VAG päästökampanja jälkipuinti joilla "korjattu"

Aloittaja Shadowy89, 03.01.17 - klo:19:15

« edellinen - seuraava »

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: Vag-perhe - 16.11.17 - klo:15:01
En tiedä mikä on oikeasti Seatin tilanne? Tietääkö kukaan? Onko pakollinen vai ei?

Mulla on alkuperäinen kirje, jossa kerrotaan asiasta, ensin selostusta, sitten sanasta sanaan "...moottorin ohjainlaite suositellaan päivitettäväksi". Jatkuu "Korjauskampanjan toteutustapa on vapaaehtoinen huoltokampanja".

No, en sitten reagoinut asiaan, kunnes liikkeestä soitettiin ja uhkailtiin katsastusongelmilla. Okei, menin retkuun, eteen lyötiin joku lappu kiireessä "siinä on paljon tekstiä, mutta allekirjoitus tuohon". Päivitys tehtiin, ja lähtiessä sanottiin, ettei vaikuta ajamiseen.

No, lopputulos oli, että auto on ihan vihannes. Ei kiihdy minnekään, koska alavääntöä ei ole, tai se tulee sekuntien viiveellä. Tein kirjallisen reklamaation, ja soitin maahantuojalle. Katsotaan miten tässä käy... Onko neuvoja?

Niin ja Seatin moottori 1.6 TDI 90hp. Vähistä tehoista vietiin loputkin.

Tässäkin ketjussa on todettu, että VW ja audi pakko. Skeida ja seat ei ole pakko tehdä tuota ohjelmistopäivitystä.

Kuluttajaviranomaiseen yhteys, jos auton käytös on päivityksen jälkeen muuttunut.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Vag-perhe

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 16.11.17 - klo:18:42
Tässäkin ketjussa on todettu, että VW ja audi pakko. Skeida ja seat ei ole pakko tehdä tuota ohjelmistopäivitystä.

Kuluttajaviranomaiseen yhteys, jos auton käytös on päivityksen jälkeen muuttunut.

Kiitos, tosiaan valehdeltiin päin naamaa, että ei läpäise katsastusta ilman päivitystä.

Osaisiko joku auttaa seuraavalla tiedolla: mikä on Ibizan 1.6 TDI 66kW 90hp huijauspäivitystä edeltävän ohjelmaversion versionumero? Tämä olis hyvä tieto saada ja olisin kovasti kiitollinen ko. tiedosta.

guest

Nonni, Sharanissa heitti nyt 2 viikkoa päivityksen jälkeen AdBlue errorin (700 km armolla ajomatkaa) ja vikakoodi p229e. Jännä nähdä kuka maksaa..

maileri

Lainaus käyttäjältä: Vag-perhe - 18.11.17 - klo:13:16
Kiitos, tosiaan valehdeltiin päin naamaa, että ei läpäise katsastusta ilman päivitystä.


Esimerkiksi Tuulilasi 14/2017 kirjoittaa tuosta Seatin ja Skodan tilanteesta.

Ja katsastuksen kosahtamisesta pelottelu on härskiä valehtelua. Seat ja Skoda eivät koskaan, Audi ja Volkswagenkin vasta piiiitkän ajan kuluttua. Tätä eivät hidasälyisemmät tajua. Merkintä ajoneuvoliikennerekisteriin tulee vasta kun KOKO kampanja on päättynyt. Vaikka tääläkin palstoilla on muuta meuhkattu.

jabajee

Mikä ihmeen uhkaus tuo on, että ei läpäise katsastusta ::)
Jos se auto sitten joskus tulevaisuudessa ei läpäisisikään katsastusta, niin sitä päivitystäkö ei voikkaan enää sitten tehdä. Tuhoutuuko se auto itsestään sinne katsastuskonttorille vai polttaako se inssi koko paskan siinä pihassa, kun päivitystä ei oltu tehty etukäteen ;D

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 18.11.17 - klo:19:49
Mikä ihmeen uhkaus tuo on, että ei läpäise katsastusta ::)
Jos se auto sitten joskus tulevaisuudessa ei läpäisisikään katsastusta, niin sitä päivitystäkö ei voikkaan enää sitten tehdä. Tuhoutuuko se auto itsestään sinne katsastuskonttorille vai polttaako se inssi koko paskan siinä pihassa, kun päivitystä ei oltu tehty etukäteen ;D

Kun takaisinkutsua ei ole suoritettu tiettyyn määräaikaan mennessä seuraavassa katsastuksessa katsurille tulee tieto ettei tuota ole suoritettu eikä leimaa anneta. Hyvin yksinkertaista.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

SlowMotion

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.11.17 - klo:19:58
Kun takaisinkutsua ei ole suoritettu tiettyyn määräaikaan mennessä seuraavassa katsastuksessa katsurille tulee tieto ettei tuota ole suoritettu eikä leimaa anneta. Hyvin yksinkertaista.

Mikä mahtaa olla se tietty määräaika (VW, Audi)? Käsittääkseni sellaista ei ole vielä missään määrätty, eikä välttämättä tulla koskaan määräämäänkään.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: SlowMotion - 18.11.17 - klo:21:31
Mikä mahtaa olla se tietty määräaika (VW, Audi)? Käsittääkseni sellaista ei ole vielä missään määrätty, eikä välttämättä tulla koskaan määräämäänkään.

Pitäisikö minun tietää, kun ei milläänlailla edes koskea minua ja en olisi sellaista autoa edes ostanut? Kyllä noille takaisinkutsuille on aina ollut takaraja ja usko pois se tulee vastaan. Sen kyllä Trafi hoitaa varmana.

Maileri noita on ennustellut toisessa topic:ssa ja asiaa voi hyvin tiedustella Trafilta jos kiinnostaa. He varmana valvovana viranomaisena sen kertovat.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

maileri

#278
Lainaus käyttäjältä: SlowMotion - 18.11.17 - klo:21:31
Mikä mahtaa olla se tietty määräaika (VW, Audi)? Käsittääkseni sellaista ei ole vielä missään määrätty, eikä välttämättä tulla koskaan määräämäänkään.

Edelleenkään kampanjalle ei ole asetettu virallista päättymisaikaa. (TL 14/2017)

Trafi on hyvin joustava ja haluaa antaa mahdollisuuden kaikille päivittää autonsa sekä maahantuojalle hoitaa kampanja rauhassa loppuun ilman, että huollot ruuhkautuvat yli 50 000 auton päivityksen takia. Tässä kun ei ole kyse välittömästi kuluttajan henkeä uhkaavasta valmistajan virheestä. Toisin kuin vaikkapa Toyotan silmille laukeavissa airbageissa.

VW-auton propagandapäällikkö Riitta Karjalaisen mukaan "muutama" auto jää päivitettäväksi vuoden 2018 puolella. Toki tässä kannattaa huomata, että Riitan mukaan myös TSI ja TFSI öljysyöppömoottoreitakin oli aikoinaan vain "muutama". Oma arvioni on, että päivittämättä edelleen tuhansia tuhansia autoja. Viimeksi tällä viikolla ajoin autoliikkeen myyntivarastossa olevalla Audilla, mihin päivitys tekemättä.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 18.11.17 - klo:19:58
Kun takaisinkutsua ei ole suoritettu tiettyyn määräaikaan mennessä seuraavassa katsastuksessa katsurille tulee tieto ettei tuota ole suoritettu eikä leimaa anneta. Hyvin yksinkertaista.
Karppa se pätee täällä taas, muttei lue toisten viestejä edes kunnolla.
En ihmetellyt tuota asiaa, vaan sitä, että mikä maailmanloppu se oikein on, jos auto ei läpäise katsastusta? Ja miksi se joitain pelottaa niin paljon, että käyttävät päivityksessä vaikkeivat haluaisi?
Joka päivä kymmenet, ellei sadat autot eivät läpäise katsastusta. Useimmiten ne korjataan ja viedään uudelleen katsastukseen. Tuossa päästöhommassahan korjaus on ilmainen, joten mikä tässä on ongelma?

Kulinaristi

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 18.11.17 - klo:23:22
Karppa se pätee täällä taas, muttei lue toisten viestejä edes kunnolla.
En ihmetellyt tuota asiaa, vaan sitä, että mikä maailmanloppu se oikein on, jos auto ei läpäise katsastusta? Ja miksi se joitain pelottaa niin paljon, että käyttävät päivityksessä vaikkeivat haluaisi?
Joka päivä kymmenet, ellei sadat autot eivät läpäise katsastusta. Useimmiten ne korjataan ja viedään uudelleen katsastukseen. Tuossa päästöhommassahan korjaus on ilmainen, joten mikä tässä on ongelma?

Vaan onko ilmainen enää sen jälkeen, kun kampanja on ohi?

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 18.11.17 - klo:23:22
Karppa se pätee täällä taas, muttei lue toisten viestejä edes kunnolla.
En ihmetellyt tuota asiaa, vaan sitä, että mikä maailmanloppu se oikein on, jos auto ei läpäise katsastusta? Ja miksi se joitain pelottaa niin paljon, että käyttävät päivityksessä vaikkeivat haluaisi?
Joka päivä kymmenet, ellei sadat autot eivät läpäise katsastusta. Useimmiten ne korjataan ja viedään uudelleen katsastukseen. Tuossa päästöhommassahan korjaus on ilmainen, joten mikä tässä on ongelma?

Tai mitäs jos argumentoisit kunnolla? Kun autoon tulee hylky/ajokielto, niin kyllä auton omistajaa voi pikkaisen ketuttaa. Ja kun rupeat tuon jälkeen sopimaan tuota päästökorjausta ei se välttämättä onnistu saman päivän aikana. Monelle tuo auto on elinehto eli käyvät sillä töissä.

Jos et taas ymmärrä miksi montaa ihmistä pelottaa tuo päivitys, niin lue tämä topic ajatuksen kanssa läpi. Sen jälkeen voi syy ja seuraus aueta.

Lainaus käyttäjältä: Kulinaristi - 19.11.17 - klo:00:27
Vaan onko ilmainen enää sen jälkeen, kun kampanja on ohi?

Kyllä tuo kovalla todennäköisyydellä on ilmainen silloinkin, mutta eri asia kauanko menee, että saat ajan tuolle päivitykselle.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee

On kyllä hyvin peloteltu vag:n omistajat. Vai, että menisi takaisinkutsukampanja jotenkin ohi, jos ei pidä kiirettä ja asiakas joutuisi itse maksamaan kaikki korjaukset ;D
Kannattaa äkkiä viedä sinne päivitykseen ja ajaa samalla tuulilasiliikeen ja rengasliikkeen kautta, jos ne sanoivat, että tällä tuulilasilla ja näillä renkailla ei ehkä mene seuraavasta katsastuksesta läpi.

Jokainen tehkööt kuten haluaa. Ihmettelen vain näitä tarinoita, että on annettu väärää tietoa, uhkailtu tai peloteltu niin, että päivitys on jouduttu tekemään vastentahtoisesti ja sitten harmitellaan, kun auto ei toimikaan enää entiseen malliin.

jabajee

Lainaa
Ajoneuvon valmistajan on käynnistettävä takaisinkutsukampanja, jos sen valmistamassa ajoneuvomallissa (tai sen osassa) havaitaan korjaamista vaativa vakava virhe tai poikkeama.

Vakavaksi luokiteltu virhe tai poikkeama aiheuttaa vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle tai huomattavaa haittaa ympäristölle tai terveydelle. Lähtökohtaisesti tällainen vika tai puute johtaisi ajoneuvon hylkäämiseen määräaikaiskatsastuksessa.

Ajoneuvon valmistaja voi järjestää myös vähäisempien virheiden tai puutteiden takia ns. huolto-/korjauskampanjoita.

Takaisinkutsukampanjaan kuuluvan ajoneuvon omistaja saa  kehotuksen toimittaa ajoneuvo korjattavaksi takaisinkutsukampanjaan kuuluvan vian tai puutteen vuoksi. Viat tai puutteet korjataan maksutta.

Jos omistaja ei toimita ajoneuvoa korjattavaksi, lähettää Trafi omistajalle erillisen kehotuksen ja tallentaa rekisteritietoihin merkinnän keskeneräisestä takaisinkutsukampanjasta. Merkintä estää ajoneuvon hyväksymisen katsastuksessa. Jos ajoneuvoa ei toimiteta kehotuksista huolimatta korjattavaksi, Trafi voi määrätä ajoneuvolle ajokiellon.

https://www.trafi.fi/tieliikenne/takaisinkutsut

-karppa-

Mitä uutta tässä lainauksessa oli mitä en ole jo aikaisemmissa viesteissäni tässä topic:ssa kertonut? Tai mikä trollailusi idea on? 
Lainaus käyttäjältä: jabajee - 19.11.17 - klo:13:21
https://www.trafi.fi/tieliikenne/takaisinkutsut
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

jabajee

Trollaillaampa sitten lisää, kun en mutuillakaan viitsi  ::)

Päästöhuijaus-takaisinkutsukampanjan piiriin kuuluvat vain ne ajoneuvot, jotka ovat Trafin listalla ja kampanja päättyy vasta, kun kaikki autot on korjattu. Kenenkään autoa ei hylätä katsastuksessa omistajan/haltijan etukäteen siitä tietämättä.
Takaisinkutsuprosessi etenee Trafissa niin, että kun vika huomataan, niin selvitetään onko siitä vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle tai haittaa ympäristölle.
Jos on niin valmistajan tai sen edustajan pitää tehdä ilmoitus Trafille.
Sen jälkeen selvitetään takaisinkutsua koskevien autojen määrät ym tiedot ja Trafi päivittää ne takaisinkutsutietokantaansa.
Sitten selvitetään kyseisten autojen omistaja/haltijatiedot ja kutsutaan autot korjaukseen. Kutsu uusitaan tarvittaessa kahteen-kolmeen kertaan ja joka välissä päivitetään ajantasaiset omistaja/haltijatiedot.
Kun kaikki autot on korjattu ilmoitetaan siitä Trafille, jolloin Trafi päivittää tietokantaansa kampanjan päättyneeksi.
Jos autoja on vielä korjaamatta otetaan yhteys Trafiin, joka liittää seuraavaan kutsuun oman kirjeensä. Trafille ilmoitetaan kenelle kaikille kutsu on lähetetty.
Sitten odotellaan 9viikkoa jonka jälkeen selvitetään taas mitkä autot on vielä korjaamatta. Trafi lisää korjaamattomien autojen rekisteritietoihin Recall-merkinnän.
Recall-merkitty auto läpäisee seuraavan katsastuksen vasta, kun esitetään valmistajan tai edustajan kirjallinen todistus siitä, että takaisinkutsukampanjan mukaisen korjaukset on tehty.

ile

Ja siinä vaiheessa kun katsastuksessa napsahtaa, on varmasti vakio 1kk aikaa hoitaa kuntoon ja käydä jälkitarkastuksessa.

MiCCo_81

Itse kävin katsastamassa tällä viikolla oman päivittämättömän cceen ja meinasi katsuri vaan, että älä vaan missään nimessä päivitä ennen kuin on ihan  pakko. Täälläkin välillä lukee, että katsastussetä saatta jopa käydä kimppuun ellei ole käytetty päivityksessä ja yrittää silti leimata. No ehkä itselle sattui katsastusmies jolla itselläänkin päästöhuijjattu ja ymmärsi oman ketutukseni asiassa kun siitä puhelin.

Pari viikkoa sitten soitin volkkarille kysyäkseni, että kuinka mun käy kun aion käydä katsastamassa omani vaikka ei ole päivitetty, niin meinasi että ei ongelmaa ja heitti villin arvion, että voi olla, että saan vielä vuoden päästäkin leiman ilman päivitystä?

Ainoa vaan kun omassa 240tkm mittarissa ja tuo takuu annetaan vaan jos on alle 250tkm ajettu, mutta sanoin että ajelen mielummin tällä toimivalla ohjelmalla niin kauan kuin mahdollista ja kun tuossa takuussa on muutenkin niin paljon pienellä präntättyä ehtoa, että se tuskin omaani tarvittaessa edes koskisi vaan löytyisi joku kohta joka ei täyty.



-karppa-

Lainaus käyttäjältä: jabajee - 19.11.17 - klo:16:15
Trollaillaampa sitten lisää, kun en mutuillakaan viitsi  ::)

Päästöhuijaus-takaisinkutsukampanjan piiriin kuuluvat vain ne ajoneuvot, jotka ovat Trafin listalla ja kampanja päättyy vasta, kun kaikki autot on korjattu. Kenenkään autoa ei hylätä katsastuksessa omistajan/haltijan etukäteen siitä tietämättä.
Takaisinkutsuprosessi etenee Trafissa niin, että kun vika huomataan, niin selvitetään onko siitä vakavaa vaaraa liikenneturvallisuudelle tai haittaa ympäristölle.
Jos on niin valmistajan tai sen edustajan pitää tehdä ilmoitus Trafille.
Sen jälkeen selvitetään takaisinkutsua koskevien autojen määrät ym tiedot ja Trafi päivittää ne takaisinkutsutietokantaansa.
Sitten selvitetään kyseisten autojen omistaja/haltijatiedot ja kutsutaan autot korjaukseen. Kutsu uusitaan tarvittaessa kahteen-kolmeen kertaan ja joka välissä päivitetään ajantasaiset omistaja/haltijatiedot.
Kun kaikki autot on korjattu ilmoitetaan siitä Trafille, jolloin Trafi päivittää tietokantaansa kampanjan päättyneeksi.
Jos autoja on vielä korjaamatta otetaan yhteys Trafiin, joka liittää seuraavaan kutsuun oman kirjeensä. Trafille ilmoitetaan kenelle kaikille kutsu on lähetetty.
Sitten odotellaan 9viikkoa jonka jälkeen selvitetään taas mitkä autot on vielä korjaamatta. Trafi lisää korjaamattomien autojen rekisteritietoihin Recall-merkinnän.
Recall-merkitty auto läpäisee seuraavan katsastuksen vasta, kun esitetään valmistajan tai edustajan kirjallinen todistus siitä, että takaisinkutsukampanjan mukaisen korjaukset on tehty.

Mitäs nuo kirjeet on mitä sinäkin olet saanut?

Lainaus käyttäjältä: MiCCo_81 - 19.11.17 - klo:19:00
Ainoa vaan kun omassa 240tkm mittarissa ja tuo takuu annetaan vaan jos on alle 250tkm ajettu, mutta sanoin että ajelen mielummin tällä toimivalla ohjelmalla niin kauan kuin mahdollista ja kun tuossa takuussa on muutenkin niin paljon pienellä präntättyä ehtoa, että se tuskin omaani tarvittaessa edes koskisi vaan löytyisi joku kohta joka ei täyty.

Jos olet ajanut yli 10% huoltovälin ei sinulle korvata mitään vaikka autolla olisi ajettu alle 250tkm. Tämä on yksi tärkeä pointti mitä ei kerrota.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

maileri

Lainaus käyttäjältä: -karppa- - 19.11.17 - klo:19:15

Jos olet ajanut yli 10% huoltovälin ei sinulle korvata mitään vaikka autolla olisi ajettu alle 250tkm. Tämä on yksi tärkeä pointti mitä ei kerrota.

Tämä!

Itselläni on auto, joka on ollut VW-auto Oy:n omistuksessa sponsoriautona ensimmäisen vuotensa.  Tänä aikana VW-auto Oy on teettänyt ensimmäisen huollon Audi Center Espoossa eeppisillä kilometreillä 33 001 km. Että ne kehtaa ja kehtaahan ne! Näin auton takuu, liikkumisturva ja kaikki goodwillit sekä nyt tämä päästökampanjan osatakuu eli TBM-ohjelma on saatu eliminoitua yhdellä pienellä kuulakärkikynän liikkeellä. Haluaisin ojentaa ruusupuskan ja diplomin neroudesta tälle huoltoneuvojalle! Aika velikultia.

jabajee

Lainaus käyttäjältä: -karppa-
Mitäs nuo kirjeet on mitä sinäkin olet saanut?

Skodan maahantuojaltahan ne.
Kirjeissä oikein korostetaan, että autoni on teknisesti täysin turvallinen ja sillä voi ajaa normaalisti.
Näin olen myös tehnyt ja aion tehdä jatkossakin, eli ajaa normaalisti. Katsastuksessakin kävin tällä teknisesti täysin turvallisella autolla ja leimankin sieltä sain, koska onhan autoni sen maahantuojankin mielestä teknisesti täysin turvallinen, jolla voi ajaa normaalisti.

jake_soomi

Lainaus käyttäjältä: maileri - 19.11.17 - klo:20:31
Tämä!

Itselläni on auto, joka on ollut VW-auto Oy:n omistuksessa sponsoriautona ensimmäisen vuotensa.  Tänä aikana VW-auto Oy on teettänyt ensimmäisen huollon Audi Center Espoossa eeppisillä kilometreillä 33 001 km. Että ne kehtaa ja kehtaahan ne! Näin auton takuu, liikkumisturva ja kaikki goodwillit sekä nyt tämä päästökampanjan osatakuu eli TBM-ohjelma on saatu eliminoitua yhdellä pienellä kuulakärkikynän liikkeellä. Haluaisin ojentaa ruusupuskan ja diplomin neroudesta tälle huoltoneuvojalle! Aika velikultia.

Taitais täyttää jo petoksen tunnusmerkit, jos takuun raukeamista ei ole ostajalle kaupanteon hetkellä kerottu!?  >:( :o Eihän nyt normaali kuluttaja-asiakas voi tietää, että tuolla pelleilyllä on tahallaan takuu pilattu noinkin uudesta autosta.  >:(
-20 Mitsubishi Outlander 2.4 PHEV Active Plus
-12 (EX-) VW Tiguan 4Motion Sport&Style 2.0 TDI
-14 Ski-Doo Renegade Adrenaline 900ACE
-03 Yamaha XVS650 Dragstar

maileri

Lainaus käyttäjältä: jake_soomi - 21.11.17 - klo:15:43
Taitais täyttää jo petoksen tunnusmerkit, jos takuun raukeamista ei ole ostajalle kaupanteon hetkellä kerottu!?  >:( :o Eihän nyt normaali kuluttaja-asiakas voi tietää, että tuolla pelleilyllä on tahallaan takuu pilattu noinkin uudesta autosta.  >:(

Auto ostettu toiselta ei-merkkiliike jälleenmyyjältä ja eivät hekään asiaa olleet huomanneet. Itse huomasin tämän vasta tässä yhteydessä kun aloin tutkia tämän päästöpäivitys TBM-ohjelman ehtoja. Kysymys kuuluu palkitaanko työntekijöitä tämänkaltaisista toimista, jonka ansiosta valmistaja, maahantuoja ja jälleenmyyjä säästävät joskus tulevaisuudessa kustannuksia. Vai oliko kyse vain huoltoneuvojan itselleen tuottamasta henkisestä orgasmista. Toivon, että tämä ei ole mikään konsernitason linjaus VW-auto Oy:n autoliikkeissä vaan kyse on yksittäisen ei-alalle sopivan valopää huoltoneuvojan "älynväläyksestä"

Yleisenä ohjeena kaikille VAG-autonostajille, että katsokaa; ei pelkästään onko huollot tehty vaan tarkasti jokaisen huollon yhteydessä merkityt kilometrit. Ja se yksikin kilometri voi olla liikaa.

-karppa-

Lainaus käyttäjältä: maileri - 22.11.17 - klo:00:26
Auto ostettu toiselta ei-merkkiliike jälleenmyyjältä ja eivät hekään asiaa olleet huomanneet. Itse huomasin tämän vasta tässä yhteydessä kun aloin tutkia tämän päästöpäivitys TBM-ohjelman ehtoja. Kysymys kuuluu palkitaanko työntekijöitä tämänkaltaisista toimista, jonka ansiosta valmistaja, maahantuoja ja jälleenmyyjä säästävät joskus tulevaisuudessa kustannuksia. Vai oliko kyse vain huoltoneuvojan itselleen tuottamasta henkisestä orgasmista. Toivon, että tämä ei ole mikään konsernitason linjaus VW-auto Oy:n autoliikkeissä vaan kyse on yksittäisen ei-alalle sopivan valopää huoltoneuvojan "älynväläyksestä"

Yleisenä ohjeena kaikille VAG-autonostajille, että katsokaa; ei pelkästään onko huollot tehty vaan tarkasti jokaisen huollon yhteydessä merkityt kilometrit. Ja se yksikin kilometri voi olla liikaa.

Jottei mene liian dramaattiseksi, niin kyllä tuon pystyy kyseenalaistamaan, jos maahantuoja yrittää venkoilla karkuun. Kumminkin kyse on ollut heidän omistuksessa olevasta autosta ja jos tarkoituksella on noin toimittu ei se kestä päivänvaloa.

Ai niin kannattaa myös katsoa, että ne huollot on tehty marmorilla sillä yksi väärä huoltopaikka eikä öljyä ole mainittu, niin taas turha odottaa goodwill:ä! Muutenkin kannattaa auto käyttää huollossa mielummin pienemmillä kilometreillä, kuin ajella yli huolto-ohjelman kilometrien. Se on veren kaivamista nenästä.
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

guest

Sopuhintaan 0 eur meni onneksi tällä kertaa, NOx anturi vaihdettu merkkihuollossa, oletan jotta meni tehtaan/maahantuojan piikkiin (2012 Sharan, 120 tkm).

Lainaus käyttäjältä: guest - 18.11.17 - klo:14:31
Nonni, Sharanissa heitti nyt 2 viikkoa päivityksen jälkeen AdBlue errorin (700 km armolla ajomatkaa) ja vikakoodi p229e. Jännä nähdä kuka maksaa..

-karppa-

http://www.tuulilasi.fi/uutiset/jos-et-noudata-volkswagenin-ea-189-dieselin-takaisinkutsua-katsastuksessa-tulee-hylkays

Tässäkin ensin kerrotaan miksi skodaa ja seattia ei tarvitse päivittää ja sen jälkeen johdetaan taas harhaan maahantuojien pelottelulla...
1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö)
1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
2.4 D5 Volvo XC70 AWD (Traktori)
2.0 TDI Skoda Octavia Scout (MTM)

Lager

Lainaus käyttäjältä: guest - 23.11.17 - klo:16:43
Sopuhintaan 0 eur meni onneksi tällä kertaa, NOx anturi vaihdettu merkkihuollossa, oletan jotta meni tehtaan/maahantuojan piikkiin (2012 Sharan, 120 tkm).
Kiinnostavaa. Mun Sharanin ongelmat alkoivat AdBlue-herjalla, joka kuitenkin vilkkui näytöllä vain hetken. Kattivalo jäi muistoksi palamaan. Vikakoodit P229F00 ja P20EE00, eli NOx-anturiin viittaavaa häikkää. Täytyypä toivoa, että myös tässä tapauksessa löytyy good williä.
ex. Sharan II 2.0 TDI, Golf Variant VI 1.4 TSI DSG, Seat Altea 2.0 FSI aut., Golf Variant III 1.8 GL

idi_amin

Pari kuukautta päivityksen jälkeen vilkkui hehkuvalo ja limp-moodi päälle. Liikkumisturvalla korjaamolle ja uutta peliä alle. Tuommoinen remontti siihen tuli:



TDiih

Kulmia ei varmaankaan suunnattu uudelleen vaikka apurunko irroitettiin?
ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

idi_amin

Lainaus käyttäjältä: TDiih - 03.01.18 - klo:06:07
Kulmia ei varmaankaan suunnattu uudelleen vaikka apurunko irroitettiin?

Ei tietenkään. Ei ne pahasti ole pielessä, täytyy käydä tarkistuttamassa kunhan saan kesänakit alle. Muutenkin näytti olevan aika ryysis Lahen Laakkosella, jonossa tuli lavetilla volkkareita :-) Tuokin porsi kivasti torstai-iltana Heinolassa, sijaisauto tulee ilkkumisturvasta periaatteessa kolmeksi päiväksi, sain sen puhuttua maanantaille, jotta sain matkalta korjattuna mukaan. Kyseessä on 1,6 Golf Variant 4Motion 2010 vuosimallia ja oli ajettu noin 111 tuhatta sekä merkkihuollossa aina käynyt ja vajailla kilsoilla/kautta kalenterin mukaan. Olisi ollut läppäri ja VCDS-piuhakin mukana, mutta nilkutin Tähtihoviin ja soitin Liikkumisturvaan kun kerran olen maksanut siitä. Vähän kyrsi, kun piti U-palkki heittää vielä Heinolasta Lahteen. Ei ole ennen mennyt seysemää tuntia Helsinki-Varkaus -välillä. Hinurikuski sanoi heti oireista, että EGR mennyt. Valmistaja ei myönnä julkisesti mitään, mutta ainakin tuossa tapauksessa korvasi 95%.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy