koko osakekannan jo vuonna 1992. Ruotsi on Suomelle ystävällismielinen maa, joka tuskin luovuttaisi tietoja esimerkiksi Venäjälle. Mutta luovuttaisiko se tietoja turvallisuusyhteistyön merkeissä Yhdysvalloille?"

"Suomella on jälleen niin kiire yksityistää merkittävää kansallista infrastruktuuria, että on vaarana tehdä vielä hölmömpiä ratkaisuja kuin aikoinaan oli Soneran myynti ruotsalaisille. Silloin nimittäin myytiin vahingossa myös Suomen viranomaisverkko ulkomaiseen omistukseen."

"" Ja mistä nämä ajatukset ovat tulleet? On tässä varmasti eräiden firmojen lobbausta ollut taustalla."

"Entinen nokialainen Vesa Helkkula on sekä Helptenin perustaja että Aplicomin toimitusjohtaja ja perustaja, mutta myös Keskustan eduskuntavaaliehdokas ja pääministeri Juha Sipilän ystävä."
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

multsi

Alkaa vit**tamaan nämä ministerieukon ympäripyöreät lausunnot, joissa ei suoraan valehdella, mutta annetaan silti vähintäänkin kaunisteltu kuva .

"Järjestelmän tarkoituksena ei olisi autoilijan vaan kilometrien seuraaminen"

Se ei varmasti olekkaan gps-mallin ydintarkoitus, mutta siinä ohessa kyttäyskin tulee. Jos ja kun näitä tietoja kerätään, niitä varmasti ajan saatossa myös viranomaiset hyödyntävät. Jos pitää löytää henkilö x ja on tiedossa, millä autolla hän on liikkunut, niin kuka uskoo, että suojausta ei vaikka tuomioistuimen luvalla murrettaisi. Nytkin jos etsitään kadonnutta henkilöä, niin ensimmäisenä katsotaan minne puhelin on viimeeksi linkittynyt.

"vaihtoehtoisena voisi olla aikaan perustuva malli"

Tarkoittaako tämä sitä, että operaattorit pakkomyyvät nykyisiä puhelinliittymiä muistuttavia kilometripaketteja:

Pohjola rajaton: vapaat kilometrit + ilmainen autonpesu yhteistyöasemilla 299,/KK
Pohjola järkikilsat: 1500km/kk 169, kk
Pohjola säästökilsat: 800km/KK 59, kk
"Ylimenevistä kilometreistä laskutamme erillisen hinnaston mukaisesti"

-karppa-

Mihin nuo 5 miljardia menee? Osa ainakin järjettömiin tuulitariffitukiin ja niihinkin miljardeja. Ensin Soneralla ostettiin ilmaa miljardeilla ja nyt maksetaan tuulesta miljardeja tukiaisina ulkomaalaisille tuulifirmoille. Saksa on jo tämä älyttömyyden osannut lopettaa. Ai niin tuollaisen turbiinin takaisinmaksu aika on yli 20 vuotta. Mä väitän ettei kovin moni pyöri, niin kauaa ja ensimmäinenhän syttyi jo palamaan.

http://www.kauppalehti.fi/uutiset/tuulivoima-imaisee-miljardien-tukipotin/zFMmNHda
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

tärpätti

19.1 kuulema Berneri tulee esityksinään julkisuuteen. Ajoneuvo ja autoveroon muutoksia... jos ajoneuvovero on 200e, niin kuka uskoo että jos tämä alenee 100:n euroon, että se toinen satanen menisi sitten väylämaksusta?

Sitten kun tulevaisuudessa ilmoitat verottajalle että ajat työmatkoja 25tkm vuosi. Saat verotuksessa pienen korvauksen tästä. No uusi tieverkko yhtiö laittaa sitten ilmoittamasi perusteella tuntuvan laskun, eikö kuulosta erittäin mukavalle?

Octavia BKD

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: tärpätti - 11.01.17 - klo:21:01
19.1 kuulema Berneri tulee esityksinään julkisuuteen. Ajoneuvo ja autoveroon muutoksia... jos ajoneuvovero on 200e, niin kuka uskoo että jos tämä alenee 100:n euroon, että se toinen satanen menisi sitten väylämaksusta?

Sitten kun tulevaisuudessa ilmoitat verottajalle että ajat työmatkoja 25tkm vuosi. Saat verotuksessa pienen korvauksen tästä. No uusi tieverkko yhtiö laittaa sitten ilmoittamasi perusteella tuntuvan laskun, eikö kuulosta erittäin mukavalle?

Tämä juttu on täysi puhallus ja kusetus! Tai sitten vain stuntti millä ihmiset saatiin takajaloille ja sitten tehdään pienempi käpy.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Geoman

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 10.01.17 - klo:21:52
http://www.paivanlehti.fi/anne-bernerin-mustat-laatikot-rahastavatko-ruotsalaiset-taas-vai-lobbaako-pieni-sisapiiri-voitot/

"Entinen nokialainen Vesa Helkkula on sekä Helptenin perustaja että Aplicomin toimitusjohtaja ja perustaja, mutta myös Keskustan eduskuntavaaliehdokas ja pääministeri Juha Sipilän ystävä."

Mielenkiintoista on Aplicomin taloustiedot vuodelta 2015
https://www.asiakastieto.fi/yritykset/FI/aplicom-oy/09957917/taloustiedot
Täytyyhän kaveri pelastaa?

Näyttää siltä, että liikennekaari runnotaan läpi tehokkailla laatusanoilla mutta mitään numeroarvoja, faktaa yms ei ole. On vain "Hanskan heiluttajan puheita". Suunnitelmat ovat hyvin keskeneräiset ja jos asia etenee on laitetoimittajilla ja ohjelmatoimistoilla piikki auki - veronmaksajat maksaa. Yhdeksän ministeri ovat kunnallisvaaliehdokkaina keväällä  ja kaksi ministeriä jatkavat businessmaailmassa hallituskauden jälkeen.

Tässä asiassa demokratia ei ole kansalaisten mielipiteiden huomioon ottamista. Tulevaan "Live Oy" tulee olemaan poliittisen ohjaukse alla, joka ohjaa miten paljon missäkin veloitetaan ja ketkä vapautetaan maksuista.


vasara

Liikenneviraston tilastojen mukaan Suomen tieverkosta 2/3 osaa on yksityisteitä. Yksityisteistä 1/3 osa  tosin metsäautoteitä yms., jotka ei varsinaisessa liikennekäytössä. Sosialisoidaanko yksityistietkin 'palveluntarjoajien' rahantekoon?
Saattaapi toki olla, että parhaat apajat bisneksille on ruuhkasuomi ja muut isommat kaupunkialueet.. vähäpätöisemmät kyläraitit jää julkiseen 'omistukseen' ja ilman ylläpitoa, koska se on palveluntarjoajien vastuulla. Palveluntarjoaja voi toki säälistä tarjota palvelujaan myös pienemmille teille, mutta taksa/autoilija on oltava kova, jotta päästään voitolle :)

Taxi

Ettei kävisi kuten sähköverkko,digita,ym missä valtion varat halvalla myyty.No sit saa maksella ku lehmän halvalla myi vaikka maitoo tarttee.Toi liikene infaran myynti on järjetön ajatus,ihmisten ja tavaroitten pakko liikkua,tekeee tosta ostajalle sammon.Luulin et toi liikennekaari höpöhöpö oli ministerin tason näyttö(ab väitti monta asiaaa mikä ei tosi,ei tiedä!!!)esim taxi/bussiliikenne haja-asutus alueilla halvemmat taxit bussit korvannu jo bernerin nuoruudessa.Taxit ajanu ab nuoruudessa ruoka ym kullj.Vain viime vuosien hyg passi/jäähdysvaatimukset noista syrjäseutu taxit karsinu.Lehdet taxit jakanu,ruat,bussit korvannu vähäväkisllä reiteillä ym ym ym .Ja nyt kohta se on mahdollista :o sanoo ab.Tavarakuljetuksissa taxi saa alle 100kg ajaa.Berner sano et tulevasisuudes saa taxi ottaa myös koti paikan ulkopuolisia kyytejä.No esim kantahämees on yhteisliikenne 10v.Ja näin hyvin asian tietävät päättää >:(

-karppa-

1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

vwmies

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 11.01.17 - klo:22:33
Liikenneviraston tilastojen mukaan Suomen tieverkosta 2/3 osaa on yksityisteitä. Yksityisteistä 1/3 osa  tosin metsäautoteitä yms., jotka ei varsinaisessa liikennekäytössä. Sosialisoidaanko yksityistietkin 'palveluntarjoajien' rahantekoon?
Saattaapi toki olla, että parhaat apajat bisneksille on ruuhkasuomi ja muut isommat kaupunkialueet.. vähäpätöisemmät kyläraitit jää julkiseen 'omistukseen' ja ilman ylläpitoa, koska se on palveluntarjoajien vastuulla. Palveluntarjoaja voi toki säälistä tarjota palvelujaan myös pienemmille teille, mutta taksa/autoilija on oltava kova, jotta päästään voitolle :)

Tämä on mielenkiintoinen pointti. Monella on maaseudulla ns. kesäpaikka tai huvila, ja yksityistien ylläpidosta vastaa yleensä tiekunta.
Se kerää varat tähän tien kiinteistöjen omistajilta, mutta voi myös saada kunnan avustuksia mm. perusparannuksiin tarpeen mukaan.
Eihän tästä tule mitään, jos pitää oman omistuksensa käytöstä maksaa liikennöimisen muodossa 2 kertaan.  :o
Yritetään pärjätä.

Geoman

Kyllä "Live Oy":tä ohjataan poliittiseti lakien ja asetusten avulla kuten ohjataan Postin toimintaa. Näin ohjataan varoja syrjäseuduille "ankaralla" kädellä.

Arvailujen varssa on moni asia koska liikenneministeri kertoo vain ylistäviä laatusanoja . Asian kehittelyyn ei ole otettu riittävästi alan asiantuntijoita ja tuntuma on että lopputulos on päätetty ennen perusteluja.


55kW

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 12.01.17 - klo:10:09
Kyllä "Live Oy":tä ohjataan poliittiseti lakien ja asetusten avulla kuten ohjataan Postin toimintaa. Näin ohjataan varoja syrjäseuduille "ankaralla" kädellä.

Arvailujen varssa on moni asia koska liikenneministeri kertoo vain ylistäviä laatusanoja . Asian kehittelyyn ei ole otettu riittävästi alan asiantuntijoita ja tuntuma on että lopputulos on päätetty ennen perusteluja.

Miten syrjäseuduille ohjataan varoja? Esim. Ollilan esityksessä ei tarvinnut olla kummoinenkaan kunta, että siellä sai maksaa täyttä taksaa.


Geoman

Itsekkin sorrun asioiden heittelyyn ilman perusteluja. Kuitenkin Suomen vilkkaimmin liikennöidyillä teillä on liikennemäärät 40'000...60'000 autoa per vrk ja paljon on asfaltoituja teitä joiden liikennemäärät ovat 50...1'000 autoa per vrk.

Liikennemäärien suhde vaihtelee 40...1'200. En pysty tarkemmin perustelemaan koska en tunne teiden rakentamisustannuksia riittävän hyvin.

Kuitenkin oletan, että "Live Oy" velvoitetaan rakentamaan ja kunnossapitämään tieomaisuus oli autoja 40 autoper vrk tai 60'000 autoa per vrk.

Lehtiuutisissa on mainittu myös, että eri alueilla olisi kilometrihinta erilainen.


vasara

Bernerin viimeisin..
Liikenne- ja viestintäministeri Anne Bernerin (kesk) mukaan autoihin suunniteltua mustaa laatikkoa ei olla pakottamassa yhteenkään autoon.
Sen ottamatta jättäminen kuitenkin tarkoittaa "alhaisempaa palvelutasoa"

http://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/berner-te-ssa-mustaa-laatikkoa-ei-ole-pakko-ottaa-autoonsa-luvassa-kuitenkin-huonompaa-palvelua/6262420

Kumpa tuo alhaisempi 'palvelutaso' tarkottaisikin sitä, että tienkäyttömaksuja (lue veroja) ei tarvitse maksaa :)

Jos kerran seurantamokkulaa ei tarvitse asentaa, niin vaihtoehdoksi jäänee aikaan perustuva verotus.. ja vain mokkula-autoilla on 'mahdolisuus' maksaa verot (joita B kutsuu palveluiksi) km- perusteisesti.

mremonen

Lainaus käyttäjältä: Geoman - 12.01.17 - klo:18:19
Lehtiuutisissa on mainittu myös, että eri alueilla olisi kilometrihinta erilainen.
No, kun ottaa huomioon että tässä tällä hetkellä vetovastuussa on Kepu, niin kilometrihinta menee niin, että niillä hiljaisilla tieosuuksilla - joiden ylläpito siis ajosuoritetta kohden on korkeampi - kerätään pienempää maksua ja sitten niillä ruuhkaisemmilla kerätään sitä suurempaa.
Ex: SQ5 -15; A5 SB Black Edition 3.0TDIq 180kW -13; A6 Avant 2.7TDIq -10; Seat Ibiza FR -11
--
HEX-CAN VCDS-kaapeli löytyy lainaan. YV tavoittaa.

multsi

Ei tämä mikään uusi juttu ole, vaan eiköhän tätä ole valmisteltu piilossa jo kauan.Kansalainen on liian tyhmä järjestääksen liikkumisensa, joten siksi se pitää myydä sille pakettina. Itse meinasin kuolla vitutuskohtaukseen tämän katsottuani.

https://www.youtube.com/watch?v=r0wHUzU4HBA

J64

Lainaus käyttäjältä: multsi - 14.01.17 - klo:14:56
Ei tämä mikään uusi juttu ole, vaan eiköhän tätä ole valmisteltu piilossa jo kauan.Kansalainen on liian tyhmä järjestääksen liikkumisensa, joten siksi se pitää myydä sille pakettina. Itse meinasin kuolla vitutuskohtaukseen tämän katsottuani.

https://www.youtube.com/watch?v=r0wHUzU4HBA

Samoin, ihan ranteet auki-fiilis. Tuossa tekopyhässä ja onnellisia vaihtoehtoja esittävässä videossa kulminoituu aika tasan tarkkaan mitä tällä halutaan. Kaikki liikkuminen maksulliseksi ja pakettihinnoitelluksi, jossa on varmasti katteet kohdallaan. Varmasti nuo "paketit" ovat sitten sellaisia, että "huomaathan että käyttämätön etu ei siirry seuraavalle laskutuskaudelle".

Oma auto on itselläni se liikkumispaketti. En kaipaa kuukausimaksullista pakettia, jossa on vaikka taksia, nettiyhteyttä, lentoja, polkupyöriä tmv. Noita kaikkia muita käytän niin harvoin ja satunnaisesti, ettei olisi mitään järkeä maksaa niitä kuukausittan. Mutta sitähän tässä ajetaan takaa, että noita pakkomyydään sitten tulevan (jota ei kuitenkaan toivottavasti tule) auton käyttöpaketin oheen, haluat tai et tai tarvitset tai et.

Noista videon paketeista mikään ei olisi sellainen jolle minulla olisi käyttöä. Ja hieman todellisuudesta irtaantunutta tuo iskän, äidin ja pikkulapsen paketin hinta 1200 e/kk. Toki toivottavasti vain esimerkki, mutta osoittaa kuinka irrallaan todellisuudesta tuolla LVM:ssä ollaan. Nuohan on tuollaiselle pikkuperheelle ihan suolarahoja, vain liikkumisesta.
Golf 1.0 Tsi ja Kawasaki VN 900 Classic

multsi

Tuo video on jo muutaman vuoden takaa. Videolla esitellyt ideat varmaan julkistetaan torstaina. Videolla jo mainittaan "tiemaksut" ja myös  pakettimaksuista ilman kyttäystä on nyt ollut puhetta. Myös taksiliikenne piti varmasti vapauttaa vain sen takia, että se saadaan osaksi tätä. Asiaa ajamaan laitetaan ministeri, jolle poliittisella suosiolla ei ole mitään merkitystä. Salassa valmistelun puolesta puhuu myös aikataulu, koska vuoden päästähän tämän pitäisi olla käytössä.

Eli kaikki on taustalla pedattu hiljalleen vaihe vaiheelta valmiiksi ja käyttöönotto on enää päätöksestä kiinni.

qwe

Liikkumispaketit on varmaankin keksitty ministerien virkamatkoilla. Liikkumiset on järjestelty etukäteen avustajien ja turvapalvelujen puolesta. Ministeripellet käyttävät "palveluita."
Golf 4-motion
Tiguan 4-motion ex.
Q5

gunman

Lainaus käyttäjältä: J64 - 14.01.17 - klo:15:09
Samoin, ihan ranteet auki-fiilis.

Noista videon paketeista mikään ei olisi sellainen jolle minulla olisi käyttöä. Ja hieman todellisuudesta irtaantunutta tuo iskän, äidin ja pikkulapsen paketin hinta 1200 e/kk. Toki toivottavasti vain esimerkki, mutta osoittaa kuinka irrallaan todellisuudesta tuolla LVM:ssä ollaan. Nuohan on tuollaiselle pikkuperheelle ihan suolarahoja, vain liikkumisesta.

Jep. Meidän taloudessa tuollainen 1200e/kk lisäerä olisi todellinen kuolinisku.
Olisi pakko myydä talo ja muuttaa vuokralle lähemmäksi töitä pieneen kaksioon, kerrostaloon...

Ei hyvää päivää..
Kulkineeni:
Nykyiset: Seat Ateca 2.0 TDI DSG 4Drive -17
Fiat Knaus Suntraveller -00
Exät:
VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion -12
VW Tiguan 2.0 TDI A 4Motion -08, Kia Sportage 2.0 CRDI A 4x4 -05, Skoda Octavia combi 1.9 TDI A -03, Seat Cordoba vario 1.9 TDI -00, Seat Toledo 1.9 TDI -98, Nissan Primera 1.6 -94, Peugeot 405 1.9 -90, Saab 96 1.5 -79, Bmw 316 1.6 -78

arskas_s

Suomalaiset hakkerit löysivät mustasta laatikosta vieläkin pahemman haavoittuvuuden - "Alkeelliset suojaukset"

Tivi kertoi viime viikolla, että suomalaisten autojen seurantaan tarkoitetusta "mustasta laatikosta" löytyi virhe, jonka seurauksena sijaintitiedot olivat kenen tahansa tarkasteltavissa internetissä.

Hakkeritapahtuma Disobeyn osanottajat löysivät viikonloppuna laitteesta vieläkin pahemman haavoittuvuuden. Tutkimuksissa ilmeni, että kun laitteen saa fyysisesti haltuunsa, sen tekniikka on helposti manipuloitavissa vahingollisiin tarkoituksiin. Haavoittuvuutta voitaisiin käyttää autoilijan henkilötietojen varastamiseen ja auton ohjauslaitteiden hallintaan.

Hakkerit avasivat auton tietojärjestelmään liitettävän laitteen, testasivat sen ohjelmistoa, toimintaa ja tietoliikennettä.

"Löysimme laitteesta vakavan haavoittuvuuden. Sen suojaukset ovat alkeelliset, joka on tyypillistä sulautetuille laitteille", kertoo tapahtuman pääjärjestäjä Benjamin Särkkä tiedotteessa. Disobey järjestettiin Helsingissä kuluneena viikonloppuna.

Laitteen on valmistanut Amerikkalainen WirelessLinks ja sen jälleenmyyjä on suomalainen Semel. Disobey-hakkerit ilmoittivat haavoittuvuudesta jälleenmyyjälle, joka kertoi ryhtyneensä korjaustoimenpiteisiin.

Mustaa laatikkoa on kaavailtu yksityisautoilijoiden tienkäytön seurantaan ja tiemaksujen keräämiseen.Tällä hetkellä laatikoita käytetään Suomessa ainakin sähköautoissa.

Semelin toimittamat järjestelmät ovat yksi vaihtoehto Suomen hallituksen kaavaileman kilometripohjaisen liikennemaksun toteuttamiseen. Liikenteen turvallisuusvirasto Trafi on jo testannut Semelin myymiä laitteita.
2022 VW ID.4 GTX Business Max ex. SEAT Alhambra 2,0 TSI Style DSG
VW Touran 2.0 TDI DSG Highline, Skoda Octavia 1.8T Combi, Skoda Octavia 1.8 SLX 20V, Volvo


Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy