Seat Leon ST 1.0 TSI Business Style DSG -17

Aloittaja Seatisti2017, 05.08.17 - klo:01:04

« edellinen - seuraava »

Seatisti2017

Tervehdys!

täällä olisi jälleen viiden vuoden tauon jälkeen Seatin rattiin palaava perheenisä Varsinais-Suomesta.
Aiempi VAG kulkupeli oli -08 tehtaalta tilattu Leon Sport Up (emocion red) ja tuolloin tulikin kirjoiteltua nimimerkillä Seatisti2008 tuonna SeatClubin puolelle (joka nyt ei-aktiivinen). Näiden Seattien välissä oli mallikkaasti vm. 2002 Mondeo STW joka palveli perheessä vuodesta 2012 tähän vuoteen. Tuon menopelin kuolinisku oli Fordin tyyppivika 1.8 koneissa eli alkoi syömään öljyä reilusti, todella reilusti eli noin 3l/1000km...

Mutta nyt on alle saatu Leon ST tuolla 1.0 litraisella TSI moottorilla (85kW ja 200Nm).

Varusteluna;

  • 8" kosketusnäyttö ja Navi
  • parkkitutkat edessä ja takana
  • täysledit kauttaaltaan, myös sisätiloissa
  • 7-vaihteinen DSG automaatti
  • Desire Red metalliväri (erikoinen punaoranssi, sävy vaihtelee valoisuuden mukaan)

Muuta;

  • ASWF kalvolla tummennetut ikkunat; takalasi 5% ja muut takaikkunat 20%
  • 18" ATS Streetrace Diamond Silver kesävanteet joissa 225/40/18 Sailunit päällä (kevyet, vain 10kg/kpl vs. vakio 16" joka 9,6kg/kpl)

Visiona;

  • ecomotive lätkät pois
  • tummennus/maalaus kattokaiteisiin
  • tummennus/maalaus vanteisiin
  • tummennus/maalaus etumaskiin ja Seat logoihin
  • tummennus takapuskurin keskiosaan (jossa rekkarikilpi)

Ensituntuma autosta on todella hyvä. Tykkään jollain kieroutuneella tavalla tuosta kolmisylinterisestä litran TSI moottorista ja soundista.
Jos tarvitsisi kuvailla, niin soundi on kuin V6 ja mopoauto olisi saaneet sekasikiö lapsen  :o :o ;D :D :D
Mutta oikeasti, tuli varmaan kaikkia vaihtoehtoja kokeiltu ennen ostoa; uutta Ocua samalla motilla, uutta Golffia samalla motilla, uutta Astraa 1.4 motilla, uutta Focus ST-Linea 1.0 motilla sekä lukuisia vaihtoautoja...

Seat nyt vain sieltä kaikkien joukosta jäi parhaiten mieleen :) ja toki hyvä kamppis Business varustelulla ja 5v takuu olivat plussaa (y)






nykyinen:
Seat Leon ST 1.0 TSI Business DSG

entiset:
- Ford Mondeo STW -02
- Seat Leon Sport Up 1.4 TSI -08
- Ford Escort STW -98
- Chrysler Neon 2.0 LE -00
- Peugeot 405 -96
- Mitsubishi Lancer HB 1.5i -92

Seatisti2017

Päivitystä

Ecomotive lätkä irrotettu.  Lähti hienosti siimalla kirjaimet ja liimajämät sain pitkälti rauhallisella nostamisella irti. Lopuksi Autoglymin Tar Removerilla loput liimat pois.




nykyinen:
Seat Leon ST 1.0 TSI Business DSG

entiset:
- Ford Mondeo STW -02
- Seat Leon Sport Up 1.4 TSI -08
- Ford Escort STW -98
- Chrysler Neon 2.0 LE -00
- Peugeot 405 -96
- Mitsubishi Lancer HB 1.5i -92

Seatisti2017

Tänään tuli otettua Foam Lance käyttöön. Oma on Arctic Auto merkkinen (samanlainen kuin eBaystä saa parillakympillä, tämä löytyi alle 30â,¬ Puuilosta)...
On tuo hyvä peli pesuvaiheessa, varsinkin kun laittaa tiheää vaahtoa, niin ottaa auton maalipinnalta hyvin irtolian "mukaansa".
Vaahtoaineena Korrek vaahtopesu, noin 150ml annostelin ja loput 800ml vettä pulloon. Vaahtoaa hyvin eikä kuivu helpolla pintaan.






Foamin jälkeen huuhtelu ja käsinpesu kintaalla "kaksi ämpäriä"-tekniikalla.


Käsinpesun jälkeen huuhtelu ja enimmän veden kuvaus pois maalipinnoilta.
Tämän jälkeen Korrek TFC:tä pintaan paneeli kerrallaan.
Riittoisaa ainetta tuntuu olevan, vaikea sanoa mikä on oikea annostelu...
Omalla käytöllä ainakin neljä kertaa vielä tekee tuosta sumutinpullon määrästä mitä jäi...
Itse tein niin että jokaisen paneelin jälkeen "aktivointi" heti ja sitten seuraavan kimppuun. Näin jotta ei jämähtäisi pintaan...

Viimeinen huuhtelu pelkällä juoksevalla vedellä ja kuivaus.
Vanteet vedin lopuksi Turtlen pihavahalla kun kuivasin + korin muoviosat ja renkaan kyljet Turtlen tyre&bumper gelillä.


nykyinen:
Seat Leon ST 1.0 TSI Business DSG

entiset:
- Ford Mondeo STW -02
- Seat Leon Sport Up 1.4 TSI -08
- Ford Escort STW -98
- Chrysler Neon 2.0 LE -00
- Peugeot 405 -96
- Mitsubishi Lancer HB 1.5i -92

njs

Lainaus käyttäjältä: Seatisti2017 - 18.09.17 - klo:00:47
Tämän jälkeen Korrek TFC:tä pintaan paneeli kerrallaan.
Riittoisaa ainetta tuntuu olevan, vaikea sanoa mikä on oikea annostelu...
Omalla käytöllä ainakin neljä kertaa vielä tekee tuosta sumutinpullon määrästä mitä jäi...
Itse tein niin että jokaisen paneelin jälkeen "aktivointi" heti ja sitten seuraavan kimppuun. Näin jotta ei jämähtäisi pintaan...

Tuli itsekin eilen tuota laitettua ekaa kertaa ja mietin kanssa tuota, että osa vai koko auto kerralla. Päädyin sitten käsittelemään koko auton ja sitten vasta huuhtominen. Eipä tuosta ainakaan haittaa ollut, ei se jämähtänyt mitenkään sillä aikaa.
Octavia III FL 1.5 TSI DSG - ex:  Octavia III 1.4 TSI DSG - Octavia II FL 1.8 TSI DSG - Octavia II 2.0 TDI DSG

Seatisti2017

Lainaus käyttäjältä: njs - 18.09.17 - klo:09:40
Tuli itsekin eilen tuota laitettua ekaa kertaa ja mietin kanssa tuota, että osa vai koko auto kerralla. Päädyin sitten käsittelemään koko auton ja sitten vasta huuhtominen. Eipä tuosta ainakaan haittaa ollut, ei se jämähtänyt mitenkään sillä aikaa.

Ilmeisesti ei ihan helpolla jämähdä... :)
Iso vaikutus omassa päätöksessä vetää paneeli kerrallaan oli kasvava auringon paisteen määrä, alkoi maalipinta selkeästi lämpeämään.
Mökillä ei ole täysin varjoisaa paikkaa ja tuli sellainen kuva päähän pintaan palaneesta kestopinnoitteesta :D
No, tyyli vapaa kunhan lopputulos hyvä  8)
nykyinen:
Seat Leon ST 1.0 TSI Business DSG

entiset:
- Ford Mondeo STW -02
- Seat Leon Sport Up 1.4 TSI -08
- Ford Escort STW -98
- Chrysler Neon 2.0 LE -00
- Peugeot 405 -96
- Mitsubishi Lancer HB 1.5i -92

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy